De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 61]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 7 mei 2012.

1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.770
    Wat je niet hebt, kun je ook niet missen...! :rolleyes:

2. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    'Frank de Boer stopt als trainer van Ajax' - http://nos.nl/l/2104504

Ondanks alles wat de held gebracht heeft, denk ik dat dit voor beide partijen het beste is. Ik ben btw wel echt klaar met al dit gezeik bij Ajax. Nu ook weer met Trustfull en Bergkamp... :emo: Hoop dat Frank een mooie club kan vinden en dat wij een trainer (Bosz?) vinden die het echte gedurfde Ajax spel aandurft. Ik word liever tweede met mooi en vermakelijk spel dan wat de Boer met dit team op de mat legde. En ik denk echt wel dat resultaten en vermaak met deze selectie plus twee of drie versterkingen mogelijk moet zijn.

Saaslijer en Mallakai vinden dit leuk.
  3. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
  4. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.770
    Hier nog even het artikel van NU.nl

http://www.nu.nl/voetbal/4260452/trainer-frank-boer-vertrekt-bij-ajax.html

Jammer, maar dit hing al een tijdje in de lucht. Jammer in de zin dat hij wel 4 titels heeft gepakt met Ajax en die 3e ster, maar voor de rest niet met het voetbal wat Ajax zou moeten tonen.

Hopelijk snel een nieuwe trainer, wel iemand die hetzelfde kan als Frank de Boer, maar dan zonder het tegenvallende spel, met goede wissels en iemand die niet met enige regelmaat de kritiek op andere zaken afschuift.

Als Fries zijnde gun ik jullie Foppe de Haan wel, maar die man gaat dat denk ik niet doen. Mocht het wel gebeuren, neem maar van mij aan dat de selectie keihard aangepakt word op de training. :)

5. Killamonkey

Leuk Bevonden:
    4.959
    Fijn geeltje, kon de benodigde informatie niet uit NOS artikel halen. NU.nl is ook een veel betrouwbaarder bron in vergelijking met NOS natuurlijk! En Foppe trainer van Ajax? Wat heb jij lopen snuiven dan!? 8)

6. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Mooi nieuws dat Frank weg is, nu hopelijk een trainer die het wel voor elkaar krijgt om een goede spelersgroep bij elkaar te rapen en dominant aanvallend voetbal te spelen.
    Kom maar op Peter Bosz.

7. CrazY

CrazY Nimma City

Leuk Bevonden:
    852
    :eek: http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws...om-zeer-gevoelige-transfer-af-te-ronden-.html

Zou bij de supporters hier in Nijmegen toch wel wat vervelende gevoelens gaan opwekken.
    Kind van de club (heeft heel de jeugdopleiding doorlopen), je gaat al transfervrij weg (dus buiten de successen die je gebracht hebt, krijgt de club niks qua transfersom), meerdere clubs om uit te kiezen en om dan te kiezen voor de grootste rivaal...
    Niet heel handig gezien hetgeen dat hij hier opgebouwd heeft.

Daarnaast gaan de geruchten dat Heerenveen ook interesse heeft.
    Buiten het feit dat ik Arnep gewoon een heel vervelende voetbalclub vind, is Heerenveen denk ik sowieso een betere stap voor hem.

Laatst bewerkt: 12 mei 2016
  8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.616
    s die andere clubsupporters geven.[/QUOTE]

Sorry hoor, maar NEC heeft echt wanbestuur. Denk dat die club het slechts wordt geleid in de Eredivisie (ok, na Twente dan). Dat gedoe met Faber, met gedoe met Santos... Dat beleid daar slaat nergens op. Foor nu dus transfervrij, ook zonde hoor.

9. CrazY

CrazY Nimma City

Leuk Bevonden:
    852
    Foor wilde zelf niet verlengen.. Ondanks een aanbieding van NEC.
    Dat het beleid nergens op slaat ben ik niet met je eens.
    Het beleid is een beetje tweeledig.. Het verhaal rondom Santos is inderdaad niet het bewijs van een goed beleid.
    Faber idem, maar ook Faber heeft fouten gemaakt.
    Als je na degradatie in 2013/2014 zo overweldigend en recordbrekend promoveert in 2014/2015 dan is er qua beleid ook wel iets goed toch?
    Bovendien waren wij met de winterstop (als promovendus) al veilig. Bijzonder slecht beleid is dat... :+

10. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Benieuwd wie de nieuwe trainer van Ajax wordt. Ze willen aanvallend en attractief voetbal, dat kan, dan kom je bij Bosz uit. Nadeel: verdedigend naïef en kwetsbaar, arrogante vent die voortdurend zeikt op de media en arbitrage. Wil je zo'n iemand voor de groep?

Ik denk dat hij perfect past bij Ajax. :p

Laatste noot: veel kritiek is terecht, maar de defensieve stabiliteit en organisatie van Frank wordt wel ondergewaardeerd imo. Is gewoon een kampioensrecept, zo weinig tegengoals. Doet ie erg goed. Zijn saaie spel, wisselbeleid, treurige interviews en geslijm bij de tegenstander zullen niet gemist worden. Hij zal zich nog flink moeten bewijzen in het buitenland. Zal wel een middenmoter ergens worden. Everton?

