[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.318
    Komt omdat veel mensen liever gewoon ergens iets van vinden en roepen dan dat ze moeten nadenken of het klopt.
     
  2. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    Ik vind het wel raar dat er amerikaanse troepen in Ukraine zijn though
     
  3. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Sea Breeze is een jaarlijke oefening van de NAVO (al vanaf 1997) wat voorheen altijd gehost werd door Oekraine.
    Sinds 2014, en de annexatie van de Krim door Rusland, is het daardoor zeer kleinschalig gebleven.

    Dat deze oefeningen worden gehouden is dus helemaal niks nieuws of opmerkelijks.
    Al is Rusland er natuurlijk niet blij mee, maar er zal verder helemaal niks gebeuren.

    Turkije doet dit jaar wel ook mee aan de oefeningen..maargoed dat is van mij ook weer een vooroordeel om dat 'opvallend' te vinden :+
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.012
    Leuk Bevonden:
    9.584

    Haha wel maf dat de jaarlijkse oefening van de NAVO in een niet NAVO land plaats vindt eigenlijk :p

    Naja, als je er over nadenkt ook helemaal niet eigenlijk.
     
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2016
  5. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Zware aardbeving Indonesie. 7,9 op de schaal van Richter. Tsunami-alarm voor Sumatra... amai.
     
  6. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Is alweer ingetrokken, en het was een zeebeving. Maar kan alsnog voor veel schade gaan zorgen idd.
     
  7. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Matrix en L.A. vinden dit leuk.
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    http://nos.nl/artikel/2091367-eu-in-grote-lijnen-akkoord-met-turks-vluchtelingenplan.html

    Ben ik nou onterecht negatief als ik dit echt een belachelijk plan vindt? Hoezo gaan we 1:1 ruilen? Dit levert toch totaal geen vermindering op? En hoe gaan we dit uitvoeren? Het actief plaatsen van vluchtelingen is al totaal mislukt (minder dan een procent dan afgesproken). En we gaan nog eens 3 miljard extra overmaken naar meneer de dictator Erdogan, zoals voorspeld.

    Verder zakt mijn broek echt af dat onderdeel van de afspraken weer versnelde toetreding tot de EU is. Turkije is een land waar het op dit moment echt slecht gesteld is met de rechten van de mens. Daarnaast is dit in mijn beleving een totaal ander onderwerp. En als we toch bezig zijn: hoezo neemt Amerika niet een paar 100.000 mensen op als we toch mensen over de hele wereld gaan vliegen (een luchtbrug die we NB zelf nog weg gestemd hebben).

    Wat een mislukking dit.
     
  9. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Alleen syrische vluchtelingen worden overgevlogen in het akkoord. Economische vluchtelingen hebben pech en blijven gewoon in Turkije, integestelling tot nu waar iedereen naar Griekenland gaat en daar pas gesorteerd wordt.
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Zoiets als dit?

    http://www.telegraaf.nl/binnenland/24499131/__Syrisch_paspoort__Rutte___.html

    Maar goed ik vind het met name erg dat er over toetreding tot de EU wordt gesproken.
     
    L.A. vindt dit leuk.
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.012
    Leuk Bevonden:
    9.584
    Haha mooi hé.

    Turkijke krijgt 6 miljard euro (ook in 1 keer?!), is een stapje dichterbij de EU en raakt al hun Syrische vluchtelingen kwijt.
    Ondertussen kunnen ze de illegalen die ze daarvoor 'terugkrijgen' weer gewoon lekker de grens over laten wandelen, in ruil voor nieuwe vluchtelingen. Het is toch vrij logisch dat in dit systeem Turkije er heel veel baat bij heeft om hun vluchtelingen juist wél de grens over te sturen...


    Echt zoveel vreemde dingen. Gaan we alle Griekse eilanden ontruimen en 10.000 personen tegen hun wil naar Turkije deporteren? Zonder asielprocedure? Dat gaat volgens mij in tegen diverse verdragen.


    Denk niet dat dit er door komt. Voor Oost-Europa is dit toch geen oplossing. Orban (Hongarije) is het hier totaal mee oneens. Ik begin Merkel steeds minder te waarderen.
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik vond Merkel een zeer sterke politicus maar dit dossier maakt ze echt een zootje van. En idd Turkije gaat waarschijnlijk gratis rubberboten verstrekken aan de kust :+. De enige manier waarop dit plan wellicht een beetje werkt is dat het bij de niet Syriërs bekend word dat je wordt teruggestuurd. Maar dat terugsturen zie ik simpelweg niet gebeuren.

    De uiteindelijke oplossing is natuurlijk het ophouden van de oorlog in Syrië en tot die tijd gewoon voorkomen dat de oversteek nog wordt gemaakt.
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.012
    Leuk Bevonden:
    9.584
    Nah dit dossier maakt me niet uit, maar haar uitspraken dat vluchtelingen welkom waren in Duitsland maar ze niet zei hoe ze daar moesten komen heeft in mijn ogen veel levens gekost.
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  15. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.318
    Wel faal, die Voordewind, met z'n basisschoolfout in z'n bio :')
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik kom terug op het feit dat de boten en zwemvesten industrie gaat floreren aan de kust, dat gebeurt nu al:)

    http://www.volkskrant.nl/opinie/zullen-wij-klus-gewoon-weer-zelf-klaren-meneer-van-rijn~a4260135/

    en als dit waar blijkt te zijn hebben we een verdomd dure deal gesloten:

    http://www.dailysabah.com/eu-affair...in-tens-of-thousands-not-millions-eu-min-says



    laten we uitgaan van 50.000. 6.000.000.000/50.000 =120.000 per migrant. En dan hebben we vervolgens nog precies hetzelfde aantal migranten in de EU.

     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.012
    Leuk Bevonden:
    9.584
    Het beleid van Erdo kwam gisteren weer tot uiting in Ankara. Lekker zootje daar.
     
  18. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    "
    Stichting Brein mag gegevens van gebruikers die via torrent-sites films en series delen gaan verwerken. Dat heeft de Autoriteit Persoonsgegevens maandag bepaald. Dat betekent dat Brein, dat opkomt voor auteursrechten, met die gegevens grootschalige uploaders kan gaan aanpakken, meldt de NOS.

    Het was al langer bekend dat Brein een vergunning hiervoor had aangevraagd en de privacywaakhond liet eerder weten hier welwillend tegenover te staan.

    Brein kan met dit akkoord in de hand de ip-adressen en gebruikersnamen van uploaders gaan verzamelen. Dat moet gebeuren in samenwerking met internetproviders. Die hebben steeds aangegeven dit niet zomaar te doen.

    Boete
    De stichting waarschuwt de mensen die geregeld illegaal films of tv-series in huis halen via internet. Die riskeren een boete van duizenden euro's. ,,Het gaat niet alleen om uploaders van films en series op torrent sites en popcorn time maar ook om uploaders van boeken, muziek en games", aldus directeur Tim Kuik maandag. De hoogte van de boete hangt volgens hem af van iemands persoonlijke omstandigheden. ,,Vorig jaar is een tiental uploaders geïdentificeerd. De schikkingsbedragen liepen op tot 12.500 euro.''
    "
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.012
    Leuk Bevonden:
    9.584
    Maar moeten providers deze gegevens nu geven? Bij welke provider zaten die uploaders van vorig jaar?
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983

Deel Deze Pagina