Nu heb ik al 3x gevraagd of je dan kan toelichten hoe ik generaliseer m.b.t de situatie in Zaandam. Zelfs nu lukt het je niet eens om je mening te geven en blijf je terugvallen op "Wilders-Fanboy" en "xenofobe mocro-angst" of "angstige whiteboys" om vervolgens als één of andere miet niet meer te reageren en de makkelijke weg te kiezen. Klasse! Heb jij ook je broek over je reet hangen en een petje die de wet van de zwaartekracht tart? Want dan zou ik me enigszins in kunnen beelden waarom je zo reageert. Of beter gezegd, niet reageert.
Wat er in Zaandam gebeurd is treurig en dat is nog zacht uitgedrukt. Of het nu Marokkanen of Turken zijn. Je hoort jezelf te gedragen. Dat doe je niet door maar gewoon random volk op straat te irriteren of te intimideren. Zeg je er wat van? Dan ben je automatisch een racist en kan je daar niets eens meer veilig over straat. Dat probeer ik te zeggen. Politie treed in deze veel te tolerant op. Kwestie van, ach het gaat wel over en de andere kant opkijken. Je geeft die idioten een gevoel van macht.
Hoe ik in godsnaam generaliseer of onjuist heb door het te hebben over de groepjes in Zaandam is mij overigens echt een raadsel. Filmpjes en nieuwsartikelen spreken voor zich. Maargoed ... Als je het beestje niet bij naam mag noemen omdat je dan al generaliseert ... goddamn. Heb niks tegen Marokkanen of Turken ... het zijn weer enkele die het verneuken voor de rest.
@Kimi NL
Vergeet niet te melden dat zondagochtend altijd de TV aanstond voor de vaste prik aan cartoons Transformers, Beast Wars ... goede tijden.
Laatst bewerkt: 12 sep 2016