1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Andersom ook een fatsoensnorm om daar geen punt van te maken als dat iemands overtuiging is.
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Omdat dat een teken is van ongelijkheid. Gelijkheid van man en vrouw hebben we de afgelopen 100 jaar eindelijk bereikt en nu maken we weer enorme stappen terug. Ik vind dat zelf erg vervelend. We hebben in dit land bepaalde omgangsnormen die een waardeoordeel in zich hebben. Je daar aan houden is erg belangrijk in mijn ogen.
     
  3. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Je kunt ook zeggen dat het een teken is van respect. Uitgangspunt is helemaal niet om enige onderdanigheid of ongelijkheid vanuit de vrouw maar puur uit respect.
    Bovendien is ongelijkheid totaal niet verdwenen uit de westerse samenleving. Vrouwen worden constant gesexualiseerd in winkels, reclames, modebladen. Misschien is een andere blik vanuit een andere cultuur helemaal niet zo verkeerd..
    Waaronder niet een hand geven ook een waardeoordeel is die voor die cultuur erg belangrijk is.

    Wat voor mij belangrijk is is om een ander mens te respecteren. Als iemand geen hand wil geven zie ik niet in waarom daar een groot probleem van gemaakt moet worden.
     
    Maddmonkey vindt dit leuk.
  4. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    Hand geven etc. is ook een vorm van communicatie. Net zoals er niet echt een wereldtaal is, is er ook niet echt een wereldomgangsvormnorm. Het is gewoon lastiger om te levelen zo. Of dat een probleem is weet ik niet goed. Denk kwestie van geduld voordat er weer een manier is om met die verschillen te dealen, maar wanneer de islam als argument wordt gebruikt om hier de omgangsvormen aan te passen, dan zal het moeilijk worden denk ik. (Religie is misschien geen onzin, maar overtuiging van een religie wel vind ik)
     
    L.A. vindt dit leuk.
  5. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Klopt precies. Die verschillen blijven lastig of zullen tijd nodig hebben voor we eraan gewend zijn. Zolang men respect voor elkaar heeft hoeft het allemaal geen probleem te zijn.

    Overigens mag er volgens de islam ook helemaal geen dwang zijn naar geloof. Volgens mij vraagt er ook niemand om de omgangsvormen van hier aan te passen. Er wordt alleen begrip gevraagd voor wanneer zij bijv geen hand willen geven.
     
  6. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Alhoewel ik het met la eens ben dat respect voor de ander voorop ga, kan ik dat niet echt stellen met het wel/niet geven van een hand.

    Vind het namelijk behoorlijk respectloos dat ik als man wel een hand krijg, maar een vrouw vervolgens niet. Respect gaat wel beide kanten op. Hier wordt het dan een norm genoemd, maar het is zelfs meer dan dat. Persoon a wel groeten met een hand en persoon B niet, is een vorm van sociale uitsluiting en daar kunnen zelfs apen niet tegen. Dat betekent namelijk dat de handgever bepaald in plaats van een gelijkwaardig niveau.
     
    AnubisNefer en Mallakai vinden dit leuk.
  7. Sonny

    Sonny Geiler dan neuken

    Berichten:
    239
    Leuk Bevonden:
    24
    Ja, die kerels lopen nog een paar honderd jaar achter.
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Wat is er gebeurd met het nieuwe pensioenverdrag, de IORP? Nederland bezit 1400 miljard pensioengeld en dat hebben we onder Europese regelgeving onder gebracht. Voor de beeldvorming, onze pot is zo groot dat het 60% van alle pensioengelden in Europa is.

    De tweets uit dit bericht word ik iig niet heel erg vrolijk van:

    http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/07/totaal_idioot_dit.html#comments

    Maar nog belangrijker, waarom is dit niet veel groter nieuws geweest en hoezo is dit akkoord de dag NA Brexit getekend?
     
