@Kevf
Heb je de documentaire Where to invade next gekeken?
Doe maar is, je gaat versteld staan van hoe werkgevers met hun personeel omgaan in diverse landen etc. ;-)
Mbt minder werken, minder loon. Ik zie het namelijk zo. Zodra je er klaar voor bent en je presteer lt prima, neem ik het mee in de functioneringsgesprek om minder te werken met behoud van loon, wwz een soort loonsverhoging. Zo heb je best of both worlds. Ik hou van mijn werk, maar ik besef steeds meer zo vam:
Waarom keer op keer als een schaap in de rij staan voor boodschappen, waarom zie je overal om je heen mensen zich afschermen en als een bezetene naar hun telefoon gluren? Waarom blijf ik hier in NL, terwijl ik het liefst in Bali zit of Toscana met een huis en alleen maar grond?
Waarom? Zekerheid en 2 kleine kinderen.... Daarom. En juist daarom besef ik ook dat tijd kostbaar is en ik het krom vind dat 80% van je dag besteedt wordt aan werken voor je geld en slapen. Zo blijft er weinig quality time over.
Laatst gewoon met mijn dochtertje in het natuur een paar uur op het gras gelegen. Telefoon uit, geen mensem of toeterende auto's om je heen. Heerlijk vond ik dat. Het is nu het balans vinden tussen wat moet en wat kan. ;-)
Zelfs mijn vriendin werkt nu 4 dagen en heeft precies hetzelfde. Zij wil namelijk maar 3 dagen werken en 4 dagen vrij.
Ik heb jaren gehad van 45 urige werkweken etc, dagen van 8 tot 2200 wegens deadlines etc.... Dat doe ik niet meer. Echt niet. Je hebt maar 1 leven en het is jammer dat je voornamelijk geld nodig hebt om het leven te leven...
Laatst bewerkt: 31 aug 2016
Reckuuza, Grave en Kevf vinden dit leuk.