1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Dat is ook het punt. Een koe geeft ook geen melk voor ons om te drinken, daarom zouden we dat ook niet moeten doen.
    We drinken op volwassen leeftijd toch ook geen borstvoeding meer; laat staan waarom we de melk van een ander dier zouden moeten drinken. Buiten het feit dat het bijzonder ongezond is.

    Feit dat je iets al jaren doet en ermee bent opgegroeid is toch geen argument dat het niet vreemd zou zijn?

    Aantal dieren dat gered wordt staat natuurlijk in schil contrast met de enorme hoeveelheden dieren die vermoord en geslacht worden. Alleen qua kippen worden er in Nederland al 30mln geslacht, en nog eens datzelfde aantal aan haantjes vergast omdat ze economisch niet interessant zijn.

    Ik ben overigens niet tegen dierentuinen, al snap ik het punt van de pvdd wel dat een attractive maken van dieren een beetje wrang is.

    Tnxs. Vroeger was inderdaad iedereen lactose intolerant.
    Dat bewijst alleen maar dat het niet natuurlijk is om melk te drinken. Bij de geboorte wordt lactase aangemaakt om moedermelk te kunnen verteren. Bij het opgroeien verdwijnt de lactase; we hebben immers geen melk meer nodig.
     
    Laatst bewerkt: 1 nov 2016
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  3. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Maar wat is vreemd?
    ik vind het persoonlijk niet vreemd dat een koe geboren wordt met de enkele reden om ons van eten te voorzien (vleeskoeien) of ons te voorzien van een grondstof waar de hele wereld bij gebaat is(melk). Dat is de hele reden dat volkeren vroeger konden overleven in tijden van droogte en kou. Wij produceren echter niet meer enkel voor ons eigen volk, maar voor de hele wereld.

    En vergeet niet dat als wij geen melk/vlees gebruikten van de koe, de koe waarschijnlijk niet meer bestond.

    Ik probeer echt de visie van jullie(en de PvdD) te snappen, maar ik heb daar nogal wat moeite mee. Voornamelijk omdat ik denk dat er redelijk kort door de bocht gedacht wordt.
    Het is nou eenmaal zo dat we aan(bijvoorbeeld) een haan heel weinig hebben. Het is gewoon een feit dat de kip/haan een product is, hoewel het een dier is, maar in de ogen van de boer/consument is het een product. Dat betekend niet dat de boer het niet goed met zijn product voor heeft, maar als je je geld moet stoppen in een product dat de toekomstige waarde van 0,- euro kent, dan ben je toch gek dat je daar je geld in stopt. Daarom worden die al aan het begin van de cyclus afgemaakt.

    Het is misschien heel zielig en sneu om te zien dat er zoveel verschillende haantjes afgemaakt worden omdat zij een restproduct zijn in een industrie waar er geen plek voor hun is, maar zo werkt dat nou eenmaal. Heel sneu, want als we ook zo met mensen om zouden gaan, zouden er geen mensen met downsyndroom meer zijn bijvoorbeeld, maar dat is nou eenmaal de positie waarin de mens staat. Wij hebben als enige zoogdier het vermogen om te kunnen beslissen over de dood van een ander wezen, zonder af te gaan op ons instinct. En vergeet niet dat al die dode kuikens weer als voer gebruikt worden voor bijvoorbeeld roofvogels etc, dus weggegooid worden ze sowieso niet.

    Het welzijn voor dieren, in het leven dat ze hebben, ben ik altijd voor. Ik vind het dan ook geen enkel probleem dat we enkel nog scharreleieren kunnen kopen in plaats van legbatterij-eieren. Goed initiatief geweest en ook met succes doorgevoerd. De plofkip, vind ik ook geen probleem dat die wordt aangepakt, maar we moeten ergens een lijn gaan trekken.
     
  4. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Ik ben het wel met L.A. eens though dat het vreemd is dat we die dingen consumeren. Deze melk koeien en leg kippen zijn niet van nature hoe ze nu zijn. Alleen vanwege selectief fokken over de eeuwen heen zijn deze beesten hoe ze nu zijn. Een kip van nature legt niet elke dag een ei, maar omdat wij zoveel mogelijk eieren willen, laten we alleen de kippen bevruchten die de meeste eieren leggen, en zo zijn uiteindelijk de kippen ontstaan die voor jou elke dag een vers eitje kunnen leggen.

    Die boom geeft wel appels bedoeld voor consumptie though. Het heeft als doel opgegeten te worden zodat de zaadjes van de boom via ontlasting verspreid kan worden. Dat wij er een appeltaart van maken terzijde gezien de meeste mensen het binnenste van de appel gewoon weg gooien.

    Oh @Kimi NL wat maakt een haan minder goed dan een kip? Omdat deze anders van smaak is? In onze moderne samenleving hebben we zo veel verschillende kruiden en specerijen tot ons beschikking. Waarom zouden wij deze hanen niet kunnen consumeren? Nou okay ik weet daar het antwoord er wel op vraag en aanbod. Maar het is belangrijk dat mensen meer bewust worden van wat er voor af gaat voor ze hun kipfiletje op hun bord hebben. En ja ik eet ook gewoon vlees @RaouLioo maar ik vind het belangrijk dat mensen bewust zijn van waar hun eten vandaan komt, wat er voor af gaat. De resources die nodig zijn voor de productie van vlees, maar nog erger de bij producten die weg gegooit worden omdat tante miep en ome henk geen hanen vlees willen eten of geen stier willen eten, terwijl ze dit zelfs waarschijnlijk nog nooit hebben geprobeerd. En je hoeft heus niet te stoppen met vlees eten maar een dag minder vlees eten in de week helpt de aarde al een hoop als iedereen dat zou doen.
     
    L.A. vindt dit leuk.
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Je pakt nu alleen maar de zuivel er uit, maar ok...
    Zuivel vind ik gewoon deel van een normaal diee, ik snap dus juist jouw argument niet dat iets vreemd is. Wie bepaalt dat? Natuur is een raar iets.
     
  6. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Je haalt 2 dingen door elkaar, mede omdat ik die niet duidelijk verwoord heb.

    Je hebt 2 soorten kipindustrie.
    1 = Eieren
    2 = Vlees

    In de Ei-industrie is de haan waardeloos, lijkt mij ook redelijk logisch aangezien een Ei niet bevrucht mag worden en de haan geen eieren legt.
    In de vleesindustrie is hij niet waardeloos hoor. Haantjes liggen net als kippen, 6 weken na hun geboorte, op je bord.
     
  7. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Lekker kip eten vanavond. Twijfel nog of ik er een eitje bij neem
     
    Rampage vindt dit leuk.
  8. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Ei in de kip laten zitten.

    Profit.
     
    Maddmonkey vindt dit leuk.
  9. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Wil ook wel vlees eruit pakken, maar we hadden het over melk dus vandaar dat ik daarop verder ging.
    Tja wie bepaald of iets raar of normaal is..als we cultuurverschillen gaan vergelijken komen we denk ik ook op gekke dingen dus wat mij betreft is gewenning of cultuur geen goed argument. Uitgaand van de natuur zijn wij er niet opgemaakt om vlees en zuivel te eten/drinken. Maar omgekeerd ken ik geen goed argument waarom we deze dingen wél zouden moeten consumeren; welke niet voortkomen uit eigenbelang. Moreel gezien vind ik het ook zwak waarom we onszelf de macht toekennen waarom het oke zou zijn een ander dier uit te buiten, maar ook gekeken naar gezondheid en milieu.

    Dat is niet helemaal waar. Haantjes worden vrijwel direct als kuiken op een lopende band versnipperd of vergast. Dat gaat in Nederland al met 30 tot 45 miljoen per jaar. Een haan heeft nl 2x zoveel eten nodig om op gewicht te komen, en legt bovendien geen eieren. Voor de industrie zijn ze daardoor te duur.
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Hoe kom je hierbij dan? Want in de natuur wordt er ook vlees en zuivel geconsumeerd, en dan zelfs rauw. Dat is nou wat ik niet snap aan je post ;)
    Wat zouden mensen volgens jouw regels dan wel moeten eten?
     
    Rampage vindt dit leuk.
  11. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Alles rauw eten!
     
  12. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Ik voelde me net trouwens schuldig dat ik met een stift op een tot papier verwerkte boom schreef ... en ik bedoel ook echt schuldig. Niet een beetje. /s

    Dierentuinen afschaffen. LOL
    Tam dier is cool en anders, wild dier moet wild zijn. LOL
    Voor de rest ... LOL

    Voor de rest denk ik dat je toch even als partij moet nadenken als je dieren boven de mens wil plaatsen. Zijn, denk ik, een hoop ergere dingen gaande op dit moment.

    Uiteindelijk maakt het echt geen fuck uit op wie je straks stemt.
    Heel veel beloftes die uiteindelijk niet nagekomen worden.

    Never forget!
    Kind (12 jaar) : "... meneer Rutten, heeft u last van de recessie?"
    Rutten : “Nee, ik verdien eerlijk gezegd een heel goed salaris, dus daar ben ik heel blij mee iedere maand, dat ik voor wat ik heel mooi vind om te doen ook nog geld krijg. En dat is ook nog een heel goed salaris. Dus ik hoef zelf niet te bezuinigen. [...] Dus het eerlijke antwoord is: ikzelf niet, want mijn salaris is heel hoog en daar kan ik heel goed van leven. Maar ik realiseer me dat dat niet geldt voor heel veel andere mensen.”
     
  13. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Door carnivoren bedoel je? Wij zijn toch geen carnivoor?

    Waar heb je dat gelezen dan? Dieren worden echt niet boven de mens geplaatst lol.
    Ze staan er alleen nu zover onder dat het wel een belangrijk onderwerp is.
    En beter voor dieren zorgen betekent direct veel beter voor onszelf zorgen.

    Of moeten we ons meer zorgen maken over de zwarte piet discussie?
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Ik vind afgeven op Rutte vanwege de recessie zo ontiegelijk bekrompen. Alsof het de schuld van de VVD is dat Nederland in een crisis zat ten tijde dat de halve wereld in een crisis zat.
    Kom op, jullie kunnen beter dan dat.

    Dat Rutten een heel goed salaris krijgt lijkt me niet meer dan logisch. Van mij zou hij nog wel wat meer mogen krijgen.

    Nee ik zou graag willen weten wat jij vind dat de mens zou behoren te eten gezien de natuur.
    Mensen zijn omnivoren ja.
     
    RaouLioo, Matrix en Maddmonkey vinden dit leuk.
  15. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Rutten z'n schuld dat Nederland in een crisis zit/zat? Nee man. Ei :+ (wel een echt ei he? Niet zo eentje die je niet mag eten).
    Verwoording is misschien niet juist.

    Hoe meer je verdiend, hoe minder je merkt van een crisis. Lijkt me logisch? Doelde meer op het feit dat politieke partijen beloftes maken en de meeste niet waar kunnen maken. Vaak raken gemaakte beslissingen de burger in z'n portemonnee.

    Uiteindelijk moet iedereen lekker zelf weten waar ze op stemmen ... maar vind bepaalde posts in dit topic een beetje vaag. Dit is er eentje van :+
     
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557


    Dat is de schuld van de kiezer zelf :)
    Als partijen bijvoorbeeld willen gaan bezuinigen zijn ze gegarandeerd over 4 jaar de lul. Zo'n systeem vraagt om populistische politiek wat vervolgens weer wordt verstaan onder 'geen beloftes waarmaken'.
     
    Rampage en Matrix vinden dit leuk.
  17. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Woooooooooow dat was niet het punt.

    Je kan niet zeggen wat wel en niet natuurlijk is voor de mens. Mensen zijn in staat om zich aan te passen aan omgeving en ook dieet. Volgens jou redenatie hadden we nooit de oceaan mogen verlaten. Want ademhalen en op het land kunnen lopen is niet de bedoeling!

    Als mensen in staat zijn om goedkoop en voedzame voeding te produceren door middel van dierlijke producten dan is dat een goed iets voor de mens.
     
    Maddmonkey vindt dit leuk.
  18. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Word.
    Om terug te komen op iets dat je een pagina geleden zei: Rutte was een kundige premier. (Al heb ik niet op hem gestemd en dat ga ik ook niet doen)
     
  19. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Economisch gezien zal iemand die meer verdiend meer van merken en kan een extra nulletje schelen op je salaris. Vanuit een menselijk oogpunt zal natuurlijk de mensen met een laag inkomen meer van merken omdat het een verschil zal zijn tussen in aanmerking komen voor de voedselbank of niet. :+
     
  20. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Het is wel de schuld van de crisis dat de VVD in populariteit is toegenomen. Kut crisis!

    Nope. Tijdens crisis verdienen sommige juist meer aangezien er meer vraag is naar goede topmensen. Beloningen zijn hoger wanneer het moeilijk is. Crisis raakt bedrijven eerst en dan het personeel, de gewone mensen.
     
    Rampage vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina