1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Een moslim is toch ook een europeaan?
     
  2. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Minstens 34 doden, echt verschrikkelijk weer! Kutvolk!
     
  3. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Mooi gezegd.
    Als we dit soort aanslagen het hoofd willen bieden, dan moeten wij juist verbroederen in plaats van versplinteren. De breuk is niet tussen het Westen en de Islamtische cultuur, maar tussen de beschaafde en onbeschaafde wereld.

    edit:
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2016
    L.A. vindt dit leuk.
  4. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
  5. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Toch niet goed gewerkt die voorstrijk en nu hele keuken naar beneden gedonderd?

    #toosoon
     
  6. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Mijn buurman is ook wat onbeschaafd, maar blaast geen vliegvelden op. Ik snap ongeveer wel wat je bedoelt, maar deze beschrijving dekt de lading ook niet volledig.
     
  7. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    #gingfout
     
    Fiasco vindt dit leuk.
  8. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Ik ga altijd via Zaventem als ik ga vliegen, schrikt tocht wel ff als je beelden ziet en realiseerd dat je daar niet al te lang geleden nog gestaan hebt. Normaal ben ik ook stuk nuchterder bij aanslagen maar dit komt wel stuk dichterbij.
     
    L.A. vindt dit leuk.
  9. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Kerncentrale Tihange is geëvacueerd :eek:
    Wut?
     
  10. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Echt fucked up allemaal weer hoor. Het is sinds Parijs aardig stil gebleven, in de zin van aanslagen niet heel erg ver van huis. Bizar die foto's van Hoofddorp, heb er onlangs nog gelopen. Maar volgens mij kijkt niemand er meer echt van op, dat is het erge eraan ook. Elke dag gebeurd er wel shit in de wereld maar nu komt het steeds dichterbij en het lijkt erop dat ons kikkerlandje er ook mee te maken gaat krijgen. Als ik nu had moeten reizen per trein dan had ik dat echt wel geannuleerd maar leven in angst is ook niet de oplossing. In juni moet ik sowieso weer de kant van Utrecht en Den Haag op, allemaal annuleren dan? Nah.

    Vreselijk voor de slachtoffers en hun families. Hopelijk is het ergste weer geweest voor een tijdje.

    Ik heb dan weer het geluk dat ik in een totaal niet boeiend stadje genaamd Groningen woon en het lijkt me dan ook niet dat die gekken hier iets gaan doen, maar you never know. Everybody stay safe zou ik zeggen.


    http://nieuws.vtm.be/binnenland/183691-bommen-zaventem-bevatten-spijkers

    Nah man....
     
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2016
  11. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    @BigKabuto ... het is nooit te voorkomen. Maar dat er maatregelen getroffen moeten worden lijkt me nu wel duidelijk. Helaas kijken we liever de andere kant op en bombarderen we doelen in Syrië terwijl het probleem (de terrorist) al lang en breed in het land zijn. Dus wat los je op met dat land bombarderen? Niks. Sterker nog, je geeft ze nog een "reden" om deze aanslagen te plegen ook.

    Wat weerhoud iemand er van om morgen (of wanneer dan ook) Schiphol binnen te lopen en daar zichzelf tot ontploffen te brengen? Niemand. Je weet niet wie het zijn ... je weet niet wanneer het gebeurd. Het enige wat je tot nu toe weet is dat het ooit kan gebeuren.
     
  12. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Ja dat is toch altijd met dit soort dingen? Er zullen altijd gekken zijn. Je weet niet waar of wanneer het gebeurt nee.

    Moet je dan maar buigen en stoppen met acties ondernemen in Syrië? Het stopt eerder wanneer groeperingen als IS minder macht krijgen.. dan is het niet meer interessant.
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Het is alleen geen breuk, maar een heel vervelend continuüm zoals ik eerder aangaf. Je hebt deze paar debielen die zichzelf daadwerkelijk opblazen, daaromheen heb je een cirkel van heel veel mensen die daar mee hebben geholpen, daaromheen heb je een cirkel van nog meer mensen die er vanaf wisten en daaromheen heb je weer een nog grotere cirkel van mensen die sympathiseren met deze actie. En al die cirkels zijn mensen met de islam als geloof. Dat maakt niet dat iedere moslim slecht is, maar wel dat we met een groot islamitisch probleem te maken hebben. Niet met een scheidslijn wel/niet beschaafd zoals jij beschrijft, dat is veel te zwart wit (pun intended).
     
  14. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Yep, helemaal mee eens man.

    Eerlijk gezegd verbaast het mij best dat ze Brussel hebben aangevallen. Had eerder Londen verwacht, zeker na berichten dat Londen zich al aan het voorbereiden was op een reeks aanvallen die gelinkt stonden met Parijs. Het laat gewoon maar weer zien dat het overal kan gebeuren. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het nieuws al tijden zeer magertjes volg, maar is er een speciale reden voor IS om Belgie aan te vallen? Belgie heeft toch al amper iets waarvan je het een leger kan noemen?
     
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.029
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ik ben zelf eens in een Moslim land geweest, Tunesië. Toen ook over het strand gelopen waar vorig jaar zoveel toeristen omkwamen. Ik herkende alles daar en ben ook erg geschrokken. Ik ken dus het gevoel van herkenning zoals @Juunanagou het beschrijft.

    Wat @Le Lastpak dan weer zegt ben ik het dan ook helemaal mee eens. Probeer niet als een ongeschoolde PVVér te reageren, maar als een rationeel denker. Emotioneel is inderdaad precies wat IS wil en daar proberen PVVérs vaak hun gelijk en hun zin mee te krijgen.

    Ik ben voor verbroedering, want door mijn bezoek aan Tunesië weet ik dat er ook goede Moslims zijn die ik me daardoor veel beter heb kunnen voorstellen dan gedacht.

    Wat betreft Brussel en omstreken hoop ik dan alleen maar dat ze voorlopig het hoofd koel houden en het dodental niet al teveel stijgt meer.

    En even off topic: De enige reden dat ik bijna altijd mensen tag in posts op XBW, is omdat ik er ook niet van hou als er achter mijn rug om over mij gepraat word, of als ik genoemd word. Weten Juun en Lastpak dat ook even. ;)
     
  16. Smirnoff

    Smirnoff Wahed fenomeen.

    Berichten:
    703
    Leuk Bevonden:
    217
    De EU is er gevestigd en er zijn veel van die geradicaliseerde gekkies. De sterkte van het lege lijkt me geen bepalende factor om wel of niet aanslagen te plegen in een land.
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Er wordt niet gekozen tussen Brussel en Londen. IS is geen top down organisatie waar centraal aanslagen worden gepland.
     
    fredfenster vindt dit leuk.
  18. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Parijs > Charlie Hebdo
    Brussel > Jacht op aanhangers ISIS / Vangst Abdeslam

    ISIS geeft aan dat er meer "zwarte" dagen zullen volgen. Mag hopen dat er nu intensiever (ja, nog intensiever) gezocht gaat worden naar eventuele boefjes. Sterker nog, iedereen die hierover een "positieve" tweet de wereld in helpt mogen ze van mij per direct bezoeken.

    Vergis je niet in zon organisatie @Tyrant
     
  19. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    De explosie bij de metro was precies om 09:11.
     
  20. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    [​IMG]
     
    Cyndris en Kevf vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina