[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    In dat kader: Wat vinden jullie van het donorplan? Het gaat erom dat je straks donor bent tenzij anders aangegeven. In andere woorden opt-out in plaats van opt-in

http://politiek.tpo.nl/2016/09/13/d66-plan-aangenomen-bent-nu-orgaandonor/

(kon geen betere bron vinden)

Zelf ben ik er nog niet helemaal over uit. Overigens ben ik zelf, geloof ik, wel donor, maar heb dat al heel lang niet meer gecontroleerd. Een blog over het onderwerp:

https://erwinkompanje.wordpress.com/2016/09/14/geen-bezwaar-tegen-de-kilheid/

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Ik vind het eerlijk gezegd nogal vreemd. Maar ik ga me nu dus maar actief uitschrijven als donor.

3. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Ik vind het wel een goed plan. Ben zelf ook heel lang geen donor geweest; niet zozeer omdat ik er tegen was maar omdat ik me er niet zo mee bezig hield. Later dacht ik waarom ben ik het eigenlijk niet en nu heb ik het al jaren.

Daarnaast is het helemaal niet bindend. Als je familie weet dat jij erover twijfelt dan kunnen ze aangeven dat je het niet wilde en wordt er alsnog niks van je gebruikt. Denk dat er vooral een grote groep is die eigenlijk wel wil.. maar toch nog geen codicil heft. Die komen nu gewoon op ja.

4. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik kan maar moeilijk omvatten wat men tegen het zijn van een donor hebben tenzij je gelooft in een leven na de dood waarbij jouw stoffelijke resten (lichaam) van belang zijn.

5. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Ben er ook nog niet over uit....maar dat heb ik al heel lang....ook omdat ik me er nooit echt in verdiept heb.

Ondanks dat het mij niet uit maakt, knaagt het ergens dat het nu automatisch is....

AnubisNefer vindt dit leuk.
  6. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    8.980
    Ik snap de argumenten ervoor wel, maar vind het echt belachelijk en niet kunnen. Misschien ben ik erg ouderwets nu, maar ik vind het recht op de onaantastbaarheid van je lichaam veeeeeel te belangrijk om te regelen in een opt-out situatie.

Ik zie meer in een (nog) actievere oproep tot donorregistratie. Meer mag je niet doen vind ik

7. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.102
    Ik zie liever dat levens worden gered dan dat bruikbare organen in de grond worden gestopt.

8. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    8.980
    Ik ook, maar vind dat de overheid dit niet voor je mag bepalen.

Maar moeilijke kwestie hoor...

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Ik word liever niet gezien als potentiële zak met waardevolle organen als ik niet meer in mn beste staat ben.
    Plus ik heb de wereld zo tegen overbevolking.

10. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    Dat doen ze ook niet hé!

ze willen naar een passieve donorregistratie en niet naar een actieve. We praten in Nederland over zo'n 10 miljoen mensen die niets van zich laten horen hebben als het gaat om doneren. Wachtlijsten voor een orgaan kunnen soms wel 3 jaar langs zijn.

Ik vind er niets verkeerds aan dat je tegenwoordig moet aangeven dat je, bij donor worden, moeite moet doen om het NIET te worden, in plaats van moeite doen om het wel te worden.
    En je mag ook gewoon nee zeggen! het is niet zo dat als je zelf een donororgaan nodig hebt, je minder voorrang krijgt omdat je zelf geen donor bent.

Zelf geen enkel probleem mee, ben zelf ook geregistreerd als donor maar mijn familie heeft de laatste stem. En die weten allemaal dat ik wel donor wil zijn.
    ik wil niet dat als er ooit een hele hoge vraag is naar een hart, en als ik mijzelf te pletter rijd op een boom dat de reden dat ik niet opgelapt word in het ziekenhuis is omdat ze wel een hart kunnen gebruiken (dat gaat niet zo, maar iemand moet die beslissing maken) en ik geloof dat je makkelijker iemand "opgeeft" als je weet dat hij een ander kan redden.

11. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Precies. Ik word nu al gek van volle treinen. Nog drukker wil ik mijn kleinkinderen niet aandoen.

Juunanagou en Reckuuza vinden dit leuk.
  12. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Je bent nu al een potentiële zak. Whats de point?

13. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.954

Puur entertainment.

Fiasco, RaouLioo en Kimi NL vinden dit leuk.
  14. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Tot jezelf of je familie een donor orgaan nodig heeft..

Klinkt als; mensen die bewust tegen donor zijn ook maar geen donor orgaan geven als ze zelf een nodig hebben. Wordt er mooi ruimte gemaakt op de wachtlijst.

Maddmonkey vindt dit leuk.
  15. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Armo was right - Director's Cut? :+

Als ze hier een extended edition trilogie van maken ga ik wel naar de bioscoop. :D

16. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Die gast op het balkon:lol:

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    De point van what?

Maar ach, jouw directe waardeoordeel over personen met ander standpunt met betrekking tot je eigen organen is natuurlijk het toppunt van empathie. Daarnaast ben jij wel een donor dus sowieso in den beginne een hele fijne jongen!

Laatst bewerkt: 16 sep 2016
  18. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Maddmonkey komt uit Zaandam, en zoals Reckuuza hierboven laat zien is het daar nog steeds niet rustig. Zou er dus niet teveel van aantrekken.

Kimi NL vindt dit leuk.
  19. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Dan geef je toch gewoon aan dat je geen donor wilt zijn?

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Ja dat ga ik toch ook doen? :p

L.A. vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina