Formule 1

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hybrid, 6 mrt 2016.

1. Head Ninja

Head Ninja Ronald Cage

Leuk Bevonden:
    259
    Als liefhebber van de sport zou je weten dat dat niet mogelijk is. En ja, er komt een punt dat zelfs de echte diehard fans niet meer kijken, maar dat punt mag nooit bereikt worden vind ik, en daarom moeten we er als fans mede voor zorgen dat er genoeg kritiek komt op saaie races, domme regels of andere vreselijke beslissingen die de sport afbreken, waar het nu dus behoorlijk vol mee zit. Al is dit seizoen nog redelijk mild wat dat betreft.

Het is gewoon een dilemma waar je mee zit als liefhebber van de sport, zeker als je weet hoe mooi het was in de goede jaren, je ziet een van je liefdes gewoon langzaam weg vallen door de dictatuur van incompetente geldwolven.

Edit*: Ohja, om de eco hippies nog maar even niet te noemen.

2. Racerblade01

Racerblade01 Active Member

Leuk Bevonden:
    1.046
    Wat waren volgens jou de goede jaren?

3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    "The reason people find it so hard to be happy is that they always see the past better than it was, the present worse than it is, and the future less resolved than it will be."

Racerblade01 vindt dit leuk.
  4. Head Ninja

Head Ninja Ronald Cage

Leuk Bevonden:
    259
    Ik ben niet zo goed in onthouden van welke jaren er precies bepaalde dingen gebeurden, maar ik heb voornamelijk een hekel aan beslissingen die gemaakt worden om meer geld op te leveren voor de mensen die toch al veel te rijk zijn, of gewoon beslissingen in het algemeen die ten nadele zijn van de sport omdat er een of andere bullshit reden voor verzonnen is. Dus als ik een paar jaren moet noemen, praktisch alles wel voor 2010 (Vond het echt berg afwaarts gaan met die nieuwe auto's, op een aantal seizoenen/momenten na dan), tuurlijk de dominantie van Schumacher was ook niet alles, maar die jaren hadden wel vreemd genoeg iets, Hakkinen die hem als enige een beetje dwars kon zitten, wagens die tenminste nog dikke V12 motoren hadden van tegen de 20000 toeren, heerlijk. En dan natuurlijk het tijdperk met Senna en Prost, en laten we ook Lauda en Hunt niet vergeten.

Ik heb niks tegen modernisering, maar de keuzes die nu allemaal gemaakt worden worden voor een groot deel niet uit liefde voor de sport gedaan maar meestal vanuit andere motivaties. Anders zouden we wel naar andere circuits gaan, of het geld wat wordt besteed aan het bouwen van nieuwe oersaaie circuits steken in oudere circuits nieuw leven inblazen.

5. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    "Dan kijk je toch niet" is altijd zo makkelijk om te zeggen. Ik volg deze sport sinds 1995/1996, het is jaren mijn favoriete sport geweest, ik heb er nog altijd een zwak voor. En als Rosberg en Hamilton weer met elkaar in de clinch liggen zitten ik weer op het puntje van mijn stoel. Ik heb de sport sinds 2008 echter zo zien aftakelen. Het heeft geen wow-factor meer en DRS verpest de hele sport. Als ze alleen al DRS zouden afschaffen zou het alweer zoveel beter zijn. Het blijft een mooie sport en ik zal het altijd blijven volgen, maar er mag best gezegd worden dat de staat van de sport tegenwoordig erbarmelijk te noemen is.

Dat de teams amper mogen testen is ook een gigantisch probleem. Mercedes heeft twee jaar geleden op de tekentafel de strijd voor drie seizoenen beslist. Maar dat is een hele andere discussie en getuigd ook van enige klasse van de ontwerpers bij Mercedes.

p.s. de mooiste jaren van de sport waren wat mij betreft 1997 t/m 2001.

Head Ninja vindt dit leuk.
  6. Racerblade01

Leuk Bevonden:
    1.046
    Je hebt het veel over (financiële) beslissingen, maar als je er op de baan toch niets van merkt, wat maakt het dan uit?

Ik daag jullie uit om een willekeurige race van tussen 1976 en 2009 in zijn volledigheid te bekijken, en dan je niet laten beïnvloeden door nostalgie, maar objectief beoordelen of het echt een leukere race is dan dat je nu voorgeschoteld krijgt. Vroeger kwamen optochten waar 2 uur lang echt helemaal niets gebeurde veel vaker voor dan dat ze nu doen. Baku was dit seizoen écht saai, maar dat viel vooral op omdat de andere races best te pruimen waren. In de jaren '90 en begin jaren '00 keek niemand op van zo'n soort race.

Dex vindt dit leuk.
  7. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Leuke qualy.

8. Head Ninja

Head Ninja Ronald Cage

Leuk Bevonden:
    259
    Amen to that... :thumbs:

Ik kijk Formule 1 niet alleen voor alles wat er op de baan gebeurd, dat is uiteraard wel de hoofd reden, maar alles eromheen vind ik ook leuk. De techniek, de verhalen, de drama, de geweldige figuren die we in de geschiedenis hebben gehad. Raikkonen die dronken van een boot valt, Senna die Prost er expres aftikt, Schumacher die moet huilen tijdens de persconferentie. Zo nog een heleboel, maar allemaal dingen om het echte racen heen die het grappig, interessant of spannend maken. Maar een boel van die leuke dingen (Misschien iets minder de voorbeelden die ik noemde) worden meestal wel door de huidige regels en beslissingen, financieel gezien of niet, verneukt op den duur.

Grappig dat je het zegt, ik ben namelijk de laatste tijd veel van die races aan het downloaden, zijn soms moeilijk te vinden maar erg leuk om te kijken. Raikkonen die in 2007 het kampioenschap wint door in de laatste 2 races een achterstand van 18 punten goed te maken (Met het oude punten systeem). Hakkinen met z'n geweldige inhaal actie op Schumacher Spa 2000. Iets recenter de geweldige race van Button Canada 2011. Alleen kan ik me met te oude races soms ergeren aan de beeld kwaliteit en het commentaar, dat ben je als media verslaafde natuurlijk niet meer gewend. Zeg ook niet dat alle races in die tijd goed waren, soms hadden we veel ergere optochten, maar je had toen nog tenminste wagens die orgasmisch lekker klonken, zenuwslopend snel gingen en meer kleurrijke figuren. Ook al moet ik zeggen dat we dat laatste dit seizoen ook goed hebben.

Maar als ik moest kiezen tussen een optocht in die tijd of een optocht in deze tijd, dan fy f*cking far een uit die tijd, zelfs de saaie races toen waren leuker dan de saaie races nu.

9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    De auto's van nu zijn belachelijk snel hoor. Vorig jaar nog meer. 3 tot 4 seconde sneller.

10. Racerblade01

Leuk Bevonden:
    1.046
    Dat is nou niet bepaald willekeurig, hè.

En zoals Hybrid zegt, zijn de auto's nu sneller dan veel van de jaren die jij nu opnoemt.

11. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    Ze klinken alleen als een stofzuiger helaas.

Maar goed, Max op 3 en je hoort mij voorlopig niet. Heel benieuwd wat morgen gaat brengen. Bidden dat Rosberg even een Duitsertje doet bij Hamilton en dat Max de pas erin kan houden. :)

12. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Dit dus.

Top kwali van max. Eindelijk een keer voor ricciardo. Benieuwd wat morgen gaat brengen. Hopelijk enerverende start en geen optocht van Mercedes op 1 en 2. Hopelijk gaan rosberg en Hamilton er weer vol voor.

13. Head Ninja

Head Ninja Ronald Cage

Leuk Bevonden:
    259
    Tuurlijk, het blijven Formule 1 auto's, daar zal altijd de beste techniek in zitten. Gaat mij er om dat de regels van vroeger een stuk beter waren.

Duh, maar je snapt zelf ook wel wat ik bedoel. De techniek gaat vooruit dus uiteraard zullen de wagens sneller zijn, gaat er meer om dat de wagens van nu met de regels van toen echt alle huidige auto's compleet weg zouden blazen. Alleen al de krachtbron zou daar genoeg voor zijn. En de wagens van toen zijn toch nog vaak record houders van de snelste ronde tijden, Schumacher heeft er nog aardig wat, ook waren ze vaak een stuk sneller op een recht stuk.

14. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    Starten achter de safety car en waarschijnlijk weer wachten tot de baan al half opgedroogd is :mad: Wat een stelletje mietjes bij die wedstrijdleiding. Hebben we eindelijk een regenrace en krijgen we dit weer.

15. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Heel gaar inderdaad.

16. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Ja ik vind het ook niks.

17. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Het is opzich prima om een paar rondjes achter de SC om het stilstaande water van de baan te krijgen maar laat ze dan uiteindelijk wel een gewone start maken

18. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Max, episch.

19. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ultieme bewijs trouwens dat DRS nergens voor nodig is. Nog niet enabled en daardoor minder makkelijk erlangs en dus langere gevechten.

Head Ninja en McSparkle vinden dit leuk.
  20. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Er gebeurd in ieder geval genoeg!

Deel Deze Pagina