[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Ah en jij hebt onderzocht dat dit komt omdat ze niet bij de EU zitten?
    Haha dit is echt een geweldige uitspraak.

Ja, de EU is laatste decennia nogal ondemocratisch gegroeid onder leiding van een elitair groepje dat zich vooral vastklampte aan veiligheid etc.
    Maar zoals ik het nu lees ben je vooral tegen het bureaucratisch monster. Dan is hervormen toch beter dan er uit stappen?

Laatst bewerkt: 28 jun 2016
  2. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Wil jij bij het volgende referendum alsjeblieft niet stemmen?

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Klopt dat is waar ik tegen ben. Dat heb ik ook al heel vaak verkondigd. Het huidige monster staat zo ver af van de bevolking en dan kan je je afvragen hoe je dit wilt hervormen: hervormen of terug naar de tekentafel. Ik wil terug naar de tekentafel.

Echt schrijnend om te zien hoe Farage hier aan het begin wordt uitgejoeld. Dit is dus het allerhoogste bestuur wat wij in Europa kennen en die staan als een stel kleine kinderen mensen uit te joelen. Hoe triest is het dat Schulz daarna die opmerking moeten maken over democratie?

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/06/a_little_fun_with_farage.html#comments

Deze actie van Juncker vind ik ook nogal bedenkelijk:

http://www.telegraaf.nl/buitenland/26098941/__Contactverbod_beambten_EU_en_GB__.html

Mallakai en Zumpelvelder vinden dit leuk.
  4. Zumpelvelder

Zumpelvelder Active Member

Leuk Bevonden:
    618
    Nigel Farage _O__O__O_ !!

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Voor Farage geldt eigenlijk wat voor alle populisten geldt: hij zegt zo nu en dan goede dingen en weet z'n vinger op pijnlijke plekken te leggen, maar van enige kennis om problemen op te lossen hebben ze weinig kaas gegeten. Je ziet het met Wilders die nu een referendum wilt, je ziet het met Trump die een fucking muur wil bouwen en je ziet het met de Brexit: ze kaarten een punt aan waar ik het ten dele mee eens ben maar in plaats van het structureel aan te pakken kiezen ze voor een rigoreus en vooral debiel plan.

Tim vindt dit leuk.
  6. Sonny

Sonny Geiler dan neuken

Leuk Bevonden:
    24
    Oh zeker wel, dubbel zelfs, ik stem ook voor mijn vrouw :thumbs:.

Hiermee geef ik aan dat je die hele geldverslindende EU niet nodig hebt voor handel. Al die Europese ministers in Brussel kosten klauwen met geld aan salarissen en verhuizingen. (Brussel - Straatsburg)

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Ga je nu beweren dat vrije handel niet goed is voor de economie?

Noorwegen is zoals Matrix al zei een slecht voorbeeld. Dat is zo'n beetje het rijkste land ter wereld als je kijkt naar hun fossiele bronnen. Dat heeft dus geen zak met EU te maken.
    NL is daarentegen een export land. Wij verdienen gewoon aan handel. Als dat voordeel wegvalt is NL economisch een stuk verder van huis.

PS Noorwegen betaalt 'klauwen' met geld om zulke afspraken met de EU te maken.

8. Sonny

Sonny Geiler dan neuken

Leuk Bevonden:
    24
    Waar beweer ik dat?

9. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    oh god, je bent toch niet zo'n zwarte kousen engerd hè?

10. Sonny

Sonny Geiler dan neuken

Leuk Bevonden:
    24
    WTF?!

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Door te eerst dit te r
    oepen:
    Noorwegen zit niet in de EU en daar is de groei toch meer als bij de landen die wel in de EU zitten. Just sayin.

en daarna dit:

Hiermee geef ik aan dat je die hele geldverslindende EU niet nodig hebt voor handel.

Je doet net alsof Noorwegen rijk is geworden door handel en ook dat een eventuele lidmaatschap zelfs niet voor extra stimulans had gezorgd.
    Maakt niet uit hoé je deze uitspraken bekijkt, ik heb zo'n idee dat je er niet heel veel van snapt.
    Zo kun je ook zeggen dat bij de EU zitten juist wel financieel handig is, want kijk eens naar Congo, daar rijst de armoede de pan uit en die zitten ook niet bij de EU!

12. Sonny

Sonny Geiler dan neuken

Leuk Bevonden:
    24
    Volgens mij snap jij het niet helemaal, maar dat geeft niet hoor.
    Ik beweer nergens dat vrije handel niet goed voor de economie, maar zeg dat je zonder de EU ook een prima economie kan hebben. Die hele EU-ellende kost ons meer dan dat het ons opleverd. Maar luister jij maar naar leugenaar Rutte en vrienden, dan kom je een heel eind.

Laatst bewerkt: 28 jun 2016
  13. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Enige oplossing hier is een bron die bewijst dat de EU daadwerkelijk tot meer handel voor een land heeft gezorgd als daarvoor/ of juist niet voor meer handel heeft gezorgd.

14. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Populistische mainstream uitspraken zijn dit. PVV Zeker? :F:

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Gedurfde uitspraak hoor, ik denk dat niemand zal ontkennen dat je zonder de EU ook een economie draaiend kan houden. Dat is ook de insteek van de EU niet.
    Gaat erom dat het economieën versterkt.

Maar je argumenten zijn niet echt van een hoopvol niveau om eerlijk te zijn. Ik gok ook dat je geen idee hebt hoe de economie van Nederland is opgebouwd en welke rol de EU daar in speelt.

Ps, ik heb niet op Rutte gestemd, hopelijk is dat niet een al te grote schok voor je?

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Waarom blijft het toch alleen maar over dat economische belang gaan, is dat dan het enige argument? En wat was er dan mis met de EEG?

Overigens vind ik persoonlijk Farage van een hele andere orde dan een Trump of Wilders. Wilders en helemaal Trump praten alleen maar in op onderbuikgevoelens maar Farage heeft in mijn optiek echt wel wat meer inhoud.

Overigens ben ik het met je eens dat we moeten waken voor populisme, aangezien dat vaak bijzonder weinig bijdraagt aan het probleem anders dan het benoemen van het probleem. Echter als ik dan kijk hoe Farage door het EP wordt uitgejoeld alsof het een stel kleuters zijn dan mis ik daar toch ook wel de nodige inhoud.

17. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Haha, Kevf, je hebt toch wel eens debatten in het Britse Lagerhuis gezien? Ik had wel een sappigere video verwacht. :p Geen Stijl maakt weer eens sensatie uit niets. Bovendien, datzelfde Europees parlement heeft jarenlang naar dit soort kak van Farage moeten luisteren:

Het keert altijd terug: het staat 'te ver van de burger'. Ik vraag me toch af waar die angel in zit. De EC én het EP publiceren al hun notulen openbaar en meertalig op hun website. Dat is aardig transparant; onze ministerraad doet dat niet.
    Maar als je het journaal kijkt, praat men over Den Haag altijd als 'hier' en Brussel als 'daar'. Waarom eigenlijk? We hebben gewoon gestemd voor het Europees Parlement en toch denk ik niet dat veel mensen hier weten welk parlementslid hen vertegenwoordigt. Want ja, welke charismatische politicus wil nou Europa in? Ik vind het toch wel eng dat mijn land daar vertegenwoordigd wordt door een stel relschoppende PVV'ers die niet goed genoeg waren voor de lijst van de Tweede Kamer. En daar zijn er dan 750 van!
    En hoe vaak komen die Europarlementariërs terug aan het woord op de Nederlandse televisie? Toevallig rond de BREXIT geregeld, maar normaal houdt RTL of de NOS nooit een interview met een van hen. Europarlementariërs worden niet op hun eigen daden afgerekend; we stemmen voor het EP eigenlijk op basis van onze ervaringen met die partijen in de landelijke politiek.
    Dat zou niet zo moeten zijn en het hoeft niet zo te zijn.

L.A. en Tyrant vinden dit leuk.
  18. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
    Aanslag vliegveld Istanbul...

19. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    28 doden inmiddels. =(

20. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Tijd om daar ook eens een moment stilte voor te houden.

@Matrix goeie posts mbt EP. Ik denk dat wat jij zegt "hoevaak komen die europarlementariërs aan het woord" bijdraagt aan slechte beeldvorming. De meeste mensen hebben geen idee wat zich in Brussel afspeelt. Wat wel naar buiten komt (meestal vanuit de kant van Geenstijl) is opruiende beelden over de hoogte van salarissen, buitensporig declaratiegedrag e.d. Wat er echt gedaan wordt word met name gelezen door mensen die bij voorbaat al geinteresseerd in zijn. Zeker in slechtere tijden zijn mensen heel egoistisch dus ik snap wel dat 'Henk en Ingrid' dan denken weg met dat bureaucratische apparaat dat alleen maar geld kost. Geheel onterecht zijn die vraagtekens dus niet.

Deel Deze Pagina