1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Er is een verschil tussen een domestic dier en een wild dier. Je gaat een tijger toch ook niet als huisdier nemen omdat hij het bij jou in de achtertuin beter heeft omdat je hem elke dag 3 geiten voerd. Misschien dat je na 100'en jaren het wilde er uit kan fokken en dat het zonder problemen samen met mensen kan leven maar dat zijn ze nu niet. Zelfde geld voor die tijger in de dierentuin. In het wild heeft dat beest 100'en hectare grond om zich rond te bewegen. In de dierentuin heeft hij maar een fractie van dat.
     
  2. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Jij projecteert, zoals velen, jouw eigen waarden en normen op dieren. Waar haal jij vandaan dat zij voelen en denken zoals wij dat doen? Heeft een tijger in een dierentuin jou ingefluisterd dat hij het mist om door de bossen te rennen?

    Daarnaast vind ik het, zoals ik aangaf, nogal hypocriet om huisdieren uit te sluiten "want die zijn tam". Ik geloof (kan het namelijk niet met 100% zekerheid zeggen) namelijk niet dat dieren zulke complexe gedachten en gevoelens hebben en dan is er in mijn ogen ook het enige verschil tussen Henk de kip en de tijger die in een dierentuin zit, wat jij en ik als verschil ervan maken.
     
  3. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Ja je hebt gelijk, er zijn immers ook mensen met minder complexe gedachten die stoppen we ook in een verzorgings tehuis en worden op vaste tijden gevoerd en verzorgd.
     
  4. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Waarom haal je weer een totaal ander soort argument erbij? Zo werkt dit niet :+
     
    Juunanagou vindt dit leuk.
  5. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ga maar vrolijk op de PvdD stemmen voor de Oh zo gemene dierentuinen die jouw idealen ondermijnen ;) ik ga hier geen energie meer aan besteden.
     
    RaouLioo vindt dit leuk.
  6. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Waarom denk je dat ik daarvoor op de PvdD ga stemmen? Ik heb totaal andere redenen om voor hun te stemmen. De dierentuinen (hoewel ik wel van mening ben dat ze hervorming kunnen gebruiken en niet passen in een moderne samenleving) lig ik niet wakker van. kek :^)
     
  7. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Beetje jammer dat Lubach sier probeerde te maken door 1 dom blonde voor gek te zetten in zijn programma, en kortzichtig dat je hiermee iedereen die gezond eet over een kam scheert als 'groepering'. Nee klopt het is geen menstruatie, het is eerder te vergelijken met de eisprong. Maar buiten dit had zij verder wel een goed punt. Het ei hoe je het ook noemt komt nog steeds uit de cloaca van een kip, en is helemaal niet bedoeld voor menselijke consumptie.

    Een kip heeft het intelligentieniveau van een 3 jarig kind en is daarmee een stuk slimmer dan het gemiddelde huisdier. Verschil maken tussen een huisdier en een wild dier vind ik niet zo gek want een tijger is natuurlijk een totaal ander dier dan bijv die kip. Moreel gezien is er verder geen verschil en zouden beide met respect behandeld moeten worden.

    Ik ga ook PvdD stemmen waarschijnlijk. Niet alleen voor de dieren, maar ook omdat ik denk dat zij een uniek programma hebben dat uiteindelijk voor de mensen ook het beste is, en bovendien ook al veel bereikt hebben wat ik van andere partijen niet zie. Iets wat ik een half jaar geleden nooit verwacht had overigens.
     
  8. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Wat precies mijn punt was. Tuurlijk zijn er verschillen. De een heeft zelfs veren :eek:, maar daar ging het verder niet om.
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Alsof een gemiddelde neusaap doorheeft dat ie een kutleven heeft, man man man.

    Verder valt het me op dat de meest infantiele discussies in dit topic de grootste aftrek vinden. Come on guys.
     
  10. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Net Earthlings gekeken helemaal klaar ervoor, krijg je deze koude soep voorgeschoteld..
     
  11. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Het ei is misschien niet orgineel bedoeld voor menselijke consumptie, maar er zijn zat dieren die eieren eten. Niet alleen omdat het zo lekker is maar ook omdat het vele vitaminen en natuurlijke vetten bevat. Dat wij eieren eten is in dat opzicht is dat dan helemaal niet zo raar.

    Eensch voor een partij met maar twee zetels weten ze best veel dingen voor elkaar te krijgen meer dan sommige andere partijen in de tweede kamer.
     
  12. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Creationist spotted!

    Dan mogen we zeker alleen bananen eten? :+

     
  13. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    A) Als je nu eens goed leest, zie je dat met groepering ik de mensen bedoel die het ei als de menstruatie van de kip zien. Waar haal jij het vandaan dat ik iedereen bedoel die gezond eet? Of zijn in jouw optiek alleen mensen gezonde eters als ze alles met eieren achterwege laten?
    B) Wie ben jij om überhaupt te bepalen wat wel en niet bedoeld is om als mensheid te eten...
     
  14. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    My bad. Is daar een groepering van dan?
    Ik dacht dat het blondje alleen was.

    B) ik bepaal geen fuck. Maar je snapt toch wel dat de eisprong van een kip bedoeld is om te bevruchten, die kip legt echt geen ei voor jou omdat ie weet dat je dat zo lekker vindt..
     
  15. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik vind sowieso Zondag met Lubach niet meer zo goed als het vroeger was. Naar mijn gevoel is het de laatste tijd meer makkelijk scoren en minder terecht maatschappelijk kritisch.
     
    L.A. vindt dit leuk.
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Koeien geven ook geen melk om voor ons te drinken en schapen geven ook geen lammetjes zodat wij een rekje kunnen kluiven.
    Bomen geven ook geen appels zodat wij taart kunnen bakken en de zee is niet zout zodat wij onze aardappelen kunnen kruiden.

    Dus dat ik een eitje op zondag eet vind ik nou niet echt wereldvreemd moet ik zeggen.
     
    Reson, Maddmonkey en Nerrion vinden dit leuk.
  17. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik denk dat sowieso geen enkel dier bewust is dat ze in dienst van de mens staan.
    Een koe weet echt niet dat hij bewust zwanger wordt gemaakt omdat hij dan melk gaat geven, dat de mens dan weer aftapt voor zijn eigen consumptie.

    Sowieso is de mens vreemd, want wij zijn de enige soort zoogdier die melk drinkt als we volwassen zijn.

    Iedereen mag een mening hebben en ik vind het super dat mensen idealen hebben er daarvoor willen strijden, alleen gaat het op het gebied van dierenrechten vaak over toegeschreven emoties aan dieren. Tuurlijk als ik een ijsbeer zie, die een vaste route loopt door zijn hok en stijf staat van de stress, dat geeft mij ook een naar gevoel en daar kijk ik niet graag naar. Maar hoeveel dieren hebben wel een leven dankzij de dierentuin of internationale fok-programma's?

    Daarnaast denk ik ook dat voor organisaties die goed willen doen, een attractie maken van hun werk een manier is om het financieel mogelijk te maken om dieren te redden etc.
     
    Maddmonkey vindt dit leuk.
  18. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    *fixed

    [​IMG]

    Veel andere volken zijn lactose intolerant. Onze zuivelcultuur heeft ook te maken met een overschot.
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
  20. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ik wou eigenlijk blanke zeggen ipv Nederlanders. :+
     

Deel Deze Pagina