1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    :'-(
     
  2. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Potverdorie lamacum nog aan toe!!1!

    O ja, nu we het toch over Turken hebben... Wederom bevatte meer dan de helft broodjes kebab die werden getest in lab poepbacteriën. Lekkaaah!
     
    Laatst bewerkt: 2 feb 2017
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik voel me er meer dan ongemakkelijk bij. Persoonlijk vind ik het echt om te kotsen. Ja Trump maakt rare sprongen en haalt vreemde acties uit. Maar de actiebereidheid van links is iets om bang van te worden. Er stond he-le-maal niemand op het Malieveld nadat Erdogan 100.000 man had opgesloten en er bewijs van martelingen naar buiten kwamen en er stonden al net zo veel mensen op dat veld toen er maar niks gebeurde rondom MH17, ook heb ik de protesten tegen het inreisverbod van Australië ook gemist en toen Hongarije de grenzen sloot was het ook stil. Waar was iedereen toen bleek dat we kindbruidjes gedoogden in Nederland en problematiek rondom asielzoekers werd verzwegen. Echter wanneer een president er voor zorgt dat een dikke 100 man op een vliegveld vast komen te zitten en na een paar maanden ws 50.000 per jaar gaat binnen laten (net zoveel als Obama eerst) dan is de wereld te klein, erg eng.
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2017
    Zumpelvelder vindt dit leuk.
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ja ik ben met Kevf eens. Vooropgesteld, Trump is een idioot en het is echt knap dat hij zich in 1 week nog minder presidentieel weet te gedragen dan de leiders in Turkije, Noord-Korea en Rusland. Maar die hele anti-Trump sentimenten die hier heersen op werkelijk alles wat die doet gaat een beetje ver.

    Tijdje geleden stond Malieveld ook vol met linkse rakkers die tegen TTIP aan het protesteren waren. Diezelfde gasten stonden nu tegen Trump, terwijl hij in dat opzicht juist aan hun kant staat.
    En ja, ook Donald heeft natuurlijk een handje van feiten verdraaien, maar toch.

    Daarnaast zie ik gewoon ook hier de rol van de media en hoe zij enorme massa's kunnen sturen.
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2017
    Kevf vindt dit leuk.
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  6. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    @Kevf ... ik vraag me soms af, aan de hand van de reacties en posts die jij hier maakt, of jij niet met een M16 in je handen de straat op gaat :+ Of achter kogelwerend glas van het zonnetje geniet.

    Anyway;

    http://money.cnn.com/2017/02/02/media/kfile-stern-on-trump/

    Vond dit wel een leuk stuk. Lach me kapot als hij na 1 jaar het voor gezien houd :+

    It was all a joke people.
     
  7. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Jullie bagatelliseren de persoonlijkheid Trump, "ja, natuurlijk is het een idioot, maar...."
    en leggen de focus vervolgens op zijn beleid, dat volgens jullie niet rechtser of maar marginaal rechtser is dan we elders eerder hebben gezien (en dat kan ik wel begrijpen).
    Daarmee beargumenteren jullie dat die protesten dus overdreven, of zelfs hypocriet zijn (immers waarom nu wel en voorheen niet?)

    Maar die protestors zien het precies andersom
    "ja, natuurlijk hadden we eerder ook streng immigratiebeleid, maar toen hadden we geen president die en masse moslims beledigde en haat & verdeeldheid zaaide"
    "ja, ik heb óók bedenkingen bij NAFTA, maar ik sta er niet achter dat we Mexicanen wegzetten als verkrachters en moordenaars"
    De immigratiestop etc. is voor hen niet de reden om te gaan protesteren, maar de druppel, het voorbeeld.

    En het gekke is dat iedereen het dus over één ding eens is: hij is een idioot.
    Zoals de NY Times concludeerde na de verkiezing:
    The media took him literally, but not seriously.
    The public took him seriously, but not literally.
    En dat inzicht gaat nu ook op voor Nederland: links veroordeeld Trump op basis van zijn onberekenbare persoonlijkheid, rechts beoordeeld zijn beleid. En ik snap die blik wel; naar het beleid kijken is namelijk de meest nuchtere, feitelijke beschouwing. Maar links en rechts praten langs elkaar heen en het gevolg is dat iedereen zich alleen maar meer gaat opwinden.


    Deze getallen zijn niet met elkaar te vergelijken. Dit zijn appels en peren.
    Die 50.000 zijn asielaanvragen.
    Die 100 zijn visa-houders en permanent residents.
    Trump heeft geen stop gezet op asielaanvragen, maar weigert iedereen met een bepaalde nationaliteit - ongeacht of het een kort bezoek betreft, of dat die persoon al een verblijfsvergunning heeft. Dat is een extreme overreactie. Obama heeft dat niet gedaan (hij heeft wel asielaanvragen ingeperkt).
    Stel dat je vriendin op vakantie gaat en bij terugkomst mag ze het plotseling het land niet meer in, dan word je toch terecht woedend?



    Hier nog een tweet om mijn post luchtig mee af te sluiten:

    :lol:
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2017
    Cyndris, Rampage, L.A. en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Het volk heeft deze man toch gekozen? Dan moeten ze leren leven met de consequentie hiervan. Dat merendeel vervolgens niet op komt dagen op de momenten dat het moet, tja ... dat is gewoon dom. Nu, net wanneer het te laat is, komen ze erachter wat voor man het is.

    Trump heeft een grote bek en is een "gevaar" voor Amerika ... meer dan dat de "illegale" zijn op dat moment. Tuurlijk word nu alles op Obama gegooid. "Worst President in the history of the United States". Ja, prima. Obama heeft echter wel twee termijnen volgemaakt zonder schandalen en geprobeerd er wat van te maken. "Ja! Maar Obama had ook een ban op immigranten". Ja en nee. Obama had een ban maar die mensen kwamen na een strenge controle nog wel het land in. Trump heeft er voor gezorgd dat mensen geen kant meer op kunnen. "Ja! Maar Obama voerde oorlog met meer landen". Ja en nee. Obama trok ten strijde tegen het opkomende ISIS en ondersteunde landen die daar oorlog voerden. Dat kan je goed of slecht vinden maar samen sta je sterk. Echter zat Obama zijn voorganger, Bush, ook al met z'n neus diep in de stront in Irak, Afghanistan en noem zo maar op. Obama z'n belofte om zich terug te trekken heeft hij deels waargemaakt. Ook hier zie ik de media nu massaal op duiken. Why?

    Donald Trump is nu 3 (?) weken President en heeft al meer tongen losgemaakt dan menig andere President. Hij creëert nu nog meer verdeeldheid in dat land terwijl je juist (denk ik?) als President moet zorgen dat alle neuzen dezelfde kant opstaan. Dat doe je niet door constant maar weer de ene controversie na de andere tevoorschijn te toveren. Persoonlijke aanvallen (zoals hierboven gezet door @Matrix), schunnige meningen en het verdraaien van feiten (sowieso had hij meer mensen tijdens z'n inauguratie) helpen daar echt niet aan mee. Tevens het "uitdagen" van China en het verheerlijken van Rusland is in mijn ogen een no-go. Ben echt zwaar benieuwd welke kant dit op gaat ...

    We zullen zien over 4 jaar hoe de USA er voor staat. Maar als dit een teken is van dingen die nog gaan komen houd ik m'n hart vast.
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2017
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Oh god gaan we weer.


    Obama heeft de meer landen gebombardeerd dan enig andere president. Vooral Syrië en Libië vind ik persoonlijk schandalig.
    Obama heeft US forces in 70% van alle landen lopen (stijging van 123%)
    Obama heeft van USA een spystate gemaakt. Nog meer dan Bush heeft Obama vol ingezet op digitale surveillance.
    Obamcare is mislukt aangezien de gezonde mensen er geen gebruik van maken en de care dus onbetaalbaar lijkt te zijn.
    Obama heeft TTP er doorheen proberen te drukken
    Raciale spanningen zijn onder Obama tot een hoogtepunt gekomen.
    Obama heeft Guantanamo Bay niet gesloten (belofte van 8 jaar ofzo?)\
    Onder Obama raakte de gewone man nog verder verwijderd van het Witte Huis waardoor de rode loper voor Trump werd uitgerold.



    Obama heeft het geprobeerd maar kwam tot de conclusie dat je als POTUS ook gewoon een politicus bent die zich aan de regels van the game moet houden. Hij erfde een enorme puinhoop van zn voorganger en ze woorden beloofde een hoop goeds, maar al snel besefte hij dat hij ook maar machteloos was en overgeleverd was aan enerzijds het rare politieke systeem in de US, anderzijds de kracht van lobbygroepen en ook nog de bizarre eisen van zowel de US voters als de internationale gemeenschap.

    We gaan zeker nooit meer zo'n charismatische president als Obama zien, maar als iemand roept dat hij 2 termijnen zonder schandalen heeft volgemaakt vind ik dat niet eerlijk. Net zo oneerlijk als Worst President in the History''maar die mening wordt sowieso door amper Amerikanen gedeeld.


    Ik bagatelliseer juist omdat enige nuance bij Trump tegenstanders compleet ontbreekt.
     
    AntraXxX, bulletproof010 en Rampage vinden dit leuk.
  10. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
  11. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Ben het met je eens hoor ... maar schandalen kan ik het nauwelijks noemen? Doelde eigenlijk meer op een "sigaar-kut" verhaal.

    Bombarderen, ja. Dat krijg je als je een "reactie" uitvoert n.a.v de toenemende dreiging (ISIS). Valt absoluut niet goed te praten want je ontneemt van een hoop onschuldige hun leven. Uiteindelijk schiet je er geen kut mee op.
    Een toename van 123%? Hoorde @bulletproof010 daar laatst ook al over. Zeker omdat de eerdere berichtgevingen waren dat er juist een berg troepen teruggetrokken werden. I stand corrected.
    Obamacare is zeker mislukt. Veel te prijzig voor de "normale" Amerikaan. Jammer, want het idee was goed. En het sluiten van Guantanamo Bay lukte niet omdat hij constant werd tegengewerkt door god-knows-who. Uiteindelijk is een President inderdaad maar een poppetje die maar moet doen wat de mensen "boven" hem (hoe onwerkelijk dat ook klinkt) zeggen.

    Ik geef Donald Trump nog steeds het voordeel van de twijfel. Betwijfel alleen ten zeerste of het land onder Trump beter zal worden. We shall see.

    Enige wat ik schrijnend vind is de manier waarop Amerika nu massaal aan het protesteren is tegen Trump. Had dan je stem uitgebracht.
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Dus jij wilt beweren dat ISIS een grotere dreiging was vóór dat men besloot om Libië en Syrië te bombarderen en zo een machtsvacuuüm te creeëren voor partijen zoals ISIS?
    Volgens mij is de rise van IS juist te danken omdat die landen in chaos waren. Het bombarderen van Syrië en Libië is nooit een reactie geweest op de toenemende dreiging van IS, maar een reactie op dictaturen die geen bondgenoten waren van USA.

    Obama geeft zelf ook toe dat Syrië wel z'n slechte keuze was in zn ambt.


    http://www.alternet.org/investigations/revealed-americas-secret-war-134-countries
    https://www.stpete4peace.org/obama-fact-sheet

    Je hebt troepen die je terug kunt trekken (Afghanistan/Irak) maar er zitten gewoon nog special forces, net als in 133 andere landen dus.

    President kan de Bay gewoon sluiten als hij wil...

    En zo niet, prima, maar zeg dat dan ook. Hij roept 8 jaar dat hij het gaat sluiten.. Dat is nou niet echt transparant vind ik.
    Verder vind ik het wel mooi dat je eerst dit zegt:
    Trump heeft een grote bek en is een "gevaar" voor Amerika
    We zullen zien over 4 jaar hoe de USA er voor staat. Maar als dit een teken is van dingen die nog gaan komen houd ik m'n hart vast.

    En vervolgens dit:
    Uiteindelijk is een President inderdaad maar een poppetje die maar moet doen wat de mensen "boven" hem (hoe onwerkelijk dat ook klinkt) zeggen..



    Beetje contradictie natuurlijk ;)
     
    Kevf vindt dit leuk.
  13. Reson

    Reson Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    635
    Ik vind het schrijnend dat de meeste media alleen maar anti trump dingen uitzend. Ze zitten nog net niet handenwrijvend Volkert aan te moedigen.
     
    bulletproof010 vindt dit leuk.
  14. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Jij wil zeggen dat Trump genuanceerd is m.b.t zijn uitspraken? :+ Vooralsnog vind ik dat hij een hoop dingen roept en doet die veel landen tegen het verkeerde been aan schoppen. Hij zal ongetwijfeld dingen doordrukken, goedkeuren, introduceren maar het is nog maar de vraag of dat in het voordeel van Amerika werkt. Again, hij zit er 3 weken en ja, het zal moeten blijken hoe hij het gaat doen ...

    Ben alleen absoluut geen fan van zijn manier van handelen.
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  15. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Weet je wat het is met Trump? Zijn gedrag die hij vooral op Twitter laat zien is gewoon datgene van een groot, klein kind die zich aangesproken voelt en zich probeert te verdedigen. Dat is wat mij het meest irriteert.

    Zijn karakter van The Apprentice is overal heer en meester. Politics is wat anders dan een commercieel bedrijf runnen. Trump = Louis Litt = act first, maybe think later.

    En dat is dan de machtigste man van deze aardkloot. Pffff. Afschuwelijk.
     
  16. Reson

    Reson Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    635
    Lees ik zojuist het volgende op rtlz:

    "De haat stroomt door de straten en de (sociale) media. Maar het is de goede haat, het is de haat tegen Donald Trump. De man is slecht en zal niets goed doen. Hij dient bestreden te worden altijd en overal en alles is geoorloofd. Alles. Madonna is niet de enige die droomt van een bom op het Witte Huis. "Waarom is hij nog niet dood?", las ik op een facebookpagina. Ook dat is Holland Against Hate."

    http://www.rtlz.nl/opinie/column/roderick-veelo/anti-trump-gekte-grenst-aan-psychose
     
    bulletproof010 vindt dit leuk.
  17. bulletproof010

    bulletproof010 Hey! Listen!

    Berichten:
    1.818
    Leuk Bevonden:
    1.085
    Weet je wie ik afschuwelijk vind?
    Deze pipo. :+





    En wat vind ik Nigel Farage zn antwoord toch weer mooi!
    Alleen dat mannetje achter hem, die denkt volgens mij dat hij nog op school zit met zn papiertje met "He is Lying".
    Wat een mensen daar in dat Brussel.
    Afschuwelijk volk in mijn ogen!
     
    Zumpelvelder vindt dit leuk.
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Mooi he, protesteren tegen intolerantie. Blijkbaar zijn sommige mensen alleen tolerant als het naar hun zin is :+


    Sowieso, Madonna die Trump beticht van seksisme is wel komisch. Die vrouw loopt op dr 60e nog in een string op een podium en heeft dr carriere te danken aan seksisme :+
     
    bulletproof010 vindt dit leuk.
  19. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Zielige geroep van die EP's ook terwijl Farage zijn pleidooi houdt omdat ze zich aangevallen voelen over hun functie, of eerder gebrek eraan.
    Money wasted.
     
  20. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Laatst bewerkt: 3 feb 2017

Deel Deze Pagina