11. Zumpelvelder

Zumpelvelder Active Member

Leuk Bevonden:
    618
    Ik vind het toch wel jammer dat De Boer weg gaat/is, en we hem niet meer zullen terug zien in de Nederlandse competitie... =(

12. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    NEC zoekt nog een trainer, is dat niet wat voor De Boer? :+

13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.616
    Het beleid van NEC is onwijs gericht op de korte termijn.
    Deze zomer zullen er een hoop spelers weer weg gaan en moeten ze gaan shoppen zonder dat ze iets mogen besteden.
    Daarnaast ben ik benieuwd wat er gebeurt als Boekhoorn zich morgen tegen een boom rijdt. Ik vrees dan bijna dat je de club kunt opdoeken :p.

14. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    In het buitenland zijn er niet zo heel veel clubs die waarde hechten aan het spel (Nederland is volgens mij Ajax ook een van de weinige) dus daar past Frank prima bij.
    Everton of Valencia zal wel zo een club worden, maar wat ik ook gelezen heb is de optie dat hij er een jaar ertussen uit gaat.

Overigens blijf ik het altijd raar vinden hoe Frank zo met zijn spel is veranderd qua ideeën van de eerste maanden waarin het gewoon erg goed was, strakke passing, tegenstanders vastzetten, snel druk opvoeren.. naar slecht, saai, idee loos voetbal.

Laatst bewerkt: 12 mei 2016
  15. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Hij zag ook dat het niet wilde lukken. Dat spel is enorm risicovol en vraagt veel kwaliteit van een groep. Hij heeft dat in het jaar daarna ook wel meegemaakt door wedstrijden stom te verliezen daardoor. Maargoed, die omschakeling tegengoals zijn eigenlijk nooit weggegaan. Ook niet met voorzichtig spel.

Wordt wel schijtziek van dat kleuterige gedrag bij Ajax. Nu zouden Bergkamp en Trustfull opeens weer in de clinch zitten. Fucking hell gasten, gedraag je eens volwassen.

Ik vind het wel jammer. Dit is echt een matig afscheid van een ontzettend waardevolle coach. Heeft gebracht wat andere trainers al jaren niet meer voor elkaar kregen. Duidelijkheid en een hechte spelersgroep.
    Eerste wedstrijd van De Boer (0-2 in Milan)

5 jaar geleden. 15 mei 2011. Wat een dag was dit.

Vervolgens...
    E[​IMG]

16. Zumpelvelder

Zumpelvelder Active Member

Leuk Bevonden:
    618
    Roda JC is volgens mij ook nog op zoek.. :lol:

17. CrazY

CrazY Nimma City

Leuk Bevonden:
    852
    True that.. alleen is dat bij meer clubs.. Denk bijvoorbeeld aan een van Seumeren bij Utrecht..

Het korte termijn gebeuren is te wijten aan de financiële situatie waarin NEC verkeerd.
    Zonder een keer een transfer klapper te maken, is lange termijn plannen moeilijk.
    Anderzijds zorgt een korte termijn plan niet voor inkomsten op lange termijn.
    Zo blijf je wel weer in hetzelfde cirkeltje..

Lastig lastig..

18. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Update over Frank. Contract ontbonden en Trustfull is ook weggegaan.. Ben benieuwd naar de opvolger, maar zie het diegene echt heeel lastig gaan krijgen.

19. Killamonkey

Leuk Bevonden:
    4.959
    Bosz komt, kan me niks anders voorstellen. Zie het wel in de vent zitten persoonlijk. Beetje een teringlijer is het, maar dat liever dan een doofstomme halve tamme als Bergkamp... Doodzonde dat Trustfull nu weg is en die gast met een persoonlijkheid van een glas warme anijsmelk er nog zit...

RemcoM en Mallakai vinden dit leuk.
  20. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Het is een spel wat des Ajax is, daarom begreep ik nooit waarom juist Frank minder risico nam, want het is daarna nooit meer goed gekomen met het spel.
    Eerste wedstrijd waarin Ac Milan bij de strot werd gegrepen, ze wisten niet wat ze overkwam, en dan Vitesse waarin ook zij geen antwoord hadden op het snelle combinatie spel van Ajax en het snelle druk zetten.

Frank heeft genoeg tijd en geld gehad om spelers te halen die hieraan kunnen voldoen, en ook dit is trainbaar, zie Barca, zie Bayern en zie Vitesse waarin Bosz het ook voor elkaar kreeg om dit te doen.
    Mooi voorbeeld was dus waarin Vitesse meer des Ajax speelde dan Ajax zelf en dat met veel minder materiaal.
    Lange bal zou niet meer voorkomen onder de Boer (zijn eigen woorden), half jaar later was het weer terug.

Trustfull vind ik opzich wel jammer dat hij weggaat, ook een van de redenen waarin het in defensief opzicht veel beter was dit seizoen bij Ajax.
    Bergkamp vertrouw ik niet, zeker icm Jonk, waarin hij met Johan Cruijff de fluwelen revolutie inzette om vervolgens de rug toe te keren richting Cruijff en Jonk nu hij lekker warm op zijn plekje zit.
    Ook heb ik verhalen gehoord van bepaalde jeugdtrainers bij Ajax die nu weg zijn, hoe Bergkamp zich gedroeg op de toekomst.

Bergkamp dient ook te vertrekken, laat hem maar lekker naar Arsenal gaan.

Deel Deze Pagina