Ik zit met nogal een twijfelsituatie. Een aantal weken geleden werkte ik bij een wooninrichtingzaak parttime (baan A) naast school als webdesigner en verdiende daar 11,- netto per uur. Toen kwam heel kort op elkaar voor school de afstudeerstage deadline. Ik vond snel een stage als webdesigner bij een startup reclamebureau, regelde die stage plek en vulde mijn opdracht in voor school. Zij vroegen of ik de periode tot 9 mei (start stage) alvast voor hun kon werken dus heb ik dat geaccepteerd (baan B) en ben ik bij die wooninrichtingzaak weggegaan wat ze heel jammer vonden en waar ik altijd welkom was. Mijn beste vriend, tweedejaars van de opleiding die ik doe, heb ik toen aangedragen en die werkt daar nu part time in plaats van mij.
Stage is vervolgens niet goedgekeurd door school en om een lang verhaal kort te maken mag ik pas per 1 september afstuderen. Goed. Ik niet blij, stage bedrijf niet blij. Wat nu tot die periode van september? Zij hebben mij een baan aangeboden. Eerst 5 dagen per week tegen een vergoeding van 800,- per maand. Daarmee ging ik niet akkoord want ik wil max vier dagen werken, dus heb een tegenbod gedaan van 1200 (ik ging ervanuit dat het netto was). Nu boden zij mij 1000 (bruto) aan, niet mee akkoord gegaan.
Ze zijn startup en hebben niet veel te besteden oké. Nu gister een laatste bod gehad van ze voor 1200 bruto voor vier dagen per week plus een eenmalige vergoeding van 500.
Nu mijn issue. Ik twijfel waar ik nu zal werken tot september.
Baan A:
+ Verdien ik 11/u netto, 4x per week dus 1408 per maand~
+ Makkelijk webdesign werk
+ Samen met m'n beste vriend te doen
+ Leuk team
+ Reiskosten vergoed (ééns per maand volle tank auto met bedrijfspas)
+ 8,5 uur
- Moet na verloop van tijd ook helpen met helpen klanten + verkopen (laminaatvloeren, pvc, zonneweringen, etc)
- Moet op zoek naar een nieuwe stage voor September
Baan B:
+ Bij een (start up) reclamebureau, kan er veel leren en divers werk
+ Leuk team
+ Ervaring
+ Gelijk ook mijn stageplek per september
- Ongeveer netto 900 per maand (7,- per uur dan)
- Zelf reiskosten betalen (dus hou nog minder over)
Eigenlijk is het een voornamelijk een geld issue. 1408 netto vs ~900 netto. Plus bij bedrijf A kan ik soms ook drie dagen werken als ik dat zou willen. En elke eerste zondag van de maand is dubbel betaald dus dat zou die dag 22 per uur netto zijn, lol. Maar bij het minder verdiende bedrijf doe ik wel leuker werk en leer ik meer. Maar al kan ik natuurlijk ook genoeg leren wanneer ik ga afstuderen in september. En een nieuwe stage plek zal niet super lastig te vinden zijn ofzo.
Daarnaast moet ik zelf dus een extra halfjaar collegeld gaan betalen en is natuurlijk lekker om veel te verdienen deze vier maanden.
Laatst bewerkt: 19 apr 2016