Het Werk, Inkomsten & Ervaringen topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 15 okt 2008.

  1. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    120 uur per week...

    Ik word al naar van mijn 50uur.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  2. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    1.029
    Leuk Bevonden:
    8.975
    Dan hou je minder dan 7 uur per dag over voor slapen, eten, vrije tijd, alles. Ieder z'n ding, maar voor mij klinkt dat gewoon lachwekkend
     
  3. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Hij zit op de vrachtwagen hé mensen, niet denigrerend bedoeld hoor, maar 7 uur vrije tijd in een vrachtwagen zat ik persoonlijk ook niet op te wachten.

    Maar dat is als je van je hobby je werk maakt, dan voelt het niet aan als werken.
     
  4. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    1.029
    Leuk Bevonden:
    8.975
    Klopt helemaal, daarom zeg ik ook: Ieder z'n ding

    Mijn werk is nu eenmaal niet mijn hobby. Ook dat is best normaal hoor
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  5. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    3 kasten vol, damn! ik kan al mijn kleding denk ik in 2 grote koffers stoppen :D.

    Overbodig is het allemaal, daarom is het ook materialisme. Zolang ik alles kan doen en laten wat ik wil en geen concessies hoef te doen vanwege financiële zaken, vind ik alles goed.

    Ik ben nog nooit in de positie geweest dat ik iets per se moest verkopen of moest lenen, en zolang ik dat niet hoef vind ik het goed.

    4 auto's klinkt veel (ik kom van 6, dus het valt mee :p)

    Het zijn geen dure auto's aan vaste kosten, dus dat scheelt al heel veel:
    Auto 1. 120,- per jaar
    Auto 2. 150,- per kwartaal (dus 600,- per jaar, maar is volgend jaar blijvend belasting vrij)
    Auto 3. Blijvend belasting vrij
    Auto 4. 130,- per kwartaal (grijs kenteken)

    Dan betaal ik per auto 13,- aan inzittendenverzekering(per maand) en de standaardverzekering is gratis voor mij (staan verzekerd op de zaak).

    dus dat valt allemaal wel mee, en als ik het niet kan betalen als er iets kapot is, dan kan ik het rustig uitstellen omdat ze dan toch niet meer kosten als dat ze al doen.

    Het "grote" geld gaat hem in het aanpassen en verbeteren van de auto zitten. en dat tikt heel erg snel aan. voordat je het weet zit je 15k in een auto die oorspronkelijk 900,- heeft gekost. maar ja, dat is hobby.

    (nee, geen paupertuning met foute bumpers en tribals etc)
     
  6. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    @Garrett

    ik denk dat dat opgaat voor het grootste gedeelte van de werkende Nederlanders.
     
  7. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    1.029
    Leuk Bevonden:
    8.975
    Ik vind dit meer gewoon jouw hobby (anderen gaan hardlopen of voetballen wat iets minder prijzig is) dan daadwerkelijk 'materialistisch' zijn in de zin van: "Ik moet veel auto's hebben"
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.053
    Leuk Bevonden:
    9.611
    Ik hoor vaak mensen zeggen dat ze van hun hobby hun werk hebben gemaakt, maar een vrachtwagenchaffeur die 120 uur per week draait neem ik in dat geval niet heel serieus hoor.
     
  9. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Wanneer ben je niet meer aan het werk als chauffeur? Als je achterin ligt te chillen? dan ben je weer bezig met plannen, urenregistratie, vignetten, boottickets, etc. dus 120 uur per week op de weg zitten is er sowieo niet bij.

    Ik geloof ook niet dat het altijd 120 uren per week zijn hoor, want dat zou met 6 dagen per week al 20 uren per dag zijn, en dat kan gewoon niet. Zondags mag er in Duitsland en Frankrijk namelijk niet gereden worden met vrachtwagens, tenzij het gaat om bederfelijke vracht, maar daar is een ontheffing voor nodig.

    Daarnaast hebben chauffeurs ook te maken met de rijtijdenwet.

