De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 61]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 7 mei 2012.

1. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.957
    YAASSSS

2. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Ik vind Janssen een prima spits voor Nederland. Harde werker, doelgericht, goed schot, best compleet. En tsja, egoïsme hoort wel bij een spits vind ik.
    Promes heb ik nooit wat gevonden, matig spelertje met soms een leuke actie of leuk schot waar ze YouTube filmpjes van maken. Kan niet anders.

Ja, de selectie is matig, maar Blind (en de hele staf/KNVB) verneukt het wel. Plus: 4-3-3 blijven spelen terwijl alle flankspelers kut zijn, dat slaat gewoon nergens op. Promes, Berghuis, Narsingh, dat kan toch niet man. Ga dan voor 4-4-2 of 5-3-2. Middenvelders genoeg: Strootman, Wijnaldum, Sneijder, Pröpper, Nigel de Jong (ik blijf het een baas vinden), Klaassen, Riedewald, Hendrix. Voorin heb je keuze uit Janssen, Huntelaar, Van Persie, Dost, Luuk, Memphis en desnoods Promes/Narsingh/Berghuis. En Robben natuurlijk.

ExquisiteSteez en Reckuuza vinden dit leuk.
  3. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Haha hebben ze serieus van Griekenland verloren?

Je kunt er eigenlijk alleen nog maar om lachen

4. ExquisiteSteez

ExquisiteSteez Active Member

Leuk Bevonden:
    909
    Met een fitte Robben en een Depay in goede doen kan Oranje gerust 4-3-3 spelen. Met deze spelers kan je het iedere tegenstander moeilijk maken.

Probleem is alleen dat Depay hopeloos uit vorm is en niet speelt. Robben is alleen maar geblesseerd.

Dan moet je het doen met het 2e garnituur; Narsingh mag op zijn blote knieën god danken dat hij bij een club als PSV speelt. Gawd wat is het een matige voetballer.

En Promes is in Oranje ook altijd bagger. Berghuis heeft wel een leuke actie in huis maar is normaal gesproken geen Oranje materiaal. Dus ja, 4-4-2 is nog niet eens zo een slechte optie.

Als Oranje dinsdag verliest, is het denk ik de laatste wedstrijd van Blind als bondscoach. Kunnen we weer opnieuw beginnen. Misschien wel beter ook.

Al denk ik niet dat een nieuwe coach veel zal helpen. Dit Oranje is simpelweg gewoon niet goed genoeg.

Laatst bewerkt: 2 sep 2016
  5. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Denk ook wel na dinsdag dat Blind eruit vliegt, wat mij betreft beginnen ze bij de KNVB dan ook helemaal opnieuw.
    Van Breukelen er ook uit, gelukkig is van Basten al binnenkort weg.

Bruma, Veltman, Hendrix, Narsingh, Berghuis zijn spelers waar je dus echt 0,0 wat aan heb, gewoon helemaal niet meer oproepen.
    Je zit gewoon op dit moment met een lichting die gewoon niet goed genoeg is, daar moet je mee leven, jarenlang geleefd op voetballers als Robben, Sneijder en in mindere mate van Persie, daar had je eigenlijk al eerder echt afscheid van moeten nemen.

Aan Sneijder heb je gewoon niets over 2 jaar, je dient een team op te zetten wat je basis zal zijn, in iedere linie een 1 of 2 spelers die wel verzekerd zijn van een plaats.
    Strootman kan de nieuwe echte leider worden van Oranje, maar hoe goed komt hij terug na zijn blessure.

Hadden we maar een Gudelj.

6. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Heeft geen fuck met de lichting te maken ... maar met de instelling waarop ze het veld betreden.

1-0, iedereen blij = gas-terug nemen
    1-1, iedereen baalt = koppies hangen ... maar i.p.v de rug te rechten, gaat het nog slechter.
    1-2, iedereen geeft geen fuck ... niemand doet iets. niemand. Niemand trekt z'n bek open. "Het zal allemaal wel"

7. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Het heeft alles dus met een lichting te maken, deze spelers zijn gewoon niet goed genoeg, dat komt door jarenlang slecht opleiden.
    Spelers die fouten maken dat ligt in dit geval echt niet aan de bondscoach, die zorgt ervoor dat spelers op de plekken staan waar ze goed kunnen renderen, een bondscoach is er niet voor om spelers beter te maken.

Blind kan er niets aan doen dat Veltman zijn man laat lopen of dat Bruma een bal slecht inspeelt toch? jouw voorbeelden zijn precies hetgene wat ik zeg, de verantwoordelijkheid ligt zelf bij de spelers.
    Zij zijn verantwoordelijk, Blind kan wel zeggen na de 1-0 doordrukken, maar als ze vervolgens achterover gaan hangen aan wie ligt dit dan?

Als het aan een instelling ligt kan een bondscoach die niet in een weekje even omzetten.
    Zoals gezegd, deze lichting is gewoon echt niet goed genoeg, je wint af en toe weleens een wedstrijdje hier en daar maar je gaat geen hoge ogen gooien, dit gaat nog wel jaren duren mits er wat veranderd in de opleiding van de Nederlandse clubs.

Vroeger keken andere landen hun ogen uit naar de Nederlandse opleidings methode, Duitsland en Spanje hebben dat zelfs overgenomen en verbeterd en lopen nu lichtjaren voor op Nederland.

Louis van Gaal heeft het nogmaals paar jaar geleden goed gezien en is gaan counteren met Robben en hopelijk schiet hij er een in, maar het had zomaar anders kunnen lopen.
    Guus Hiddink heeft gefaald met hetzelfde materiaal (en zag ook wel dat er geen eer te behalen viel met deze spelers)

Blind is nu de gebeten hond, en wie zal de volgende zijn?

8. CrazY

CrazY Nimma City

Leuk Bevonden:
    852
    Deels waar, deels ook complete bullshit. De lichting is in vergelijking met het verleden niet heel best inderdaad, enkele uitzonderingen daar gelaten.
    Dat Blind niet verantwoordelijk is voor wat zijn spelers in het veld doen is mijn inziens complete bullshit.
    Hij staat een ruime week van te voren te trainen met de mannen om ze scherp te krijgen, beter op elkaar ingespeeld te krijgen en klaar te stomen voor het plan wat HIJ heeft om de tegenstander mee te bestrijden. Als er in het veld dan niet voldaan wordt aan gemaakte afspraken, staat hij langs de kant om de mannen aan te sturen, aanwijzingen te geven en eventuele wijzigingen door te voeren.
    Een balletje dat van de voet afspringt kan Blind niks aan doen, maar speelwijzes, instelling en dergelijke zijn toch zeker voor zijn verantwoording!

Blind heeft toch een voorselectie? Als de instelling niet goed is, stuur je degene naar huis met z'n sporttas en dure autootje en roep je iemand op als plaatsvervanger. Iemand die wel wil voetballen voor vlag en vaderland.

Ongekend ook dat de KNVB een bondscoach aanstelt die qua trainerservaring slechts één (!!) heel jaar trainer is geweest bij een BVO en hier en daar nog wat directietaken gehad heeft. Compleet van de pot gerukt daar. Bij de KNVB ligt nog de grootste verantwoording van dit hele gebeuren.

9. Saaslijer

Saaslijer Active Member

Leuk Bevonden:
    191
    Maken jullie je echt nog druk om het Nederlands voetbal? Nederlands belangrijkste sport is ziek, echt ontzettend ziek. Niet alleen het Nederlands elftal, maar ook de Eredivisie, en Nederlandse clubs in Europees verband. Alle perikelen rondom de KNVB geven ook maar eens aan hoe het ervoor staat met onze belangrijkste sport.

Natuurlijk, misschien hebben we momenteel niet de beste lichting. Maar zelfs met deze lichting moet je je met overmacht kwalificeren voor het afgelopen EK. En moet je gisteravond winnen van Griekenland. Er is geen inzet, er is geen strijd, er is helemaal niets. En met deze trainer gaat dat ook niet meer gebeuren.

Ik merk dit seizoen ook dat mijn grote liefde Ajax me een stuk minder boeit als voorheen. Voorheen kon ik mijn weekenden echt laten verzieken door een nieuwe wanprestatie van Ajax. Maar dit seizoen is dat nog niet gebeurd. Ik begin het te accepteren dat Ajax Ajax niet meer is. Het Nederlands voetbal het Nederlands voetbal niet meer is. Puur door een gebrek aan inzet, een gebrek aan strijd. Ik geniet zoveel meer van andere competities. En van andere landen. Zuid Amerika. Passie, strijd, en vooral trots.

10. Zumpelvelder

Zumpelvelder Active Member

Leuk Bevonden:
    618
    De sport voetbal in het algemeen is al geruime tijd ernstig ziek dankzij de geld bedragen die er in omgaan. Spelers verdienen veel te veel geld en er worden meer transfers dan doelpunten per jaar gemaakt etc. Waarom nog passie en strijd leveren als je toch elk jaar voor wederom meer salaris kunt verkassen?

Sommige teams lijken zowat elk jaar een volledig nieuwe selectie te hebben waarvan 50% van de spelers zich waarschijnlijk onderling niet eens verstaanbaar kunnen maken, zoiets kan toch ook niet werken!

11. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    *zucht*
    Wat is het verschil met 2014 en nu? Niets.

2014 had Lens, Clasie, Fer, Janmaat, de Guzman, Wijnaldum .. en ga zo maar even verder. In 2014 hadden we ook een matige selectie en zijn we ver gekomen. Verder als dat we van tevoren hadden gedacht. Het grote verschil met toen en nu is dat Van Gaal nu niet meer voor de groep staat. Vergis je niet ... maar de jonge kereltjes die er nu staan hebben een harde hand nodig. Presteerde je onder van Gaal niet? Opdonderen. Lekker bank zitten. Nu heb je Danny Blind. De man die nog nooit dezelfde 11 op het veld heeft laten staan en zo ook geen team creëert. Beste @Mallakai ... er is simpelweg geen verschil tussen toen en nu. Behalve de coach. En laat daar nou toevallig het grootste probleem zitten. Want, eerlijk is eerlijk, wat heeft Blind in godsnaam gepresteerd als coach?

Het is elke wedstrijd hetzelfde gejank. Je begint goed ... scoort en daarna zakt het als een kaartenhuis in. Dat heeft NIKS met de lichting te maken maar hoe je mentaal een wedstrijd in gaat.

"Och, een oefenpotje... tegen Griekenland! Appeltje eitje"... nee, je moet godverdomme een schop onder je reet krijgen als dat je instelling is voor een wedstrijd. Als ik dan zie dat die zoutzak Blind op de bank constant nee aan het schudden is alsof hij Parkinson heeft ... of geen aanwijzingen geeft, schreeuwt of iemand op z'n flikker geeft ... tja, dan houd het al op. Waardeloze coach met 0,0 uitstraling. Een Ronald Koeman had 2 jaar geleden aangesteld moeten worden als coach. Een no-bullshit coach die er ook niet voor deinst om grote spelers aan de kant te gooien als je niet presteert. Het enige wat Blind doet is in de media z'n gal spuwen over een Van Persie of Huntelaar. Z'n hele beleid m.b.t selecteren is om te janken. Nee, heel die vent is om te janken.

Nee. Nederland moet eens van de Hollandsche school afstappen en is een keer opportunistisch leren spelen i.p.v maar dat veilige getik. Je schiet er geen flikker mee op zie je maar weer en ondertussen heb je al 5x in eigen "huis" verloren. Niemand durft ... niemand spreekt elkaar aan op een fout. Er zit geen venijn in het team. Het is allemaal lekker veilig spelen. Dat we ondertussen wel weten dat Nederland een balletje breed kan spelen is prima ... maar mijn god, wat doet het zeer om Oranje af te zien gaan als een gieter.

Word tijd dat de KNVB ingrijpt. Nou ja, de KNVB ... wat er van over is.
    Hieronder nog even het materiaal van 2014 vergeleken met nu.

Bruno Martins Indi ... Feyenoord - Porto. Had het "gemaakt". Leuke transfer. Presteerde niet meer.
    Stefan de Vrij ... Feyenoord - Lazio Roma. Inzet. Durf. Ballen. Blessure, jammer.
    Jordy Clasie ... Feyenoord - Southampton. Inzet. Durf. Ballen. Blessure, wennen aan de Premier League.
    Leroy Fer ... Feyenoord - Norwich. Overzicht. Rust. Gedegradeerd, niet aan de bak gekomen.
    Memphis Depay ... PSV - Manchester United. Durf. Ballen. Dikke transfer, naast z'n schoenen gaan lopen.

Daz vindt dit leuk.
  12. Saaslijer

Saaslijer Active Member

Leuk Bevonden:
    191
    Maar ik zie genoeg spelers die binnen een maand miljonair zijn, en toch elke week strijd en passie kunnen leveren..

13. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.957
    Ik lees hier veel dingen over 'spelen voor het vaderland'.

Maar wie de fuck boeit dat nou nog tegenwoordig? De huidige generatie niet en ook die knaapies niet die op het veld staan.

14. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Zit een verschil tussen de mensen die het spelletje leuk vinden en degene die alles doen voor 'et geld :) Inzet is o-zo-belangrijk. Genoeg Nederlandse voetballers die zo door de mand zijn gevallen.

15. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570

Klopt daar staat hij ook voor, en Blind doet dat ook maar als de spelers gewoon fouten maken en de spelers vervolgens de koppies laat zakken dan kun je lopen schreeuwen en vloeken langs de kant maar dit komt echt niet aan.
    Het is volgens mij ook door verschillende topspelers gezegd dat ze enkel bezig zijn in het veld en vaak tot nooit horen wat de coach langs de zijlijn roept tenzij.
    Dit ligt puur aan de spelers zelf of ze wel geschikt zijn met een topsport mentaliteit, een week is echt te kort om een instelling te veranderen aan een speler.

Ik denk echt dat je onderschat wat het coach vak inhoudt, een speelwijze is niet in een week erin geslepen, de instelling lukt al helemaal niet in een week, als het gewoon in de speler zelf zit dan kan Blind daar weinig aan veranderen, een clubcoach is daar verantwoordelijk voor om zijn instelling aan te passen, van een bondscoach kun je dat onmogelijk vragen door de tijd.

.

Het probleem is dat dit de Nederlands beste spelers zijn, daarachter heb je nog mindere spelers, met misschien de juiste instelling, maar dan moet je een keuze maken, ga je voor een speler met een betere instelling maar voetballend minder of voor een redelijke voetballer en een kutinstelling? daarom zeg ik nu al 3x de hele opleiding stinkt van Nederland.

Eens, ik had ook voor een andere coach gekozen, maar er is op dit moment niet veel soeps, als je ziet dat Guus Hiddink die zoveel clubs heeft gehad, en vervolgens het er ook niet uitkrijgt bij het Nederlands elftal, wat is dan ervaring?
    Rijkaard had ook nooit een club gehad en 0,0 ervaring als trainer maar vervolgens speelde Nederland wel goed onder hem, en het resultaat was dat we halve finale EK haalde.
    Hoe komt dat? omdat Rijkaard zo goed was? kan, maar het spelersmateriaal was in orde, je had een toplichting, de opleiding was toen goed.

We hadden toen inderdaad een matige selectie, maar zoals ik al eerder zei, ook toen was het niet geweldig.
    Alles wat afgesteld op Robben, counteren als een malle, en je weet zelf ook dat de wedstrijd tegen Spanje gewoonweg geluk was, door de redding van Jasper kantelde de wedstrijd waardoor we wonnen.
    De rest van de wedstrijden kon het ook de andere kant uitvallen, Blind had ook inderdaad 5-3-2 kunnen spelen, en dan gingen we naar het EK om vervolgens weer uitgeschakeld te worden in de groepsronde omdat we dit keer niet het geluk hadden.

Zoals ik nu al 100x heb aangegeven dit ligt echt aan de spelers, het is voorbij met de huidige spelers, dit wordt niet meer beter, het is wachten op de volgende lichting.

Zucht jawel, als je mentaal niet in orde bent, dan ben je niet geschikt voor de topsport, een Strootman die heeft dit bijvoorbeeld wel, een Depay niet.
    en mentaal kun je wel aanpassen, maar dat kan een bondscoach echt niet voor elkaar krijgen in een week zoals ik eerder aangaf. (dat is echt onmogelijk)

Guus Hiddink heeft het ook niet voor elkaar gekregen, Bert van Marwijk een aantal jaar geleden ook niet, het ligt altijd aan de trainer maar nooit aan de spelers.
    Betwijfel of Ronald Koeman het echt beter had gedaan met deze lichting.

Waarom afstappen van het 4-3-3 systeem dan? 5-3-2 is onder Guus ook geprobeerd maar dat was ook erg slecht, misschien nog slechter.
    De spelers zijn niet goed genoeg, dat zijn gewoon de feiten, spelen niet bij de grote clubs in Europa, omdat ze kwalitatief en mentaal gewoon niet goed genoeg zijn.

KNVB moet hun opleiding aanpakken, dan pluk je daar over 10 jaar de vruchten van, heb zelf namelijk verschillende trainers opleidingen gedaan van de KNVB en alles is veilig (weinig tot geen risico in het spel)

Even voor de duidelijkheid Blind vind ik ook geen geweldige trainer, maar dit falen is grotendeels te danken aan de spelers die voor Nederland voetballen.

16. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Lul-fucking-koek.

Deze spelers hebben geen motivatie. Geen inzet. Geen ballen en al helemaal geen winnaars mentaliteit. Dat is het verschil. Want dezelfde spelers als in 2014 staan er nu ook. Dat rampzalige EK2012 had een prima selectie die niet eens zo gek veel afweek van de selectie uit 2010. Wat volgde weet iedereen. Ook daar was het 20~30 minuten prima en als het even tegen ging zitten gingen de kopjes hangen. Dat de spelers daarna een "front" vormde tegen Van Marwijk omdat hij het niet aan de praat kreeg zegt al genoeg.

Van Marwijk en van Gaal zijn beide harde trainers die niet bang zijn spelers op de bank te laten zitten als ze niet presteren. Dat gevoel ontbreekt (voor mij) bij Blind. Eerst een selectie beleid van lik m'n vestje ... "Speel je niet bij je club, dan niet bij Oranje" ... om vervolgens spelers op te roepen die al maanden dramatisch presteren of niet spelen. Sure, Blind. Sure.

Dit heeft alles met de coach te maken. In 2008 hadden we een leuk EK onder van Basten ... maar ook hij wist niet hoe hij mensen moest motiveren. Dat we toen uitgeschakeld werden door het Rusland van Hiddink had er ook mee te maken dat Nederland gewoon geen andere speelstijl kon spelen. Counter-voetbal ... met zo'n selectie. I lol'd. Van Marwijk was duidelijk, hard en gewoon fair. Prima WK2010 gehad. Het spel was niet om aan te gluren maar je zag inzet en durf. Het EK2012 verliep rampzalig. De spelers stonden op tegen van Marwijk omdat ze het zat waren "zo behandeld te worden". Enter Van Gaal. Rigoureuze keuzes gemaakt ... Prima WK2014. Van Gaal is altijd duidelijk geweest. Presteer je niet? Opzouten.

Dus, beste @Mallakai ... hoe kan dit niet aan de coach liggen? Het is werkelijk waar te gek voor woorden dat jij als KNVB zijnde een coach aanstelt die 0,0 gepresteerd heeft als COACH. Een goede speler maakt nog geen goede coach.

Want echt ... materiaal/lichting de schuld geven is echt dikke stierenstront. Kijk even naar IJsland? Wales?

17. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Er zijn nog maar weinig NL spelers met de juiste mentaliteit op de Nederlandse velden. Pröpper/Hendrix bij PSV, Onze ouwe boer bij Feyenoord en bij Ajax Riedewald en voorheen Cillessen. Verder laat iedereen zijn kop zakken/heeft er geen zin in/ knokt niet als het tegenzit.

Ben het met @Saaslijer eens dat het de afgelopen jaren ook in de Eredivisie en bij onze favoriete clubs gewoon pure bagger is. Hoe dit zo komt? Kunnen verschillende redenen voor zijn. Feit blijft dat het gewoon kut is en ik haal dus ook gewoon mijn schouders op van een dag als gisteren.

Mallakai vindt dit leuk.
  18. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570

Nogmaals een bondscoach kan in een week de mentaliteit niet veranderen van spelers, dat is onmogelijk.
    Grappig dat je wederom over dezelfde spelers van 2014 begint want zoals ik zei was dat ook meer geluk dan wijsheid, of dacht je dat die 5-1 terecht was tegen Spanje? dat we tegen Chili ze volledig de controle hadden of dat Australie niets te zeggen had? nee er werd gewoon gecounterd, vanuit de verdediging werden veilig de oplossing gezocht en die oplossing was Robben.
    Komt nu ook bij dat Robben maar erg weinig beschikbaar is geweest nu vanwege blessures die hij heeft gehad
    Ik raad je aan om de wedstrijden eens terug te kijken van dat WK, nogmaals als je kijkt naar resultaat prachtig! maar als je wat dieper in gaat op de wedstrijden zie je ook gewoon dat Nederland erg gelukkig was met dat WK.

Eens, Blind mag daar wel correcter in zijn, al vind ik het wel goed dat hij van Persie wat een grote naam is en Huntelaar niet oproept omdat ze weinig aan spelen toekomen, alleen het vervelende is dat als je alle redelijke spelers niet meer oproept die wat toe kunnen voegen en weinig spelen dan moet je op een gegeven moment spelers van Zwolle oproepen om je selectie compleet te maken.

Eindronde is anders he, daarin heeft de coach de tijd om spelers het een en ander bij te schaven betreft een tactiek of een instelling, je zit dan als het goed is 6 weken met elkaar opgescheept, dat is wat anders dan dat Blind een week de spelers heeft.

Blind kan ook gewoon 5-3-2 gaan spelen, echter is dit puur resultaat gericht en kom je waarschijnlijk wel op een eindronde, en dan wordt het geluk hebben.
    Alleen wij Nederlanders willen mooi voetbal dus Blind komt hoe dan ook onder vuur.

Leg mij dan uit waarom Guus met boordevol ervaring mislukt is als coach van Nederland? en bijvoorbeeld Rijkaard dan weer wel met 0,0 ervaring als trainer.
    Tuurlijk andere tijden, maar jij zegt dat het aan de coach ligt, dus ben erg benieuwd.

Wil je zeggen dat Nederland zoveel betere spelers heeft dan Ijsland en Wales? Ijsland deed het aardig maar die doen alles vanuit de verdediging en Wales heeft er een beetje een Robbentje uitgedaan door Bale als belangrijkste speler te dienen.

Zoals ik zei de lichting is gewoon bijzonder matig, er zit gewoon weinig tot geen potentie in deze groep, je kunt nu ook moeilijk door selecteren omdat er gewoon niets is of echt te jong.
    Er komen grote talenten aan, maar tegen wie moeten deze gasten aankijken? tegen fucking Clasie? Bruma? Fer? Wijnaldum? lol.

19. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Heb je verhaal even in gekort :)

Danny Blind is nu ... hoelang coach van Oranje? Hoelang draait hij ook alweer mee? Juist. Onder van Gaal ook al. Waarom draaide het toen wel en nu niet? :) Guus Hiddink is te lief voor het zooitje dat er nu rondloopt. Allemaal mannetjes die een leuke transfer hebben gemaakt, naast hun schoentjes zijn gaan lopen en geen inzet tonen. Dan heb je aan Hiddink, die toch te "aardig/zachter" is niet veel om die gasten op scherp te zetten. Actie mislukt en 'et koppie hangt. Een coach draagt net zoveel bij aan inzet/motivatie als ieder ander. Als een coach ziet dat iets niet werkt grijp je in lijkt me.

En ja, Nederland heeft wel degelijk betere spelers als Wales en IJsland. Wales heeft België even op de pijnbank gelegd. België ... motherfucking België met een selectie waar je een dikke lul van krijgt. Wales pakte ook Engeland.. ook een lekkere selectie. En weet je hoe dat komt? Omdat die gasten strijden voor elke fucking meter. Die gaan voor elkaar door het vuur. Knokken, inzet, motivatie. Iets willen neerzetten. Dat is wat nu ontbreekt bij Oranje. Een slappe hap als Blind heeft nu al maanden laten zien het niet aan de praat te krijgen. Er volgen nooit consequenties ... nooit.

Wat lees je dan nu weer? Blind gaat vanmiddag gezamenlijk eten en dan mogen de spelers naar huis voor 'n dagje. GOD-VER-DOMME. Trainen ... stelletje lapzwansen.

20. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Vond je het serieus toen draaien? echt ? wow... resultaat prima halve finale, maar zoals ik eerder zei was dat meer geluk dan wijsheid, met een beetje pech waren we in de groepsronde al kansloos (zoals ik zei kijk de wedstrijden maar eens terug)
    Van Gaal wist dat er met deze groep gewoon weinig te halen vielen en ging 5-3-2 spelen (zou zoals gezegd Blind ook kunnen doen) en ook hier heeft van Gaal kritiek over gekregen omdat het alle ballen op Robben was.

Ik betwijfel of wij echt veel betere spelers hebben dan Wales en Ijsland.
    Dat is toch wat ik zeg dat het aan de lichting ligt, je zit met spelers die de mentaliteit hebben van een druif, wat verwacht je van Blind dat hij doet dan? in een week tijd, even serieus want je geeft maar geen antwoord op deze vraag.

Ook een van Gaal wist dat het op een gegeven moment op was met deze selectie, het is gewoon op met deze lichting, teveel met randzaken bezig (waar clubs verantwoordelijk voor zijn)

Aha, dus jij wilt spelers die na een slechte wedstrijd over laten trainen, straftraining nog geven het liefst want ja stel je voor dat ze dinsdag verliezen want dan zullen ze woensdag ook wel straftra... of wacht nee want dan moeten ze naar de club waar ze geld verdienen en dan gaan ze wel harder werken.

Ik vind het juist een goede oplossing van Blind, er zijn genoeg dagen tot Zweden om te trainen, en gezamelijk eten helpt ook aan een bepaalde instelling he. (al heb je het binnen een weekje toch nooit in orde) overigens geen idee waarom je hier gaat lopen schelden maar goed.

Ik begrijp echt niet dat je zo simpel denkt dat dit maar even aan de coach ligt.

Deel Deze Pagina