1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

  1. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    in de vvd hoek kent men enkel korte termijn eigenbelang
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.004
    Leuk Bevonden:
    9.565
    Op het gebied van? Economie? Milieu? Werkgelegenheid?
    Benieuwd naar je visie :)
     
  3. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Zit er serieus over na te denken om strategisch te stemmen deze keer. Ook al ben ik het zeker niet eens met de VVD over alles. Maar PVV moet gewoon echt niet de grootste worden imo.
     
  4. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Wat heeft VVD ermee te maken 8)
     
  5. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    mss moest ik een emoji erbij zetten
     
  6. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Met hun plan voor rekeningrijden (wat gelukkig niet realiseerbaar is) wordt autorijden in de spits 15 cent per kilometer duurder. Dat zou mij alleen al 1800,- euro extra op jaarbasis kosten, puur om bij m'n werk te komen (en ik woon relatief dichtbij). Daarom zie ik iemand die het zo eens is met GL/PvdD voor me met een kat, een fiets, geen werk en een vegetarische schnitzel op schoot.

    Heeft verder niks met korte termijn eigen visie te maken. Heb het gewoon niet zo met partijen die werken als iets slechts zien en dat willen beboeten.
     
    Tyrant vindt dit leuk.
  7. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Ik snap dat je het vervelend zou vinden als je iets meer zou moeten betalen..maar met dat naar 1 punt kijken en dan zo'n conclusie uit trekken kun je elke partij aan de kant schuiven.
    Er is geen enkele partij die werken als iets slechts ziet. Imo is de pvdd juist een van de weinig vooruitstrevende partijen die verder denken dan het hier en nu maar aan de toekomst. Dat geliefde werk zal er na verloop van tijd niet meer voor iedereen zijn. Misschien werk je in de toekomst nog maar 2 dagen en doe je rest vd week dingen die je echt leuk vindt.

    Dat degenen die veel rijden meer betalen dan iemand die alleen op zondag naar oma rijdt vind ik vrij logisch. Maar je moet dat idee natuurlijk wel in perspectief zien met andere plannen.
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  8. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Als ze dan de BPM afschaffen en wegenbelasting flink verlagen mogen ze van mij de kilometerheffing invoeren ook al rijd ik veel kilometers. Zie ik echter niet gebeuren.

    @L.A. Hoe bedoel je werk je in de toekomst nog maar 2 dagen en doe je de rest van de week leuke dingen? Als iedereen nog maar 2/5 van zijn salaris krijgt valt er bar weinig leuks te doen de rest van de week.
     
    Tyrant vindt dit leuk.
  9. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    8.752
    De SP zit wel op het randje hoor!
     
    Kimi NL, L.A. en Tyrant vinden dit leuk.
  10. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Dyonko vindt dit leuk.
  11. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Er staat duidelijk misschien..gaat om de toekomst dit he. Jij zit nog vast met denken in je huidige situatie en salaris. Ik zie maar bar weinig partijen met oplossingen voor de toekomst komen; en automatisering is daar ook een van. Het is achterhaalt om te denken dat er voor iedereen straks nog een fulltime baan is.
     
  12. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Het concept van rekeningrijden ben ik op zich wel voorstander van. Betalen voor bezit in plaats van gebruik vind ik nog altijd een beetje vreemd. Ik verwacht echter niet dat ze zaken als BPM en Wegenbelasting af gaan schaffen.

    Is gewoon een soort onderbuikgevoel dat ik heb overgehouden aan de oldtimerregeling waar na 3 jaar van berekeningen maken ook de conclusie was dat het geld zou opleveren, maar waar in werkelijkheid niets van klopte en er daadwerkelijk geld verloren werd. (al is het milieu natuurlijk wel iets geholpen met de regeling)

    Maar persoonlijk denk ik niet dat het er binnen nu en 5 jaar doorkomt.
     
  13. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Waar baseer je op dat ik vast zitten in het denken over de huidige situatie? Ik vraag gewoon hoe je de situatie die je schetst voor je ziet.
    Ik zal vanavond eens Plan B van PvdD bekijken want ben wel benieuwd wat hun oplossingen in de toekomst zijn. Hoop dat het verder rijkt dan belasting op het vlees verhogen en werkende mensen in de spits belasten.
     
    L.A. vindt dit leuk.
  14. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Maar dat doen we al. Over elke druppel die je verbruikt betaal je meer accijns en btw dan de kosten van de brandstof zelf ;)
     
    RaouLioo vindt dit leuk.
  15. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Maar die kosten zijn relatief hetzelfde, er bestaat niet zondagsbenzine die minder belast is :+
     
  16. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Jawel, dat kun in Duitsland verkrijgen aan de pomp :+
    Ik rijd daar elke zondag even naartoe om mijn auto weer vol te doen met Euro 98/102

    Scheelt centjes en betere brandstof.
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  17. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Iemand trouwens het Debat tussen Wilders en Rutte bij EenVandaag nog bekeken?

    Hoewel ik soms mijn vragen had bij de houding van Rutte(het leek soms iets te gespeeld), was Wilders echt belachelijk slecht.
    One-liners, one-liners en one-liners. Ik denk dat zeker door de situatie van afgelopen weekend met Turkije en het slappe optreden van Wilders(PVV aanhangers zullen het ongetwijfeld anders zien), de VVD toch wel redelijk veel kans maakt om weer een President te mogen leveren na 15 maart.
     
  18. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
     
  19. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Nooit gedacht dat wij het eens konden zijn met elkaar :p
     
    RaouLioo vindt dit leuk.
  20. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    8.752
    Ik hoop op VVD-CDA-D66, al lijkt dat volgens de peilingen niet voldoende te zijn.
     

Deel Deze Pagina