Formule 1

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hybrid, 6 mrt 2016.

1. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
  2. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
  3. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Wonderbaarlijk dat het meevalt.

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Moet niet vergeten dat Donderdag de eerste practice is ipv Vrijdag. Vergeet dat ieder jaar met Monaco haha.

5. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
  6. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Dat zul je dit jaar niet missen. NOS, Hart van Nederland, EditieNL, RTL Boulevard, *insert ieder TV station dat voorheen nooit aandacht aan F1 besteedde* zal je daar wel aan herinneren. ;)

7. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    RIP Curva Grande :'-(
    RIP Inhaalacties Variante Del Rettifilo
    RIP Inhaalacties Variante Della Roggia
    + nog meer asfalt runoff in Parabolica
    RIP Monza

8. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Heb je hier een bron van? Ik wil graag meer lezen, maar ik vind alleen hele oude artikelen.

9. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    http://silvia.regione.lombardia.it/...032800000002&titolo=Agenda V.I.A. Provinciali

List of changes in Area 1 for cars:

1) Full Elimination first variant
    2) making the straight 1400 meters long
    :cool: T1 building curve with width 12 meters to reunification with the current route (blue line the proposal from the line of protection, in red the current)
    4) use of curb internal plate (for pilots visual reference)
    5) construction T2-T3 variant
    6) curb outside T1 and T2 type negative FIM 2.5 cm, 5 cm positive smooth type internal T2 back connection
    7) positive smooth type 5 cm curb internal T3 back connection
    8) T3 curb output type negative FIA FIM + 2.5 + 5 cm
    9) updated drainage system
    10) it integrated with the existing IT infrastructure
    11) Total resurfacing with asphalt designed specifically on the needs of Monza.

List of system protections Area 1 car

A) reprofiling of the Old Curva Grande and its FIA protections to be used as an escape and rejoin the track in case of failure / error
    B) new service lane 4 meters wide that connects straight to the Second Variant (not visible in the diagram)
    C) new internal security lines T1 and T2 (guard rails) with Anti-debris protection
    D) maintenance of escape routes in outdoor gravel Curva Grande
    E) between T1 and T2 integration via composite asphalt + lightweight aggregate escape with specific technology to maximize braking power during loss of control and reduce chances of cutting between T2 and T3
    F) between T2 and T3 integration via composite asphalt + gravel escape with specific technology to maximize braking power during loss of control
    G) remodeling attack before outside line to the T1 and reprofiling of the straight lines protection
    H) painted with special paint of the escape in asphalt for security purposes

10. Racerblade01

Racerblade01 Active Member

Leuk Bevonden:
    1.046
    Deze afbeeldingen komen uit een Italiaans artikel geloof ik. De veranderingen zijn voorgesteld voor de MotoGP, maar er is nog niet echt duidelijkheid of deze veranderingen voor F1 ook geldig zijn. Sterker nog, Monza heeft nog geen contract voor 2017 en de kans is aanwezig dat de Italiaanse GP teruggaat naar Imola.

Ik vind de veranderingen niet echt zo slecht eigenlijk. Vooral veel negatieve reacties omdat het 'historie' is. Maar ik vind Monza voor moderne begrippen al een redelijk 'lelijk' circuit. Dat ze de 1e Variante nu overslaan kan ik alleen maar toejuichen en de nieuwe Variante lijkt me in eerste opzicht best een inhaalpunt. 2e Variante zou wat moeilijker worden, maar niet onmogelijk denk ik. Extra asfalt rondom Parabolica is wel zwaar klote, maar goed te begrijpen uit veiligheidsoverwegingen. Hoewel ze daarin te ver doorslaan de laatste tijd.

11. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    Ik vind historie mooi man. Curva Grande ligt er al sinds 1922. Hoe vet is dat? Waar zie je dat nog?

De nieuwste update haalt het huidige asfalt daar weg overigens, dus ook geldig voor F1 (mits ze inderdaad niet naar Imola verhuizen).

12. Racerblade01

Leuk Bevonden:
    1.046
    Nergens. Maar ik zie liever een leuke race op een moderne baan dan een saaie race op een circuit dat bijna 100 jaar geleden is ontworpen (want naast het ontwerp is er niets 1922 aan natuurlijk). Ieder jaar weer kan je de race op Monza scharen tussen de drie saaiste races van het seizoen, ondanks dat het ook ieder jaar weer de kortste is. Zelfs 2008 was ondanks zware regenval en een verrassende winnaar naar mijn herinnering een saaie race. Nu gaat één bocht veranderen niet de race opeens interessanter maken, maar dat ze het circuit evolueren heb ik geen problemen mee.
    Dat schijnt inderdaad in dat artikel dat je linkte te staan. Maar dat is vooralsnog de enige bron (zover ik weet) en ik vind het enigszins vreemd dat er geen media-aandacht voor is. Ik wacht het nog even af.

Nu we het toch over circuits hebben: de Red Bull Ring is ook met een uitbreiding bezig. Maar dat is ook in een vroege fase en heeft misschien helemaal geen invloed op de Formule 1 race.

13. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    Ik was erbij in 2008 :D Mega vet weekend was dat! Raikkonen en Hamilton met een poep kwalificatie en die moesten die race naar voren vanaf P14/15. Vettel de rookie die als een raket ging. Erg veel inhaalacties in de 1ste en 2de chicane! Na de finish over de kombaan klimmen (aardig 1922!) om het podium bij te wonen :D

Overigens vind ik Monza sowieso al vet vanwege de nu nog unieke eigenschap van hoge snelheid en low drag setups. Monaco kan doorgaans ook saai zijn maar ook die is uniek in zijn traagheid/downforce levens/krapheid. Een F1 seizoen heeft dat nodig vind ik.

Matrix vindt dit leuk.
  14. Racerblade01

Leuk Bevonden:
    1.046
    Om te bezoeken lijkt Monza me wel één van de beste keuzes inderdaad, al is het alleen om de podiumceremonie. :D

Goed punt, het zijn allebei unieke banen. Toch is Monaco vaak een hit or miss, en produceert wat mij betreft daardoor meer leuke races dan Monza.

Ben je nog bij andere races geweest trouwens?

15. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    Hockenheim 2002
    Barcelona 2004
    Spa zomertraining 2005 (de V10's op hun best :eek:)
    Monza 2008
    Hungaroring 2009
    Canada 2012
    Spa (alleen zaterdag) 2012
    Spa (alleen zaterdag) 2014

Dankzij die laatste, door het horen... of eigenlijk NIET horen van de nieuwe turbo motoren, geen interesse meer gehad in een ticket.
    Al is Max die kan strijden om een podium wel weer interessant, dus misschien dat Hockenheim er nog in zit dit jaar... Met de atmosferische blokken was ik zonder twijfel dit jaar en vorig jaar gegaan, but that shit just doesn't cut it anymore.

16. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Nice, mooie circuits al meegepakt! Bij mij blijft de teller helaas op 1 race steken, Melbourne 2010. Zou graag nog een keer gaan, maar tot op heden is het er nog niet van gekomen helaas.

17. Racerblade01

Leuk Bevonden:
    1.046
    Mooi lijstje hoor! Hoe heb je Massa's ongeluk in Hongarije meegemaakt?

Mijn eerste was Hongarije 2006, helaas net de V10's gemist dus. =( Daarna nog Spa 2010, dus ik ben alleen nog maar bij regenraces geweest. :+

18. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    Ook niet verkeerd! Mooi sfeertje lijkt me ook daar.

We konden het voor ons zien in de verte (tribune bij T1 keek je zo het dal over richting de muur waar Massa in stond) maar moest de info vooral van de speaker/tv halen. De trauma heli vloog recht over ons heen en dat maakte de sfeer wel een beetje grimmig. 's Avonds in het hotel met internet lees je pas echt hoe en wat. De race zelf was wel heel cool, met Hamilton en Raikkonen die eindelijk eens de vaart erin hadden dat seizoen. Podium was ook leuker dan Monza eigenlijk, simpelweg omdat het rechte stuk korter is en we hier wel de volksliederen meekregen. In Monza waren we nog aan het rennen (dan besef je pas hoe snel zo'n uitloopronde + podium eigenlijk gaat als je zelf nog een kilometer moet rennen haha). In Hongarije nog wat champagne van Webber op me gekregen zelfs :9

19. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Ja was een leuke race, beetje regen tussendoor en dat maakt het altijd een stuk beter imo. De sfeer is super relaxt daar en er is gedurende 4 dagen enorm veel te zien en doen. Niet alleen F1 maar ook heel veel andere race klassen. Sowieso beginnen ze al op donderdag ipv vrijdag.

20. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Max doet mee aan een charity voetbal match in Monaco... met prins Albert. 8)

RemcoM vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina