1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc.. [Deel 9]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 22 jan 2015.

  1. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Misschien heeft hij al grote benen?
     
  2. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Ik train zelf voor 'n marathon en een dag mn benen trainen betekent dat ik de volgende dag niet kan hardlopen + risico op blessures.

    Ik zie het voordeel van gespierde benen (kracht) ook niet zo voor duurloop. Of mis ik iets?
     
  3. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Ja. Krachttraining is belangrijk om blessures bij het hardlopen tegen te gaan. Veel hardlopers maken de fout dat ze alleen kijken naar hart/long conditie, spierkracht is ook belangrijk als jij je afstand en/of snelheid wilt verbeteren. Kijk, je hoeft natuurlijk niet 5 dagen in de sportschool te staan om je beenspieren te trainen als jij je focust op de marathon, maar een paar oefeningen die je zowel thuis of in de sportschool kan doen zijn toch echt wel aan te raden.
     
  4. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Ik ben wel benieuwd eigenlijk.

    Deed voorheen enkel squaten en deadliften, maar dat ga ik thuis niet voor elkaar krijgen (en met de spierpijn die ik daaraan overhield kan ik de komende 1 a 2 dagen echt niet hardlopen).
     
  5. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Beinen uber alles
     
  6. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Are you fucking kidding me..
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    http://www.ergogenics.org/zo-kunnen-hardlopers-zichzelf-beschermen-tegen-blessures.html

    Om @Sostic zijn punt nog eens te onderstrepen.

    Gisteren 180kg gesquat. Hoopte eigenlijk op meer. Ow well, we gaan vrolijk verder :)
     
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  8. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Ik heb pumpup gedownload. Een app waarbij je schema's kan bekijken die mensen delen en nu thuis lekker bezig.

    Ik was mezelf aan het opmeten, omdat ik van vorig jaar m'n matentabel terugvond en ben echt best wel veel gewicht en dus ook centimeters kwijt. Helaas ook bij m'n bil. :+

    Op m'n zwaarst woog ik 68 kg (dat was vorig jaar maart en begin mei van dit jaar heb ik ook zoveel gewogen (jojo'er hier)).

    [​IMG]

    Ik heb deze manier van meten uit een boekje. Denk dat ik m'n pols eerst links heb opgemeten ipv rechts, vandaar het grote verschil, want ik gebruik hetzelfde meetlint.
     
  9. Pine NL

    Pine NL WannaB | BannaW

    Berichten:
    1.923
    Leuk Bevonden:
    29
    Oké.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  10. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Is dit hip of cool op het moment om op elkaars bericht alleen 'ok' te typen. Zie het in meerdere topics en t voegt echt niks toe en komt over alsof je de post niet snapt. Dat mag je ook aangeven mocht dit t geval zijn :)

    Inb4 oke
     
    Head Ninja en AntraXxX vinden dit leuk.
  11. Pine NL

    Pine NL WannaB | BannaW

    Berichten:
    1.923
    Leuk Bevonden:
    29
    Geen idee, kijk alleen in dit topic. Ik snap inderdaad niet wat je met je post wilt zeggen.
     
  12. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    [​IMG]

    Maargoed, laat ik er dan maar vanuit gaan dat je echt niet zo makkelijk dingen snapt: Ik laat m'n vooruitgang zien en vertel over waar ik nu m'n workouts vandaan haal (onlangs had ik al gevraagd naar gratis workouts, een van de reacties was op youtube te zoeken. Ben via youtube bij pumpup beland).
     
    Head Ninja vindt dit leuk.
  13. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    "Resistance training equal to or more than 3 times a week also appeared to add a protective effect for these physically active young men."
    Niet echt een krachtige conclusie. 3x resistance training gaat niet lukken. Wellicht dat het onderliggende artikel iets meer duiding geeft, die heb ik er nog niet bijgepakt.

    edit: artikel enkel tegen betaling :/ Die site zelf is vrij nietszeggend helaas.
     
  14. Pine NL

    Pine NL WannaB | BannaW

    Berichten:
    1.923
    Leuk Bevonden:
    29
    Ik zie daar de toegevoegde waarde niet van, maar dat zal wel aan mij liggen.

    @UpInSmoke0611 Al een beetje bijgekomen van zaterdag?
     
  15. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Nou, ik doe ff een deload want volgens mij heb ik beetje elbow tendonitis.. Maar was leuke ervaring. Jij?, je hebt wel het meest gebencht in je klasse
     
  16. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Gozer, dit topic gaat ook over fitness, niet alleen bodybuilding. Oftewel: de toegevoegde waarde van jouw posts hierop zie ik ook niet. Ligt dus inderdaad aan jou ;)

    Maar voor we ontopic gaan nog een kleine tip: reageer gewoon niet op dat wat jou persoonlijk niet interesseert.
     
  17. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Maar schat die 3cm meer of minder van je reet of je kleine teen valt echt niet op hoor. Heel leuk dat je het allemaal meet maar zoveel heb je er niet aan.

    Ik zou alleen je gewicht blijven tracken en gewoon de spiegel als meetpunt en referentie gebruiken. Zo nu en dan progressiepics maken dus.
     
  18. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Persoonlijk vind ik die centimeters meer zeggen dan m'n gewicht. Bovendien ben ik nu 8cm kwijt van m'n buik vergeleken met anderhalf jaar terug. Dat is best merkbaar. Ik wil nu wat harder gaan trainen, zodat ik niet alleen overal centimeters verlies, maar wat meer fit oog en mooiere verhoudingen krijg
     
  19. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Toegevoegde waarde is dat sommige mensen het leuk vinden om te lezen, dat is uiteindelijk waar een compleet forum om draait. Je kan ook helemaal niet reageren als het je niet interesseert. :)

    Lekker bezig @Scarlett :thumbs:
     
    Scarlett vindt dit leuk.
  20. Pine NL

    Pine NL WannaB | BannaW

    Berichten:
    1.923
    Leuk Bevonden:
    29
    Oh dat is wel klote man, is het nu al beter? Ik heb dat een paar jaar geleden ook gehad, niet fijn. Ja het was zeker een leuke ervaring, alleen balen van de technische fouten. Ben ook gelijk weer vol gaan trainen want zo zwaar heb ik daar niet gelift, helaas. Nu voorbereiden voor het NK, alleen doen daar wel wat sterkere jongens aan mee. En ik had inderdaad de sterkste bench, zat ook nog wel meer in. Iemand vertelde mij dat het record op 147,5kg staat, dus die moet ik wel kunnen pakken. Echter, er doen dus ook een paar jongens mee die dat nu waarschijnlijk ook benchen dus dat wordt spannend.

    M-m-maar niemand reageert?

    Oh god...
     
    Stoempfel en Reckuuza vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina