1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS [Finished] PCars BMW 320 TCC – Worldtour!

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Kimi NL, 30 sep 2016.

  1. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Die jaren zijn wel ineens acuut gaan tellen dan. Vorig jaar had je nog nergens last van :p
     
  2. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Er is altijd een kantelmoment.
    Met een afgrond na een bepaalde leeftijd.
    Ben allang blij dat ik nog steeds kan meekomen.
    Maar onvermijdelijk dat het een keer klaar is....over 20 jaar:+

    Had ik trouwens in heat 2 niet de snelste raceronde?:F:
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2016
  3. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Volgens mij ook in de 1e heat :)
     
  4. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Nou... ik beschouw dat als mooie troostprijs
    voor twee mindere heat-uitslagen.
    Er is nog hoop.:cool:
     
  5. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Felicitaties aan @Kimi NL voor het meenemen van de trofee naar het verre Twente! :thumbs: Hij is wel verdiend. Ook namens mij dank voor de organisatie, aangezien je toch zeker 85% van het werk op je hebt genomen :)

    Achteraf gezien waren de laatste races op Bathurst natuurlijk prachtig. Overal strijd, overal foutjes en daardoor een enorm gemixt veld. Nog excuses aan @asjemenou75 voor het 2x (!!) van de baan tikken. Ik weet niet wat ik met jou heb..haha :+ Ik kwam je gisteren wel constant tegen op de baan :)
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  6. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    @Dave 130R Geen probleem, kan gebeuren. Zonder de lag spike was de situatie nooit ontstaan. Even van je gas af was fijn geweest maar dit soort situaties zien we helaas wel vaker.

    Net even race 1 teruggekeken, als Goldpiewie me er niet zo vaak af had getikt had ik misschien nog wel het gevecht voor P1 aan kunnen gaan.



    Paar keer Piewie in kunnen halen maar kort daarna tikte hij mij er tot 3 keer af. De tweede keer tikt hij er twee auto's vanaf en rijdt hij zelf hard door, dat is niet zo netjes natuurlijk.

    Edit: Het is erg handig dat we dezelfde livery hebben. Alle video's zijn vanuit mijn perspectief.
     
  7. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Dat laatste is wel een "mooie" revanche. Hop, vol de penalty zone in duwen :+

    Tikjes kunnen gebeuren (hoewel...), maar niet wachten/op een dergelijke manier iemand passeren is behoorlijk not done...
     
  8. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    not done... Gewoon smerig.. (al realiseer ik me dat t bovenstaande natuurlijk een compilatie van vier acties over een heel halfuur is, waardoor t nog net wat o gelukkiger overkomt, zo samengevat)..

    maar wow. Wist niet dat het zo vaak was @Beltoni! Denk dat ik in jou geval een stuk meer stampij had gemaakt in de lobby! De tikjes ansich kunnen gebeuren natuurlijk. Baan is lastig, rempunten vaak onoverzichtelijk.. De tikjes hoor je me niet over, Een keer, twee keer... maar geef dan iig je plaats terug als je zo iemand voorbijsteekt:mad:

    pw mag van geluk spreken dat t bij jou was! Als ik twee van zulke tikken krijg (zonder #plaatsteruggeefs) had ik m er bij de derde tik genadeloos afgerost (gevalletje falende remmen) bij laatste chicane, sector drie, kan ik je vertellen. Misschien onsportief, en het mag niet natuurlijk, maar ergens ligt de grens.

    nogmaals.. De tikjes kunnen gebeuren, maar geef je plaats gewoon terug als je op zon manier iemand passeert. Zo kan ik ook inhalen op bathurst..

    Zelf ben ik ook niet heilig.. Ik haalde asjemenou op bathurst wat ongelukkig in maar kreeg, na directe navraag bij hem 'toestemming' om door te rijden toen ik ernaar vroeg. Zelf ook een rosje geïncasseerd maar dat werd later netjes opgelost met plaatsteruggeefs,dus niks aan de hand. Zo zou het moeten gaan eigenlijk.

    maargoed..iedereen maakt fouten. Als we er maar van leren<3 hoe vaker ik mn post edit, hoe milder ik word :)
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2016
  9. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Na tik 1 liet hij mij er wel voorbij, om in de chicane direct daarna er vervolgens 2 mensen af te tikken... Kan me haast niet voorstellen dat je dit zo vaak "per ongeluk" doet, laten we het maar op onkunde houden.
     
