[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    Zondag gingen mij meestal naar de slaapkamer van papa en mama om ze wakker te maken en op bed te springen (want dat was zo lekker groot!)
    Dan gingen wij ontbijten en dan OF naar Oma en Opa, OF naar andere Oma, OF met de Jeep touren OF lekker fietsen. 's avonds gingen we dan uiteten (dus moesten wij ons wel gedragen) en dan was om 9 uur de zondag weer afgelopen.

Spannende jeugd man!

Xandorra en Rampage vinden dit leuk.
  2. CrazY

CrazY Nimma City

Leuk Bevonden:
    852

L.A. en Rampage vinden dit leuk.
  3. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    OEF! Generaliseren to the max hoor.

4. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    http://nos.nl/artikel/2131594-drie-jaar-cel-voor-doodrijder-a2.html

Hier heb ik ook echt geen woorden voor..
    In plaats van een zwaardere straf te krijgen omdat je met je hersenloze kop nog onder invloed van drugs je als een idioot gedraagt in het verkeer wordt je beloond want ja door drugs psychose, dus lage straf. Na 2 jaar loopt meneer weer de cel uit en niet eens met rijverbod van minstens 10 jaar.

Leuk voor de nabestaanden die voor hun leven getekend zijn.

5. Xandorra

Xandorra Eigenlijk best wel gezellig

Leuk Bevonden:
    554
    Zo zagen mijn zondagen er ook uit.
    Straf was ook gewoon straf en ja ik heb ook wel eens een corrigerende tik gehad.
    Ik ben er blij mee dat ik 'ouderwets' ben opgevoed,normen en waarden staan bij mij hoog in het vaandel.

verstuurd via Tapatalk

CrazY vindt dit leuk.
  6. CrazY

CrazY Nimma City

Leuk Bevonden:
    852
    2 kinderen zijn blijvend gehandicapt. De vrouw en kinderen zijn voor het leven getekend, want zij zijn op gruwelijke wijze hun partner en vader kwijtgeraakt.

Als een persoon een gezin van 6 zoiets aan doet, mag deze persoon van mij gerust levenslang, een spuitje of de stoel krijgen (helaas zijn die laatste 2 geen optie meer).
    Zoiets valt niet goed te praten. Met geen enkele straf, maar om zo iemand 3 jaar cel (maar effectief 2 jaar, 2/3 straf) weer op straat toe te laten....
    Wat een faalsysteem hebben wij hier toch in NL.

Mag hopen dat het OM nog in hoger beroep gaat tegen deze uitspraak.

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Iemand doodrijden is de lastigste straf ooit.

Als jij ooit 100 rijdt op een 80 weg (iedereen doet dat wel eens), en je rijdt iemand dood, hoe bestraf je dat?
    Laatst was er ook veel ophef over iemand die dronken uit bocht vloog en daarmee een gezin doodreed. Terwijl er dagelijks tientallen auto's uit bochten vliegen.

Kijk, deze knuppel reed 200 en was stoned dus heel zwaar straffen, maar het hele er is iemand bij overleden gedeelte is juridisch een vrij lastig vraagstuk lijkt me.

RaouLioo en AnubisNefer vinden dit leuk.
  8. Reson

Reson Active Member

Leuk Bevonden:
    635
    In mijn ogen moet je per direct voor poging tot moord veroordeeld worden met alcohol/drugs achter het stuur. In mijn ogen doe je namelijk een doelbewuste poging om jezelf of een ander de dood in te rijden.

Mocht je dus in die staten iemand doodrijden dan heb je gelijk een moord op je naam staan.

Mocht je volledig nuchter zijn en 100 rijden op een 80km weg dan zie ik dat meer als brute pech. Behalve als je zo'n -1 appje sturen kan wel- mongool bent, dan mag je wat mij betreft ook op de stapel.

Reckuuza en CrazY vinden dit leuk.
  9. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Iedereen doet dingen die niet kunnen en niemand rijdt perfect. Dat is niet doelbewust (tenzij iemand de gedachte heeft om zichzelf en anderen daadwerkelijk dood te rijden, maar dat heeft niks met onder invloed zijn te maken) of juist brute pech, maar de mens in het verkeer is gewoon gevaarlijk. Er is altijd schuld te verhalen op een aanrijding en zou toch wel erg veel 'opruimen' als iedereen een ongeluk met de dood moet bekopen. Daarnaast snijd Tyrant al een goed punt aan met de stelling dat de dader moet leven met die last. Als er dan gesproken wordt over zwaarder straffen en zelfs doodstraf, geeft dat dan niet het tegenovergestelde resultaat?

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Haha denk niet dat we de celruimte hebben voor die tienduizenden.

11. CrazY

CrazY Nimma City

Leuk Bevonden:
    852
    @Maddmonkey

Ergens heb je wel gelijk monk, maar beeld jezelf eens in:

Maddmonkey is halverwege 30, 3 Kids op de achterbank en een prachtig mooi vrouwtje naast hem in de auto.

Net onderweg naar een gezellig dagje dierentuin en met zn 5en zorgen jullie voor een perfecte uitgevoerd "we zijn er bijna".

