Batman v Superman Dawn of Justice
Overal een goede film. Met de beste Batman versie ooit op het witte doek. De animated series Batman. Al zijn er aardig wat punten die beter gedaan hadden kunnen (moeten) worden.
Maakt het de film veel slechter? Nee. Maar zal het nu een 8- geven waar het een optie had om 9.0 of hoger te halen. Maar verder is het een prima start van de aankomende DC films.
Oh ja. En ik vond Lex super gespeeld. Had mijn twijfels vanaf het begin en maar hij zette prima de rol neer.
De pacing was niet goed in het midden van de film. Die film duurt lang maar sommige belangrijke momenten waren daar opeens en waren weer zo voorbij. De eerste keer dat Batman en Superman elkaar tegenkomen als Batman achter de Kryptonite aan het gaan is. Bam daar staat opeens Superman. Wat deed die daar btw? Maar vooral er was geen opbouw dat ze elkaar gingen ontmoeten en dan hebben ze kleine scene van 10 seconden ofzo. Je verwacht dan iets episch voor de eerste ontmoeting. En zo waren er wel meerdere scenes.
De Lex angle. Zonde dat ze op die manier deden wat redelijk standaard is. Ik heb je moeder en je hebt een uur de tijd. Totaal niet nodig. Laat Lex gewoon lekker klieren met kryptonite en Doomsday en ondertussen Batman irriteren en provoken die dan op zijn beurt alleen maar Superman irriteert en dan een keer te ver gaat, die dan op een moment zegt. Ik ben er klaar mee Batman en probeert hem dan een lesje te leren. Het was nu geen echte VS en niet de climax of het grootste gedeelte.
Superman had iets meer diepgang kunnen hebben. Meer een struggle met zijn plaatst in de wereld samen met Batman die hem provoked. En dat je meer met hem gaat meeleven met wat die meemaakt. Ik bedoel iedereen vind Batman tof. Maar Superman blijft toch altijd 50/50 en de film had meer sympathie voor hem moeten ontwikkelen. En dan gooien ze ook nog Death of Superman erin. Wat op zich prima is (maar te snel imo) maar de impact die het kunnen hebben was er niet. Omdat de film er niet voor zorgde dat je naast Batman die je altijd tof hebt gevonden ook een zwak voor Superman hebt ontwikkeld en er niet een stuk of 3 films met Superman zijn geweest waar die meer character en bekendheid bij het publiek heeft opgebouwd. En iedereen weet dat die niet dood is omdat Justice League eraan komt.
Btw vond de cameo's prima gedaan btw. Niet teveel maar een kleine hint naar Justice League. Ook op het einde. Had verwacht na al de reacties dat ze echt in de film zaten maar dit was prima gedaan.
Ben benieuwd naar de Ultimate Cut. Het grote plot gaat niet veranderen maar zoals ik zei de de pacing en bepaalde scenes kunnen daardoor een stuk beter worden. Want het voelde idd soms aan alsof ze sommige dingen teveel geknipt hadden.