1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc.. [Deel 9]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 22 jan 2015.

  1. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Klopt ja, vanuit die 28 programs kan je dan filteren welke routine je wilt volgen per oefening. Ondersteunende oefeningen zijn niet bijzonder veel, maar wordt in het document verder wel uitgelegd wat opties verder zijn. Altijd oog hebben voor je zwaktepunten, en daar veel aandacht aan besteden. Vanaf volgende week ga ik BFR uitproberen voor mijn armen, aantal jongens zijn daar toch wel positief over.

    Verder is zijn site sowieso wel een plek waar mega veel informatie te vinden is, goede guides voor het liften.
     
    Kevf vindt dit leuk.
  2. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Wat is dat precies voor een programma dan? Zit op die site te kijken maar moet me eerst aanmelden voor een nieuwsbrief, geen zin in als ik niet weet wat ik ga krijgen.

    Ik zit nu in mijn vierde cycle van Wendler. Nog een paar cycles en dan ga ik langzaam over op Olympic weightlifting oefeningen als ik het gevoel heb dat mijn basis kracht voldoende is. Wil graag liever wat explosiever gaan trainen.
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Modulair opgezet programma waar je dus zelf mee aan de slag kan qua samenstelling. Verder vind ik het een erg goede nieuwsbrief :)
     
  4. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Nieuwe pr bench: 105kg voor 1RM. Probeerde het setje erna 110, maar lukte net niet. Denk dat als ik volgende keer 105 oversla en gelijk 110 probeer ik hem wel heb. :)
    Niks gefilmd want doe dat niet echt, maar kan volgende keer mss wel.
     
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  5. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Maandag 170 op de squat.. Geen PR, al eens gedaan



    Gisteren 100 op de Bench geprobeerd, maar nee, ben er nog steeds niet. Al kreeg ik geen goede liftoff. Die mensen hier snappen niet dat ze mn schouders niet eruit moeten trekken. Maar weet niet hoe ik ze dat moet uitleggen aangezien echt 95% niet zo bencht.



    Vandaag 200 op de deadlift... Nieuwe PR, iets te blij



    hierna 3 rustige weken met aan het einde van de 3e week de SBD Cup
     
    Kevf vindt dit leuk.
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    @UpInSmoke0611 : Lekker bezig! En congrats met je pr. Mbt de squat: denk om je diepte. Het kunnen echt diepte nazi's zijn daar. Mbt je bench. Sowieso helpt het om meer met je hoofd naar de barbell te gaan, de spotter moet hem nu een heel eind uittillen. Verder uitleggen dat ze de barbell naar voren moeten brengen en niet naar boven. Drie weken rustig is erg lang voor een meet, zelfs elite lifters doen dat niet. Zelf draaien wij bij Northside op donderdag de laatste zware deadlift sessie en dan op zaterdag de laatste zware squat en bench sessie. De week erna drie lichte trainingen en dan dat weekend de SBD.

    Ik doen mijn eigen coaching weer. Nu 5 weken GZCL en dan daarna tot aan de Northside meet mijn eigen piekschema draaien. Amrap op de squat na 3x3:



    En gisteren sumo 3x3 @177.5kg en daarna 9 op de amrap. Helaas geen video.
     
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  7. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja die squatdept is altijd een discussie toch.

    Ik bedoel 3 rustige weken, procentueel niet zo zwaar, niet 3 rustweken.
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Procentueel mag het nog best zwaar. Het is het volume wat je naar beneden wilt brengen. Veel volume zorgt voor vermoeidheid en die moet omlaag. Zware gewichten wil je er nog in houden zodat je je zo specifiek mogelijk voorbereid. Iaw dit is echt de tijd om van 85-95% te trainen of, als je naar waarschijnlijkheid al ver boven je 1rm zit zelfs tot 100%.
     
  9. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja deze week gaat volgens dat wat ik volg tot 85% en volgende week tot 95. Maar dat is van mn trainingsmax
     
  10. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Weet iemand een goede site waar hele workouts staan die je dan thuis kan meedoen (liefst zonder dat je gewichten in huis moet hebben). Ik heb geen abbo meer bij de sportschool en ook geen geld ervoor, dus zoek iets dat een beetje op insanity lijkt, maar net iets rustiger.

    Ben inmiddels 5,5kg afgevallen, niet heel serieus op m'n eten gelet, maar wel op m'n porties en daarnaast drink ik geen koemelk meer (ik eet nog wel producten waar het inzit) en sinds ik ben gestopt is m'n huid ook een stuk minder onrustig heb ik gemerkt.

    Heb niet per se een streef gewicht, maar wil wel droger ogen dan nu
     
  11. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520

    Youtube, zijn genoeg te vinden. Tis net wat je wil en wat je aanspreekt.
     
    Scarlett vindt dit leuk.
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Nou kan ik niet in je beurs kijken. Maar bij Big Gym heb je tegenwoordig een abo voor 7,50 per maand.
     
  13. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    [​IMG]

    Dit is het schema wat ik heb aangehouden tot nu toe. Alleen moet ik nog ff inlezen of ik in de meetweek helemaal niks moet doen? Of is dit normaal

    Verder ga ik een nieuwe gym joinen, wel een stukkie duurder.. Maar hebben wel alle equiptment die ik nodig heb. Ik ben het zat om maar 6 plates, 1 squat en 1 bench te hebben in de gym. En constant door de manager erop gewezen te worden dat het deadliften te veel lawaai maakt.
     
  14. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Ik kan echt geen extra kosten maken, heb zelfs netflix opgezegd. Is maar tijdelijk, daarna wil ik bij zo'n goedkope keten gaan, veel vrienden gaan bij basic fit en fff, dus zal 1 van die 2 worden denk ik

    Zal 'ns op youtube kijken @Grave
     
  15. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Ik ben sinds een paar weken weer begonnen met fitness, wil weer een beetje beter in m'n vel zitten (letterlijk en figuurlijk). De laatste weken steeds 2 keer geweest en dat is momenteel ook mijn doel voor de komende tijd. Tot dusver doen we in 2 weken tijd 3 keer bovenlichaam en 1 keer benen (mede door mijn knieklachten). Bij upperbody is het dan steeds weer bench press/shoulder press/lat pull down/seated cable row/biceps/triceps, weinig variatie dus.

    Iemand goede tips voor simpele, basic schema's voor 2 dagen upper body? Of is dit al prima?
     
  16. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Heb zelf niet het optimale schema, maar doe vaak iets als:

    dag 1: armen (biceps, triceps) + iets extra's (bijv benen of buik)

    dag 2: borst, wat schouders en beetje rug + soms iets extras (benen of buik)

    dag 3: herhaling van dag 1 of 3 of combinatie, net hoe het uit komt en wil gaan.
    Train ma / wo / vr. Cardio schiet er laatste tijd beetje bij in of doe het kort, zou dat eigenlijk meer moeten doen.

    Hoor ook regelmatig borst+bicep en rug+tricep combi's.
    Merk zelf dat progressie met bijv. bankdrukken erg gestaag gaat.
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dit is alleen geen schema. Je zegt alleen over welke spiergroepen je wilt trainen en meer niet. Welke oefeningen, hoeveel sets en reps, hoe ziet de progressie er uit. En wat voor knieklachten? Praktisch elk beginnende krachtsporter roept altijd zoiets over benen:

    - ik voetbal al
    - ik heb last van mijn knieën
    - ik hoef geen grote benen
    - ik fiets al veel

    etc etc. En ondertussen:

    [​IMG]
     
    UpInSmoke0611 en Siemenn vinden dit leuk.
  18. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Benen zijn gewoon minder belangrijk als je er alleen goed uit wil zien.
     
  19. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Had de legs grap al verwacht :). Heb ik 2 jaar geleden hier gepost: scheur in m'n patellapees onder m'n knie in eerste weken van stronglift 5x5 (als ik me niet vergis) waarin iedere sessie werd gesquat. Advies destijds was om eerst rust te pakken en dan met patellaband (onder je knie) negatieve {nogwat} squats te doen waarbij ik op trage wijze moest squatten met extra nadruk op weg omhoog. Maand of twee gedaan, met zo nu en dan forse pijn. Toen jaar lang gekapt door teleurstelling en patellaband weggesodemieterd. Maar nu kan ik nog steeds niet squatten. Omhoog komen als je onderin zit is m'n kwetsbare punt, als je dan kracht moet zetten. Vaak schiet de pijn er dan weer in als een messteek en heb ik er lang last van. Ik vermijd squatten daardoor. Leg press, curl, abductor, lunges doe ik wel.

    Wellicht was ik niet al te duidelijk inderdaad. Wat ik doe is 2 dagen in de week sporten om het weet op te pakken in de avonden. En dan ongeveer:

    Week 1:
    A: vaste upperbody
    B: vaste upperbody

    Week 2:
    A: vaste upperbody
    B: benen

    Vaste upperbody houdt in: bench press/shoulder press/lat pull down/seated cable row/bicep curls/tricep pushdowns in die volgorde. En dan steeds 2x8 hoogste gewicht (+ nog 2 setjes met opbouwend gewicht richting doelgewicht). Iedere keer hetzelfde dus, weinig andere oefeneningen.

    Ik twijfel eraan om fullbody te splitten in tricep/borst/schouders en biceps/rug. Dan komt er ook wat variatie in de oefeningen (wellicht weer starten met deadlifts). En dan om de week benen.
     
    Laatst bewerkt: 23 sep 2016
  20. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    HAHAHAHAH, mn collega "traint"... Maar hij doet zn benen ook never "ik heb al grote benen van mezelf"

    @Pine NL Ready voor morgen?
     

Deel Deze Pagina