Formule 1

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hybrid, 6 mrt 2016.

  1. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Echte circuits waarop je dus niet kan inhalen? :+

    Dit is een relatief brede baan met veel snelheid, lange remzones en weinig grip. Recept voor een prima race.
     
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik zal gewoon even afwachten.
     
  3. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    De baan is nog helemaal niet af man. Sponsoring, bandenstapels, curbstones e.d. moeten nog worden toegevoegd. Het krijgt heus wel kleur. Vind de stad verder prachtig, alleen jammer dat het in zo'n vertieft land ligt.

    Je ziet liever snelle bochtencombinaties? Dan zou S3 van Baku toch in de smaak moeten vallen...
     
  4. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Tja het is een land dat Bernie veel geld zal opleveren maar denk dat het qua publieke belangstelling daar niet kan tippen aan menige race in Europa.
     
  5. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Je bedoelt dan de 'bochten' 8-11 en 12 gelijk erachter aan? Bij dat smalle stuk langs het torentje zeg maar...
    Dat zijn toch geen bochten, meer een wegversmalling plus chicane, lol. Voor de rest heb je constant dezelfde situatie: Lang recht stuk, haakse bocht, recht stuk, haakse bocht. 8) Nee, ik vind het niks deze layout. (aankleding en omgeving van het circuit kunnen daar ook niets aan veranderen)

    Geef mij maar circuits als Spa, Hockenheim, Silverstone, Barcelona, Suzuka, of Interlagos.. :thumbs:
    Nurburgring GP vind ik ook een mooie ronde, maar helaas is dat circuit failliet en dus gesloten voor F1?

    Lees voor de gein eens de reactie op Youtube onder de eerste onboard beelden van Baku... :+

    [EDIT] Zie nu wat sector 3 precies is... Bocht 17-20... Ja dat is opzich wel geinig, hoge snelheid waar je toch beetje moet sturen en goed lijn kiezen. Maar ook dit zie ik niet als echte bochten.
     
  6. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Ik bedoelde meer 15-16 eigenlijk. Die lijken me erg vet.

    En Spa en Silverstone? Laat me niet lachen haha. Als je wilt racen op een parkeerplaats met 2 lijntjes erop getekend kun je net zo goed naar de dichtstbijzijnde Mcdonalds. Wat zijn die banen verkracht hé...





    [​IMG]

    Die baan doet me dus echt helemaal niks meer.
     
    Obscure Thing vindt dit leuk.
  7. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Waar lul je nou over? 8) In de derde sector draait het circuit ruim 180 graden, maar dat zijn geen echte bochten?

    Er worden dit seizoen nog verdomd veel races gereden op de Nürburgring trouwens, best knap voor een failliet circuit.
     
  8. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
  9. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.090
    Leuk Bevonden:
    2.604
    Jep dat vest lijkt me wel chill. Alleen jammer dat ik nou niet zeker weet welke maat, of hij klein/groot uitvalt etc. 8) Blijft altijd een gok. Vooral op zo een site..
     
    Lethal AK47 vindt dit leuk.
  10. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    True, dat is altijd lastig. Maar er staat regular fit, dus ik neem aan je normale kledingmaat...
     
  11. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Idd spijtig hoe die banen verkracht zijn met al die asfaltstroken. Spa is één van de ergste. Maar dat is de algemene tendens van F1. Veiligheid, veligheid, ze slaan een beetje door. Vroeger betekende een foutje maken de grindbak, nu kan je overal fouten maken, ligt toch 3km asfalt naast de baan.
     
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Wurz had daar wel een goed punt over.

    "“An asphalt run-off area is a love-killer in my view. But for the safety point of view, it’s extremely important. We would have more injuries and maybe fatalities without asphalt run-off areas and all the other safety precautions. So if we make cars safer we can go back to more extreme track designs which then penalises the drivers going off with four wheels way more and we don’t have these discussions about track limits.”"
     
  13. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Tja... veiligheid.

    Dit weekend is Luis Salom in de Moto2 om het leven gekomen vanwege een asfaltstrook. Hijzelf en zijn motor remde totaal niet af en klapte op volle snelheid de muur in. Dat was met grind echt nooit gebeurd.

    Door grindbakken beginnen auto's snel te rollen, en dat ziet er spectaculair uit, maar ik geloof niet dat koprollen zo ernstig zijn. Ze halen veel energie uit de klap.
     
  14. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Paar weken terug werd die gigantische crash in de Europese F3 dan weer wel door een grindbak veroorzaakt. Vaak voorkomt een asfaltstrook wel een ongeluk en voorkomen lijkt me uit veiligheidsoverwegingen altijd beter dan schade minimaliseren.

    Dit weekend had een grindbak waarschijnlijk een leven bespaard inderdaad, onbegrijpelijk ook dat die daar niet lag aangezien die bocht alleen door motoren wordt gebruikt. Voor motoren is een grindbak altijd beter, maar voor alles met vier wielen dus mooi niet.
     
  15. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Ook weer een ja en nee. Kijk naar zo'n klapper als Sainz vorig jaar op de zaterdag in Sochi (remmen kapot). Die ging ook veel harder frontaal de muur in dan wanneer hij grind had gehapt. En ook asfaltstroken hebben ongelukken veroorzaakt (Kimi, Silverstone 2014) en coureurs worden hierdoor steeds vaker naast de baan gedrukt (agressievere rijstijlen) 'omdat het kan', wat de veiligheid ook niet ten goede komt.

    Dat F3 ongeluk is wel een mooi voorbeeld trouwens (dat was eigenlijk niet eens de ergste, op Oulton Park was vorige week nog een veel heftigere rol in de F:cool:... twee onwijs spectaculaire crashes zonder hele ernstige gevolgen. Over de kop gaan is niet zo erg. Alleen voor de monteurs.

    Ik ben pro-grind :+
     
  16. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Ik vind Kimi's crash eigenlijk vooral een hele onhandige actie van Kimi. :+ Hij rijdt over een stukje kunstgas waardoor hij grip verliest.

    En noem een gebroken hiel en drie verbrijzelde rugwervels maar niets, die gozer in de F3 gaat dit seizoen geen race meer rijden en dan kwam hij nog enigszins gelukkig terecht na zijn vlucht. Ik ben er ook van overtuigd dat dat ongeluk van Vainradnarajazat of hoe die ook heette op Oulton Park een stuk minder gevaarlijk was voor hemzelf en zijn omgeving als daar asfalt lag.

    Tuurlijk zijn er altijd voorbeelden waarbij grind beter is dan asfalt, maar je moet het effect van grind niet overschatten. Denk aan twee bijna identieke ongelukken op Spa: de F1-crash van Burti in Blanchimont in 2001 en de GP2-crash van Daniël de Jong vorig jaar. Voor Burti einde carrière, ondanks grindbak, De Jong staat dit seizoen, ondanks asfaltstrook, weer op de grid. Als je met 300 km/u een grindbak invliegt gaat dat grind echt bijna niets voor je doen. Bijvoorbeeld Firman in Hongarije 2003, Hamilton in de Schumacher-S in 2007 of Schumacher zelf op Silverstone in '99. Dat zijn precies de soort ongelukken waar een grindbak voor bedoeld is, maar zo veel doen ze eigenlijk niet.
     
    Tim vindt dit leuk.
  17. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Racen zal ook altijd gevaarlijk blijven, dat moeten ze gewoon accepteren. Vooral de Formule 1 is zo veilig geworden dat er vrijwel nooit meer iets fout gaat. Ja dat freak-accident met Bianchi dan. Maar dat had niks met grindbakken, asfaltstroken of car-design te maken. Dat waren de omstandigheden in combinatie met een takelwagen die daar stond. Dat voorkom je met duidelijkere regels omtrent gele vlaggen en bergwerkzaamheden. Ik betwijfel of dat godslelijke halo-scherm wat we volgend jaar krijgen ook maar iets had uitgemaakt voor Bianchi. Formule 1 is doorgeslagen op het gebied van veiligheid. Formule 3 en andere raceklassen rijden daarnaast ook op banen waar sowieso meer kans is op rare ongevallen. Die banen hoeven niet aan de krankzinnige eisen van de Formule 1 te voldoen. Wel apart dat Baku dan wel nieuw is. 300+ zonder uitloopstroken of grindbakken, alleen keiharde muren.
     
  18. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Baku heeft wel uitloopstroken na lange rechte stukken? Is gewoon een beetje hetzelfde als Singapore.
    Bianchi ongeluk was gewoon een freak accident. Zeker niet een Halo scherm had geholpen en daar is het ook niet voor.
     
  19. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    [​IMG]
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  20. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Circuit ziet er niet uit op een paar stukjes zoals bovenstaande foto na. Ben benieuwd, zal afwachten tot de eerste GP, maar heb weinig verwachtingen. Het is wel weer een typisch gevalletje dat de Formule 1 alleen gaat waar het grote geld is.
     
    Zumpelvelder vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina