1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc.. [Deel 9]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 22 jan 2015.

  1. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    O. Dan ben ik te laat. Pak eind vh jaar wel eentje dan. Wilks 330 nu
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Er is nog maar 1 en dat is de SBD cup in sept/okt :)

    Lekkere wilks, NK kwalificatie zit er al bijna in.
     
  3. Pine NL

    Pine NL WannaB | BannaW

    Berichten:
    1.923
    Leuk Bevonden:
    29
    Wat is een beetje een goede wilks sore, gemiddeld/hoog/top in Nederland?
     
  4. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Klopt het dat de juiste diameter voor "normale" plates 45cm is? Ik kwam er vandaag achter dat ik al die tijd plates van 40cm heb gebruikt om te deadliften
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    In de meeste gewichtsklassen voor mannen kwalificeer je je voor het NK met een wilks van 350. Dat was vorig jaar 300 in sommige klassen en 340 in anderen. Vrouwen kwalificeerden zich met een wilks van 250 dat is dit jaar 300. Dus als je daar op zit is dat best netjes. Een wilks boven de 400 is redelijk uniek in Nederland.

    Ik geloof dat onze sterkste lifter een wilks heeft van ongeveer 380.

    Hhahahaha deja-vu bij jouw post. Yup de diameter hoort 45 cm te zijn, op mijn oude gym had ik hetzelfde probleem kwam ik later achter. Je moet de platen dus op een verhoging van 2,5cm leggen en niet 5cm ;)
     
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  6. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    OMG echt.. Dus al 2 jaar ben ik aan het deadliften met te kleine plates!! Nou, zou theoretisch moeten betekenen dat ik sterker ben toch als ik minder ver hoef te pullen :p
     
    Matrix vindt dit leuk.
  7. Pine NL

    Pine NL WannaB | BannaW

    Berichten:
    1.923
    Leuk Bevonden:
    29
    Thanks, dan gaan we voor die 400.

    Had vorige week mijn 'max' week, mijn 1rms waren:
    SQ: 180
    DL: 220
    BP: 135

    Ik had gelift:
    SQ: 3x175
    DL: 4x215
    BP: 3x132,5

    Ik deadlift sumo en het ging echt heel makkelijk, ik had nog meer reps kunnen doen. Mijn squat moet wel echt omhoog, ga het binnenkort opnemen en misschien low bar proberen. Hoe squatten jullie?

    Btw ik ben 80kg
     
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  8. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik squat lowbar. Voelt voor mij prettiger. Gewicht schommelt tussen 73.5-74.5. Ligt eraan hoeveel in junk in de week. PR op squat is 170, parallel


    Squats van vandaag:

    Amrap 150


    Topset 3x157.5
     
    Pine NL vindt dit leuk.
  9. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Hoe lang ben je en hoeveel bfp dan? Had je wel rond de tachtig geschat.
     
  10. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    1.74m en ik gok rond de 16% ofzo
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik squat min of meer hybride. Maar crisis man wat een getallen. Je bent toch nog helemaal niet zo lang bezig met meer powerlift georiënteerd trainen? Zou willen dat ik dit kon :) Heb je ook filmpjes van je lifts? Ben nieuwsgierig!

    @UpInSmoke0611 : mooie squats! Je blijft ook mooi rechtop en verbruikt weinig energie met het zakken terwijl je wel onder spanning blijft.

    Eigen training gaat zoals gewoonlijk weer mwoah vanwege de schouder. Ik heb er onderhand vrede mee dat het ws nooit meer over gaat. Op dit moment is mijn max bench 45kg, daarboven heb ik te veel pijn. Uitpakken bij squats wil ook lang niet altijd vanwege te veel pijn.

    Gisteren na zeven sets squats, nog 6 sets deadlifts. Hier de 5x182.5kg. Moest mij wel even goed boos maken, was toast :+



    Raar dat ik pas op de video zie dat ik hem te smal vast heb.
     
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  12. Pine NL

    Pine NL WannaB | BannaW

    Berichten:
    1.923
    Leuk Bevonden:
    29
    Nee klopt, heb nu een cycle van Jonnie Candito zijn program gedaan en ik ga nu de tweede doen.

    Heb filmpjes van mijn DL en BP. Ik ga als ik een amrap heb mijn squat opnemen, volgens mij is dat volgende week.


    Actie op 0:20



    Tips worden gewaardeerd!
     
    Kevf vindt dit leuk.
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    @Pine NL : zal thuis even kijken.

    Drie dagen achter elkaar gedeadlift (en gesquat), ben onderhand toast :+ Maandag op ongeveer 90%, dinsdag op een kleine 80% en gisteren weer. Ook forse volumes. Hier de zesde set van de derde dag met 4 seconden down.

    Ben erg blij met hoe gemakkelijk de barbell omhoog ging, maar kon gisteravond niet meer overeind komen.

     
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  14. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Hoe staan jullie t.o.v. je (natuurlijke) max te bereiken qua lichaamsgewicht/spiermassa. Ik heb het idee dat ik afgelopen jaar niet heel veel meer extra spiermassa heb opgebouwd. Moet ook wel zeggen dat ik niet echt de genen ervoor heb. Ooit begonnen op 63 kg bij 1.83, best wel ondergewicht dus, en zit nu op 85 kg (denk dat ik op 81-82 uitkom na de cut). Zal vast nog wel wat spiermassa aan kunnen zetten, maar voor m'n gevoel zal dat echt minimaal zijn. Wat is jullie ervaring hiermee?
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Je hebt idd zoiets als je genetisch potentieel. Op Strengtheory zijn laatst een paar artikelen geweest hierover inclusief formules om je eigen potentieel uit te rekenen:

    http://strengtheory.com/your-drug-free-muscle-and-strength-potential-part-1/

    http://strengtheory.com/your-drug-free-muscle-and-strength-potential-part-2/

    als je die doorleest en op jezelf toepast heb je een heel aardig beeld.

    Verder geldt uiteraard de wet van de verminderde meeropbrengst . Elk stukje inspanning wat je extra levert gaat je steeds minder spiermassa opleveren. Wat het bij deze sport extra vervelend maakt is dat, wanneer je de extra inspanning stop zet, je massa en kracht ook weer terug loopt.

    Vaak is het overigens zo dat er behoorlijk meer uit te halen is dan dat je zelf denkt. Ik ben zelf begonnen op 65kg bij 1.80m en ben nu 90kg en zit rond de 15% vet. Jij bent nog een stukje groter en en fors stuk lichter. Daarnaast heb ik zelf niet echt bijzondere genen oid. Echter ik heb wel een fat free mass index van een kleine 24. Vuistregel: zonder steroïden kan je ongeveer een fmmi van 25 halen (al zijn er uitzonderingen).
     
    Weggooi32 vindt dit leuk.
  16. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Vraagje met betrekking tot betere prestaties (uithoudingsvermogen van spieren).
    Op sommige dagen heb ik moeite met 3x 10reps, wanneer ik bijv armen train met dumbells. Dan begin ik bijv. met 10x 7kg wat gemakkelijk afgaat. Dan een moment rust voor 10x 8kg en dan heb ik na 6reps ineens veel moeite. In dat geval lukt 10x 7kg erna ook niet volledig meer.
    Is dit iets wat na wat langer trainen (en betere conditie / uithoudingsvermogen) vanzelf over gaat. En hoe kan ik op dat soort momenten het beste trainen? Lijkt mij om nog wat lager in gewicht te gaan, om wel 10x te halen, ipv hoger te gaan en nog minder reps te pakken.
    Vetpercentage omlaag en betere conditie hebben nu hoogste prioriteit overigens, al zou ik nog meer cardio moeten doen.
     
  17. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Zou ipv 10x8 gewoon bij 10x7 blijven. Wat ik doe als ik hypertrophy train: als ik 4x12 iets wil doen, pak ik een gewicht wat ik 14-15 kan voor eerste 2 sets, dan weet ik dat ik 3e en 4e set moeite ga hebben met die 12 te halen.
     
  18. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    @Kevf Jij eet vegetarisch toch? Wat vind jij makkelijke staple foods? Ik wil kip uit m'n dieet, maar wil er iets voor in de plaats wat weinig moeite kost :)
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    de meest simpele en complete maaltijd.
    - havermout + whey + water

    Dat heb ik echt altijd bij me als ik weg ga. Gezonde vetten, veel eiwitten, carbs en vezels. Verder nog wat simpele dingen:

    eiwitten:
    - proteine fluff van casseine
    - kwark met suikervrije ranja en water (wordt yoghurtdrink, super lekker, wel goed schudden)

    Vet:
    - noten, allerlei soorten
    - theelepel pure pindakaas

    koolhydraten:
    - fruit
    - ontbijtkoek
    - rijstewafel met honing.
     
    Reckuuza en fredfenster vinden dit leuk.
  20. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Awesome!
     

Deel Deze Pagina