Ik zou eens wat op twitch kijken anders en zelf een oordeel vellen. Ik kan hier wel ja zeggen, maar daar heb jij niet zoveel aan. Het is wel best anders dan andere card games. Geen mana consumption, geen health pool en gericht op goede deck building. Je kan bijna niet wegkomen met meer kaarten in je deck, of bijvoorbeeld een combo strat hebben waar je bv precies 3 specifieke kaarten voor nodig hebt zonder draw mogelijkheden. Dat ga je echt merken dat het dan te RNG'ig is en je maar moet hopen op een goede kaart. Economie is wat ik zo lees vrij goed. max van 3 kegs (waar 5 kaarten in zitten, minstens 1 rare) en 150 scraps (waarmee je cards kan craften. 200 voor een epic en 800 voor een legendary) per dag.
Maar de gameplay even checken, geeft denk ik een stuk betere indruk. Het is wel wat anders dan andere cardgames wat ik zo gelezen heb.
Edit: laat mij wat meer toelichten. Het spel is eigenlijk vrij simplistisch en tegelijkertijd vrij diepgaand. Er zijn telkens 2vragen die jij jezelf moet stellen. Wanneer zet ik deze kaart in en wanneer skip ik. Lijkt simpel, maar om constant te spelen vereist dat jouw tegenstander lezen. Welke move probeert hij, is dat en Bluff of gaat hij hier voor de combo, welke counter heb ik beschikbaar? Let wel, op dit moment zijn bepaalde kaarten of strats vrij OP, maar ik weet niet of dat echt zo is of dat het komt door weinig uitgebreide decks. Ik speel voornamelijk met bronzen kaarten namelijk met alleen geralt als gouden kaart die niks speciaals doet.
Laatst bewerkt: 31 okt 2016
heuft, RemcoM en Korkss vinden dit leuk.