Dude ik ben het 100% met je eens.
De Kanye van CD, LR, Graduation en MBDT zijn nergens te bekennen op de cd. Hoe tof Real Friends, No more parties in LA en 30 minutes ook zijn, het zijn nog steeds geen tracks die echt waardig zijn aan die albums. Het zijn echter wel gelijk de beste tracks van de hele cd. Vorige week baalde ik nog dat het eerst 10 tracks gingen worden en toen hij aankondigde dat het ineens 18 gingen worden, was ik fucking blij. Zeker toen ik No more parties hoorde en eigenlijk begon te hopen dat dit een indicatie zou zijn van zijn nieuwe cd. Helaas was dat verre van het geval.
Zoals jij al zei, dat fucked up achterlijke shit autotune. Ik had echt wel verwacht dat hij er weer mee zou komen, maar er is gvd een overkill aan die shit hier en ook nog eens het merendeel aan features zijn autotune, really Kanye? Chance en Kendrick zijn eigenlijk de enige echte dope features op de cd en kan je nagaan, in eerste instantie zou het nummer met Kendrick er niet op zitten. Waar is de rappende Kanye? Waarom krijgen we niet meer de Kanye uit NMPILA, Real Friends en 30 Hours op de andere tracks? Rappende Kanye heeft duidelijk een flinke stap terug gedaan met dit album, fucking jammer. Helemaal als je de beats hoort die over het algemeen goed zijn, dan hadden raps het nog toffer gemaakt. Wat krijgen we echter? Autotune onzin en zoals jij al zei...niet bepaalde de kwaliteit van 808s, die gewoon nog steeds prima te doen is. Uitstekend album.
Over MBDTF gesproken, die had de perfecte balans tussen autotune en gewoon normaal. Hier helaas absoluut niet. Doodzonde. Hij moet trouwens niet met die bullshit zoals Facts komen, wat een verschrikking zeg. Echt Young Thug achtige praktijken in dat nummer, man man.
MBDTF blijft nog altijd mijn favoriete cd. Ik ga deze Pablo shit nog wel wat meer luisteren, maar ik denk niet dat ik er heel anders over ga denken.
Laatst bewerkt: 14 feb 2016