1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc.. [Deel 9]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 22 jan 2015.

  1. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Chille sportschool Kevf. Met die muziek is het goed trainen.


    Vorige week aan het trainen met 1 of andere praatzender op o_O Hoe fucking kut is het om je dan te zetten, bijna even kut als er iemand naast je gaat praten terwijl je je oplaadt voor een max rep.
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Moest afgelopen vrijdag 8 dropsets doen doen met 115x2-95x2. Beetje veul op de vijfde dag van mijn training en de week nadat ik voor het eerst 1x115kg heb gedrukt :+

    Uiteindelijk gelukt: 4 sets met 115-95 en 4 sets met 110-95. Massive pr. Al zijn het rep pr's.

    3e set:

     
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  3. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Beter dan mijn poverty bench



    Vandaag voor een top set, 3x150. 3e rep hielp spotter, had niet gehoeven denk ik maar ok.



    Daarna nog 5x3x160. 4e set hieronder

     
    Kevf vindt dit leuk.
  4. Pine NL

    Pine NL WannaB | BannaW

    Berichten:
    1.923
    Leuk Bevonden:
    29
    Dit was mijn lift van vandaag. Heb mijn bench nog nooit opgenomen, dus ik had geen flauw benul hoe mijn form was. Ik ga het even goed vergelijken met andere vids van pro's. Wat mij opvalt is dat de stang 'laag' op mijn lichaam komt.

    Feedback is welkom!

    *Actie op 0:40

     
    UpInSmoke0611 en Kevf vinden dit leuk.
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Nice! Mbt je bench is het echt een kwestie van techniek en dan met name je setup. Je wilt echt nog veel meer je schouderbladen naar achteren en beneden houden. Zelfs vanuit deze hoek kan je zien dat dat nog onvoldoende het geval is. Je wilt de barbell echt in je lats trekken. Beneden heb je nu te weinig spanning, je moet een boog zijn die steeds verder op spanning komt. Een betere lift-off gaat je ook helpen. De spotter trekt hem nu uit de haken naar boven ipv naar je borst toe waardoor je nog meer spanning verliest. Leg drive is wel erg ok!

    Deze vid heeft goede tips om wat ik zeg te ondersteunen:



    Is die bench trouwens erl breed genoeg?
     
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Forse bench! Wat opvalt is dat je totaal niks met je benen doet, die pleur je gewoon op de grond na 10 seconden :+ Verder weet je nog behoorlijk spanning te zoeken ondanks je vrij rustige setup.(check filmpje hierboven)

    Zo laag op de borst is voor het verkleinen van de rom alleen maar goed. Echter je onderarmen moeten wel recht boven je ellebogen blijven anders creëer je een extra moment-arm. Dat kan ik zo niet zien.

    Wat je bw? Sowieso is 4x125kg touch and go erg nice :cool:
     
  7. Pine NL

    Pine NL WannaB | BannaW

    Berichten:
    1.923
    Leuk Bevonden:
    29
    Thanks voor de feedback!

    Klopt, ik heb het een paar keer veranderd hoe erg ik mijn schouderbladen intrek. Soms voelde het onstabiel als ik ze helemaal naar elkaar trok, maar dat kan ook door andere factoren komen. Ik ga het de volgende keer even proberen!

    Het is gewoon een standaard bench, dus niet ideaal voor PLen. Ik kan niet verder omhoog liggen want dan kom ik met mijn hoofd van het bankje. Ook is het voor mij te hoog om goed te unracken en moet ik hem een stuk optillen voor hij los is, daardoor is mijn setup gelijk minder. Ik heb het filmpje gekeken en ga het de volgende keer zo doen, denk dat het wel helpt als ik mijn hopen omhoog doe bij het unracken.

    Ik 'loop' mijn benen wel naar achter voor ik lift, maar dat zie je niet goed. De volgende keer zal ik wel vanuit een andere angle filmen.

    Ik weeg volgens mij 80kg. Heb je toevallig een scorelijst van een PL meet? Wil misschien later wel een keer meedoen.
     
    UpInSmoke0611 en Kevf vinden dit leuk.
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    UpInSmoke0611 en Pine NL vinden dit leuk.
  9. Jerreby

    Jerreby Active Member

    Berichten:
    2.043
    Leuk Bevonden:
    32
    Op basis van deze post heb ik gisteren geprobeerd "goed" te benchen. Het lukte echt voor geen meter... :lol:.

    Gelukkig zondag een lesje PT om aan mijn Squad, Deadlift en Benchpress techniek te werken!
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dat is ook alleen de setup he. Hij heeft ook een vid over de hele bench (zelf nog niet gezien):



    en deze van Alan Thrall vind ik super:


    Zelf veel volume werk aan het doen, dus weinig interessant om te posten. Morgen na zware bench en zware deadlifts nog 3x8 squatten en dan opwerken naar een zware squat single. Komt dan vast nog veel uit :lol: Mijn coach heeft overigens nog ruimte om mensen te coachen, dus voor de geinteresseerden. Hij verwacht wel inzet, maar is erg flexibel en goed.

    Vandaag nog wel een strict curl pr gezet
     
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2016
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  11. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Dit was op mij gericht of op pine? Want hij reageerde erop maar dacht dat deze voor mij was en die andere voor hem?

    Komt ie weer hoor, bodybuilder ;)


    Nou leuk die bench videos van jullie. Ik euh, post wel wat deadlifts..

    Amrap 162,5



    Topset 170x3



    Iets randoms geprobeerd.. Zercher squats. Geen idee of ik het goed doe, ik hit die armen van dat rack steeds. Oh en it hurts...

     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Zercher squats, nice. Zelf nog nooit gedaan, maar zien er goed uit. Techniek op je deadlift gaat hard vooruit, ziet er heel nice uit. Zou alleen de schoenen uit doen, scheelt weer 1 cm ;)

    en idd een bb post, maar zoals ik ook al aangaf ga ik vandaag voor een zware single op de squat. Zou alleen willen dat ik niet zoveel werk vooraf moest doen.
     
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  13. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    @Sostic de Open is bezig, doe je mee? :)

    Workout 16.1
    20-min. AMRAP:

    25-ft. overhead lunge
    8 burpees
    25-ft. overhead lunge
    8 chest-to-bar pull-ups

    M 95 lb. W 65 lb.

    Absolute hel. Ging toch goed, en helemaal dood. Erg gaaf om met 25 mensen aan mee te doen. Iets met community enzo :)
    Supersaai filmpje volgt vast nog wel :+
     
  14. Jerreby

    Jerreby Active Member

    Berichten:
    2.043
    Leuk Bevonden:
    32
    Thanks voor de filmpjes! Vandaag toegepast en ik merk dat mijn schouders veel minder belast worden en dat het meer vanuit mijn borst komt :thumbs:.
     
  15. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Iets wat in beide filmpjes naar voren lijkt te komen is dat het gunstig zou zijn om de range of motion te verkleinen. Nou kan ik mij voorstellen dat dit gunstig is als je doel is om zo veel mogelijk kilo's ophoog te duwen, maar is dit ook de way to go als het doel is om spiermassa op te bouwen?
     
  16. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Om spiermassa in je chest op te bouwen is de benchpress sowieso niet de allerbeste oefening. Flyes, dips, incline benchen. Maar bedoel je dat archen? Want een arch is sowieso veiliger maar een "powerlifiting" arch is soms erg overdreven en heeft een ander doel inderdaad.
     
  17. Eetstokje

    Eetstokje Active Member

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    65
    PineaPPle JOE vindt dit leuk.
  18. pimmos87

    pimmos87 Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb hem vrijdag gedaan. Kwam tot 7 rondjes en was op weg naar mijn c2b (dus bijna 8 ). Hoe ver was jij gekomen?

    Heb me trouwens niet officieel ingeschreven, afgelopen jaren wel gedaan maar om nou 25 dollar te betalen om te zien dat ik 23.000 van europa ben vond ik onzinnig. We doen wel een boxcompetitie, dus das wel genoeg.
     
  19. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Nee helaas, ben door de kosten toch gestopt met Crossfit. Helaas nog steeds als starter op de arbeidsmarkt, en dan vind ik de 75 euro per maand nu nog iets teveel knaken.
    Ik sport nu vooral op werk, dat is gratis en dus easy money :+

    Succes met de open!
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Nope. Daar kan je idd beter andere oefeningen voor doen. Als aanvulling op @UpInSmoke0611 : veel dumbellwerk, incline en plat.
     

Deel Deze Pagina