Zonder dat je het in de gaten hebt word je vanachter aangereden. Wat er gebeurt is moet je 3 uur later van de ambulance broeder te horen krijgen, want zelf ben je door de klap bewusteloos geraakt. Vervolgens krijg je ook nog te horen dat je vrouwtje overleden is en 2 kinderen blijvend invalide zijn.
    Dit alles heeft natuurlijk een enorme impact op je leven en je zal dit als last voor altijd met je meedragen.

Als klap op de vuurpijl hoor je 9 maanden later ook nog eens dat de dader onder invloed van speed is geweest en slechts 3 jaar cel krijgt, waarvan hij waarschijnlijk maar 2 jaar hoeft te zitten. Oh ja.. Hij heeft al 9 maanden gezeten, dus 1 jaar en 3 maanden en meneer is weer op straat te vinden. Tegen die tijd dat hij vrij is ben jij nog altijd dagelijks bezig met het verzorgen van je 2 invalide kinderen. Met enig geluk heb je zelf lichamelijk er niks aan over gehouden.

Na de uitspraak van de rechter loop je de rechtzaal uit en word je massaal ondervraagt door de pers.

"Meneer monkey, wat vindt u van de uitspraak?"

Je antwoordt als volgt: (maak zelf maar af hoe je na het lezen van dit voorbeeld erover denkt..)

RaouLioo, Xandorra en AntraXxX vinden dit leuk.
  12. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik kan mij heel goed voorstellen dat getroffenen daar kwaad over zijn en van alles en nog wat willen doen. Betekent niet dat het rechtsysteem op de schop moet. De rechter moet op basis van de wetten en bewijzen een uitspraak doen en niet op basis van emotie.

13. CrazY

CrazY Nimma City

Leuk Bevonden:
    852
    Ik ben van mening dat als een gezin van 6 personen zoveel leed aangedaan wordt en een rechter op basis van regels en wetten een dergelijke straf uitspreekt, er wel degelijk iets gruwelijk mis is met onze wetten en rechtsysteem.

Als vergelijking.. De waxinelichtgooier kreeg 5 maanden cel voor iets waarbij hij niemand letsel heeft toegebracht of gedood heeft.

Welke uitspraak is dan het meest uit verhouding?

AnubisNefer vindt dit leuk.
  14. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Eens. Ik kan soms wel koken van woede van sommige uitspraken. Je zal maar die moeder zijn en deze. Uitspraak horen in de rechtszaal. Ik zou letterlijk en figuurlijk mij stoel oppakken en met alle kracht die ik heb richting de rechter gooien met hoop op blijvend letsel voor zijn hele leven.

En dan maar 3 maanden voorwaardelijk krijgen om ik ontoerekeningsvatbaar wordt verklaard wegens een tijdelijke psychose (die door de rechter zelf werd veroorxaakt)

Laatst bewerkt: 12 sep 2016
    CrazY vindt dit leuk.
  15. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Wat zie je dan als geschikte straf? En liever niet als zo'n simpele kut maar schreeuwen over doodstraf of levenslang dit keer.

16. Xandorra

Xandorra Eigenlijk best wel gezellig

Leuk Bevonden:
    554
    Helemaal mee eens.
    Wat is een mensen leven dan nog waard ?
    Kinderen die hun levenlang de pijn en ongemakken moeten voelen van hun handicap en laat staan het verlies van een ouder.
    Neil (de dader) komt gewoon vervroegd vrij en gaat dan verder met zijn leven.

Een gepaste straf in deze had veel hoger moeten uitvallen.
    De eis had een bettere straf geweest

verstuurd via Tapatalk

CrazY vindt dit leuk.
  17. CrazY

CrazY Nimma City

Leuk Bevonden:
    852
    Ik denk dat een straf in dit geval voor de slachtoffers nooit genoeg kan zijn.

Om de maatschappij een voorbeeld te geven zou ik een straf van 10 tot 15 jaar geschikt vinden. Daarnaast zou ik, gezien de snelheid, schade en leed dat alles met zich meegebracht heeft een levenslange rijontzegging op zn plaats vinden.

AnubisNefer en Xandorra vinden dit leuk.
  18. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    Het is op zich wel op zijn plaats, maar zal alleen maar de dader in kwestie belemmeren normaal deel te nemen aan de maatschappij. Levenslang rijontzegging vind ik persoonlijk te ver gaan.

19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Pakt die lekker de fiets of bus maar. Kan je prima deel nemen aan de maatschappij.

RaouLioo, Rampage, Xandorra en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    Dat is te zwart op wit. Je kan toch niet iemand zijn hele leven iets afnemen? Met wat als doel?

Denk je niet dat deze persoon in kwestie als ie weer vrij is zich niet 2 a 3 of wel 100 keer zal bedenken om iets op te hebben en achter het stuur plaats te gaan nemen? Dit soort zaken zijn altijd erg complex omdat het voor 90% (100%) emotioneel handelen is.

Ook ik vind de straf erg laag, maar ik zal er zelf niet voor kiezen als rechter om zijn rijbewijs levenslang te ontnemen.

Deel Deze Pagina