1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Vakantie] waar ga jij naartoe op vakantie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 23 apr 2006.

  1. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    Hier mag je mij alles over vertellen zodra je geweest bent!
     
  2. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Ondertussen bijna 4 maand wonend op Bali. Prima land dat Indonesië, zolang je maar niet teveel dingen wilt veranderen. Enige mensen die hier kut zijn, zijn de expats. Na 4 maand op Bali heb je veel ook wel gezien 8) al zorgt regenseizoen wel voor een afwisseling.

    In januari ga ik nog een paar dagen Singapore en begin februari ga ik nog paar dagen Kuala Lumpur en naar Tokyo! Dat laatste heb ik heel erg veel zin in! Volgens mij zijn er hier ook een aantal daar geweest, nog tips?

    Singapore heb ik wel aardig ingepland, Kuala Lumpur ga ik blanco heen en daar beetje chillen. Kijken wat er gebeurt.
     
    Reckuuza, Burt Macklin, Tyrant en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Wauw _O_ hoe kom je daar zo terecht? Werk gevonden ook of kun je online werken?

    Dit is precies een droom van mij. Lekker op strand in bali zitten en op afstand wat werken waarmee je genoeg verdient om daar lekker leven te leiden.
     
  4. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Oké, wacht nuance: ik woon hier tijdelijk. Ga in februari weer terug, doe hier onderzoek voor mijn studie. Als buitenlander kun je hier ook bijna niet aan het werk. Alleen online werk is goed te doen hier. De Indonesische regering is heel beschermend voor het land qua werk. Liever 4 Indonesiers aan het werk die het werk van 1 buitenlander doet.

    Stikt hier wel van de oude buitenlanders die hun jaren hier komen uitzitten. Er is wel een groep buitenlanders die hier het online werk doen op het strand. Het is ook wel te doen qua kosten, want leven hier kost in principe heel weinig. Visums zijn de grootste kosten en een goedkope huur vinden als buitenlander is lastig.

    Mooiste vind ik nog de mentaliteit dat als het werkt het wel goed is. Het gaat ten kostte van groei, maar die mensen hier leven schijnbaar zonder zoveel stress. Ik zie een maat van mij hier zoveel veranderingen voorstellen om het efficiënter te maken, maar de mensen hier hebben daar geen behoefte aan. Waarom iets veranderen wat toch al 'goed' werkt? Heerlijk.

    Prachtig land. Af en toe gewoon even lekker op de scooter stappen en over Bali crossen. Plus prachtige Balinese vrouwen.

    Man. Ik wou dat ik dit als werk kon doen. Ook mijn droom online werk kunnen doen terwijl je op een prachtige locatie als dit zit.
     
    AnubisNefer, Reckuuza, RemcoM en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    wat voor onderzoek @Zeepsop (in a nutshell)
     
  6. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Marktonderzoek voor de medische markt.
     
    fredfenster vindt dit leuk.
  7. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    En nergens over klagen.

    Genoeg Balinezen die standaard 50 per week werken voor 50 euro in de maand waarvan ze 35 euro al kwijt zijn aan de huur van 1 kamer voor hun gezin.

    Ondanks dat, blijven ze vrolijk en komen ze niks tekort.

    Heb zowel in Jakarta als Bali gezeten/gewoond en ik prefereer de Boeddhistische Bali.

    Een verademing om niet om 0600 uur een moskee te horen en dat je daarvan wakker wordt. ;-)
     
  8. Scorp2111

    Scorp2111 Active Member

    Berichten:
    646
    Leuk Bevonden:
    213
    Morgen weer even terug naar Nederland voor 2 weekends :)
     
  9. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Sowieso gaan!
    Als ik wat meer tijd heb zal ik wat tips in je DM gooien.
     
    Saaslijer en L.A. vinden dit leuk.
  10. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Iemand nog tips voor een leuk en betaalbaar hotelletje in London? Vorige keer zaten we bij Hyde Park.
     
  11. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Ik ben ook wel geinteresseerd O-)
    Staat al jaren hoog op de lijst
     
    Burt Macklin vindt dit leuk.
  12. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    Dat wordt een lang betoog schrijven in dit topic @Baukehimself ;)

    Ik zou nog wel wat tips willen voor een klein weekje weg met mijn vriendin in de periode september/oktober.. Kom maar door zou ik zeggen!
     
  13. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Ik en mijn vriendin willen in Mei naar Jamaica gaan, voor ongeveer 2-3 weken.

    Natuurlijk al zelf research gedaan, maar iemand die ons goede tips kan geven?

    Zijn er dingen die je echt moet zien? Of dingen die je beter (ondanks dat het overal staat) beter kunt vermijden?
    Wordt een bepaalde vlieghaven aangeraden? Is "semi-backpacken" (dus beetje het eiland rond reizen, maar af en toe ook gewoon lekker een paar dagen in hetzelfde hotel blijven) goed te doen?
    Zijn er afraders qua overnachtingen? Of zojuist echte aanraders? Een beetje avontuurlijk mag wel hoor!

    Is wiet roken een probleem (lijkt me in de praktijk wel mee te vallen)? Valt het weer mee in Mei? Dit is na horen niet de beste maand, maar eerder is geen optie en later zijn de tickets zo duur...

    Alles is welkom!
     
  14. Scorp2111

    Scorp2111 Active Member

    Berichten:
    646
    Leuk Bevonden:
    213
    Begin februari even naar Toronto en eind maart naar Nederland en dan een weekendje Poznan in Polen met m'n oude voetbalteam, als dat geen rotbende wordt... :+
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574

    Is legaal, maar dat kan toch ook gewoon in Nederland?

    Of kun je niet ff 3 weken zonder :p
     
    L.A. vindt dit leuk.
  16. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Echt he..
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  17. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Zeker wel. Thuis drink je soms ook, maar als je naar Ibiza gaat laat je je biertje toch ook niet staan? Als wij naar Jamaica gaan, willen wij smoken.
    Dat we het in Nederland kunnen wil niet zeggen dat je het ergens anders (Jamaica, waar het toch een beetje erbij hoort), niet mag/moet/kan doen.

    Het is niet dat we naar Jamaica gaan daarvoor...
     
  18. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Wat is een goeie site voor zomervakantiedeals? :)
     
  19. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Het is wel toevallig.
     
  20. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    972
    Leuk Bevonden:
    8.780
    Is er hier wel eens iemand naar Hawaii geweest?
    En uiteraard: Zo ja, wat vond je ervan?
     

Deel Deze Pagina