1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Gwent the game

Discussie in 'Games' gestart door Maddmonkey, 6 jul 2016.

  1. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Nog niet heel veel gespeeld, maar vind het erg tof weer.
    Ben wel benieuwd wat de prijs gaat worden van deze game bij release.
     
  2. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    F2P. Inkomsten moeten komen uit koopbare kegs.
     
    Graveheart vindt dit leuk.
  3. Korkss

    Korkss Active Member

    Berichten:
    725
    Leuk Bevonden:
    166
    Zoiets als pay2win? :confused:
     
  4. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Met kaarten spellen is het vrij normaal eigenlijk.

    Prutsers, heb nog steeds geen invite gekregen, matig hoor :+
     
  5. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Nee vergeleken met andere games valt dit echt mee. Per dag krijg je maximaal genoeg voor 4 kegs. Dat is aardig wat al. Daarnaast zijn er vrij veel cheap builds te maken en niet gigantisch veel kaarten. Heel veel overpowerede dingen ben ik ook nog niet tegengekomen
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  6. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Game is echt super vet! Hopelijk wordt het wat makkelijker om wat meer uit te proberen, maar op dit moment is het erg lastig om met andere decks te spelen en daar goed mee te spelen als je daar bijna geen kaarten voor hebt. Soms kom ik wel echt enorm zieke decks tegen... en dat zonder geld besteedt te hebben. Echt bizar.

    Ohja, dit is waarom ik van Scoia'Tael houd. Traps en reactiespel zijn echt heerlijk _O_

     
  7. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.819
    Leuk Bevonden:
    843
    Zoiets als Hearthstone of alle andere f2p kaartspellen tegenwoordig.
     
  8. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Wat ik zo lees, is het spel echter behoorlijk gericht op f2p. Je kan binnen een maand (elke dag de daily rewards meepikken, wat zo'n 10-15 wins is) al rond de 100 kegs komen. Dat is meer dan 100 dollar als je dat in de shop zou kopen. Ondertussen kan je ook per maand een aantal kaarten maken met scrap om jouw deck completer te krijgen. Dat vind ik vrij netjes om eerlijk te zijn.
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  9. Barbabravo

    Barbabravo Active Member

    Berichten:
    1.068
    Leuk Bevonden:
    411
    Ik ben nog niet aan de beta toegekomen vanwege tentamens, maar weet iemand tot hoelang deze speelbaar is? Klinkt allemaal erg vet als ik dit topic zo lees :)
     
  10. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Tot de release en tot nu toe staat de release op early 2017.
     
    Barbabravo vindt dit leuk.
  11. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ik weet dat ik het gratis kan uitproberen maar raden jullie de game aan? Hoe is het spel vergeleken andere cardgames?
     
  12. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik zou eens wat op twitch kijken anders en zelf een oordeel vellen. Ik kan hier wel ja zeggen, maar daar heb jij niet zoveel aan. Het is wel best anders dan andere card games. Geen mana consumption, geen health pool en gericht op goede deck building. Je kan bijna niet wegkomen met meer kaarten in je deck, of bijvoorbeeld een combo strat hebben waar je bv precies 3 specifieke kaarten voor nodig hebt zonder draw mogelijkheden. Dat ga je echt merken dat het dan te RNG'ig is en je maar moet hopen op een goede kaart. Economie is wat ik zo lees vrij goed. max van 3 kegs (waar 5 kaarten in zitten, minstens 1 rare) en 150 scraps (waarmee je cards kan craften. 200 voor een epic en 800 voor een legendary) per dag.

    Maar de gameplay even checken, geeft denk ik een stuk betere indruk. Het is wel wat anders dan andere cardgames wat ik zo gelezen heb.


    Edit: laat mij wat meer toelichten. Het spel is eigenlijk vrij simplistisch en tegelijkertijd vrij diepgaand. Er zijn telkens 2vragen die jij jezelf moet stellen. Wanneer zet ik deze kaart in en wanneer skip ik. Lijkt simpel, maar om constant te spelen vereist dat jouw tegenstander lezen. Welke move probeert hij, is dat en Bluff of gaat hij hier voor de combo, welke counter heb ik beschikbaar? Let wel, op dit moment zijn bepaalde kaarten of strats vrij OP, maar ik weet niet of dat echt zo is of dat het komt door weinig uitgebreide decks. Ik speel voornamelijk met bronzen kaarten namelijk met alleen geralt als gouden kaart die niks speciaals doet.
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2016
    heuft, RemcoM en Korkss vinden dit leuk.
  13. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    [​IMG]

    Eindelijk zover! Zat al 13 levels te wachten op een epic of legendary en dan opeens allebei in 1 keg!!!!! Niet de beste, maar ben eindelijk van de blauwe vloek af :+
     
  14. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Laatst bewerkt: 3 nov 2016
  15. heuft

    heuft Active Member

    Berichten:
    1.510
    Leuk Bevonden:
    53
    hoe weet je nou wanneer je moet passen. dat is toch een pure gok (als je tegenstander nog redelijk wat kaarten heeft) of heb ik het mis.
    vaak ga ik de 2de ronde door om toch maar een ronde te winnen. nadeel is dat je dan daarna niets meer heb.
    hebben jullie ook dat een klein gedeelte buiten het beeld valt? ik kan dus net niet zien hoeveel "ores?" ik heb.
     
  16. Korkss

    Korkss Active Member

    Berichten:
    725
    Leuk Bevonden:
    166
    Iemand idee wanneer er weer een "wave" keys uitgedeeld wordt?
     
  17. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Nee hoor. Stel jij wint de eerste ronde (omdat het een domme monster player is die Eredin>Geralt>Ciri doet en dan passt) dan heeft de tegenstander in ronde 2 waarschijnlijk card advantage. Zorg dan dat jij zoveel mogelijk kaarten/strength van de tegenstander weghaalt met zo min mogelijk kaarten om met een zo gelijk mogelijk aantal kaarten de derde ronde in te gaan. Een ronde opgeven kan ook als je jouw strategie al uitgewerkt heb en een enorm puntenverschil al hebt, als je juist een ronde verder wil zijn (zoals Skellige bv) of skippen zodat je nieuwe kaarten krijgt.

    En xbox neem ik aan? Ja scaling is niet helemaal juist en valt ook niet aan te passen.

    @Korkss wat ik zo lees, zijn er niet echt waves gaande. Hou gewoon alle email folders goed in de gaten. Elke dag worden er keys verzonden.
     
  18. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.456
    Ik heb in het begin Skellige gespeeld, maar met de kaarten die ik toen had vond ik het niet zo.

    Sowieso houd ik het wel bij mijn Shani kaart voor resurrection. Die laat je ook een non-gold unit van de graveyard kiezen en maakt die unit vervolgens ook nog eens gold. :D

    Enige nadeel is dat Shani een gold kaart is. :mad:
     
  19. heuft

    heuft Active Member

    Berichten:
    1.510
    Leuk Bevonden:
    53
    ja op de xbox, thnks dan zoek ik niet verder naar instellingen.
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2016
  20. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Die afbeelding is opeens verdwenen. Het ging tussen een epic frost+rain kaart of ressurection (skellige kaart die een non gold unit terugbrengt), maarja ik heb verder niet zoveel goede kaarten in die decks, dus kan er toch niet echt wat mee =(
     

Deel Deze Pagina