1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    @Tiberius
     
  2. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Sorry. Ik was met de fiets dus ik moest er ook wel 20x overheen.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  3. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    'Kinderen van asielzoekers jaren negentig integreren goed'

    De kinderen van de honderdduizend asielzoekers uit landen als Irak, voormalig Joegoslavië en Iran die in de tweede helft van de jaren negentig in Nederland mochten blijven, zijn behoorlijk goed geïntegreerd.

    Dit blijkt uit een publicatie van het Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatiecentrum (WODC) Een kwestie van tijd?, dat dinsdag is verschenen.

    Het centrum valt onder het ministerie van Veiligheid en Justitie en onderzocht hoe het de 96.000 asielmigranten verging die zich in die periode uit landen als Afghanistan, Irak, Iran, Somalië en voormalig Joegoslavië in Nederland vestigden.

    Ondanks het korte verblijf van hun ouders in Nederland, doen deze kinderen het goed op school. Zij presteren beter dan andere niet-westerse leerlingen, veelal kinderen van arbeidsmigranten, maar minder goed dan autochtone leerlingen. Dit geldt voor zowel het basisonderwijs als het voortgezet onderwijs.

    De grootste knelpunten bij deze groep zijn de werkloosheid en sociaal isolement. Vooral oudere asielmigranten zijn kwetsbaar: zij hebben minder vaak een baan, worden sneller ontslagen en zijn vaker sociaal geïsoleerd.

    http://www.nu.nl/binnenland/4519395/kinderen-van-asielzoekers-jaren-negentig-integreren-goed.html
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Goed nieuws :) Waarom wordt echter specifiek die groep onderzocht?
     
  5. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    misschien omdat het een interessante peilgroep is, omdat ze er al langer zijn? of als apologie voor het asielbeleid? zou het graag opzoeken, maar de publicatie waaraan nu.nl refereert, kan ik niet terugvinden
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb ook even gezocht maar kan het ook niet vinden.

    Als integratiecriticus had ik natuurlijk moeten zeggen: dan zou de rest van de groepen het wel erg slecht hebben gedaan. Lekker selectief shoppen voor een positief nieuwsbericht :+
     
  7. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik vermoed omdat er in de jaren 90 ook een tijdelijke toename was in vluchtelingen door de golfoorlog en die in Joegoslavië. De vergelijking tussen toen en 2015 wordt wel vaker gemaakt en kan ons dus e.e.a. leren over hoe we nu dingen wel en niet moeten aanpakken.
     
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2017
    Kevf vindt dit leuk.
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    http://www.nu.nl/binnenland/4523766/twaalf-maanden-geeist-ouders-mishandelde-peuter-arnhem.html

    :x
     
  9. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
  10. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Gadverdamme, paar maanden terug was er nog een kind overleden door dat soort debiele ouders, en dan is de eis vier maanden? |:-
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Het gaat mij niet zo zeer om de lage eis maar om het feit dat de moeder nog de zorg heeft over het kind. Ik kan me niet voorstellen dat je nog ongeschikter kan zijn als ouder.
     
    RaouLioo, Alexknl, Tim en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Dat het belachelijk is staat buiten kijf. Kind zou van haar ouders "afgepakt" moeten worden en elders onder zorg moeten worden geplaatst.
     
  13. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    "Zonder kleren aan buiten in de kou zetten en met water natspuiten, een doek in de mond proppen, peper in de ogen wrijven, hoofd en handen omwikkelen met duct tape, in het gezicht en op de billen slaan."

    sounds like my kinda party ;$
     
    White Hawk, Servantes en L.A. vinden dit leuk.
  14. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Replace 'buiten in de kou' met 'in je slaapkamer' en het klinkt ineens als een prima vrijdagavond.
     
    White Hawk, Matrix, Servantes en 6 anderen vinden dit leuk.
  15. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.431
    Leuk Bevonden:
    17.525
    Hahahaha fucking held
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Wat is dit voor een ziek nieuws....
    http://www.nu.nl/binnenland/4530234...vergoten-met-bijtende-vloeistof-in-breda.html

     
  17. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    8.752
  18. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    De vrouw heeft nog gesproken :eek:


    ... vloeistof is over haar heen gegoten.

    Zoutzuur ... dat is echt geen kattenpis. Of het is net-aan over d'r heen gegoten of ze hebben grotendeels gemist. Na een zoutzuur aanval nog kunnen praten is redelijk uniek
     
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2017
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Mensen met zoutzuur aanvallen is overigens iets wat oa veel in India voorkomt, maar meestal is dat om de vrouw haar schoonheid af te nemen na een geschil in de relationele sfeer. Ik vraag me echt af wat hier het motief was.

    De Duitse moordenaar is ook gepakt. Hij heeft zichzelf aangegeven nadat hij met een zak uien (?!) een restaurant in liep:

    http://nos.nl/artikel/2162326-ik-herkende-marcel-niet-als-de-kindermoordenaar.html

    Wel iig nog 1 slachtoffer. Wat een malloot.
     
  20. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Wat een laffe daad zeg. Een vrouw in een scootmobiel ook... voor het meest zwakke slachtoffer gebruik je zulk excessief geweld? Man, man, man.
     

Deel Deze Pagina