  9. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Klopt het wel wat die man beweert? Ik probeer bevestiging te vinden, maar zover lees ik nergens hetzelfde als wat die man zegt. Ik lees vooral dat toezicht gelijk getrokken wordt en dat Europeanen makkelijker pensioen opgebouwd in verschillende landen kunnen combineren.

    https://www.pggm.nl/wat-vinden-we/P...-pensioenakkoord-realistisch-en-werkbaar.aspx


    Elsevier berichtte wel over een controverse een tijdje terug, maar niet zoals die gast van Twitter die GS citeerde zei over geld naar arme landen vloeit. Overigens presenteert Elsevier een andere en negatievere blik op toezicht dan de bovenstaande bron, interessant:
    http://www.elsevier.nl/economie/ach...-pensioenwet-uit-tot-na-eu-referendum-317444/
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Welke van de beweringen bedoel je? Ik heb eigenlijk nergens een goed beeld gevonden van wat de IORP nu precies inhoudt. Echter vanwege het feit dat er gemorreld wordt aan onze pensioenbeleid vind ik dat, gezien onze erg hoge dekkingsgraad, wel vervelend. Het stuk uit Elsevier stelt dat een fonds ook onder een niet Nederlands toezicht zou mogen staan. Dat zou mogelijk vergaande gevolgen kunnen hebben aangezien de fondsen in Nederland bijzonder weinig risico's mogen nemen om de zekerheid te garanderen.

    Ondertussen in Engeland:

    http://www.volkskrant.nl/buitenland...resse-voor-sluiten-handelsverdragen~a4332462/

    Er gebeurt precies wat ik al hoopte en had verwacht. Er worden weer handelsverdragen opgesteld :) Ik hoop dat dit de UK geen windeieren gaat leggen en dat Nederland deze stap dan ook kan gaan maken.
     
  11. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik refereerde specifiek naar die tweet van die man die zegt dat er uit solidariteit geld naar Spaanse pensioenen zou kunnen vloeien en daarmee Nederlanders gekort worden. Die bewering leek me raar en ik kan er nergens bevestiging van vinden. Volgens mij ging dat artikel van hem alleen over regels/richtlijnen en niet over gelden.

    Overigens moet, wil ook maar iets van dit relevant zijn, een Nederlands pensioenfonds zich eerst in het buitenland vestigen wil het onder ander toezicht vallen. Ik kan me niet voorstellen dat ook maar één fonds zo gek is; de publieke opinie zou hen dan lynchen. Maar je weet het nooit.
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2016
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Haha mooi stuk. Ik denk dat je inderdaad gewoon een andere bron wilde posten, maar dit is wel echt een verspilling van internet data.
    Islam is niet mijn geloof, zoals geen enkel geloof dat is, maar het salafisme en ook het wahabisme zijn gewoon gevaarlijke ideologiën die in tegenstelling tot de Islam zelf wel degelijk expliciet zijn gebaseerd op haat; hoe je het ook wendt of keert. Leuk dat Samira een podium krijgt, maar ten eerste is mevrouw afgestudeerd in Economie en Recht. Dus geen geschoolde theoloog bijv. Haar positie is natuurlijk ook verre van ongekleurd.

    En dat je dan nog begint met acceptatie. Als er 1 woord niet in het woordenboek van een salafist voorkomt is het acceptatie :').
    Dit is het zoveelste jankverhaal dat er moslim jongeren zijn die radicaliseren omdat de boze witmens hen niet in de maatschappij opnemen. Het is allemaal de schuld van de blanken dat wij deze lieve jongens geen stageplek aanbieden, waardoor ze uiteraard het slechte pad kiezen. Want dat dwingen wij af. Het is onze schuld dat moslimvrouwen zich verjaagd voelen omdat wij graag een hand met ze willen schudden. Wie begon er ook alweer over accepteren? Het lijkt een beetje alsof acceptatie vanuit 1 kant moet komen.

    Nee, dan natuurlijk lieve het paradijs in Saudi-Arabië, de bakermat van het salafisme en bij menig mensenrechtenorganisatie een blueprint van de perfecte maatschappij. Waar vrouwen geen handen hoeven te geven op werk, want ja, het is verboden om uberhaupt als vrouw te werken. En verplicht een mahram dragen. Niet mogen autorijden, geen make-up, hun schoonheid mogen tonen en onder de streep niet met mannen mogen communiceren. Juist ja, deze ideologie moet er toe gaan leiden dat autochtonen en allochtonen in Nederland beter met elkaar omgaan natuurlijk :').

    In plaats van dit aan te kaarten wist Samira ons op de gruweldaden in Nederland. En komt ze met de meest bezopen oneliners zoals "Theoretisch en praktisch is elke moslim dus een salafist." Ahem, elke salafist zal dit ontkennen.
    "Het behoort ook tot het salafisme dat elke moslim verplicht is om mede te waken over de vrede en veiligheid van het land waarin hij woont.'
    Kan iemand dit even uitleggen aan de Saudi familie, de grootste sponsor van terrorisme? Of wacht, AQ en IS zijn natuurlijk geen terreur eenheden maar juist vrijheidsstrijders die de wereld beter willen maken. Ze maken de wereld juist veiliger.

    Of deze dan, toen moest je me echt oprapen:
    "Het salafisme omvat tevens het juiste integratiebeleid, waarin wordt opgeroepen tot verdraagzaamheid en een goede en rechtvaardige behandeling van de ander, en alle vormen van onrecht worden uitgesloten."
    Ik begin meer en meer te denken dat deze inegzonden brief een troll is van GeenStijl ofzo. WTF?!

    Echt, ik kan nog wel doorgaan maar dit is echt pure stront.
    @Kevf, graag gedaan ;)


    Vind ik een vreemde uitspraak. Als jij in Japan iedereen gaat verplichten je handen te schudden vind iedereen je toch ook en lul. Dat moet je niet gaan janken over acceptatie maar gewoon iemand begroeten zoals zij dat willen. Dát is pas acceptatie. En het is toch vrij duidelijk dat bijv. atheïsten dit beter doorhebben dan het schorem van de planeet: de salafisten.
     
    Kevf en Nukem 007 vinden dit leuk.
  13. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Farage stapt óók op.

    W. T. F.
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ik mist de oude :') en _0- smileys op dit moment.


    Wellicht kun je ergens inzetten dat die hele Brexit alsnog niet doorgaat? Daar heb ik wel 50 euro voor over.
     
  15. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.658
    Leuk Bevonden:
    4.775
    :emo:
     
  16. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik neem aan dat je die theorie hebt gelezen die gepost werd bij the Guardian en daarna viral ging?
    Die theorie stelde dat door het machtsvacuüm dat nu ontstaat is er niemand die de ballen heeft om Artikel 50 aan te vragen. Aangezien de stemming momenteel uiterst gespannen is en je het risico loopt van een nieuw Schots referendum en het einde van het VK. Je moet gemaakt zijn van staal wil je het VK door deze periode leiden. Die reaguurder voorspelde dat Boris Johnson die ballen niet zou hebben. Et voilà.
     
  17. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Dat is wel een heel vreemd voorbeeld. Er is geen enkele moslim die andere Nederlandse niet-moslims verplicht om ook geen handen meer te geven aan het andere geslacht. Het is helemaal geen verplichting, maar een gewoonte waaraan zij zich volgens hun geloof niet aan mogen houden. Als het hun kwetst om het wel te moeten doen en ze zich er niet prettig bij voelen, waarom dan er een groot probleem van maken en waarom niet accepteren dat iemand dat niet wil? Het niet handen willen schudden is ook helemaal niet bedoeld als minachting maar juist als respect.

    Het is een cultuurverschil. Zo kust men in spanje meteen bij ontmoeting waar veel Nederlanders zich erg onprettig bij zouden voelen. En in engeland geeft men ook meestal geen hand maar knikt men met het hoofd. In Japan buigt men naar elkaar. Maar ik denk dat geen van allen er een groot probleem van zou maken als iemand te kennen geeft dat niet te mogen doen.
    Inmiddels wonen er zo'n 1 miljoen moslims in Nederland dus is het vrij bizar dat hier nog zo'n probleem van wordt gemaakt. Overigens is het ook niet alleen islamitisch, volgens het jodendom mag er ook geen hand worden gegeven aan de andere sekse.
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Haha nee? Makes sense ja. Quotering daalt dus wat nu.

    Heb wel gelezen dat de heren flinke bedreigingen hebben ontvangen. Dat speelt ook wel mee.
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570


    De meesten Nederlanders maken er ook geen groot probleem van?
    Juist daarom is het een heel vreemd voorbeeld. Het is hier dus een 'ding' omdat 1 iemand klaagt, terwijl dit overal zou gebeuren... Ook in Japan, daar zullen sommige mensen zich óók aan storen.
     
  20. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    [​IMG]
     
    Tyrant vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina