1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    En wat maakt dat standpunt onuitvoerbaar?

    En omdat dieren in Nederlandse dierentuinen het better hebben dan elders maakt het goed dat we dieren gevangen houden in kooien voor ons amusement? Lekkere analogie zo. Ik hoor iemand al zeggen "ik heb thuis iemand gevangen maar het is allemaal goed hoor want het is net een 5 sterren hotel en heb een hele grote tuin waar hij in rond mag lopen. Er is niks mis mee want de meeste gevangen hebben het veel slechter elders.".
     
  2. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Belachelijk standpunt.

    Dieren zitten daar niet voor Jan-Lul. De meeste die in dierentuinen zitten worden weggehaald bij handelaren, stropers of van de dood gered. Dat een dierentuin zo'n dier opvangt en weer (poging tot) dier laat zijn is alleen maar goed. Kooien? De fuck? Het is geen circus. Dieren lopen tegenwoordig op een gigantisch stuk land en kunnen gaan-en-staan waar ze maar willen. Wat een belachelijk primitieve blik op een moderne dierentuin. Kijk naar een Blijdorp, die het aantal dieren verminderd heeft omdat ze vinden dat dieren de RUIMTE nodig hebben. De meeste dieren die daar zitten worden weggehaald bij idioten die er niet voor kunnen zorgen. Geef mij dan maar een dierentuin waarin zo'n beest nog jaren kan genieten.

    Maar hey... als ik jou beredenering zo lees zie je liever dat mensen met een leeuw over straat lopen want een huisdier kan dan weer wel. Dan zit zo'n dier immers niet in een kooi. Maar stem er anders lekker op. Kunnen die mensen die jaren voor zo'n dier hebben gezorgd ook weer lekker op zoek naar een kantoor baantje :D
     
  3. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Ben jij toevallig lid van die "groepering" die gelooft dat als we eieren eten we eigenlijk de menstruatie van de kip eten?

    Voor de rest laat ik het bij wat rampage al aangeeft, nuff said
     
  4. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Dat had toch niks met dierenrechten te maken maar met diëten? :+
     
  5. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Kippen eieren met de menstruatie vergelijken you wot mate?
     
  6. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Diëten en "diervriendelijk eten".:D
    http://lisetteschrijft.nl/ei-menstruatie-kip/
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2016
  7. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ik ken het van Lubach.

     
    Juunanagou en Matrix vinden dit leuk.
  8. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Ja me too. Geweldig stuk.
    Maar op m'n phone ging zoeken op Google wat sneller hehe
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2016
  9. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Yup.

    Het uitbannen van alle dierentuinen gaat mij te ver.

    En hoe vaak iemand naar de dierentuin gaat is niet aan de orde. Verminderen van dierentuinen vind ik op zich prima, maar wel met een plan voor de dieren te herplaatsen. Niet zomaar weer in het wild. Daar kunnen deze dieren niet meer tegen en zijn binnen de kortste keren denk ik dood.

    Dierentuinen kunnen zich wel meer inzetten om wat meer informatief te zijn richting de jongeren met dag programma's met rondleidingen etc.

    Alle dierentuinen weg is wat mij betreft waanzin.
     
  10. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Echt een goed punt heb je niet....
     
  11. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ik vind het zielig voor autos die gevangen zitten in een musea. Je moet ze vrijlaten in de autosloop.

    Best knap trouwens dat je een slecht argument kan bestrijden met een nog meer kromme manier van redeneren. :+ Waar wil je heen? Van mij mag je ze alle 5 verbieden.
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  12. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Ik dacht al waarom zit er een slot op mijn slaapkamer deur. Maar ik zit natuurlijk gevangen.

    Maar ik was gewoon benieuwd hoe vaak hij naar de dierentuin ging om naar die gevangen dieren te kijken. Ik had helemaal nog geen punt gemaakt, maar wel grappig om te zien hoe iedereen daarover valt.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2016
  13. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Ongeacht het onderwerp, jij vind dat ok? Dat het zo moet gaan?

    ...omdat het niet over het referendum gaat (of je dat goed vind of slecht) maar het Ja of Nee over het onderwerp zelf?

    Sad but true. Zodra als het pluche in zicht is, is alles onderhandelbaar.
    Zo gaat het altijd al, maar eigenlijk is het ergens wel triest hoe makkelijk het gaat.
     
  14. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Riiiiiiigght .. :')
     
  15. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Iedereen is 2 mensen. Wat pretty much tegenwoordig de helft van XBW is.
     
    Nerrion en Rampage vinden dit leuk.
  16. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Wat? @RaouLioo

    Ik was benieuwd hoe vaak hij naar de dierentuin gaat. Als hij niet naar de dierentuin ging had ik me al helemaal afgevraagd waarom hij zo graag de dierentuinen wilt behouden. Besides je kan beter natuurreservaten neerzetten, waar ze kunen revalideren van menselijk toedoen, ipv ze in hokjes stoppen in een klimaat waar meeste van deze dieren niet eens thuis horen, en zonder dat ze voor commerciele doeleinden bekeken moeten worden door de massa. Wie denk je dat het bestuur van de dierentuin liever blij maakt de aandeelhouders of de dieren zelf?

    En natuurlijk zijn deze dieren gewend aan de mensen, en hebben ze moeite als ze per direct uitgezet worden in het wild, ze zien mensen elke dag maar dat betekent niet dat dat iets goeds is. Deze dieren moeten niet gewend zijn aan mensen, in het wild rennen ze ook voor ons weg als ze ons zien. Dierentuinen in de huidige vorm moeten systematisch afgebouwd worden en plaats maken voor iets waar het dier beter van wordt ipv de mens.
     
  17. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    En dat kuttelikkertje van jou dan?

    Ik denk dat veel dieren het ontzettend goed hebben in dierentuinen en huisdieren ook prima. Die vreten zich vol, liggen vervolgens de halve dag te snurken en hoeven zich verder alleen maar druk te maken of zij wel genoeg reten hebben besnuffeld die dag...
    Maargoed, alle dierentuinen moeten dus dicht, dus dan kunnen huisdieren ook niet opgesloten blijven toch? Nogal hypocriet als huisdieren, paarden bij maneges en koeien voor onze melk dan wel opgesloten mogen blijven.

    De mens heeft al ontzettend lang geleden geleerd controle te hebben, zo ook andere dieren. Is dat altijd succesvol of vredig geweest? Nee tuurlijk niet. Er zijn genoeg verwaarloosde en mishandelde dieren om diverse redenen. Dat betekent niet gelijk dat elke dierentuin een of ander gemeen bedrijf is dat dieren in een kooitje zet voor de amusement van anderen.
     
  18. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Wait, whut??

    Waar gaat dit heen?:D
     
  19. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Die chihuahua van juun. Zo'n kleine befteckel.
     
  20. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Dat is een dongerlikker
     

Deel Deze Pagina