Moet even terugkomen op de motivatie voor Batman. Heb de film een tweede keer gezien en het maakt nu meer sense.. Ook weet ik nu waar ze met die woestijnscene heenwillen. Spoiler Batman krijgt een visioen over wat er gebeurd als Superman evil wordt. Hij heeft het gevoel dat hij hem moet stoppen voor het zover komt. Waarom krijgt hij dit gevoel? Door zn visioen (woestijnscene) en omdat hij gewaarschuwd werd door Flash. "You were right about him Bruce, Lois is the key"... Right about Superman... Lois is de key.. Lois dood = Superman evil. In welk verhaal? INJUSTICE
Dawn of Justice was erg goed. Alleen toch wel even wennen aan een andere Batman. Ik miste ook die kenmerkende Nolan/Zimmer Batman theme. Ik kan alweer niet wachten op de blu-ray. Lees dat er minimaal een half uur extra bij moet.
Shittttttttttt. Schaamteloos gebruik van Perfect Dark intro theme. Schaamteloos. Maar erg leuk gedaan dit. Lolz.
"Batman v Superman: Dawn of Justice shattered box office records, opening to an estimated $170.1 million domestically over Easter weekend. Not only did Zack Snyder’s superhero epic set a new record for the all-time biggest March opening, obliterating The Hunger Games’ $152.5 million, butBatman v Superman now stands as the sixth biggest opening of all time. It also squeaked by Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 ($169.2 million) to earn Warner Bros.’ biggest opening ever. Internationally, it added another $254 million for a worldwide total of $424 million — the fourth-biggest global opening of all time. Domestically, Batman v Superman didn’t manage to surpass its Marvel counterparts like The Avengers orIron Man 3, but it did beat both globally, becoming only the fourth movie in history to cross $400 million worldwide in one weekend. Ben Affleck’s Batman also dethroned Christian Bale inThe Dark Knight Rises ($160.9 million) and The Dark Knight ($158.4 million) as the biggest Batman and DC Comics openings ever."
Geld. Dat vinden alle studio's belangrijker. Als is het maar om zsm een potje te vullen voor toekomstige projecten.
Batman v Superman. Tsjah, het einde was wel leuk om naar te kijken, misschien wat overdreven hier en daar maar stukken beter als de hele rest van de film. Wat een onsamenhangend verhaal, werd er een beetje moe van. 6/10 Spoiler Waarom wilde Batman eigenlijk met Superman vechten? Superman moest vechten voor zijn moeder. Wat was Batman zijn motief?
Batman v Superman Heb zelf geen problemen met de opbouw van de film. Sterker nog, ik vind dat gedeelte juist een stuk beter dan het eindgevecht. Veel te Zack Snyder-ish, hou daar niet zo van... De andere gevechten met Batman zijn veel wreder. Batman draagt sowieso de hele film en vind dat Ben Affleck het zeer goed doet. Z'n Batsuit incl. stemvervormer is ook awesome en hij speelt echt een donkere, vrij gewelddadige superheld. Helaas zijn er ook te veel mindere momenten in de film. Het verhaal, wat soms best wel om wat meer uitleg vroeg. Wat is het motief van bepaalde personages of wie zijn ze überhaupt? Hoeft niet voor de échte fans, maar het is tegenwoordig toch ook een film voor het grote publiek. Ik zit daar een beetje tussenin en begreep dus niet alles. Hopelijk zit dat straks in de blu-ray, maar jammer dat het nu ontbrak. Al met al zeker geen geweldige film, maar wel erg genoten van Batman. 7/10
@Alexknl en @s4nd3r : Ik dank jullie voor jullie BvS reviews. Gelukkig ben ik niet de enige die er zo over denkt. Film is op IMDB gelukkig ook al gezakt naar een normaler cijfer. Qua omzet doet die film wel ziek: 420 miljoen wereldwijd in één weekend.
Die "I could do this all day" op het einde was goed gedaan! Leuk filmpje om zo alles bij elkaar te zien. Ook korte fragmentjes uit de series.
Batman v Superman Dawn of Justice Overal een goede film. Met de beste Batman versie ooit op het witte doek. De animated series Batman. Al zijn er aardig wat punten die beter gedaan hadden kunnen (moeten) worden. Maakt het de film veel slechter? Nee. Maar zal het nu een 8- geven waar het een optie had om 9.0 of hoger te halen. Maar verder is het een prima start van de aankomende DC films. Oh ja. En ik vond Lex super gespeeld. Had mijn twijfels vanaf het begin en maar hij zette prima de rol neer. Spoiler De pacing was niet goed in het midden van de film. Die film duurt lang maar sommige belangrijke momenten waren daar opeens en waren weer zo voorbij. De eerste keer dat Batman en Superman elkaar tegenkomen als Batman achter de Kryptonite aan het gaan is. Bam daar staat opeens Superman. Wat deed die daar btw? Maar vooral er was geen opbouw dat ze elkaar gingen ontmoeten en dan hebben ze kleine scene van 10 seconden ofzo. Je verwacht dan iets episch voor de eerste ontmoeting. En zo waren er wel meerdere scenes. De Lex angle. Zonde dat ze op die manier deden wat redelijk standaard is. Ik heb je moeder en je hebt een uur de tijd. Totaal niet nodig. Laat Lex gewoon lekker klieren met kryptonite en Doomsday en ondertussen Batman irriteren en provoken die dan op zijn beurt alleen maar Superman irriteert en dan een keer te ver gaat, die dan op een moment zegt. Ik ben er klaar mee Batman en probeert hem dan een lesje te leren. Het was nu geen echte VS en niet de climax of het grootste gedeelte. Superman had iets meer diepgang kunnen hebben. Meer een struggle met zijn plaatst in de wereld samen met Batman die hem provoked. En dat je meer met hem gaat meeleven met wat die meemaakt. Ik bedoel iedereen vind Batman tof. Maar Superman blijft toch altijd 50/50 en de film had meer sympathie voor hem moeten ontwikkelen. En dan gooien ze ook nog Death of Superman erin. Wat op zich prima is (maar te snel imo) maar de impact die het kunnen hebben was er niet. Omdat de film er niet voor zorgde dat je naast Batman die je altijd tof hebt gevonden ook een zwak voor Superman hebt ontwikkeld en er niet een stuk of 3 films met Superman zijn geweest waar die meer character en bekendheid bij het publiek heeft opgebouwd. En iedereen weet dat die niet dood is omdat Justice League eraan komt. Btw vond de cameo's prima gedaan btw. Niet teveel maar een kleine hint naar Justice League. Ook op het einde. Had verwacht na al de reacties dat ze echt in de film zaten maar dit was prima gedaan. Ben benieuwd naar de Ultimate Cut. Het grote plot gaat niet veranderen maar zoals ik zei de de pacing en bepaalde scenes kunnen daardoor een stuk beter worden. Want het voelde idd soms aan alsof ze sommige dingen teveel geknipt hadden.
http://www.nu.nl/film/4239243/ben-affleck-schrijft-script-batman-film.html Ik juich het wel toe, want aan BvS mankeerde wel het één en ander, of de extended cut moet alles verklaren. Mijn hoop is dan wel dat die dit samen zou gaat doen met Matt Damon. Good Will Hunting was echt goed, ook al herinner ik me er wat te weinig van. Heel benieuwd hoe dit zou kunnen uitpakken, maar dat Affleck kan schrijven en regisseren is wel duidelijk.
Batman vs Superman gezien gister en werkelijk fantastisch! mooie kick off voor DC. Dacht dat het rommelig werd in de eerste film zoveel characters stoppen maar dat viel me echt 100 % mee, dat eind gevecht met die soundtrack van WW was echt helemaal te gek. Affleck in mijn ogen de beste Bruce Wayne/Batman die in een film is verschenen, zet hem goed neer en overtuigend. Spoiler Ben overigens benieuwd naar het verhaal van Robin in BVS, je zag het pak met de tekst van the Joker, hopelijk krijgen we in the Suicide Squad wat meer daar van te zien.
Spoiler De Joker is Robin. Sinds die theorie verscheen wil ik alleen dat maar. Ook al is het ontkracht etc.