1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc.. [Deel 9]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 22 jan 2015.

  1. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Netjes hoor, ik doe het je niet na :p

    Hij viel vies tegen voor me. Merkte dat de lichte, kleine atleten toch wat voordeel hadden door de burpees, C2B en het lage gewicht van de lunges. Had met mijn 90kg wat last van extra gewicht :+
    Buiten dat vooral gericht op OLY de afgelopen maanden, en maar 1 WOD per week, das toch te weinig om mijn ademhaling goed onder controle te hebben; had gewoon te weinig inhoud en slechte strategie.
    6 rondes dus, exact. (10.000 van de wereld)

    Als ik hem nog een keer mocht doen zou er wel een ronde extra uitgekomen zijn, maarja, het is niet anders..

    Aftermovie gemaakt door een van de leden. Ik loop rond in rood shirt -> de drama-queen op het eind op de grond :+



    Jongste is 19 jaar oud, oudste is 61, blijft tof vind ik. M'n vriendin staat nu 62e van NL geloof ik, die mikt op de top 50. Moet haar maar blijven pushen om d'r best te doen, dan kan ze nog meedoen aan wat leuke competities.

    Hopelijk komende week een wod met veel, en zwaar gewicht, dan heb ik ook wat aan m'n kracht.


    Mja, snap ik. Sund!
     
  2. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Holy shit 20+ kaas heeft gewoon 36gr eiwit en nauwelijks vet aw yisss veggy gains
     
    Matrix en Reckuuza vinden dit leuk.
  3. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja gooi dat op mn paninis in mn pauze kwartiertjes op werk. Alleen de smaak is ook echt minder. Nothing ketchup cant fix though
     
  4. Pine NL

    Pine NL WannaB | BannaW

    Berichten:
    1.923
    Leuk Bevonden:
    29
    Rode linzen is ook een goed product, het is goedkoop, heeft goede macro's en je krijgt het makkelijk weg.

    Wil binnenkort denk een een strength program gaan doen, aanraders? (inb4 Sjonnie Candito)
     
  5. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Conjugated, Layne Norton's PH3
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2016
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Hebben mensen gisteren nog naar de Arnold gekeken? Zelf 6 uur naar powerliften gekeken :lol: Echt bizar hoe wereldrecord na wereldrecord sneuvelde. En toffe namen ofc: Bryce Lewis, Mike Tuchserer, Brett Gibbs etc

    Zelf vorige week 160kg proberen te squatten en gevaald. 10x135kg is geen probleem, maar een 1rm is gewoon nog niet mijn ding op de squat. Meer oefenen.

    Hier nog wat volume werk voor de sumo, techniek lijkt er steeds meer op:
     
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2016
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  7. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Waar kan ik wat filmpjes zien ervan? Van Brett en Bryce enzo
     
  8. Pine NL

    Pine NL WannaB | BannaW

    Berichten:
    1.923
    Leuk Bevonden:
    29
    Ga volgende weet denk ik het programma van Jonnie Candito doen. Deze week ga ik kijken wat ongeveer mijn 1rm is op de lifts.

    Vandaag gedeadlift, feedback is welkom voor zover het kan. Heb het vanaf deze angle laten vinden om goed mijn rug in beeld te krijgen.

     
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  9. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Video is prive
     
  10. Pine NL

    Pine NL WannaB | BannaW

    Berichten:
    1.923
    Leuk Bevonden:
    29
    Oops, en nu?
     
  11. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Iemand tips hoe je vorm goed kan houden bij de zwaardere deadlifts? Sets van x8 of x12 met hetzelfde volume blijft mijn techniek gewoon in orde. Omgerekend zou ik dan de x3 ook gewoon moeten kunnen maar om een of andere reden houd ik het bij die zwaardere setjes niet goed in vorm. Meer op high rep trainen waar ik techniek wel in toom kan houden, of gewoon doorgaan met ook die zware sets doen en kijken of die vorm dan langzaam bijschaaft?
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    @Pine NL : Netjes hey. Wat is je bodyweight ook alweer? Je houdt je rug en armen erg goed op spanning. Echter je laat je heupen omhoog schieten zonder dat de bar omhoog komt. Zorg dat het bij het omhoog gaan van de heupen de bar ook direct mee gaat. Dat doe je door in de setup maximale spanning in je kont en hamstrings op te zoeken. Tijdens de lift is het vaak een kwestie van wat meer geduld dan bij de conventionele deadlift, iaw spanning op de bar blijven houden tot dat de bar van de vloer komt en dan heupen er door.

    Fuck 220, moet wat harder mijn best doen :+

    @PineaPPle JOE : Dat ligt een beetje aan wat je 'vorm houden' vindt. Bij zware singles, doubles en triples is het heel normaal dat je bovenrug begint te buigen, natuurkundig gezien ook logisch want dat zorgt voor een kortere 'arm'. Je onderrug wil je wel recht houden. Allerbelangrijkste is dat je rug niet 'opeens' gaat bollen, maar de hele lift netjes onder controle blijft.

    Zelf maar weer een reset gedaan op mijn singels. Hier is een 145kg squat na 6 sets van 5 met wat lichter gewicht.



    en mijn 5e set conventional, ook easy:

     
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  13. Pine NL

    Pine NL WannaB | BannaW

    Berichten:
    1.923
    Leuk Bevonden:
    29
    Thanks, ik weeg 80kg. Ja klopt, heb geen flauw idee of ik dat ook bij mijn andere sets doe maar ik ga er wat meer op letten.
    Ik ben nu mijn 1rm aan het proberen zodat ik volgende week kan beginnen met Candito zijn programma.
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Eerste keer een powerliftprogramma toch? Want dat zijn bijzonder goede 1rm's om mee te beginnen :)
     
  15. Pine NL

    Pine NL WannaB | BannaW

    Berichten:
    1.923
    Leuk Bevonden:
    29
    Ik heb een keer Wendler 531 gedaan voor twee maanden. Hier ben ik toen mee gestopt omdat mijn door voetbal spierpijn of open schaafwonden had. Ik vond het leuk om te doen en had wel progressie gemaakt, dus ik ben benieuwd!

    Thanks, mijn squat moet nog wel echt omhoog. Ga morgen mijn 1rm testen.
     
  16. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Bij zware DL is het extra belangrijk hoe je onderin start, vaak zie je dat mensen vergeten het gewicht naar achteren te gooien. Je voelt dan de stang duidelijk tegen je schenen aandrukken. Ik ben nu vooral bezig om dat bij mij te perfectioneren. Dus gewicht naar achteren ipv boven de stang houden, goede sokken zijn dan wel aan te raden.

    Ik ben nu een maand bezig met de overhead squat, al langer bezig met veel mobility training en dan is het toewerken naar een OHS wel echt de kers op de slagroom taart :+ Leipe oefening om te doen.
     
  17. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    @Kevf , Dat is het dus, bij die heavy reps begint mijn onderrug echt te falen. Ik weet niet hoe ik dat in moet halen..

    Ik til overigens sumo. Dus dat zou de onderrug al minder moeten belasten maar werpt nog niet echt zijn vruchten af.
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Met alleen tekst wordt het erg lastig, kan je een filmpje posten?

    Verder een medium grip tng bench pr gezet (hoezo specifiek :+). En dat na zes volume sets:



    heel easy
     
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  19. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Loooool een opa van in de vijftig, misschien zelfs zestig, bencht bij ons gewoon 260kg weg. Heeft jaren geleden wel gekuurd en tilt al 25 jaar. Maar vind het toch knap!
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    260? Weet je dat zeker? Want dat is wel erg ziek veel :)

    Maandag na 5x5 en 3x3 squats, 5x5 en 2x2 bench moest ik nog snatch grip dl's. Compleet naar de klote toch 2x187.5kg getrokken



    Super blij mee, helemaal na al dat volume.
     
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina