[Muziek] Hiphop/Rap [Deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Muzikaal is het altijd wel goed, maar eigenlijk is dat ook 90% het werk van anderen de laatste albums.

Famous is bijvoorbeeld een enorme waste van een geweldige beat. Zo'n beat en dan die vreselijke verses van Kanye eroverheen.

Beats op dit album zijn wel keihard tot nu toe. _O_

En wanneer gaat dat vreselijk misbruikte autotune eens dood? Het einde van FML laat m'n oren nog net niet bloeden. Je hoort zelfs door de autotune heen hoe vreselijk vals Kanye "zingt".

Edit: Real Friends is wel echt een classic track. Maar dat wisten we al. :D

Na een luisterbeurt: Productie - goed. Kanye (en veel van de gasten) - Grotendeels enorm matig tot vreselijk. De productie is de grote ster van deze plaat. Op de een of andere manier doet Chance me op Ultra Light Beams bij vlagen denken aan Kanye op z'n eerste twee albums, wat natuurlijk ironisch is aangezien dit een Kanye album is. :+

Laatst bewerkt: 14 feb 2016
  2. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Kanye the God. Maar nog niet op Apple music :confused:

3. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Chance The Rapper > Kanye West.

Die Desiigner is nog wel het toppunt van vreselijkheid. Dat is een kopie van Future, maar dan nog slechter.

4. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Famous is dope. Ultralight Beam, Waves, Real Friends en Fade ook. Ik vind die autotune niet eens zo erg, doet me denken aan 808s.

5. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Bij 808s ergerde ik me er totaal niet aan, hier is het af en toe echt over de top vreselijk.

6. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Dude ik ben het 100% met je eens.

De Kanye van CD, LR, Graduation en MBDT zijn nergens te bekennen op de cd. Hoe tof Real Friends, No more parties in LA en 30 minutes ook zijn, het zijn nog steeds geen tracks die echt waardig zijn aan die albums. Het zijn echter wel gelijk de beste tracks van de hele cd. Vorige week baalde ik nog dat het eerst 10 tracks gingen worden en toen hij aankondigde dat het ineens 18 gingen worden, was ik fucking blij. Zeker toen ik No more parties hoorde en eigenlijk begon te hopen dat dit een indicatie zou zijn van zijn nieuwe cd. Helaas was dat verre van het geval.

Zoals jij al zei, dat fucked up achterlijke shit autotune. Ik had echt wel verwacht dat hij er weer mee zou komen, maar er is gvd een overkill aan die shit hier en ook nog eens het merendeel aan features zijn autotune, really Kanye? Chance en Kendrick zijn eigenlijk de enige echte dope features op de cd en kan je nagaan, in eerste instantie zou het nummer met Kendrick er niet op zitten. Waar is de rappende Kanye? Waarom krijgen we niet meer de Kanye uit NMPILA, Real Friends en 30 Hours op de andere tracks? Rappende Kanye heeft duidelijk een flinke stap terug gedaan met dit album, fucking jammer. Helemaal als je de beats hoort die over het algemeen goed zijn, dan hadden raps het nog toffer gemaakt. Wat krijgen we echter? Autotune onzin en zoals jij al zei...niet bepaalde de kwaliteit van 808s, die gewoon nog steeds prima te doen is. Uitstekend album.

Over MBDTF gesproken, die had de perfecte balans tussen autotune en gewoon normaal. Hier helaas absoluut niet. Doodzonde. Hij moet trouwens niet met die bullshit zoals Facts komen, wat een verschrikking zeg. Echt Young Thug achtige praktijken in dat nummer, man man.

MBDTF blijft nog altijd mijn favoriete cd. Ik ga deze Pablo shit nog wel wat meer luisteren, maar ik denk niet dat ik er heel anders over ga denken.

Laatst bewerkt: 14 feb 2016
  7. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    'T is nog te vroeg eigenlijk voor mij om een goede mening te vormen. Ben benieuwd of ik 'm vaker dan Yeezus ga luisteren. Z'n stijl is zeker veranderd, veeeel minder pop en conventioneel dan eerder. Pakt voor mij vaak nog altijd goed uit, al weet ik nog steeds niet goed wat ik van Yeezus vind. Moeilijk om te kiezen tussen MBDTF, Cruel Summer, 808's en College Dropout voor mij. Compleet verschillende albums. Elk album heeft iig classics:

school spirit
    never see me again
    i wonder
    everything i am
    late
    gorgeous
    power
    so appalled
    devil in a new dress
    runaway
    blame game
    dark fantasy
    blood on the leaves
    street lights
    love lockdown
    welcome to heartbreak
    primetime (watch the throne)
    the joy
    murder to excellence
    the morning (cruel summer)
    mercy
    sin city
    the one
    new god flow

van TLOP vind ik 30 hours, Real Friends, Wolves, Ultralight Beam, FSMH pt. 1 en 2. 't best so far. Raps van Kanye zijn wel minder geworden idd, steeds meer trendy, wat oppervlakkiger en minder vaak aanwezig. Vind devil in a new dress echt een classic qua rap, veel tijdlozer. Erger me niet aan auto-tune, hij gebruikt t goed wat mij betreft.

8. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ik vind yeezus toch wel het vetste van hem. Maar die waardering is pas afgelopen maanden gekomen.

TLOP nog niet geluisterd overigens.

9. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Echt? Damn, ik kan echt niets met dat album. Flink wat keren geluisterd nu. Ik heb niets met de beats en eigenlijk alleen Bound 2 kan ik nog waarderen. Blood on the leaves heeft ook wel wat, maar dan gaat hij weer van die gekke geluiden maken en weet ik veel allemaal. Ik heb niets met die experimentele shizzle.

10. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ja ik snap dat het voor liefhebbers van meer traditional style een lastig album is, maar ik vind dat ie met Yeezus een van de meest vernieuwende en artistieke hiphop platen ooit heeft gemaakt. En geen skits en bullshit, geen filler tracks, gewoon 10x keihard.

11. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.860
    Wolves, Real Friends en No More Parties zijn top maar that's it. Voelt aan als een matige mixtape.

12. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Kanye heeft een schuld van 53 miljoen dollar? Hij loopt er nu over te tweeten en dat hij serieus is. Dude klinkt aardig fucking depri ook. Het is of pure trollerij en aandacht vragen of serieus. Weird allemaal.

13. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ik zou me geen zorgen maken om Kanye's money.

14. hayabusa halo

hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

Leuk Bevonden:
    253
    Nooit geluisterd maar hoezo een van de meest vernieuwende hiphop platen ooit ?

15. GillesD12

GillesD12 Active Member

Leuk Bevonden:
    50
    Misschien hoopt hij zo dat mensen wat extra albums halen haha.

16. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Muzikaal. Kanye heeft de gewoonte om met ieder album het genre de herdefiniëren en generaties rappers en producers te inspireren tot successen. Met Yeezus heeft ie dat meer dan ooit gedaan, omdat ie zijn talent de vrije loop heeft gegeven en iets heeft gecreëerd zonder zich te beperken door commercieel bewustzijn, en hij heeft de skills getoond om ondanks (of dankzij) dat weer een meesterwerk te droppen.

17. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    True, de reden waarom Kanye een baas is. Hij pioniert veeeel meer dan andere rappers. Ondanks dat zet ik vaak liever bijv. Nothing was the same op van Drake dan Yeezus van Kanye. Gewoon wat meer easy listening.

18. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ja ik heb Yeezus ook maar sporadisch opgezet, en de echte waardering is pas recent gekomen.

Drake vind ik IYRTITL trouwens wel veel beter dan NWTS, terwijl IYRTITL volgens mij minder toegankelijk is.

19. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Veel minder pop? Dit album is behoorlijk pop rap. 8)

Overigens is FML wel echt een heerlijke track!

Muzikaal kan ik inderdaad wel beamen wat fred zegt. Helaas is het qua rappen alleen maar minder geworden, helemaal nu Rhymefest aangegeven heeft niet meer voor Kanye te schrijven. Muzikaal vind ik 808s & Heartbreaks trouwens zijn meesterwerk.

Laatst bewerkt: 15 feb 2016
  20. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ging over Yeezus.

Deel Deze Pagina