[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Dit komt echt over als het niet durven uitspreken wat je nu daadwerkelijk denkt :+ Laten we eerlijk zijn, de Marokkaanse jongeren zorgen voor genoeg problemen. Dat wil niet zeggen dat Nederlanders, Polen of mensen van Mars dat niet doen. Die doen dat net zo goed ... alleen is het een gegeven dat in een hoop wijken deze jongeren de boel goed op stelten zetten waardoor bewoners hun huis niet meer uit durven. Sure, wat Wilders zei had misschien minder expliciet gekunnen maar het klopt toch? Dat diezelfde bevolkingsgroep het dan überhaupt tot een rechtzaak kan laten komen is gewoon belachelijk. Klaar. Je mag dus gewoon niet zeggen wat je denkt? Daar komt het, imo, op neer.

Prima. Dan trek ik ome Ali ook voor de rechter want die noemde me gisteren nog "gekke kaaskop".

bulletproof010 en Lethal AK47 vinden dit leuk.
  2. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Precies dit, hoe kan je nou voor tolerantie strijden als je eigenlijk pro-Erdogan bent?

3. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    haha oké ik ga niet reageren

4. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    you just did

Jorrie vindt dit leuk.
  5. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Nederlanders lijken zichzelf soms het recht toe te eigenen alles te kunnen zeggen en als het verkeerd overkomt te zeggen: 'ja maar is toch vrijheid van meningsuiting'?

De vrijheid van meningsuiting is er zodat iedereen in nederland vrij is zijn mening te geven zonder de inmenging van de Staat. Dat betekent niet dat het een vrijbrief is om anderen te beledigen op grond van religie, afkomst of whatever.
    Als je dat als politicus doet in een zaal en mensen probeert op te ruien krijg je hele enge praktijken.

Ik vind het nog steeds een misselijkmakende uitspraak om zonder nuance één groep uit te sluiten..

Yellow 13 vindt dit leuk.
  6. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Kapperszaak Utrecht wint verkiezing slechtste slogan met 'zit je haircut'

Wat een nieuws! 8)

Reckuuza vindt dit leuk.
  7. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Vind hem geniaal haha.

8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Een politicus zou toch júist het recht van vrijheid van meningsuiting moeten hebben? Die maakt het beleid, die moet zeggen wat het volk wil.

Zolang je niet intrensiek oproept tot geweldig of haat mag je zeggen wat je wilt.
    Heel eerlijk gezegd snap ik dan ook niet dat PVV'ers deze uitspraken afkeuren. En als er een cartoonist wordt neergeknald die eenzelfde mening op een satirische wijze uitdraagt is de wereld weer te klein.

Laatst bewerkt: 13 dec 2016
  9. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
  10. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    context en vorm is hier wel van belang vind ik. een betoog houden voor specifieke etnische of religieuze immigratiestop is wat anders oproepen tot minder [specifieke etnische of religieuze] minderheden in een zaaltje medestanders (ook de "hoe" vraag die het oproept, het antwoord daarop komt namelijk in de buurt van geweld).

je vergelijking met satirici gaat om dezelfde reden mank, hun maatschappelijke functie is totaal anders dan die van politici en om die redenen kunnen zij heel andere middelen inzetten.

11. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Wacht ff ... als het satirisch (toch kwetsend) word gebracht kan het dus wél? Als een politicus "minder minder minder" roept kan het dus niet? Komt, volgens mij, op hetzelfde neer? Je beledigd een bevolkingsgroep. Zij het door een cartoon of door een uitspraak. Wat de Staat nu heeft gedaan is iemand monddood maken door hem een boete op te leggen. In feite word er nu door de Staat een "stance" ingenomen die overkomt als : "... stoute Geert. Niet meer je mening geven. Stel je voor wat het teweegbrengt".

Om dan terug te komen op het stukje "geweld" ... dat slaat echt nergens op. Dat er een menigte reageert omdat Wilders zijn mening geeft over Marokkanen en aantoont dat deze bevolkingsgroep (lees; niet alle Marokkanen) voor de meeste problemen zorgen ... tja. Volgens mij zijn er (correct me if I'm wrong) geen incidenten geweest na deze uitspraak.

Maar omdat een stel mensen het nuttig vind om aangifte te doen tegen Wilders en hier vervolgens nog wat mee gedaan word is eigenlijk schrikbarend. Wil dat nou zeggen dat ik ook aangifte kan doen tegen mijn overbuurman die mij een "Nederlandse pannenkoek" noemt?

RaouLioo vindt dit leuk.
  12. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    inderdaad. komt niet op hetzelfde neer omdat de rol van een satiricus =/= politicus. die uitspraak is gewoon gebaseerd op het recht, dus klopt niet om het als aanval op wilders te zien.

maakt niet uit of er geweld uit ontstaat, het gaat om de suggestie dat bepaalde staatsburgers op basis van hun etniciteit moeten afnemen in aantal. dat kan op een paar manieren, alle wederrechtelijk

ja, zou je de weg naar het gerecht dan willen blokkeren? hoe zie je dat voor je?

13. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Dat ben ik niet helemaal met je eens.. een politicus moet evenveel recht hebben als een journalist of een "gewone" burger op het recht op vrijheid van meningsuiting. Wel zou een politicus dit recht juist moeten verdedigen.

De vrijheid van meningsuiting is er zodat iedereen hier het recht heeft om een andere mening aan te hangen dan de Staat.
    We hebben echter niet het recht om te beledigen, of om ons beledigd te voelen. Dat is een keuze.
    Die keuze werkt natuurlijk twee kanten op.

Als je als politicus willens en wetens de keus maakt een bepaalde groep uit te sluiten dan mág je dat wel roepen..maar is dat wel bijzonder onsmaakvol. Vooral als je een volle zaal oproept deze boodschap te scanderen..die nogmaals zonder enige nuance is..is dat echt misselijkmakend.

Nogmaals vrijheid van meningsuiting moet niet misbruikt worden om zomaar alles te kunnen roepen. De hele rechtzaak is er toch ook omdat dit sort teksten erg dichtbij haatzaaiing en discriminatie komen.

Ja, absoluut!! Natuurlijk heb jij het recht om aangifte te doen. Dat is toch juist het mooie van onze rechtstaat?! Je zal er waarschijnlijk niet ver mee komen.. maar wees blij dat je in ieder geval het recht hebt om aangifte te kunnen doen tegen een ander als je je gediscrimineerd, bedreigd of buitengesloten voelt.

En bedenk je dan ook dat stel dat een marokkaanse nederlander op TV een grote groep marokkanen zou oproepen om Nederlanders hun eigen land uit te willen schoppen en dat hij dat wel even gaat regelen dat dan ook "vrijheid van meningsuiting is".

Laatst bewerkt: 13 dec 2016
    Juunanagou vindt dit leuk.
  14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    En zo frutselt Rutte in het geheim verder aan het associatieverdrag met Oekraïne. Wat is het ook een farce. Twee keer heeft de burger op een dergelijke manier inspraak gekregen. Eerst kregen we inspraak bij de Europese Grondwet. echter het antwoord 'nee' stond onze leiders niet aan dus andere kaft er over en verder. Vervolgens kregen we inspraak bij het associatieverdrag (weliswaar niet bindend, maar met de belofte dat er rekening mee zou worden gehouden) en wederom is onze regering niet blij met het resultaat dus moet het er maar op een andere manier door.

Laatst bewerkt: 14 dec 2016
    L.A. vindt dit leuk.
  15. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Leuk he, democratie.:+

Maar!! in andere landen is het zo slecht omdat je het daar niet mag zeggen.
    Hier wel, maar wordt er niet naar je geluisterd.

Resultaat is bij beiden hetzelfde.:x

EDIT: disclaimer; niet te serieus nemen dit jongens, sarcasme.;)

Kevf vindt dit leuk.
  16. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Ja? En word er gehoor gegeven aan wat "wij" willen dan? Gros van de Nederlanders ziet graag dat Zwarte Piet blijft staan maar hier en daar passen gemeentes het "gezicht" van Zwarte Piet aan omdat ze bang zijn voor de gevolgen. Vroeger zagen mijn ouders en buurtbewoners liever een speeltuin in het park komen ... dat werd een Moskee.

Als wij nu met 1000 man aangifte doen tegen Rutten ... omdat wij het gevoel hebben beroofd/kaal geplukt te worden ... denk je nou echt dat daar gehoor aan gegeven word?

Nederland is een verdeeld land waarin niemand durft te zeggen hoe de vork in de steel steekt. Dat is het probleem.

@fredfenster ... sorry man. Maar zo'n post als die van jou ... daar gaat m'n bloed van koken.

Echt man ... Staatsburgers? ... ik denk dat ome Geert doelt op de probleem jongeren. Je weet wel, die snot jong die constant in aanraking komen met politie. Diefstal plegen en voor overlast zorgen om het vervolgens op 'et kaartje "ik ben racistisch bejegend" te gooien. Het kaartje "racisme" word te pas en onpas getrokken ... en dat slaat echt als een kut op 'n aambeeld.

Heb vroeger maar vaak zat overhoop gelegen met Marokkaanse jongeren. Waarom? Geen idee. Vinden het leuk om te knokken als je in je eentje over straat loopt ... of je zusje van d'r fiets trekken, d'r bespugen en in d'r gezicht schoppen. Waarom? Geen idee. Was er aanleiding voor? Niet bepaald. Of van de kermis afkomen met een grote knuffel voor je jongste zusje ... waar vervolgens zo'n klein eikeltje een peuk op uitdrukt en keihard wegrent. En ja, deze jongen heeft ook Marokkaanse vrienden. Deze Marokkanen (vrienden dus) beseffen maar al te goed dat de jongeren een groter probleem worden en niet hard genoeg aangepakt worden. Ook deze zijn van mening dat ome Geert momenteel veel aanhangers heeft omdat Nederland in angst leeft voor deze foute typetjes. Het grote verschil is is dat deze mensen wel beseffen dat ze hier te gast zijn en zich ook aanpassen (zover dat kan). Allemaal een baan, spreken fatsoenlijk Nederlands en laten mensen in hun waarde. "Het probleem word niet bij naam genoemd".

De gemiddelde Nederlander is daar gewoon te schijterig voor. Die zien wat gebeuren en durven de politie niet te bellen omdat ze bang zijn dat diezelfde jongeren (die voor problemen zorgen) straks een baksteen door de ruit flikkeren. Denk je echt dat jij als Nederlander de debiel uit kan gaan hangen in Marokko? Ik daag je uit om daar een misdrijf te plegen, al is het het stelen van een snoepje. Denk je nou echt dat ze daar rekening met je houden? Nee hoor. De cel in, opdonderen. Mag je daar lekker wegrotten.

Enfin, ze zijn niet allemaal zo... maar dat er een stijgende lijn in zit m.b.t probleemjongeren (van welke afkomst dan ook) mag duidelijk zijn.

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617

Nou nee.
    Dat is het hele probleem van die vrijheid. Je hebt het recht je beledigd te voelen maar dit staat allerminst in de wet vastgelegd (gelukkig). Als iedereen een zaak heeft zodra die zich beledigd voelt kun je de vrijheid van meningsuiting net zo goed afschaffen. Want anno 2016 lijkt het ineens hip om je beledigd te voelen om alles en niets. Enige tolerantie ontbreekt. Daarom is het ook niet verboden om iemand te beledigen naar mijn weten, en dat is maar goed ook.

Mijn mening is nog steeds: vrijheid van meningsuiting is een groot goed, maar je moet altijd bereid zijn ook de consequenties te dragen. Alleen als het echt oproept tot geweld of haatzaaiing is ga je een stap te ver.

Oftwel je interpreteert het verkeerd.
    Jij analyseert uitspraken en boodschappen om context en vorm, maar het gaat toch juist om de uitkomst? Een allochtoon interpreteert een cartoon over Mohammed nogal anders als een Westerling die de lol er wel van in ziet, dus in dat opzicht kan een cartoon nog gevaarlijkere gevolgen hebben dan een Wilders uitspraak in mijn ogen. Wij Westerlingen zijn namelijk de enige die die tweedeling maken tussen satire en realiteit, alle buthurtt moslim's zijn blijkbaar niet in staat dat te doen.

PS volgen mensen nog de situatie in Aleppo? Ik sta verbaasd over de berichtgeving in het Westen trouwens. Eng.

Rampage vindt dit leuk.
  18. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    Zolang mensen liever nieuwsberichten lezen die over de zoveelste Kardashian gaan, de breakdown van Kanye of elk willekeurig ander sneu persoon die een "Persoonlijkheid" is, focussen nieuwssites zich natuurlijk liever op berichten dat kliks/inkomsten genereren.

NOS bericht best wel goed toch over de situatie in Aleppo?

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Nee.
    Kijk, feit is dat de bevolking lijdt onder de oorlog.

Maar de ware agressor zijn de rebellen, die gesteund worden door o.a. de US. Dit zijn gewoon moslimterroristen die een schrikbewind voeren over de bevolking van Aleppo en in andere bezette gebieden. Syrië is ze beu. Rusland en de SAA hebben al meerdere staakt het vuren voorgesteld om de bevolking een veilige aftocht te geven uit Aleppo, maar de rebellen houden dat tegen of schieten eigen landgenoten dood die willen vluchten. Syrië is (nouja was voornamelijk) een seculier land dat zich niet liet verleiden tot Qatar praktijken met een sharia etc. Heel westers vooral. De bevolking zit dus helemaal niet te wachten op salafistische rebellen die het land willen regeren met de Koran onder de arm.

Oftewel het is echt een propaganda oorlog geworden, van beide kanten!

Nu Aleppo dus zo goed als verovererd is door het Syrische leger is de bevolking dolblij. Er duiken beelden op van feestende meutes en de Syrische vlag wordt gehezen op belangrijke gebouwen: [​IMG]

Rusland en Syrië zijn nu vol bezig om de bevolking te helpen, te evacueren en medische hulp te geven. Wat lezen we in de pers? Geruchten dat er bevolking wordt geëxecuteerd zonder enig bewijs of bron.
    http://nos.nl/artikel/2148142-vn-zeker-82-burgers-aleppo-geexecuteerd-door-syrische-leger.html

Dit is gewoon propaganda tegen SAA en Rusland waarvan ik echt niet snap dat een nieuwssite als de NOS dit plaatst. Het slaat nergens op, is VOLKOMEN onlogisch en wat ik vermoed gewoon grotendeels niet waar. Ban-Ki Moon heeft het over de val van Aleppo, wat ik echt vreemd vind.

http://www.independent.co.uk/voices...more-than-one-story-robert-fisk-a7471576.html

If you don't read the newspaper, you're uninformed. If you read the newspaper, you're misinformed.
    https://www.facebook.com/GaryOwen/videos/10155454326024237/?hc_ref=NEWSFEED

fredfenster, L.A., Scarlett en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    Bedankt voor de opheldering!

Deel Deze Pagina