Ik hoop al sinds het begin van de ps4 op niks. Zij zijn de victim of their own Succes geworden met xx miljoen leden. Zo een game kost hun klauwen vol met geld.
Knack zullen ze nooit weggeven, om de simpele reden dat zodra mensen die game hebben, ze nooit meer een andere game willen spelen.
@Zifnap hoe bevalt Grand Kingdom? Ik ben echt fan van Nippon Ichi Software en dan met name de Disgaea games. Maar daar zit altijd een uitgebreid verhaal in en geniale characters. Ik heb het idee omdat je in Grand Kingdom je hele squad zelf samenstelt, de characters een beetje inwisselbaar worden. Dan zit er naar wat ik hoorde ook nauwelijks verhaal in, dus dan moet je het toch met name hebben van de gameplay. Is die in orde? Want Disgaea 5 ben ik na 85 uur nog steeds niet beu.
Dunno, dit is ook maar iets Hongaars. Maar het zou best kunnen dat een Saint's Row bijvoorbeeld klopt.
INSIDE... de opvolger van Limbo is uit. XONE en PC vooralsnog. Ga ervan uit dat PS4 snel volgt. Reviews over deze game zijn jummie! http://www.eurogamer.net/articles/2016-06-28-inside-review
Wat ik in ieder geval kan zeggen is dat de gameplay diep is en het verhaal flinterdun (gewoon een excuus om te vechten) in Grand Kingdom. Menu's zijn ook complex (onhandig zelfs), zodat ik een aantal gameplay elementen zelfs na een weekend spelen nog steeds niet helemaal begrijp. Zo heb ik een grimoire gekocht... haar hoe leer ik die skill? Karakters starten met unieke skills en variaties in statistieken. Vooral die unieke skills zijn niet te leren (althans zover ik weet). De keuze bij het recruiten is beperkt gehouden. Je *moet* kiezen uit een groepje helden en pas na elke afgeronde quest biedt een nieuwe groepje zich aan (met soms ook andere beroepen). Zoek je dus een priester voor je team, dan hoeft deze niet beschikbaar te zijn. Wat ook opvalt is dat de shop van jouw kamp maar ontwikkelt tot een bepaalde kwaliteitsniveau. Wil je betere equipment, dan zul je moeten aansluiten bij een land. En dat kan alleen door online te gaan... denk ik. Het voelt allemaal nodeloos complex en grindy aan... maar misschien heb ik het gewoon mis en heeft het spel meer tijd nodig. Gevechten zijn desondanks best stoer, vlot en grafisch mooi, voldoende tactics inclusief friendly fire (verplicht aan).
Dan ben ik toch blij dat ik GK heb laten liggen. Ik heb trouwens ook Star Ocean gecancelled...paar reviews gelezen, en het feit dat het verhaal flinterdun is (waar ik een JRPG toch echt voor speel) doet me teveel twijfelen. Hopelijk stelt I am Setsuna niet teleur....anders wordt het wachten tot Persona 5.
Star Ocean 5 valt, als je het internet mag geloven, behoorlijk tegen. Lees ook, naast dat het verhaal inderdaad flinterdun is, dat de omgevingen enorm statisch en sfeerloos zijn. Grand Kingdom blijft toch mijn interesse houden, al het lijkt wel met die games van Nippon Ichi of de meeste tijd en liefde naar de Disgaea reeks gaat. I am Sestina lijkt wel gaaf te worden, maar vind het gebrek aan voice acting dan wel weer minder. Anders misschien gewoon Valkyria Chronicles Remastered oppakken voor twee tientjes
Valkyria Chronicles is bloody briljant Twee keer volledig uitgespeeld. Sfeer, verhaal, gameplay, graphics, muziek. Alles is top.
Als je een wii u hebt moet je anders eens gaan kijken baar tokyo mirage ^^. En kijk alsjeblieft door het "over de top vrolijke japanse(te foute) pop idol thema" heen . Voelt bijna verkeerd om te spelen haha. Maar de combat is zo vet en de dungeons ook! Gewoon stiekem eens kijken haha.
Nope geen WiiU (meer). Lang geleden alweer verkocht. Hmm, Valkyria Chronicles was ik effe vergeten....die moet ik inderdaad maar eens oppikken (zeker voor die prijs).