  10. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Hmm, <3<3 voor het er voorbij laten! :)
     
  11. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik heb even het filmpje bekeken, geanalyseerd en mijn meningen opgesteld. Als onderdeel van de raceleiding is het misschien niet heel netjes om mijn mening hierover te geven, maar ik wil een beetje tegengas geven op de meningen hier en constateringen hier. Daarnaast heb ik een paar notities die ik graag wil vermelden voordat je begint te lezen:

    - Ik wil heel graag ook de mening van @GoldPwnageNL horen! Ik zat met mijn constatering op hem ook fout en dat heeft hij ook aan het licht gebracht, dus vandaar dat ik graag zijn mening hierover wil horen. (mag ook via de PB!)
    - In het laatste filmpje en één na laatste filmpje ben je van positie gewisseld met hem, hoe? Is dat clean gegaan van Beltoons kant? Ik heb zelf geen replay van Race 2.
    - Het is een opsomming van 2 races, met enkel de kant van Beltoon. Ik zal de race uit het perspectief van Gold ook moeten zien om een eerlijk oordeel te kunnen vellen.

    Het tikje in de bergen vind ik op zich nog wel redelijk begrijpelijk en is niet heel veel aan te doen. Dat stuk is heuvelafwaarts en als je daar op een andere lijn zit (wat hij zit) is het schier onmogelijk om nog harder te gaan remmen. Je ziet dat hij met meer snelheid aankomt en jouw raakt en naar de buitenkant van de baan drukt. Dat hij na die actie niet remt, vind ik ook nog niet zo vreemd aangezien je dan het hele rechte stuk nog aan schade hebt. Ik zou dat ook niet doen.

    Vervolgens geeft hij wel, als hij op snelheid is, redelijk eenvoudig de plek terug en laat ook Racerblade voor. Begrijpelijk en netjes. Je kunt op dat rechte stuk redelijk eenvoudig verdedigen door de snellere partij te laten remmen door een andere lijn door die bocht te nemen. De eerste minuut van het filmpje vind ik dus niet heel schokkend of dat je kunt spreken van opzet of onkunde.

    Het tweede incident begint in mijn ogen met een inschattingsfout. Hij remt net zo laat als de anderen, maar kruist te vroeg achter Racerblade langs, althans je ziet dat hij probeert te kruizen maar daarbij Racerblade raakt. Het is een fout die iedereen kan overkomen. Kijk naar mijn tik op Asjemenou toen we op Imola reden. Ook fout, betekende het einde voor de race van Asjemenou en werd ook foutief opgelost door mij. Dat doet hij ook in die actie, in mijn ogen. Het is het begin van de race en iedereen is gretig om het veld in te halen (ik riep na die actie nog “Van 12 naar 6 in 1 bocht!”, om vervolgens mijn BMW met een dubbele schroef in de muur te parkeren 3 bochten later)

    Het foutief oplossen van die situatie vind ik een kwalijkere zaak dan het veroorzaken van het ongeluk, aangezien dit vaker gebeurd is (ook met mij en anderen in de beginronden van een race) en dat is nou eenmaal racen. Als snap ik dat het gewoon “fucked up” is voor Racer en Beltoon.

    Waar het een kwalijke zaak begint te worden is bij de actie getiteld “derde tikje”. Daar geeft hij een tikje (later aanremmen) wat Beltoon op het gras drukt. Wederom kan ik daar nog enigszins begrijpelijk op reageren, want ik heb Loyall, Rossi en ikzelf, die fout ook zien maken. Het is gewoon een hele lastige bocht om een rempunt vast te stellen en als je reageert op het remlicht van je voorganger, ben je al te laat. Dat hij kiest voor het pakken van de positie in tegenstelling tot het teruggeven, is dan weer het discutabele punt.
     
  12. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Voor de duidelijkheid.. De tikjes heb ik nog wel enig begrip voor, gezien complexiteit track, maar het (ogenschijnlijk) niet wachten gewoon iets minder :)
     
    Racerblade01 vindt dit leuk.
  13. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Als ik wat meer tijd in de cuo had gestoken en het zou gaan om P3-5 had ik er wel werk van gemaakt. Als ik 4 van de 10 races niet heb gereden kan ik er niet wakker van liggen of ik 10e, 8e of 14e wordt. Wilde dit wel even aankaarten want hier moeten mensen gewoon op letten. Als het om een duel gaat, prima. Constant te laat remmen en zo mensen van de baan duwen wekt gewoon een hoop frustratie op.

    Heb het stuk tekst van Kimi nog niet helemaal gelezen, dat doe ik vanavond. Wel kan ik zeggen dat het hele filmpje van Race 1 is gemaakt.
     
  14. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    Momenteel zit ik weer gewoon op werk en denk er eigenlijk niet meer aan. Maar ik vind het belangrijk dat dit wordt uitgepraat. Want het ging hier en daar niet helemaal goed, en wil dit ook niet mee nemen naar de volgende cup.

    Vorig weekend was voor mij rommelig race. Met veel foute van mijn kant tot frustratie van andere.
    Dit kwam ook deels omdat ik niet had geoefend en dat was mijn fout.
    Ik heb de replays niet opgeslagen dus kan het helaas niet allemaal terug kijken.

    Eerst wil ik het even hebben over het incident met @Kimi NL en mij.

    Kimi zat achter mij en daarachter zaten nog meer deelnemers. Natuurlijk voelde ik de druk van Kimi en kimi voelde waarschijnlijk ook de druk van achter en wou er snel langs. Het hele weekend was dit al mijn slechtste bocht. Dus ik schoot een beetje door bij het aan remmen. Hierdoor kwam ik met 2 wielen in het gras. Natuurlijk probeerde ik rustig weer op de baan te komen zonder enige problemen. Na mijn zicht was er links nog genoeg ruimte vrij om mij in te halen. Dit had ik ook verwacht omdat ik ook nog eens langzamer was door het gras en ik nog half op het gras was. Maar helaas kreeg ik toch een tik en begon te slippen. Hierdoor kwam ik tegen ander deelnemers aan. Dit had ook erger kunnen aflopen maar gelukkig kon in daarna mijn weg weer vervolgen.

    De actie vond ik nog wel mee vallen maar de reactie wat minder. Later in de race was dat nog steeds het geval.
    Ik vind dat dat we het hierbij moeten laten alleen verwacht ik nog wel een bosje bloemen ;)


    Incidenten met @Beltoni
    Ik zelf wil het liefst clean rijden, dit was dus niet het geval. Ik maakte veel fouten en ook in de bocht met het incident van kimi. Dit heeft niets met beltoon te maken maar helaas zat die die race wel veel voor mij.

    Ik weet ik hoe veel ik tegen je achterkant ben gereden maar het voelde als best veel. De eerst was bij het downhill gedeelte. En tikte ik je achterkant aan. Hier gaf ik je positie terug en hierbij zat @Racerblade01 pal achter je en verloor ik ook die positie. Ik remde laat en haalde op mijn beeld de bocht perfect maar omdat het project cars is wist ik al wat er was gebeurd toen ik achter me keek. Ik voelde namelijk helemaal niets en komt door die onzichtbare hitbox. Dat neemt niet weg dat ik erg dichtbij zat.

    De volgende incidenten waren mijn fout en ben ik ook niet trots op want niemand wil tegen iemand aan zitten en vooral niet achter.
    En toen dit gebeurde probeerde je mij van de baan te duwen ja verdiende ik ook wel een beetje maar als ik die tik had gekregen had ik het anders opgelost.

    Ik laat dit graag achter mij en kijk graag uit naar de volgende cup!
    Ik wil niet dat dit bericht voor een hele discussie zorgt maar ik hoor graag reacties :+
     
    Laatst bewerkt: 13 dec 2016
    Beltoni, Rossi46, Racerblade01 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Groepsknuffel?
     
    GoldPwnageNL en Kimi NL vinden dit leuk.
  16. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
  17. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    ff wat anders dan......mijn xbox blijft in het groene laadscherm hangen??? iemand een idee? Had Hrtwiethok dat laatst ook niet of Racer?
     
  18. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik heb er geen ervaring mee.. maar zag onderstaand filmpje (910 liks, 63 dislikes) toen ik erop ging googlen.
     
  19. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Zie whatsapp of berichtje mobiel
     
  20. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Xbox is dood.. Mijn eerste xb1 had dat binnen 3 weken..als je nog garantie hebt gebruik van maken.. Moet je maar googlen op green screen xbox one


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina