1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    VVD (24) + CDA (21) + D66 (16) zul je idd GroenLinks nodig hebben.
    Sprak mensen die daarom op GL gaan stemmen.

    Idealer: VVD+CDA+D66+ChristenUnie maar dan moeten er nog wat Wilders tokkies naar VVD.
     
  2. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Hoop ik ook op.

    Zolang die Jesse Klaver maar niets te vertellen krijgt vind ik het goed. Die staat na Wilders en de kopstukken van "Denk" toch wel erg hoog op het irritatiefactor lijstje.
     
  3. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    :')
     
    L.A. vindt dit leuk.
  4. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Die peilingen enkele dagen vlak voor de verkiezingen moeten echt verboden worden. Ten eerste zijn peilingen regelrechte onzin(statistisch gezien gaat het gewoon nergens over) en ten tweede beïnvloed het de verkiezingen zo hard. Je kan geen representatieve steekproeven trekken over 17 miljoen mensen. In enkele landen is het al verboden en het zou hier ook moeten worden ingevoerd.
     
  5. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Wat is daar mis mee?
     
  6. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    True vooral omdat er mensen tactisch gaan stemmen ipv op de partij die het dichtst bij ze staat. Er wordt ook veel teveel aandacht gegeven aan peilingen door zowel de partijen als de media.

    Zie GL niet snel samengaan met CDA, VVD & D66. Zal GL veel te veel van hun standpunten moeten laten varen en wordt het de nieuwe PvdA over 4 jaar.

    Zelf hoop ik dat peilingen er ver naast zitten en een VVD, CDA & D66 met misschien een ChristenUnie erbij genoeg zetels halen.
     
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2017
  7. CrazY

    CrazY Nimma City

    Berichten:
    852
    Leuk Bevonden:
    852
    Hetgeen wat jij hier nu doet is net zo goed stereotypering als dat een groep Nederlanders doet over Turken en Marokkanen.
    Je bent zelf dus geen haar beter als bepaalde mensen uit de "Wilders Tokkie Groep".

    Laat iedereen in z'n waarde. Waarop iemand ook stemt.
     
    bulletproof010 vindt dit leuk.
  8. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    het beleid dat ik van zo'n coalitie verwacht
     
    L.A. vindt dit leuk.
  9. bulletproof010

    bulletproof010 Hey! Listen!

    Berichten:
    1.818
    Leuk Bevonden:
    1.085
    Wilders tokkies?? Dus iedereen die op Wilders stemt is gelijk een tokkie? Mooie redenatie van je.......

    Wat ik niet kan begrijpen is dat mensen stemmen op bedriegers zoals Rutte.
    Dat hele gebeuren van die bonnetjes affaire en achterkamerpraktijken (die al aardig wat VVDers de kop gekost hebben) plus alle leugens van hem en zn VVD (referendum,1000euro voor elke werkende, geen cent meer naar de grieken enz) dan snap ik niet dat mensen daar uberhaupt nog op durven stemmen.

    Maar goed wie ben ik? Een tokkie volgens jouw.....
     
    L.A. vindt dit leuk.
  10. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Hehe. Nu kan ik ff popcorn eten
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Ok ik neem de term Wilders tokkies terug.
    Neemt niet weg dat ik Wilders een dramatische politicus vindt dus als we het daar over willen hebben ben ik jullie man.

    En door.
     
    bulletproof010 en Kimi NL vinden dit leuk.
  12. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Waarom stem je op Wilders? (ik veroordeel niet, maar ben gewoon heel benieuwd naar de motivatie van de PVV-stemmer)

    - Wilders is namelijk na de vorige verkiezingen binnen 24 uur teruggekomen op zijn grootste belofte tijdens die campagne: Pensioengerechtigde leeftijd terug naar 65.
    - Een groot aantal van zijn "plannen", kunnen niet doorgaan vanwege de grondwet.
    - Inhoudelijk heeft hij tot op de dag van vandaag, tijdens deze campagne, nog geen enkele oplossing kunnen geven voor een maatschappelijk probleem dat nu al aan de orde is, behalve immigratie.

    Wat is er dan toch dat je geloofd in zo'n man, dat hij zijn woorden nakomt?
     
  13. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Wilders roept en teert meer op de angst die vele mensen nu hebben t.o.v de Islam. Logisch, want je kan de krant niet openslaan of je leest er weer wat over. De politieke perikelen met Turkije kunnen hem wel eens een zetje gaan geven. Zal moeten blijken wat er wel-of-niet gebeurd als hij gekozen word als MP

    Rutte daarentegen speelt altijd de vermoorde onschuld. Loze woorden, beloftes niet nakomen maar goed ... dat doen ze allemaal. Symphatieke man, slappe politicus. Heb het gevoel dat Nederland een beetje zijn idenditeit is kwijt geraakt onder deze man. Maargoed, da's enkel een gevoel.

    Zal me benieuwen wat er uiteindelijk uitkomt.

    @Kimi NL

    Waarom niet stemmen op Wilders? Heb je liever weer 4 jaar een Rutte aan het roer die de ene na de andere loze belofte maakt?

    Wij gaan Brussel niet betalen!
    ... toch wel.

    Het word goedkoper voor de Nederlander.
    ... toch niet.

    Zo heeft elke politicus zijn beloftes.
     
  14. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Gewoon Partij voor de Dieren stemmen. Is helemaal mooi.
     
    Cyndris, Alexknl en L.A. vinden dit leuk.
  15. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Ik vrees dat het uit de EU stappen en terug naar de gulden ook niet bepaald gouden bergen gaat opleveren.

    'Het wordt goedkoper'... Ja luister eens, dat willen we allemaal wel maar het moet ergens vandaan komen he. Net als al die grapjassen die de pensioenleeftijd op 65 willen houden. Aangezien wij binnenkort allemaal gemiddeld 10 jaar langer leven zal dat geld ergens vandaan moeten komen om dat te bekostigen... Dan is het niet vreemd dat die grens wat opschuift.
     
    Kimi NL en RaouLioo vinden dit leuk.
  16. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    :')
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Degene die uit de EU willen stappen en terug naar de gulden hadden vast geen economie als favo vak op school.
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  18. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik heb inderdaad liever Rutte voor de komende vier jaar, als een Wilders waar op voorhand al van bekend is dat hij beloftes niet waar KAN maken omdat de grondwet het verbied.

    Dat referendum (aangezien je dat ziet als één van de beloftes) was een niet-bindend referendum. Ondanks dat hij het wel getekend heeft, zijn er wel maatregelen opgenomen in het verdrag die de "nee-stemmer" enigszins tegemoet komen.

    Over die andere punten kan ik niets anders zeggen dan dat het allemaal mooie verkiezingspraat is(die ook nu weer gedaan wordt, door meerdere partijen).
     
  19. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    @Kimi NL

    Klopt hoor. Maar wat verbied de grondwet dan wat Wilders wil introduceren ... mocht hij verkozen worden? Houd mezelf niet elke dag bezig met de politieke rompslomp.

    En ach, elke kandidaat de campagne voor heeft een hoop bla bla.

    Ben wel benieuwd wat een Wilders kan brengen. Want ook hij zal een hoop van zijn punten bij gaan schaven mocht hij gekozen worden.
     
  20. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Tsja. Gaat wel mn stem naartoe kerel. :+
     
    Alexknl en fredfenster vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina