[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Juist als het niet kan moet je dat doen. Morgen bericht dat er tientallen criminelen zijn ontsnapt :+

Of gewoon volstoppen met iedereen die zich misdraagt.

2. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    Ik heb bijna het hele artikel gelezen, maar vraag me af wie hier in ontkenning zijn. De Moslim jongeren of de mensen van de wereld die Amerika wil. ;)

Zelf kijk ik er niet raar van op. We vergeten namelijk wat het startschot voor de Arabische Lente zou hebben gegeven. De man die zichzelf in Tunesië in brand stak.

Het kan gewoon niet dat al deze ellende alleen daardoor zou komen. Er zit veel meer achter, maar daar heeft de media het totaal niet over.

Die Rothchilds, waar in het artikel naar word vernoemd, zouden ook veel wereldwijde media in handen hebben. Ik geloof trouwens al langer niet meer dat de media in de wereld nog onafhankelijk zijn.

Maar goed, om bij de vraag te blijven: Wie zijn hier in ontkenning?

3. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Lol ja man :')

Reckuuza vindt dit leuk.
  4. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Massagraf gevonden in Palmyra met minstens 40 lijken. Sommige onthoofd en er liggen vooral vrouwen en kinderen.

Hier draait mijn maag van om, hoe onmenselijk kan je zijn. Vrouwen en kinderen, dus moeders met hun kinderen. Ik wil me niet eens voorstellen hoe een moeder of kind zich dan voelt, op het moment dat je weet dat je eraan gaat. Verschrikkelijk dit.

Jezus. Op zulke momenten kook ik van woede en hoop ik dat er een dag komt dat er een video lekt waarbij heel IS in 1x levend in de fik wordt gestoken.

Alexknl vindt dit leuk.
  5. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Volgens mij is het voor iedereen onmenselijk die weet dat hij of zij er aan gaat, niet alleen voor vrouwen en kinderen.

fredfenster vindt dit leuk.
  6. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    Klopt, echter als je denkt dat ik het alleen onmenselijk vind bij vrouwen en kinderen, dan interpreteer je mijn bericht verkeerd ;-)

fredfenster vindt dit leuk.
  7. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Voor stoere mannen in het ook erg. Daarom hebben ze allemaal asiel in Europa.

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    http://nos.nl/artikel/2096976-megaschandaal-na-onthulling-panama-papers.html

Namen die nu al genoemd worden: Poetin, Poroshenko, Messi, Mubarak, Kadaffi en naar alle waarschijnlijkheid ook Nederlanders. Het toont voor mij iig aan hoe fout het associatieverdrag met Oekraïne is. Corruptie willen bestrijden samen met iemand die zelf door en door corrupt is. Maar daarnaast ben ik ook erg benieuwd wat de gevolgen in Nederland gaan zijn aangezien wij een belastinparadijs zijn voor de brievenbusfirma's.

9. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Erg interessant, maar ik blijf bij het standpunt: als de wet je de mogelijkheid geeft dan moet je daar gebruik van maken.

10. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    Dan kan je daar gebruik van maken, niet moeten.

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Sinds wanneer is geld witwassen, belasting ontduiking en de ondernemer uithangen als president toegestaan volgens de wet?

12. Nukem 007

Leuk Bevonden:
    453
    Ontwijken is iets anders dan ontduiken. Verder heb ik nog niks over witwassen gelezen en is het drijven van een onderneming als president misschien vreemd, maar zo lang er geen belangenverstrengeling bestaat geen probleem lijkt mij. Ik snap de ophef, maar dat dit speelde op dit niveau had natuurlijk iedereen kunnen bedenken.

13. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Ja maar stel nou eens dat Ronaldo ipv Messi in het lijstje had gestaan.

Killamonkey, Tim, hayabusa halo en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Ik stel voor dat we voor de volgende XBW Awards een categorie wijden aan 'Kampioen relativeren' en die dan de Nukem Award noemen.

Kevf vindt dit leuk.
  15. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Het is game theory: een mens zal altijd rationele keuzes maken die het best uitpakken. Stel je woont aan in een grensdorp en je ontdekt dat het voordeliger is om in NL te blijven werken, maar nét over de grens in België te wonen, dan doe je dat. Iedereen zou altijd hetzelfde doen, we optimaliseren altijd onze aftrekposten etc om maar een euro meer over te houden. Alleen gaat het bij deze mensen om bedragen in de miljoenen of miljarden, ipv een paar duizend.
    Als jij als sterveling niet zo nobel bent, dan kun je dat ook niet verwachten van de rijksten op Aarde. (ervan uitgaande dat zij idd niet witwassen, maar ''slechts'' geld sluizen. Echt witwassen, is natuurlijk een andere discussie. Alsmede ondernemen als president, wanneer je dat van de wet niet mag). Als we hiervan afwillen, dan moeten we als landen onze stelsels veel meer recht trekken. De problematiek is echter dat zolang niet iedereen haar regelgeving aanpast, het voor één land altijd voordeliger is om ook niet aan te passen; je hebt liever een multinational die weinig betaalt dan geen bedrijven in je land. Het gaat dus een enorme uitdaging zijn hier wat aan te doen. Te beginnen bij de EU, waar ook Nederland zichzelf eens goed moet aankijken.

Als je deur openlaat, kun je niet kwaad worden wanneer er iemand doorheen loopt. Tijd om hem dicht te gooien.

edit:
    De Speld: http://speld.nl/2016/04/04/wie-is-de-grotere-belastingontwijker-ronaldo-of-messi/
    Geniaal. 8)

Laatst bewerkt: 4 apr 2016
  16. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Je weet dat dit onderzoek State Funded is door de VS? Zelfs de Ford familie en Rockefellers zijn financierder van de overkoepelende onderzoeksorganisatie. En daarom is het ook zeeeeer opvallend dat er geen Amerikaanse namen genoemd worden. Nauwelijks westerse eigenlijk. Het zijn allemaal Arabieren, Oostblokkers, Russen, Chinezen en Afrikanen die erbij gelapt worden. En dan nog de Ijslandse premier en wat Spanjaarden om het minder eenzijdig te doen lijken. Ik trap er niet in. Oekraïne is corrupt. Maar onze Nederlandse bedrijven en vooral de Amerikaanse zijn zeker zo fout. Ze hebben alleen wat meer geld en ervaring om het te verbergen ;)

Is gewoon weer een propagandistisch spelletje. Ik hoop zeer dat er een paar Anonymous hackers opstaan en die lijst te pakken weten te krijgen.

Kevf, Tyrant en L.A. vinden dit leuk.
  17. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Echt westerse media weer hoorde het net ook op het NOS 1 uur journaal, gaan ze Putin explicitet noemen om hem zwart te maken. Terwijl hij nergens in het onderzoek genoemd is. vertrouwelingen van Putin wel, maar Putin zelf wordt niet genoemd.

18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    O wow typisch weer zeg. Wist ik niet, maar dat verklaart een hoop.

19. Nukem 007

Leuk Bevonden:
    453
    Er zijn nog slechts een handjevol namen bekend. Eerst maar even afwachten wat er nog gaat komen zou ik zeggen. Gelet op de omvang lijkt het me sterk dat hier meer achter zou zitten, maar wie weet.

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Nope dat wist ik niet. Linkje naar waar dat staat? Interessant info en nu je het zegt, het is idd nogal een eenzijdige lijst.

Deel Deze Pagina