Tuinen van Versaille absoluut, Louvre uiteraard, maar ook de fonteinen aan het einde van de Champs Elysee, mijn Frans is kut. Notre Dame en een tour over die groze grijze stinksloot, woorden van mijn vader, is ook aan te raden.
En de Montparnas, niet vreselijk ver van Eiffeltoren, is ook zeker aan te raden. Ben op het dak geweest en kan je garanderen dat het uitzicht daar het mooiste is van Parijs. Kaartje naar de top tussen de 7 en 15 euro, hangt van tijden en dagen af.
En de grootste begraafplaats die ze in Parijs hebben. Ben er niet geweest, maar kon hem vanaf de Montparnas zien liggen en er is mij verteld dat Jim Morrison er ligt. Ik weet niet hoe de begraafplaats heet en ook niet hoe je er moet komen, maar schijnt wel indrukwekkend te wezen.
Sacre Coeur uiteraard, maar kom er niet bij die tekenaars. De meeste zijn dikke oplichters met hun 60 euro en een klein kut portretje. Aanrader is ook het Coco Chanel gedeelte, of de straat. Duurste straat van Parijs, niet ver van Louvre/Versaille en je mag er bij mijn weten zonder voorschriften even kijken. In die winkelstraat hangen shirtjes van 3.500 euro per stuk.
Veel plezier daar!
Laatst bewerkt: 28 jul 2016
AnubisNefer vindt dit leuk.