X-Men : Apocalyps
Ben vannacht naar de film geweest, en hieronder mijn review.
Let op, niet lezen als je geen spoilers wil.
Ik ben als fan tevreden met de film an sich. Genoeg bekende mutanten, genoeg visueel plezier, en fucking Apocalyps.
Uitermate sterk acteerwerk van McAvoy, Fassbender en Turner. Bijzonder teleurstellend van Lawrence.
Mystique komt bijzonder emotieloos en ongeloofwaardig over, en komt in mijn ogen deze film totaal niet uit de verf.
Ook jammer dat de film een soort-van Mystique focus had. Had zelf liever gezien dat Cyclops zijn rol van leider oppakte.
De opbouw van het verhaal is prima, en de uitleg over onze boze vriend Apocalyps is dat ook. Word al snel duidelijk wat hij kan, wil en vooral gaat doen.
So far, so good. Tempeltje stort in, Apoc is tijdelijk begraven en word een kleine 5600 jaar later per ongeluk wakker.
Thanks nog daarvoor Moira. Goed gedaan, kut.
Hij vind een jonge Ororo in Cairo, raakt een televisie aan (??) en spreekt ineens compleet Engels, en kan alles zien wat er sinds de uitvinding van de TV is gebeurd.
Knap. Maarja, mutant enzo. Het zal.
De 4 Horsemen worden gerekruteerd en hun powers worden geboost. Apoc is onder de indruk van Ororo, Psylock (arch)Angel en Magneto, kennelijk.
Als hij toch kan voelen dat iemand krachtig is, waarom dan niet direct voor Prof. X of Jean Grey gaan? Kennelijk was Prof. X in een vorige versie van het script wel een Horsemen geweest.
Maar ja, was dat gebeurt, was de boel wel snel klaar natuurlijk.
Goed, de eindscene. Holy fuck. Wat een drama. Echt. Ga weg. Fucking Apocalyps gek. Fucking Apocalyps.
En die word ff om zeep geholpen (????) door een stel tieners die hun krachten niet eens fatsoenlijk onder controle hebben?
Nou ja, door een Jean Grey die even compleet Omega/Phoenix gaat. Er word in de hele film 1 keer gehint dat Grey erg krachtig zou zijn.
0,0 referentie aan vuur of wat dan ook. En dan zegt Prof X. 1 keer 'let your powers go' en ze gaat helemaal van het padje los op Apoc.
Nee dank je.
Ik vond in de eerste 3 kwart van de film Apocalyps een baddass. Maar in de laatste 30 minuten word dat knap om zeep geholpen imo.
Apoc is 1 van de allerkrachtigste mutanten die er is, en had niet zo makkelijk verslagen moeten en kunnen worden imo.
De main bad-guy uit de comics / tekenfilm, en dan is het na 2,5 uur echt wel klaar met hem. De fuck.
Zoals ik al zei, als fan van superhelden, en superbadguys, ben ik tevreden.
Had de film meer potentie? Oh fuck yeah. Maar dan had je een film van 3 tot 4 uur gehad, en had je een badguy die semi-onverslaanbaar was.
Waar de fuck was Gambit trouwens? Die had ik echt wel verwacht, minstens een cameo.
Hallo Weapon-X trouwens, dikke scene. Aftercredit had te maken met het bloed van Wolfje / Weapon-X, en de jongeman naast me had het over een kloon van Wolverine.
Kennelijk moet ik nog even de comics induiken.
TL ; DR : Toffe film, met hier en daar in mijn ogen wat foutjes. Enjoy.