    De Europese rijtijdenwet stelt de volgende zaken namelijk voor:
    - Minimaal 11 uur dagelijkse rust
    - 3x per week mag je ipv 11 uur, 9 uur dagelijkse rust pakken
    - minimale wekelijkse rust: 45 uur ononderbroken, mag eenmaal per 2 weken worden verkort tot 24 uur. En dat moet voor de 3e week gecompenseerd zijn.

    Qua pauzes:
    - 45 minuten pauze per 4,5 uur rijden.
    - Pauze in arbeidstijd: 30 minuten bij arbeidstrijd van tussen 6 en 9 uur; 45 minuten bij arbeidstijd van 9 uur en langer.

    Dat is dus wat betreft het rijden. Daarnaast heeft een eigen chauffeur natuurlijk veel meer zaken nog die hij in zijn rust moet regelen. (vrachten, vergunningen etc)

    Dus 120 uur is extreem en die worden natuurlijk niet op de weg gemaakt. Maar een eigen chauffeur is gewoon drukker dan de gemiddelde Nederlandse chauffeurs.
     
  10. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.720
    Leuk Bevonden:
    17.946
    32 uur hier en ik loop al op m'n tenen..man man
     
    Kevf en Daz vinden dit leuk.
  11. De Neus NL

    De Neus NL Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    131
    Ja 90 tot 120 uur, werk voor mezelf heb personeel en dienst, en verdien een goede boterham. Net als mijn personeel.

    Ik doe transporten door heel europa, dag en nacht ook voor jou rotzooi.

    Wat doe jij 40 uur met je baas zijn geld spelen, en overal over klagen?

    Rot toch op vent!
     
    Tyrant, Reckuuza en Yellow 13 vinden dit leuk.
  12. De Neus NL

    De Neus NL Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    131

    Jij snapt hoe het werkt, en daarbij heb nu ook jongens in dienst waardoor ik weer extra administratie heb. En het is niet altijd 120 uur per week, daarom staat er ook tussen de 90 en 120 uur.

    Sommige denken iets te makkelijk en dan kan ik kwaad worden.

    Wil die jongens wel eens horen wat zij doen. Denk niet dat hun in hun leven al een miljoen geivesteerd hebben op hun 26ste, en daarbij transport is mijn hobby mijn passie. Ik houd van mooie auto's en dat moet ook betaald worden.

    En dat ik maar 4 uur per dag slaap hoor ik ook niemand over. Maar ze weten wel hoe alles zit. En daarbij ik verkoop alles op mijn 40 45ste en ik ben klaar, terwijl hun tot hun 67ste elke week 28 uurtjes naar hun baasje moeten. Zo wie is er dan zielig?
     
    Laatst bewerkt: 13 sep 2016
    Daz, Yellow 13 en Kimi NL vinden dit leuk.
  13. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Je hoeft niet zo te reageren. Is alleen tekenend en zegt meer over jou dan diegene die post.

    90 tot 120 uur per week als eigen ondernemer is vrij normaal. Je werk is je leven, je kind, je ziel. Het zit in je en elke dag, elke uur zoek je naar verbeteringen, voor jezelf en voor het bedrijf met in je achterhoofd een gezonde toekomst. Dag in dag uit heb je ideeën en broeit er iets in je hoofd wat je graag wilt uitwerken indien goed doordacht.

    Dat je zo geïrriteerd reageert is logisch, maar overbodig ;-)

    Je hebt plezier in je werk en je leven and that's what counts. Zoals je eindigt in je laatste post, verlaag je alleen maar jezelf. Niet nodig naar mijn inziens.
     
    Laatst bewerkt: 13 sep 2016
    Reckuuza vindt dit leuk.
  14. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ach, als zoon van een man die zijn hele hebben en doen bij elkaar gespaard heeft op de vrachtwagen, zijn huis gebouwd heeft in zijn vrije tijd en van zijn overuren alle bouwmaterialen heeft betaald, weet je wel hoe de wereld in elkaar steekt.

    Het snelle werken dat tegenwoordig de standaard lijkt te zijn, is voor veel mensen het doel, maar strookt met mijn principes.

    De hele reden dat ik later de kans krijg om mijn vaders bedrijf voort te zetten, is te wijten aan het harde werk dat 1 man heeft gedaan. En als je daar niet bij stil staat, dan ben je het niet waard om het voort te zetten.

    Mijn kameraden praten over "job Hoppen" en "snel carrière maken", maar staan naar mening niet stil bij hrt feit dat voor alle 20 mensen die azen op 1 functie/promotie. Er 19 mensen teleurgesteld zullen zijn.



    Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
     
    De Neus NL vindt dit leuk.
  15. De Neus NL

    De Neus NL Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    131
    Ja ik was flink geïrriteerd, want gelijk vergeleken worden met een tiener in Bangladesh ging mij iets te ver. Hij had mij beter kunnen vragen wat ik doe, dan gelijk zijn conclusies te trekken.

    En wat je zegt als ondernemer ben je altijd bezig met je bedrijf, dingen kunnen beter en er is altijd wat te doen. Vooral omdat ik zelf ook nog op de vrachtwagen zit blijft er op kantoor soms wel wat liggen. En de jongens verwachten van mij ook op tijd hun salaris, want hun doen ook wat ik van hun vewacht.

    Mijn bedrijf idd mijn kindje, hoord bij mijn gezin. Want mijn vriendin doet ook genoeg voor de zaak. En onze dochter betrekken we er ook spelenderwijs bij. Ook al is ze pas 2, je kan niet jong geboeg zijn om te leren dat alleen de zon voor niks op gaat. Zo heb ik het ook van mijn ouders geleerd.

    En mijn eerste vraag in dit topic was echt oprecht, omdat ik mij ook niet kan in denken om maximaal maar 40 uur in de week te werken, laat staan nog minder. Maar iedereen zijn ding, niet iedereen is zo'n vak idioot als mij.
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  16. De Neus NL

    De Neus NL Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    131
    Precies, laatst kwam er iemand soliciteren van 23, met een lijst van 4 a4tjes met vorige werkgevers. Waar ze een paar maandjes werken en weer weg gaan. Sorry naar zulke mensen ben ik niet opzoek.

    En als werkgever ben ik oldskool, jij werkt goed voor mij, ik ben goed voor jou. En ik weet wat het is, mijn vader was transport ondernemer en hij was mijn grote voorbeeld en leermeester. Dankzij mijn ouders weet ik wat werken is en wil ik werken. Van hard werken is nog nooit iemand dood gegaan, maar deze generatie wil liever geen risico lopen dat zij de eerste worden. Uitzonderingen daar gelaten.
     
  17. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.592
    --
     
    Laatst bewerkt: 1 okt 2016
    Reckuuza en De Neus NL vinden dit leuk.
  18. De Neus NL

    De Neus NL Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    131
    Kom op de vrachtwagen. Mijn vriendin vond het ook niks, maar ze heeft haar rijbewijs gehaald om als ik ziek mocht worden, of onderweg in het ziekenhuis terrecht zou komen dat dan die auto nog thuis komt.

    Maar als ze vrij is van haar werk bij de politie, en ik een dagritje heb, wilt ze maar al te graag voor mij rijden. Komt ze ook helemaal uitgerust en ontspannen weer thuis. En ik heb een dagje met onze dochter. Maar ze kan niet fulltime op de vrachtwagen ivm onze dochter. Anders had ze het wel gedaan.
     
  19. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.720
    Leuk Bevonden:
    17.946
    Ja Scar ff mee op de vrachtwagen

    [​IMG]
     
    L.A., Dyonko, Daz en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.592
    Ik was al nooit een ster in gewoon autorijden :+

    Het liefst zou ik iets doen met mode of kunst, ben zelf best wel creatief, maar ik wil ook financiële zekerheid. Heb wel 'ns paar maanden op een uitkering moeten leven en ik voelde me toen zo nutteloos (ook omdat je weet wat je kwaliteiten zijn en het niet snel genoeg lukt ergens aan de slag te gaan).

    Ik denk dat ik een avondopleiding ga volgen tot secretaresse of administratief medewerker in december. Dat zijn 2 richtingen waar ik redelijk snel iets in zou kunnen vinden, omdat ik daarvoor niet heel veel bijscholing nodig heb.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina