1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Oujdi

    Oujdi Achievement unlocked

    Berichten:
    2.102
    Leuk Bevonden:
    92
    Omdat hij een ander mening heeft die jou niet aanstaat? :confused:
     
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Omdat Peter R de Vries, Peter R de Vries is.
     
  3. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Ik vind het nogal wat, wat je net zegt.

    Trots op Erdogan?

    Een coup in eigen land zegt al alles. Erdogan is gevaarlijk. Regels die hij wilt aanpassen zodat zijn ambtstermijn pas 2029 verloopt. Alles is eng aan deze man. Hij zorgt ervoor dat Turkije 2 stappen terug neemt, een kwalijk zaak.

    Ik zeg niet dat Moslim landen moeten verwesteren, absoluut niet, geloofsovertuiging is voor iedereen vrij, daar geloof ik in. Maar progressie te boeken door 1 man meer macht te geven, eigen burgers te martelen etc, kan je gewoon niet goed praten.

    Dan vind ik je uitspraak van "trots op Erdogan" gewoon olie op vuur gooien en misplaatst.

    Helemaal als "Nederlander'. Zoals je zelf claimt te zijn.

    Nederland is het land van vrijheid, denken progressief, wij zijn democratisch, tolerant en open minded. Erdogan en zijn tirannie is compleet het tegenovergestelde qua waarden en normen van het land waarin jij geboren en getogen bent.

    Als jij dan trots op Erdogan bent, dan heeft Nederland gefaald.
     
  4. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Interessant, want alle Turken in mijn vriendengroep zijn fel tegen Erdogan, maar dan ook écht fel. Met name de vrouwen vinden hem té conservatief.

    Voor de context: mijn Turkse vrienden zijn geen Turkse-Nederlanders maar echt Turken. Ze hebben geen dubbel paspoort, maar wonen en werken net zoals ik in het buitenland. Je zou dus kunnen zeggen dat ze "internationaal geöriënteerd" zijn.
     
    MightyMikeDX vindt dit leuk.
  5. Oujdi

    Oujdi Achievement unlocked

    Berichten:
    2.102
    Leuk Bevonden:
    92
    Jij bent zo te zien gebrainwashed door de mainstream media.

    Wij kennen Erdogan als een rechtvaardige en eerlijke leider die het beste heeft voor Turkije en de regio. Een man met een eigen mening, wat ik erg belangrijk vindt.

    Ik vind het daarom grappig als ik hoor dat hij eng is en een gevaar vormt voor de wereldvrede. En Wilders die mag wel alles zeggen en overal zijn waar hij wilt zijn? Altijd de dubbele moraal bij mensen zoals jij helaas...
     
  6. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Dubbel moraal?

    Heb ik ergens hier gezegd dat ik Pro Wilders ben? Nee, doe pas uitspraken zoals dat als je mij beter kent.

    Iedereen die radicale idee heeft en ambieert vind ik verschrikkelijk. Ja, ook Wilders vind ik een poppenkast en de media in Nederland geeft hem alleen maar meer aandacht dan dat hij verdiend.

    Ik schaam mij kapot om zijn uitspraak van 'minder', maar blijkbaar telt dat niet en heb ik volgens jou een dubbel moraal.

    Jij bent hier blijkbaar gebrainwashed. Niet ik.
     
    MightyMikeDX, WinterBase, Jorrie en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.940
    Ja en iedereen met een andere mening probeert hij de mond te snoeren:x
     
  8. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Wat vind jij van de zuiverings actie van Erdogan, alle mensen die niet met Erdogan zijn werden ontslagen of in de gevangenis gegooid.
    Jij vind dat hij het beste voor heeft met Turkije?

    Kom jij met je opmerking over de mainstream media.. nee Erdogan TV is lekker objectief.

    Erdogan noemt Nederland Nazi's/facisten.. meneer stuurt toch mensen naar een land ondanks het antwoord NEE, meneer schiet piloten van Rusland uit de lucht, doet heel stoer tegen rusland om vervolgens toch maar even zijn excuses aan te bieden.

    Erdogan is een gevaar voor de wereld.

    En Wilders? met deze gek heb ik al helemaal niets. (helaas is het grappige aan het verhaal dat Erdogan er zelf voor zorgt dat Wilders alleen maar groter en groter wordt)
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2017
    MightyMikeDX, Jorrie, RaouLioo en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.659
    Leuk Bevonden:
    4.785
    @Oudji: Trolletje of gek? You pick! Wat een bord voor je kop heb je anders zeg, de tering...
     
  10. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Deze twee zinnen zijn zo alleszeggend. :x
     
  11. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    True. Peter R. de Vries is een held. Neemt het altijd op voor minderheden _O_.

    Ik had nog niet al het nieuws gelezen behalve de reacties hier en het kwam op mij in eerste instantie heel vreemd over dat Erdogan in verkiezingstijd hier iets wilde organseren. Waaruit mijn te snelle reactie volgde.

    Dat er met 2 maten wordt gemeten is schering en inslag. Ik neem mijn woorden terug :)

    Peter moet een lintje krijgen _O_
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Kan je eens uitleggen waarom me trots op hem bent?

    https://www.hrw.org/news/2016/10/25/turkey-emergency-decrees-facilitate-torture

    https://en.wikipedia.org/wiki/Media_freedom_in_Turkey

    http://www.telegraph.co.uk/news/2017/01/19/recep-tayyip-ergodan-make-virtual-dictator-turkey/

    Dit zijn slechts een paar voorbeelden waarom ik absoluut niks met de man heb en dat is nog naast alles wat er sinds gisteren is gebeurd.

    Ook vandaag maakte hij Nederlanders uit voor nazi's en fascisten, hoe kan je daar trots op zijn?
     
    MightyMikeDX, Mallakai, RaouLioo en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    [​IMG]


    Dat zit wel snor daar in Turkije.
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  14. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Jammer. Had gehoopt dat ze ook de Nederlandse vlag gingen lopen. Want dat is zo erg en doet me altijd echt pijn. :p
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2017
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  15. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.659
    Leuk Bevonden:
    4.785
    Ik heb net uit protest een Turkse pizza gehaald en opgegeten. Take that Turkey!
     
  16. White Hawk

    White Hawk Emotion 98.3

    Berichten:
    663
    Leuk Bevonden:
    828
    Ik proef zelf toch een redelijk racistische ondertoon in Oujdi's posts. Be my guest verder hoor, leven in een vrij land. Heb genoeg Turkse en Marokkaanse vrienden. Heb bijvoorbeeld respect voor de Turkse trots, mooi iets en dat mag en kan ook gewoon.

    Ik begrijp alleen niet dat je als Marokkaan zijnde van waarschijnlijk de 3e/4e generatie. Je trots bent op een Turkse president, omdat die waarschijnlijk alleen het zelfde geloof begeleidt als jou.

    Iets anders zal ik niet kunnen verzinnen behalve toch een minderwaardigheidsheidcomplex. En dat is een kwalijke zaak, die nergens voor nodig is.Zo heb ik bijvoorbeeld geen eens iets tegen Erdogan perseé. In mijn optiek heeft die ook goede dingen gedaan, maar ik neem aan dat jij zelf ook wel inziet. Dat die soms shit doet die als kut op dirk slaat.
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  17. Reson

    Reson Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    635
    Criminelen met dubbele paspoorten en uitgeprocedeerde asielzoekers kunnen we niet het land uitsturen (is heel complex zegt Rutte altijd) maar als er verkiezingen zijn en er gebeurt iets wat rechts meer stemmen zou kunnen geven en de linkse politici zetten alles op alles en sturen zo iemand de grens over.
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Die vergelijking klopt niet. Het is ook bijzonder lastig om iemand terug te sturen als het land in kwestie de persoon niet terug wil. Echter in dit geval ging het om een ongewenst bezoek. Een bezoek waar Nederland om begrijpelijke redenen niet achter stond. De verkiezingen zullen een rol hebben gespeeld, maar ik denk dat het te simpel is om te zeggen dat de actie alleen is gedaan vanwege verkiezingsbelangen.
     
  19. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    [​IMG]

    Dan durven ze iets te zeggen over onze democratie, vrijheid van meningsuiting en mensenrechten.
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  20. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Lul, nu heb ik trek...... ;-)
     
    Killamonkey en fredfenster vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina