1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ik zie wel degelijk een verschuiving in eht type aanslagen. Madrid en London waren massale bomaanslagen die zeer goed gepland waren door een groot netwerk. Nice was gewoon een geradicaliseerde moslim die zelf wat heeft gepland in een paar dagen tijd... Alleen Parijs 2x was echt door IS sympathisanten die duidelijke connecties met IS in Syrie hebben gepleegd. De rest was die connectie niet heel duidelijk, alleen qua gedachtegoed.

    Precies wat dat filmpje hierboven dus ook verteld.
     
    Laatst bewerkt: 24 jul 2016
  2. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Dat er voor de komst van ISIS geen lone wolf terrorisme was beargumenteer je met maar twee voorbeelden van aanslagen uit die periode waar netwerken bij waren betrokken. Je vergeet daar een heel aantal aanslagen van 'vroeger' die je gewoon onder de noemer van lone wolf terrorisme kan scharen. Denk aan bekende cases zoals Kaczynski, Copeland, Breivik, ... Of meerdere leden van de British National Party (veelal 'poging tot lone wolf terrorisme' ivm opgepakt worden voordat de aanslag gepleegd kon worden). Ook in eigen land, denk aan de moord op Pim Fortuin en de moord op Theo van Gogh (dader weliswaar lid van een groep, maar de daad was een eenmansactie). Over gevallen zoals Tristan van der Vlis (nodige parallellen met de dader van München overigens) en Karst Tates zou je nog kunnen discussiëren of dat terrorisme is.

    Filmpje heb ik nog niet gekeken though. Dat doe ik later vanavond nog als dat uitkomt.



    PS: Voor degene die geïnteresseerd zijn: Er zijn berichten dat de leider van al-Nusra morgen met een statement komt. Sommigen gaan er vanuit dat hij een breuk met al-Qaida gaan aankondigen.
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ik heb het specifiek over moslim terrorisme.
    Die andere gevallen zijn alleen mogelijk als lone wolfs: er is geen wereldbekende christelijke terreurorganisatie, of de terreuraanslagen waren gepleegd omdat de dader gewoon gestoord was. De schietpartij van Tristan was niet met een hoger religieus motief ofzo.

    Mohammed B had weinig banden idd, maar als je kijkt naar alle 9 gevallen in Frankrijk afgelopen jaar zijn er maar 2 echt geplande aanslagen geweest.

    Eh? Juist niet, ik redeneer andersom.
     
  4. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Depends on how you read it. Maar dat maakt blijkbaar niet meer uit. In mijn vorige post en mijn post daarvoor refereer ik o.a. naar rechtse hoek en voorbeelden waar de dader niet 100% was. Dat haakt achteraf gezien niet in op jouw opmerkingen omdat je het blijkbaar alleen over moslimterrorisme had - iets wat je niet in je post vermeldde. Met "die andere gevallen zijn alleen mogelijk als lone wolfs" lijk je overigens te impliceren dat terrorisme uit rechtse hoek alleen maar lone wolf terrorisme kan zijn. Maar links, rechts, wat dan ook, kan natuurlijk ook gewoon in netwerkverband plaatsvinden.
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Het gaat 4 paginas over moslimterrorisme, hoeveel context heb je nodig...? Mijn zin daarna begon zelfs letterlijk met de woorden 'het moslim terrorisme' :')
     
  6. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Daar gaan we weer.

    Syrian Refugee Wielding Machete Kills Woman

    http://www.msn.com/en-gb/news/world...achete-kills-woman/ar-BBuKNJT?ocid=spartanntp

    Op/over mensen heen/inrijden en dan neermaaien, mensen aanvallen met een bijl in een trein, mensen neermaaien in Munchen en nu weer met een machete in Duitsland.

    kk een eind op met deze wereld soms zeg. Waarom blijf ik het nieuws nog volgen, man man. Sinds de Nice situatie check ik veel meer het nieuws, daarvoor amper. Ik ga lekker terug naar dat.
     
  7. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Wanneer zijn er verkiezingen in Duitsland?Tijd voor een nieuwe regering lijkt mij.

    Extreem rechts heeft geen grote achterban. Daarnaast worden dit soort organisaties geïnfiltreerd door de geheime dienst. Een georganiseerd netwerk is bijna niet mogelijk. Een moslim terrorist kan zich wel makkelijk aansluiten bij een groep.

    Edit:

    For fuck sakes!
    [​IMG]



    http://www.bbc.com/news/world-europe-36880758

    Lijkt wel een burgeroorlog zoals we dat kennen van Irak. Fatima Merkel gaat waarschijnlijk straks weer roepen dat we geen kritiek mogen hebben anders is dat racistisch. Islam is a religion of peace! Je mag er niks over zeggen anders komen er nog meer aanslagen!
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2016
  8. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Was nog vergeten dat er in Duitsland ook nog twee mensen waren neergestoken door een Iraanse man. Nou gebeuren er overal dit soort dingen maar het begint wel op te vallen dat het lately constant vluchtelingen zijn, bijna allemaal. Ik hoop gewoon echt dat wij er niet mee te maken gaan krijgen.
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Haha en paar maanden was iedereen nog blij met Merkel. Ik riep toen al dat ze inhumaan bezig was.
    Verschrikkelijk. Hopelijk wordt ze snel weggekieperd.
     
  10. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Nee, het gaat 4 pagina's over wat er momenteel gebeurt en jij geeft daarbij aan dat er nu meer lone wolf terrorisme is dan voorheen.
    Maar ok, over moslimterrorisme dan: Check dit artikel, pag 429. Eind 2012 geschreven, begin 2014 gepubliceerd. De data is dus van voor IS.


    Duitsland:
    Ernstig weer. Benieuwd ook welke gevolgen dit zal hebben voor het debat in en beleid van Duitsland, zowel op immigratiegebied als CT.
     
  11. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Het wordt tijd dat ze het hele immigratiebeleid van de EU eens drastisch onder de loep nemen.

    Zoveel vluchtelingen opnemen heeft voor een hoop ellende gezorgd in heel Europa, en dan doel ik niet alleen op aanslagen.
    Het zijn er teveel, het werkt niet, sommige landen willen niet, het kost teveel......
     
  12. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ik zou graag maatregelen zien die de Islamisering van Europa tegengaan.

    - Immigratie stop uit islamitische landen: Laten we eerst aan de slag gaan met de integratie van de huidige moslims in Nederland. Niet te veel hooi op de vork nemen.
    - Mensen met meerdere nationaliteiten die de wet ernstig overtreden hun burgerschap afnemen: Ik zou willen dat we dit met alle criminelen konden doen eigenlijk maar dit kan helaas alleen met mensen die een dubbele nationaliteit hebben. Juridisch gezien kan je niet iedere zware crimineel verbannen helaas.
    - Afschaffing van religieuze scholen: Spreekt voor zich en het is echt belachelijk dat dit nog mag in een seculier land. Ieder kind heeft recht op goede educatie en ik als niet gelovige zie dit als een vorm van kindermishandeling. De overheid bepaalt al dat thuisscholing niet mag in Nederland omdat er dan geen controle over educatie plaatsvindt. Ik vind het dan ook niet raar als de overheid ook meer inspraak krijgt over de lesstof van scholen.
    - Geweld tegen homos, ex-moslims en antisemitisme veel harder aanpakken: Mensen die als moslim zijn geboren/opgevoed maar afstand doen van hun religie is iets wat ik toejuich. Helaas gebeurd dit niet vaak. De reden is hiervoor angst... De Islam lijkt hierin een beetje op de Mafia. Iedereen die eruit stapt wordt geliquideerd. De veiligheid van ex-moslims wordt enorm onderschat. Dit is de grootste reden waarom vele Nederlanders al lang afstand hebben genomen van hun christelijke levensovertuiging en Moslims nog niet.

    Over hoofddoeken, burkas en besnijdenissen ben ik nog niet helemaal uit. Ik ben van mening dat het niet gepast is dat de overheid zich hiermee bemoeit.

    Dat soort mensen moeten deze video eens kijken. Ook geschikt voor SJW's zoals Lord Armada.

     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2016
  13. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Yep daar ben ik het mee eens. Er moet een grens zijn, zo simpel vind ik het wel. We hebben dan wel weer lekker praten want wij komen niet uit die landen vandaan, maar toch.

    Het was gewoon te verwachten dat er rotte appels tussen zouden zitten en dat blijkt nu wel weer. Bij die laatste bomaanslag ook, in zijn tas vonden ze gewoon spijkers.... Echt jongen. :mad:

    Het is dus maar goed dat die tyfus idioot niet dat feest is binnengelaten.
     
  14. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Laat deze idioten maar hun eigen moslims opvangen...
    [​IMG] Qatar
    [​IMG] Saudie Arabie

    Waarom moeten wij dit doen? Geen idee...
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
  16. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    edit: offtopic. Niet actueel genoeg voor nieuws eigenlijk.
     
  17. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
  18. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Die man heeft 60 mensen neergestoken... Hoe dan? Was ie half octopus ofzo?
     
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.049
    Leuk Bevonden:
    4.702
    Triest weer, maar wat betreft Japan verbaast het me totaal niet. Daar zit de dood al zo lang in het systeem van de Japanners. Ik denk ook niet dat je dat er snel uit krijgt.
     
  20. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Jij moet echt minder Anime kijken ...
     
    Servantes, Alexknl, MAD 1976 en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina