[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Aflevering gekeken, wat een droeftoeters. Te triest voor woorden. Keihard aanpakken alleen helpt helaas niet. Aanpakken bij de bron in de zin van gesprek aangaan en eens bij de ouders langsgaan. Begint toch allemaal bij de opvoeding of het totale gebrek eraan.

2. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Ben je gek.

Deze mannetjes hebben geen plek in de samenleving. Vormen een groep/front en gaan dan rellen schoppen. Als ze hier op aangesproken worden word er vaak agressief gereageerd en zijn degene die er wat van zeggen "racisten". Social Media (YouTube, Facebook e.d) zijn gewoon "gevaarlijke" gebruiksmiddelen in deze. Hier gaan ouders niet veel aan kunnen doen ... want binnen zijn ze waarschijnlijk wel braaf.

Jammer genoeg zal hier niet veel aan gaan gebeuren. Zeker niet omdat de bevolkingsgroep (Marokkanen, noem het beestje lekker bij de naam) altijd vind in het nadeel te zijn t.o.v de Nederlander. Ja, kuttekop. Gedraag je dan ook als een Nederlander en ga niet tegen onze cultuur in.

3. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    Je ziet het toch aan alle "tegenargumenten" die ze gebruiken. Allemaal in de verdedigende vorm of werkelijk op niets anders gebaseerd dan hun eigen gevoel.

Het is gewoon sneu, maar niemand erkend die jongens als "gelijkgezinden" van de samenleving. Door het samenzweren en herrie schoppen, zien ze zichzelf als dominant en kunnen ze de dienst uitmaken in Zaandam. Ze snappen alleen niet dat niemand ze nu meer serieus gaat nemen door hun huidige acties en naar alle waarschijnlijkheid nu op hun hoogtepunt zitten qua geld/faam/bekendheid. Over 2 weken schenkt geen enkel groot medium er meer aandacht aan en verdwijnen ze lekker van de voorgrond. (niet dat het probleem dan is opgelost, maar toch)

4. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Wat is volgens jou de oplossing dan?

Je kunt ze helaas niet a la rollercoaster tycoon optillen en op onbewoond eilandje droppen

5. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Is het aan mij om een oplossing te vinden voor een stel losgeslagen mongolen? Lijkt me niet.

Maargoed, in het kader van oplossen? Politie erheen. Oppakken die handel. Taakstraf geven.
    Nog een keer de fout in? Paar dagen in de cel. Heb nu al zat filmpjes gezien waarin ze een ambtenaar in functie beledigen of belemmeren. Vreemd. Zeker gezien ieder ander hier gewoon voor opgepakt word.

Je verstoort de openbare orde. Heb mensen voor minder opgepakt zien worden.

6. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Beginnen met opvoeden ala NL stijl; dus niet jongentjes van 6-9 jaar tot 23.00 op straat laten 'spelen'.

7. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Maakt nog geen moer uit. Al spelen ze tot in de ochtend ... opvoeding zit bij de ouders.
    Als mijn zoon of dochter rottigheid uithaalt komen ze de eerst komende weken gewoon niet meer buiten. Als ik merk dat vriendje A of vriendje B degene is die iedereen aanspoort ga je gewoon met die personen praten. Werkt dat nog niet? Geen probleem. Dan is het elke keer huisarrest tot ze er van geleerd hebben. Sure, we zijn allemaal kind geweest en hebben stomme dingen gedaan maar er zijn grenzen.

Zoals ik al zei, dit kutjes volk heeft geen plek in onze samenleving en dankzij zwak optreden van politie een "plek" geëigend. Erg frustrerend om te zien hoe je als agent compleet voor lul gezet word door een stel pubers die alleen "sterk" zijn in een groep (spreek uit ervaring). Ondertussen vinden deze tokkie's het vervelend dat ze over één kam geschoren worden en dat de "media alles opblaast". De media durft het beestje (zoals altijd) niet bij de naam te noemen. Elk bericht wat je leest word de nationaliteit van deze idioten zelden, tot nooit, genoemd. Ondertussen creëer je in Zaandam een hoop ellende door de bron niet aan te pakken. Wat doet de politie? Tja, niet veel. Als ze eenmaal ingrijpen gaat dat voor nog meer ellende zorgen. Dan staat de halve stad daar op z'n kop :mad:

8. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    behalve dat het Turken zijn :')

9. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Ja want dat maakt in deze ook echt veel uit, of niet? Groepsvorming word door zowel Turken als Marokkanen heel vaak gedaan. Doe mij een plezier en zoek iets (gelieve recent) op waarin Nederlanders de boel zo op stelten hebt gezet.

M'n hele punt is is dat je als overheid gewoon bang bent voor deze bevolkingsgroepen.

Laatst bewerkt: 12 sep 2016
  10. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    het maakt niet uit, alleen dat je jezelf een beetje belachelijk maakt door de bek vol te hebben van hoe het allemaal wel niet zit, maar vervolgens blijkt er geen ene kont van te weten. zo grappig die wilders fanboys, te dom om te schijten en te dom om hun reet te vegen, want je ruikt hun debiliteit van kilometers afstand en gadverdamme de geur is niet te harden

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611

Rampage vindt dit leuk.
  12. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Ach god. Jij bent zo'n mongool. Wilders Fanboys? Kan die gozer wel schieten. Maar blijkbaar mag je volgens jou niet generaliseren (hoezo generaliseren als de feiten te zien zijn in de tientallen filmpjes) ... want dan ben je te dom om te schijten. Knap man. Echt een puike reactie. Wat moet ik weten dan? Behalve dat er niet ingegrepen word in Zaandam en mensen "bang" zijn om over straat te gaan omdat een stel matjes het voor 'et zeggen hebben? Want ... ik zie niet echt helemaal in hoe ik er geen ene kont van weet jwz.

Hoe zit het dan in Zaandam? Fucking wijsneus. Want buiten het feit dat je het op de man gaat spelen (en ik de kans niet laat liggen om dat ook maar lekker te doen) heb ik je tot nu toe nog niks nuttigs zien zeggen. Betwijfel ook ten zeerste of je dat überhaupt ook kan.

@Tyrant
    Dat dus. Als ik jou niet had :+

13. CrazY

CrazY Nimma City

Leuk Bevonden:
    852
    Helaas is dit niet alleen in Zaandam het geval. Bij ons in de wijk is het vrijwel een gelijke situatie.
    Pleurisbende rondom de hangplek. Buschauffeurs moeten opletten, want voor de lol worden er gewoon oude fietsen voor de bus geflikkerd. Politie wordt uitgelachen en van respect naar de medemens is geen sprake. Het scheurt op scooters tegen het verkeer in, rijdt met 60+ door 30 km zones en er ontstaan gevaarlijke en vervelende situaties. De meeste mensen durven er weinig of niks van te zeggen, omdat ze bang zijn voor represailles.
    Zegt iemand er wel iets van dan wordt als eerste de "racisme kaart" getrokken.

De heren uit Zaandam rijden als miljonair in een dikke Audi Q7. Begin 20 en dan al een auto van 130K+ kunnen betalen?
    Ik ben 30 en heb geen slecht betaalde baan, maar een Q7 zit er echt niet in hoor. Nog niet misschien :+
    Hier bij ons in de buurt zie ik precies hetzelfde beeld. Betreffende hangjeugd van noord Afrikaanse afkomst staat hele dagen van 12.00 tot 0.00 bij de plaatselijke voetbalkooi te hangen en rotzooi te trappen, maar rijden allemaal een dikke auto. Waar komt dat geld vandaan dan?! Aanwaaien ofzo?

Een oplossing voor dit probleem begint bij de ouders van dit soort knapen. Helaas is het voor de huidige generatie alweer te laat.

Wat @Rampage zegt, geldt voor mij net zo.
    Rotzooi trappen zullen mij kids (nu 2 en 4) later ongetwijfeld ook een keer doen. Dat hebben we allemaal wel eens gedaan.
    Mocht papa erachter komen dan zijn ze het haasje en probeer je als ouder(s) zijnde er alles aan te doen om het een volgende keer te voorkomen.

Kimi NL en Rampage vinden dit leuk.
  14. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    whatever, Wilders fanboy, xenofobe angsthaas, you get the picture

15. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    Waarom ben je een wilders-fanboy als je de situatie met die gasten niet vind kunnen? Over te dom om te schijten gesproken.....

Het maakt niet uit of ze wit, zwart, dik, dun, man, vrouw of wat dan zijn. Dit gedrag moet bestreden worden. En als je het niet eens bent met hoe het in NL gaat, prima ga dan ergens wonen waar je wel past. Durf te wedden dat ze nog niet eens weg willen, want ze krijgen het nergens beter dan hier. Gewoon stoer doen (denken ze) iedereen lacht ze uit (hoop ik). En dit soort mongolen aanpakken, dit soort mensen (al waren het blanken) zijn de kanker voor deze samenleving.

Rampage en CrazY vinden dit leuk.
  16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Je zet je zelf ook een beetje te kijk zo Fred, met alle respect. Discussieer zelf dan ook een beetje op niveau.

Jorrie, CrazY, SHiZ NL en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Iemand een Wilders-fanboy noemen en niet eens een eigen mening kunnen formuleren. Maargoed, dat gaf ik ook al aan;

@SHiZ NL en @CrazY;
    Helaas zie je dit soort taferelen steeds vaker. Omdat het "racisme" kaartje steeds vaker uit de spreekwoordelijke broekzak getrokken word. Samenleving is bang om op te komen voor eigen cultuur wat andere groeperingen weer vrij baan geeft. Schrikbarend. Je bent hier vrij om te gaan en te staan waar je maar wilt ... maar er zijn grenzen en daar hoor je je als buitenlander ook aan te houden. Heel simpel.

18. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    ik ga niet serieus reageren als iemand met van die achterlijke generalisaties komt die onjuist zijn (dus wijzen naar marokkanen), om vervolgens de turken bij de marokkanen op dezelfde hoop te gooien.

dus @SHiZ NL als je had gelezen had je gezien dat ik rampage eerst wijs op een domme door xenofobe mocro-angst gemaakte fout, en ik beweer dus nergens dat kritiek op deze kwestie niet terecht is.

an @Tyrant ja klopt, ik moet me gewoon niet meer in dit soort discussies mengen. ik kan die niet meer normaal voeren, omdat ik te vaak heb ondervonden dat ratio niet doordringt bij angstige white boys die het internet nodig hebben om op grootmoedige wijze hun frustraties te uiten.

dus laat me dit topic verlaten, sarry 4 da drama :oops:

19. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    Zo'n auto leasen ze met z'n 6en, niet dat het dan goedkoop is, maar dan is het te behappen.
    Tevens moet je niet raar opkijken dat deze jongens gewoon een uitkering hebben hoor.

Ik denk dat tegenwoordig een kind opvoeden veel moeilijker is als dat toen ik klein was. Je hebt tegenwoordig zoveel invloeden van buitenaf. Ik had geen youtube waarop ik artiesten zag, waarvan ik de muziek luisterde, gekke dingen zag doen als met 300 door een woonwijk scheuren ofzo. Ik had Napster en luisterde illigaal naar "Normaal" en "Gigi D' Agostino", niet wetend hoe die mensen eruit zagen, wat ze deden of hoe de clips eruit zagen. Deze jeugd kijkt toch op naar een Rapper Boef etc, die via youtube de éne na de andere idiote situatie filmt en er stoer over doet. (de hele reden dat kanalen als Armowasright en die "prankkanalen" kunnen bestaan is door de huidige jeugd, die geen besef heeft van wat wel en niet kan).

Wij hadden tot onze 12e een vast ritme, dat was School --> Eten --> Sesamstraat --> Jeugdjournaal --> Klokhuis --> Naar bed. En meer smaken waren er niet. Mijn neefjes van 10 en 11 gaan tegenwoordig steevast om 22:00 - 22:30 uur naar bed, ik moest al blij zijn dat ik dat in de weekenden mocht..

Als ik een grote mond had tegen mijn moeder (In de trend van: "Ik wil je nooit meer zien" of "Jij bent stom") dan werd ik vriendelijk verzocht mijn excuses aan te bieden, of anders moest ik zonder eten naar bed. Dat hoor je tegenwoordig echt niet meer. Kinderen komen van de dagopvang, leren daar zindelijk worden, samen spelen etc. Als ze ouder worden krijgen ze een continu-rooster, waarna ze weer naar de opvang moeten totdat hun ouders hun weer ophalen. 5 dagen in de week het zelfde.

Als ze dan thuis zijn, moeten alle ouders nog als een idioot eten gaan koken = weinig tijd voor de kinderen. Dan wordt er gegeten voor de televisie en moeten de kinderen zelfstandig naar bed.
    Dat is hun ritme totdat ze naar de middelbare school gaan, omdat de ouders niet thuis zijn, gaan ze na school gewoon hangen. want waarom zou je naar huis gaan als er toch niemand is.

Nu ben ik ook opgegroeid in een klein dorpje, waar als je kattenkwaad uithaalde, de buurvrouw nog het recht had je te corrigeren. Dus helemaal meepraten over de stad kan ik niet.

Rampage vindt dit leuk.
  20. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Nu heb ik al 3x gevraagd of je dan kan toelichten hoe ik generaliseer m.b.t de situatie in Zaandam. Zelfs nu lukt het je niet eens om je mening te geven en blijf je terugvallen op "Wilders-Fanboy" en "xenofobe mocro-angst" of "angstige whiteboys" om vervolgens als één of andere miet niet meer te reageren en de makkelijke weg te kiezen. Klasse! ;) Heb jij ook je broek over je reet hangen en een petje die de wet van de zwaartekracht tart? Want dan zou ik me enigszins in kunnen beelden waarom je zo reageert. Of beter gezegd, niet reageert.

Wat er in Zaandam gebeurd is treurig en dat is nog zacht uitgedrukt. Of het nu Marokkanen of Turken zijn. Je hoort jezelf te gedragen. Dat doe je niet door maar gewoon random volk op straat te irriteren of te intimideren. Zeg je er wat van? Dan ben je automatisch een racist en kan je daar niets eens meer veilig over straat. Dat probeer ik te zeggen. Politie treed in deze veel te tolerant op. Kwestie van, ach het gaat wel over en de andere kant opkijken. Je geeft die idioten een gevoel van macht.

Hoe ik in godsnaam generaliseer of onjuist heb door het te hebben over de groepjes in Zaandam is mij overigens echt een raadsel. Filmpjes en nieuwsartikelen spreken voor zich. Maargoed ... :) Als je het beestje niet bij naam mag noemen omdat je dan al generaliseert ... goddamn. Heb niks tegen Marokkanen of Turken ... het zijn weer enkele die het verneuken voor de rest.

@Kimi NL
    Vergeet niet te melden dat zondagochtend altijd de TV aanstond voor de vaste prik aan cartoons :+ Transformers, Beast Wars ... goede tijden.

Laatst bewerkt: 12 sep 2016
    Kimi NL vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina