1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] PES 2017

Discussie in 'Games' gestart door Molly, 26 jul 2016.

  1. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Bedankt voor de feedback, ik vind het leuk om een andere kijk te zien op het spel en mijn recensie. Geef ook gerust zelf een cijfer onder de recensie. Ik vond het een moeilijk spel om te beoordelen. Aan de ene kant speelt het inderdaad lekker, maar er is ook zoveel op het spel aan te merken, dat ik niet echt enthousiast kan worden. Vind jij niet dat PES en FIFA teveel op elkaar zijn gaan lijken? Ik vind zelf dus van wel. Allebei zijn ze zeker competent, maar ook niet echt overtuigend naar mijn mening. Ik vind het dus relevant om zowel de positieve kant; (een groot deel, maar zeker niet de volledige) gameplay te beschouwen, maar ook te wijzen op de vele tekortkomingen op andere gebieden. Ik heb niets tegen het overnemen van modi ed. van de concurrent, maar dan moet je ze wel zien te overtreffen.
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ik zou PES ook een 7 geven hoor. Of wellicht een 8 omdat het zo heerlijk speelt.


    En volgens mij was het juist FIFA wat besloot om PES te gaan kopieren sinds.. FIFA 2011 ofzo? Toen was een beetje de omslag.
    Qua feedback: ja, je review is wel veel te veel gefocust op FIFA en nul vergelijkingen met PES2016. Niets over de belangrijkste verbeterpunten bijv. Maar verder geen slechte review.

    Ik trok deze review er juist uit om te bewijzen dat PES zo een langzame dood sterft omdat we gewoon een complete game verwachten.
     
  3. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Ik heb vorig jaar alleen FIFA gespeeld, dus ik kan het ook niet vergelijken met PES2016 helaas. Nu heeft ook een andere redacteur FIFA 17 gedaan. Twee voetbalspellen per jaar recenseren is me teveel. Misschien kopiëren ze dan elkaar over de jaren en beetje over en weer? Ik vond het nu juist deze kant op opvallen (van FIFA naar PES), maar voorheen is dat ook wel anders geweest inderdaad.

    Wat vind je van mijn commentaar op de gameplay? Stoor je jezelf aan dezelfde zaken?
     
  4. Emileu

    Emileu Active Member

    Berichten:
    1.617
    Leuk Bevonden:
    33
    Speel sinds 2009 Fifa en ben met dit jaar weer eens overgestapt op PES 2017. Wat impressies:

    - commentaar vind ik nog wel meevallen na alle slechte reacties. Dat er geen NL commentaar bij zit vind ik een zege juist. Dat van Fifa was altijd dramatisch.
    - De menu,'s ze doen hun werk, maar hoe moeilijk is het om gewoon eens een grafisch ontwerper een paar mooie menu's te laten maken. Ik heb af en toe echt het idee dat ik een oude SNES-game aan het spelen ben. Toch vind ik de tactische instelllingen wel goed werken. Zeker het kunnen schuiven met je spelers in de opstelling t.ov. de vooraf bepaalde formaties bij fifa.
    - Grafisch, Het oogt meer als een game met een mindere grafische presentatie.

    Wat voor speler ben ik?
    Ik ben iemand die tegenwoordig gewoon het liefst tegen de cpu speelt. Ik heb het online gedeelte wel een beetje gehad met voetbalgames.
    - veel spelers die exploits of laffe technieken gebruiken
    - Sta je met 3-0 voor dan kan je er haast vergif op innemen dat de tegenstander de stekker eruit trekt.

    Afgelopen jaren veel de fifacareer gespeeld en het werd toch altijd wel langdradig en saai. nauwelijks in de problemen tegen de CPU met sterk veldoverwicht.

    PES tegen de cpu is een heel ander verhaal, Option file ingeladen (ps4) en speel nu competitie met Manchester united. Ik moet elke wedstrijd strijden om een gelijk spel of overwinning.
    Meer frustratie, maar ook meer voldoening.

    + dynamischere gameplay, meer strijd op het veld en onverwachte dingen die gebeuren
    + keepers, Reddingen ogen meestal wel realistisch. Bij fifa heb ik altijd het idee dat je tegen een onzichtbare muur aan schiet en dat er intussen een duikanimatie wordt afgespeeld.
    + vorm en conditie van je spelers merk je echt. een wissel inbrengen in de 80ste minuut voelt echt als nuttig.

    voor de gevorderden hier? wat is de key om kopduels (corners/voorzetten te winnen? Ik verlies er opmerkelijk veel.
     
    inoway, Zumpelvelder en Sen vinden dit leuk.
  5. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Timing.

    Je hebt trouwens zeker gelijk over de offline gameplay in PES, die is nog nooit zo goed geweest als dit jaar voor mijn gevoel. De tactische opties en AI zijn echt zoveel beter dan die van de concurrent!
     
  6. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Goede impressies. Toevallig interesse om redacteur bij ons te worden? We kunnen nog mensen gebruiken.
     
  7. Emileu

    Emileu Active Member

    Berichten:
    1.617
    Leuk Bevonden:
    33
    Je mag mij een bericht sturen met de informatie hoor. Kan altijd even kijken wat het inhoudt.
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Hm nou niet echt. Om eerlijk te zijn herken ik bepaalde dingen niet. Standaardsituaties zijn natuurlijk een geval van oefenen ;) Dat moet ook niet te makkelijk zijn.
    En ik heb vaker het idee dat mindere teams minder spelen. Bij FIFA heb ik juist op Legendarisch dat Middlesbrough je helemaal zoek tikt.

    En daarnaast mis ik een stuk over online ;)
    Al ben ik daar mee gestopt gezien de redenen van Emilue. Master League is nu de standaard voor mij.
     
  9. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Mjah, voor mij is deze PES gewoon de beste voetbal-game die ik ooit gespeeld heb (heel misschien dat Sensible Soccer genoemd mag worden, maar dat valt wat mij betreft eerlijk gezegd in een andere categorie). Sowieso de beste PES (en ik speel vanaf de allereerste ISS op de SNES) en ook beter dan welke FIFA dan ook (en die speel ik vanaf de eerste game op de Megadrive)

    Ik zou deze PES een 8,5 geven. Qua gameplay is het een dikke 9,5, met een paar minimale kritiekpuntjes hier en daar, en de minpunten bij deze game zitten hem gewoon in alles daaromheen, zoals de licenties, de soundtrack, de vormgeving, etc etc.

    Maar goed, ik speel PES altijd SP offline, en qua AI en gameplay is het gewoon geweldig dit jaar. De licenties zijn opgelost met een half uurtje Option Files erop knallen, en dat van de vormgeving en andere randzaken, daar kan ik verder wel mee leven. Zou mooi zijn als ze dat eens beter zouden aanpakken, maar zeker geen deal-breaker voor mij.

    Zoals gezegd, een 8,5 zou voor mij de score zijn voor deze game. Een 7 vind ik in ieder geval veels te laag. Ik deel bepaalde kritieken, anderen niet, maar boven alles vind ik de gameplay het belangrijkste, en daar is niets mis mee. Iedere wedstrijd is daadwerkelijk zijn eigen wedstrijd.
     
  10. Emileu

    Emileu Active Member

    Berichten:
    1.617
    Leuk Bevonden:
    33
    Timing, dat vermoeden had ik al. Dat moet ik even onder de knie krijgen dan. corners zijn op dit moment een kwestie van bidden dat ze er niet invliegen.
     
  11. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    rubenpol007 vindt dit leuk.
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Timing vind ik juist niet. Ik merk dat een verdediger zich al gaat positioneren zodra je 1x op een knopje drukt. Daarna nog even vlak voor het daadwerkelijke koppen en bam!

    Ik zal vnv eens mn kopstatistieken posten :p.
     
  13. Niels_x360

    Niels_x360 Active Member

    Berichten:
    969
    Leuk Bevonden:
    177
    Idd misschien heeft PES niet alle licenties maar tegen de CPU is zo ontzettend uitdagend om te spelen veel uitdagender dan FIFA want die spelen ronduit iritant ik speel btw ook alleen maar offline aangezien online niet echt een succes is ..
     
  14. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Even een toevoeging aan mijn eerdere post waarin ik aangaf gameplay top te vinden: na een tiental uurtjes spelen merk ik dat het toch wel een flinke (LB) + (Y) sweat fest wordt. Dat moeten ze imo wel flink minder OP maken, want nu is het gewoon de efficiëntste manier van aanvallen. Dat vind ik toch wel teleurstellend, daar waar ik bij FIFA nog wel struggle om goede aanvallen op te zetten. Desondanks blijft 't een leuke afwisseling.
     
  15. Niels_x360

    Niels_x360 Active Member

    Berichten:
    969
    Leuk Bevonden:
    177
    Probeer maar een potje vs de CPU op superstar haha ;) die lopen elk gat dicht en 2 mans rugdekking op jou sterkste speler;p
     
  16. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ja, sterker nog, als je off line een gewone wedstrijd ( dus geen competitie of ML ) tegen de COM wilt spelen, heb je keus uit:
    "Vriendschappelijke wedstrijd spelen"
    of
    "Wedstrijd spelen"

    Als je "vriendschappelijke wedstrijd" kiest, zal de COM niet kijken hoe jij tactisch speelt en speelt hij zijn eigen voorgeprogrammeerde tactieken.
    MÁÁR.... Als je kiest voor "Wedstrijd spelen" zal hij wèl kijken hoe jij speelt en zijn tactiek op je aanpassen.
    Dan speelt hij veel beter. Aanbevolen als jij altijd je eigen zelfde tactieken speelt. In de loop van de wedstrijd zal je merken dat je eigen tactiek niet meer werkt en je veranderen moet van tactiek.
     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2016
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Bron? Dit heb ik nog nooit gehoord :eek:
     
  18. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Dat kan je gewoon zien als je in het hoofdmenu zit. Daar zijn die twee opties te vinden. Bij de "Wedstrijd spelen" modus kom je dan in Versus terecht en daar worden dan je gegevens opgeslagen :)
     
  19. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Na vele, vele potjes te hebben gespeeld, een OF te hebben geïnstalleerd wil ik toch graag met jullie delen wat ik hiervan vind.

    Ik heb de vorige keer gezegd dat ik deze game echt briljant vind. Echter, ik speel offline, heb een PS4 (OF is dus zo gebeurt en vind het niet hebben van alle licenties dus geen probleem), geef helemaal niets om hoe de menu’s eruitzien en of ik 4 miljoen modi heb of niet interesseert me ook totaal niks. De graphics vind ik niet heel bijzonder, maar het ziet er eigenlijk gewoon prima uit. De spelers vind ik overigens vaak mooier ogen dan bij Fifa 2017, maar dit even terzijde.

    Ondertussen heb ik een wedstrijd of 150 gespeeld, veel mooie momenten gekend, en vaak frustratie gevoeld. Dat klinkt eigenlijk een beetje zoals alle voorgaande jaren als het om PES gaat. Grote frustraties afgewisseld met mooie momenten. Wat mij betreft zit er een verschil in, de frustratie die ik nu voel (ook na 150 wedstrijden) komt vaak omdat ik er niet doorheen kom, of het gaat gewoon niet zoals ik wil. Het is geen motie van onkunde van de game zelf, zoals dit in voorgaande jaren te vaak is geweest. Neem PES 2016, was best een vette game. Speelde lekker…. Maar die keepers verneukte werkelijk alles. Er was altijd wel een echte gamebreaker de laatste jaren.

    Wat mij betreft zit die gamebreaker er niet meer in. Natuurlijk zijn er kritiekpuntjes, ook qua gameplay. Je wordt bijvoorbeeld te vaak uit de flow gehaald, waarom kun je niet ALTIJD gewoon snel ingooien of een vrije trap nemen. De game beslist dat, weg mooie kans om via een snelle inworp een doelpunt te maken. Ik haat dat.

    De pure gameplay is echter fantastisch. De details, de kleine gevechten overal op het veld, de dynamiek, de tegenstander die echt anticipeert op wat jij doet, het is echt fantastisch. Elke wedstrijd voelt anders, je speelt soms wedstrijden in een wedstrijd (als je echt gevoetbald hebt, dan begrijp je wat ik bedoel), de gekke momenten die je meemaakt en ga zo maar door. Ik kan het spel urenlang blijven spelen. Zelfs tegen de CPU, en niet alleen tegen vrienden. Ik blijf maar herhalingen opslaan, zoveel zie ik, zoveel gebeurt er.

    En dat is waarom ik voetbalgames speel, voetbal kijk en zelf ooit heb gevoetbald. Is PES 2017 de beste simulatie ooit? Ik denk dat het antwoord op die vraag voor een ieder anders is. Voor mij is dat wel zo, omdat het mij om de beleving gaat, die momenten. Maar anderen vinden het weer veel realistischer om de hele middag in het rond te moeten tikken om dat ene gaatje te vinden. En dat klinkt mij ook best logisch in de oren. Anderen vinden de licenties van belang, de menu’s, de modi, online en ga zo maar door. En gelijk hebben ze eigenlijk. Daarom zal PES never nooit Fifa verslaan (qua verkoopcijfers), EA heeft het geld, hebben de licenties en weten veel beter hoe je je game moet verkopen.

    Voor mij persoonlijk: PES 2017 is de beste footie die ik ooit heb gespeeld. En dat meen ik oprecht. Ik kijk echter niet naar het online gedeelte, de modi, de menu’s, de licenties (OF of niet) en de graphics. Als totaalpakket stelt PES gewoon niet zoveel voor ivm de concurrent. Ik vind echter wel dat Konami doet wat het kan wat de licenties betreft. Dus daar kan en wil ik niet over klagen. Qua veel andere zaken zou Konami echt een keer moeten beseffen hoe belangrijk de gamers tegenwoordig een totaalpakket vinden. Het commentaar, de sfeer, de menu’s, de modi, online…. Daar zou Konami echt eens aandacht aan moeten besteden. Fifa blijft uiteraard meer verkopen, no doubt. Al scoort PES de komende 10 jaar een 9,5 en Fifa een 7, Fifa is gewoon veel bekender en zal altijd een voorsprong houden m.b.t. de licenties en dat is voor veel gamers gewoon –samen met online gamen- het belangrijkste.

    Ik hoop echt de Konami zo door kan blijven gaan met PES. Dat is niet alleen goed voor de liefhebbers van PES, maar ook voor de Fifa fans. Want EA zou er echt een teringzooi van maken als PES er niet was. En dat moeten we niet willen.

    Mijn cijfer voor PES 2017:

    9,5
    Gewoon omdat het kan en omdat ik trots ben dat Konami hun game weer naar een goed niveau heeft weten te tillen. Daar verdienen ze wel een pluim voor…
     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2016
    Sasuke26, inoway, Scorp2111 en 5 anderen vinden dit leuk.
  20. MJD85

    MJD85 Active Member

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    6
    PES is back? :)

    5 jaar terug was ik echt belachelijk verslaafd aan PES.
    Misschien komt het dat ik een jaartje ouder wordt, maar heb dat gevoel nooit meer gehad (ook niet bij FIFA).

    Ik ga het vanaf januari dan toch maar een kans geven!
    Eerst die andere nog even wat tijd gunnen.
     

Deel Deze Pagina