1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Als Nederlander begrijp ik helemaal niks van Amerika en hun wapenwetten. Je mag gewoon een vuurwapen op zak hebben of in de auto... Ik zou me juist enorm onveilig voelen als ik weet dat iedere idioot in staat was om mij dood te schieten. Ik ben bewust dat er meerdere landen zijn waar vuurwapens legaal zijn maar die hebben volgens mij niet zo'n gun culture. Daar wonen wel beschaafde mensen.
     
    Tim vindt dit leuk.
  2. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Uhm wat? Vind dit nogal hokjes-politiek en alles over 1 kam scheren. Overal wonen er beschaafde mensen, het zijn de grondwetten van ieder land wat ons differentieert. Wil niet zeggen dat land x dan geen beschaafde mensen hebben of niet.

    Nogal een ''verrotte'' woordkeuze vanuit jou mijn inziens.
     
    RaouLioo vindt dit leuk.
  3. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Maar in het ene land iets meer als in de ander. Voor een Westers land heeft de VS nog een hoop te leren.

    ondertussen in Amerika
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 24 sep 2016
  4. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798


    Wat een poppenkast weer... Wanneer houden we een referendum over het afschaffen van onzinnige referendums? Basicly hebben we miljoenen gestoken in een referendum over een verdrag waar Nederland uiteindelijk zelf geen inspraak in heeft en de bevolking zelfs niet eens wist waar het over ging. Gaat helemaal nergens over.
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Vraag even aan @Matrix hoe dat in Zwitersland gaat. Die gasten lopen ook met wapens in de trein, maar daar zijn vrijwel nooit mass shootings. Ligt dat aan de strengere wetgeving? Of aan de mentaliteit van de Zwitsers?
     
  6. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328

    Is toch mooi jongen ... een stel wat ons land dan "runt". Top. Echt geweldig. Niveautje basis-school. Elkaar een beetje verbaal verkrachten en ondertussen niets voor elkaar krjigen :+

    De Amerikaanse wapenwet zal ook nooit veranderen. Dat land leeft daarop ... zolang ze de vinger naar de gewelddadige games en muziekclips kunnen wijzen is het goed.
     
  7. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Heb toch wel een beetje het idee dat dit de afgelopen jaren wel wat is afgenomen.Genoeg Amerikanen die nu zelf ook wel zien dat wapenwet hier ook schuldig aan is en niet games/films/muziek etc. Helaas hebben de wapen lobbies nog veel te macht dus er (Groote) wijziging in de wapenwet zal er idd niet komen
     
  8. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Amerikanen zijn heel panisch over hun vrijheden. Ik heb the right to bear arms dus als ik een shotgun wil kopen moet dat kunnen.
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Dat hebben de Zwitsers dus ook. Die vrijheid verklaart nog niet het hoge aantal schietincidenten.

    Nu ff samenvatting van t debat kijken.
     
  10. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
  11. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Was bijna in slaapgevallen maar heb het kunnen volgen. Trump vond ik minder sterk als verwacht en Hillary leek beter voorbereid.

    Toch lijkt het erop dat Trump de winnaar is:
    http://www.infowars.com/poll-who-won-the-first-presidential-debate/
    (let verder niet op de link, vond het bij de comments op Geenstijl)

    Al vraag ik me af of dit wel een goede afspiegeling is. Trumps achterban is een stuk fanatieker en zullen waarschijnlijk veel polls hebben ingevuld.
     
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Heb het debat gezien en voor mij was het by far Clinton. Al was ze soms wat steriel en pakte ze soms Trump op feiten maar vooral met ingestudeerde antwoorden.
    Maar zo debat gaat niet echt over de feiten maar meer over wie komt er beter over als President. En tsja Trump ging soms helemaal los weer en ging het soms helemaal nergens over en was die soms per ongeluk weer best racistisch. Weet niet of je zo President wilt hebben die zo impulsief is.
     
  13. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Trump is een racist, idioot en echt niet geschikt om zo'n land te runnen. Maargoed. Amerika is sowieso een vaag land.

    Hij heeft soms wel degelijke dingen die echt moeten verbeteren ... maar is meer bezig met een "shock-and-awe" campagne. Werkt niet echt in zijn voordeel.
     
  14. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Alleen jammer dat Trump steeds de moeilijke vragen werden gesteld en Clinton eigenlijk nergens mee geconfronteerd werd.
     
  15. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Dat heb ik niet meegekregen toen ik het debat keek. Alleen Hillary dat ff op een goedkope manier probeert te scoren door Trump voor racist probeert uit te maken met out of context quotes. Als je het niet intellectueel kan winnen ga je maar de racist card spelen. Hillary is by far de meest verschrikkelijke presidentskandidaat dat ooit door de Democraten is geproduceerd. Schijnheilige heks dat het is.

    Hillary heeft ondertussen al zoveel bloed aan haar handen en gaat over lijken voor haar presidentschap. Nu is ze weer olie op het vuur aan het gooien in de black lives matter kwestie.
     
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Ik vind Clinton net zo incompetent als Trump eigenlijk.
     
  17. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Trump heeft geluk dat de Democraten een vrouw als Hillary naar voren schuiven, een Obama figuur had sowieso gewonnen van Trump. Beide zijn totaal ongeschikt maar Trump, hoe komisch ook, mag gewoon never nooit president worden.

    Al hoop ik dat mocht hij het worden hij zijn toon flink gaan aanpassen en dat het gewoon een gruwelijk sterke campagne machine was om zulke uitspraken te doen en het Witte Huis te bereiken.
     
  18. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Clinton won dan ook op intellectueel gebied dit debat. Trump bleef vaak maar vertellen zonder echt tot conclusies of een einde te komen.
    Clinton kwam op elk gebied naar voren met heldere ideeën die ze netjes en duidelijk uitstippelde. Trump liet ook veel kansen liggen om Hillary aan te vallen over bijv. haar emails of de Clinton Foundation.
     
    RaouLioo vindt dit leuk.
  19. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Dan win je niet op intellectueel gebied. Inhoudelijk ging ze haar ideeën niet verdedigen tegen die van Trump. Trump stelt wat voor, Hillary stelt wat voor en dan gaan ze elkaar op de persoon aanvallen tot het volgende onderwerp. Hillary verlaagt haar zelf tot Trumps niveau. Bij het volgende debat dat ze dit trucje probeert gaat ze verliezen op basis van ervaring. Let maar op.
     
  20. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Trump ging anders wel helemaal los in het eerste punt over de belastingen en inkomen. Hij wist daar echt wel wat hij aan het vertellen was. Trump maakte een zeer sterke start in dat opzicht en haalde Clinton vaak genoeg onderuit. Het was letterlijk een andere Trump die daar stond. En in de chat waar ik in zat waar iedereen anti Trump is, zag dit ook en werd gelijk geroepen dat Trump het onmogelijke heeft gedaan, daadwerkelijke inhoud laten zien.

    Imo was er niet een duidelijke winnaar inhoudelijk, punt 1 won Trump, punt 2 was Clinton duidelijk de winnaar en het derde punt was een beetje inconclusive. Overal heeft Trump gewonen hij liet gewoon een andere persoon zien iemand die inhoudelijk ook kan debateren. En /pol/ had nog gelijk ook. :")

    Het debat was trouwens wel enormal slecht gepresenteerd though, de moderator die continu onderbroken werd. Het publiek die continu zat te klappen en te joelen terwijl ze stil moesten zijn.

    Clinton kreeg ook confronteerende vragen maar was hier beter op voorbereid dan Trump, de email ding werd ook naar voren gehaald maar daar was ze goed op voorbereid, en daarom was het punt ook weer snel voorbij.
     

Deel Deze Pagina