[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    En ze drukken het er gewoon door. De overeenkomst mbt de vluchtelingenproblematiek wordt uitgehandeld tegen visumvrij reizen. Echt ongelooflijk wat een hufters

http://www.telegraaf.nl/binnenland/25723899/__Turken_visumvrij_EU_in__.html

Twee weken geleden voldeden ze nog aan de helft en als magie vandaag blijkbaar aan alle voorwaarden:

http://nos.nl/artikel/2100674-turken-halen-helft-van-de-eu-criteria-visumvrij-reizen.html

Dit gaat vrolijk voor de volgende golf asielaanvragen zorgen:

http://www.nrc.nl/nieuws/2016/05/03/commissie-gaat-instemmen-met-opheffen-visumplicht-turkije

2. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Hadden we die asielzoekers niet net juist naar Turkije gestuurd?

Kevf vindt dit leuk.
  3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Vanuit Griekenland idd en die worden weer deels doorgezet naar Syrië, ook volgens Amnesty. :confused:

Echter het gaat hier ofc om Turkse asielaanvragen en daar wordt een groot deel van gehonoreerd.

4. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Tja, het is een afweging
    óf een ongecontroleerde stroom Syrische asielzoekers op bootjes van Turkije naar Griekenland,
    óf een deal met Turkije, met als prijs dat toerisme vanuit dat land toeneemt, waaruit mogelijk wat asielaanvragen voortvloeien.

Persoonlijk maak ik me minder zorgen over die Turken dan over die gruwelijke bootdrama's op de Griekse eilanden. Let's face it, Europa zit met haar handen geboeid. We kunnen wel lekker principieel gaan doen tegen Erdogan, maar die luxe hebben we momenteel niet. We zijn volledig afhankelijk van samenwerking met landen "in de regio". Daarmee heeft een land als Turkije een enorme leveraging power over de EU. Ik verbaas me eerlijk gezegd dat Turkije niet meer eist dan visumvrij toerisme.

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Terwijl er was toegezegd dat het niet een afweging zou zijn maar twee losse zaken. En als je op deze manier steeds meer landen de EU in trekt word uiteindelijk de hele wereld een land 'in de regio'. Gelukkig weigerde het EP gisteren te gaan stemmen over deze zaak.

6. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
  7. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Olijke Poffer, fredfenster en Xandorra vinden dit leuk.
  8. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
  9. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Man steekt mensen neer op station bij München

Op een treinstation in Grafing, bij de Zuid-Duitse stad München, heeft een 27-jarige man dinsdagochtend rond 04.50 uur vier mannen neergestoken. Eén van hen is aan zijn verwondingen overleden. De aanvaller is gearresteerd.

Süddeutsche Zeitung stelt dat naast het dodelijke slachtoffer drie mannen van 58, 55 en 43 jaar zijn verwond. Eén van hen is ernstig gewond. De dader is volgens de burgemeester van Grafing een Duitser.

De politie onderzoekt verklaringen van getuigen die zeggen dat de man 'Allahu Akbar' (Allah is groot) riep.

10. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Lekker weer. Lijkt een ongecoördineerde actie, wellicht een dwaas in plaats van een fanaat.

11. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Dwaas is het sowieso natuurlijk.

AnubisNefer vindt dit leuk.
  12. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Je snapt m'n punt :)

Killamonkey en AnubisNefer vinden dit leuk.
  13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Filmpje van Human Rights Watch:

Beelden zijn niet heel fijn om naar te kijken:

Heel verknipt dat dit het land is waar we mee onderhandelen voor toetreden tot de EU. Zo bizar dat ik eigenlijk niet kan geloven dat dit waar is.

@Matrix : ben benieuwd of je naar het zien van het filmpje nog steeds dezelfde mening hebt.

14. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Wel, mijn mening was voornamelijk dat ik mij nog vele malen méér zorgen maak over ongecontroleerde stroom vluchtelingen op bootjes over de Aegeïsche zee. Dat wil niet zeggen dat ik geen vraagtekens zet bij wat Turkije allemaal daar uitspookt aan de grens. Dat is verschrikkelijk en ze liegen er nog over ook. Maar ik constateer ook dat er na een hele lange tijd eindelijk geen boten meer vergaan op zee daar. Dat moet je nooit meer willen en dus zou ik de Turkije deal niet zo makkelijk van tafel gooien. Het meest urgente probleem (de bootrampen) is opgelost, nu de volgende: zorgen dat Turkije zich ook houdt aan de deal en zich gedraagt.
    Als je niet met Turkije wil onderhandelen vanwege dit soort barbaarse praktijken, dan moet je ofwel accepteren dat er veel mensen doodgaan op zee of je moet de deur naar Europa openzetten en ze veilig hierheen halen. Volgens mij willen we beide niet, en ik weet simpelweg niet of er meer oplossingen zijn daar tussenin. Hoofdzakelijk zou ik niet weten welk land in die hoek een andere partner zou kunnen zijn? Ik zie de deal met Turkije als hoogst onwenselijk, maar feitelijk hebben we weinig keus en dat maakt dit alles tot een vreselijke situatie.

Wat betreft visumvrij reizen; ik zie dat gewoon niet als een 'dure prijs'. Het gaat over toeristen, niet over een werkvergunning. Zoals ik al zei, het verbaast mij dat Turkije niet veel hoger inzet.

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Het gaat over 'toeristen' die na alle waarschijnlijkheid voor een stortvloed aan asielaanvragen gaat zorgen. De EU heeft geen enkel pressiemiddel richting Turkije. We hebben bijna blind 6 miljard euro overgemaakt en ondertussen drukt Turkije vluchtelingen weer terug Syrië in (Amnesty) en worden ze zelfs afgeknald bij de grens. Een land wat dit soort zaken uithaalt moet je nooit vertrouwen en dus geen deals mee sluiten.

Overigens gaat de deal op dit moment gelukkig niet door

http://www.elsevier.nl/buitenland/a...lokkade-voor-visumvrij-reizen-turkije-304393/

L.A. en Dedemsvaart vinden dit leuk.
  16. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
  17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    o_O
    Lekker onderhandelen zo met een dictator....

Op Geenstijl trof ik deze speech van augustus vorig jaar ook nog aan van deze fijne heer:

Zie je Rutte dit soort dingen al roepen? o_O

Laatst bewerkt: 13 mei 2016
    L.A. vindt dit leuk.
  18. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Waar refereer je eigenlijk naar wanneer je praat over 'de deal'? Heb je het dan over enkel die visumdiscussie, of het pakket in geheel, d.w.z, de vluchtelingendeal met de visumafschaffing daarbij?

Nu het Europees parlement die visumdeal afwijst, moet jij als eurocriticus dan ook toegeven dat er een Europees instrument eens goed werk aflevert? :+

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
  20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    En Brexit is een feit. Nieuws waar ik iig erg blij mee ben. Hopelijk is dit de aanzet voor een nieuwe constructie a la de EEG die we hiervoor hadden een Europa waar we mi beter af waren.

Deel Deze Pagina