1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Nee de kiesmannen hebben Trump gekozen, het volk heeft Clinton gekozen met 3mil meer stemmen.
     
    L.A. vindt dit leuk.
  2. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    [​IMG]

    [​IMG] [​IMG][​IMG]

    Wat een verschil in mening kan uitmaken als het ineens jouw kant op valt
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  3. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Wat maakt zijn mening dan precies uit?
     
  4. bulletproof010

    bulletproof010 Hey! Listen!

    Berichten:
    1.818
    Leuk Bevonden:
    1.085
    Ik citeer:

    "Obama kondigde in 2011 een tijdelijk inreisverbod af voor Iraakse vluchtelingen. Die kregen toen zes maanden geen visum, schreef ABC News in november 2013. Dat gold ook voor mensen die de Amerikaanse troepen in Irak hadden bijgestaan als bijvoorbeeld tolk".

    Dus dit is iets heel anders ?
     
  5. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ja, hier dezelfde link opnieuw: https://www.washingtonpost.com/news...ilar-to-obama-in-2011/?utm_term=.54205714c5c0
    Het was was geen inreisverbod; Onder Obama werd n.a.v. een incident de screening voor lopende asielaanvragen overnieuw en grondiger gedaan. Het gevolg was dat asielzoekers uit Irak die in de pipeline zaten plots een enorme delay meemaakten in hun visumprocedure. Daardoor zakte de instroom van asielzoekers sterk in, maar het kwam niet tot stilstand, noch was er een compleet verbod.
    Dat is fundamenteel anders want dat ging over asielaanvragen en aanvragen die nog gedaan moesten worden. Trump, daarentegen, verbant al het ingaande verkeer (en niet alleen de vluchtelingen), waarbij ook mensen die al lang in Amerika wonen niet meer welkom zijn als ze even op vakantie gaan.
    Gelukkig is inmiddels via al die rechterlijke procedures weer e.e.a. op zijn pootjes terecht gekomen voor legal residents, maar er zijn wel al 100.000 geldige visa voor bezoek ingetrokken.


    Asielaanvraag =/= visumaanvraag!
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2017
  6. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Dergelijke koers van Trump tav immigratie was te verwachten.
    Tijdens campagne zette hij zich echter wel af tegen de elite van Wallstreet, hij wilde minder inmenging.
    Nu laat zich echter wel omringen door mensen van Wallstreet en draait wetgeving voor meer toezicht ( in leven geroepen na financiële crisis 2008 ) terug.
    Trump zet beteugeling financiële sector op losse schroeven http://www.volkskrant.nl/economie/t...hash=fd92570e451e3d050ae4a17ec5cbd9c4f3bf2e78 via @volkskrant
     
    fredfenster en Matrix vinden dit leuk.
  7. bulletproof010

    bulletproof010 Hey! Listen!

    Berichten:
    1.818
    Leuk Bevonden:
    1.085
    Ok, maar het doel van beide Presidenten was in feite hetzelfde ; het land en de burgers veilig houden voor eventuele gevaarlijke personen.

    Trump pakt het wat harder aan. Hij stopt voor 3 maanden al het verkeer uit die landen ( die de regering van Obama als risicovol had bestempeld) zodat ze in die maanden hun screening en alles kunnen verbeteren om te zorgen dat er geen verkeerde mensen het land inkomen waar hij in mijn ogen een goed recht voor heeft om de veiligheid van zn land en burgers te waarborgen.

    Obama heeft het vertraagd voor diezelfde reden, omdat ze de mensen grondiger wouden screenen na dat incident.

    In beide gevallen zijn er de goede mensen de dupe van door het langer wachten in beide gevallen.

    Of heb ik het nog steeds mis?


    Ik wil ook niet zeggen dat alles wat Trump doet goed is, maar de man zit er net en is volgens mij door de meeste mensen al veroordeeld voordat hij de kans krijgt om te laten zien wat hij wilt doen voor t land.
    Mensen gaan massaal wereldwijd de straat op om te demonstreren tegen de man , maar waar zijn diezelfde mensen als t om andere landen gaat die ook een inreisverbod hebben voor israelische mensen bv...?
    Of gaat die vlieger dan niet op?
     
  8. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Heb je een punt. Is ook hypocriet. Komt door media hetze en wellicht omdat Amerika als Westers land wordt beschouwd en het dan harder aankomt bij bepaalde groepen.
     
  9. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    israël wordt in die gevallen (volgens mij in alle gevallen) niet als staat erkend, wat imo toch voor een andere situatie zorgt.
     
    Matrix en L.A. vinden dit leuk.
  10. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik weet niet wie er hier aan Twitter doet, maar Trump is al dagenlang alleen maar de rechtsstaat aan het ondermijnen. Bizar tafereel.


    Seriously, een rechter de schuld geven voor toekomstige aanslagen?
     
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Is belediging van een rechter of rechtbank niet ook strafbaar in Amerika? Zal wel niets uithalen, maar mag hopen dat we niet vier jaar lang bijna dagelijks Trump berichten gaan zien in dit topic. 8)
     
  12. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Op gegeven moment zal het wel gaan wennen en kijkt niemand er meer van op. ;)
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  13. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Nou, toch weer een tweet. Wilders verspreidde vandaag een photoshop van Alexander Pechtold dbij een islam-demonstratie. Respect voor de democratie is afgezakt tot goedkope laster. Deze foto is hartstikke fake.



    Bijzonder, want voor de camera vond ik Wilders de afgelopen tijd juist zo kalm en nuchter voor zijn doen.
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2017
  14. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    God god en dat wil MP worden.
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Echt zo ontzettend dom wat hij doet. Zijn gewone boodschap is voor zijn aanhang goed genoeg. Een linkse partij (ja links, al geloven de meeste mensen dat niet) met een afkeer tegen grote asielstromen en de islam. Waarom dat zulke kinderachtige fotoshops? Gezien de kwaliteit van de shop is er ook nog redelijk wat werk in gestoken.

    De cover op de Spiegel was trouwens ook smakeloos:

    [​IMG]

    en die op dit Ierse dagblad ook:
    [​IMG]

    Een beetje normaal doen lijkt er niet meer in te zitten. Dat kan voor geen enkele partij, links, rechts, conservatief of progressief goed zijn.
     
  16. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    wat vind je daar smakeloos aan? @Kevf
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Trump is zich aan het ingraven. Zodra er nu een aanslag komt is het de schuld van de rechter/immigranten/liberals.

    [​IMG]
     
  18. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    ben srs (ging me overigens om de spiegel cover)
     
    L.A. vindt dit leuk.
  19. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Gevaarlijk spel dat Wilders nu speelt. Ik ben geen Pechthold fan maar blij dat hij legale stappen gaat ondernemen.
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Huidige POTUS vergelijken met IS terroristen vind ik zelf ook een beetje vergezocht. En zoveel vrijheden van Amerikanen zijn er geloof ik nog niet aangepast.
    Sowieso wordt Trump nu aan geweld gelinkt door andersdenkenden terwijl die andersdenkenden zelf geweld toepassen op mensen die het niet met hun eens zijn.
     
    Kimi NL en Kevf vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina