Het enige steunpakket voor Griekenland dat in deze regeerperiode is uitgegeven is gefinancierd uit een pot die al lang en breed was gereserveerd voor dit soort situaties. Er is in die zin wel geld naar Griekenland gegaan, maar geen
extra geld.
Goed, dat terzijde, werkelijke reactie plaats ik hier beneden:
Ik snap jullie punten en kritiek op het beleid van Rutte, dat is jullie goedrecht om te vinden. Ik ben het er echter mee oneens dat dit hem onbetrouwbaar maakt.
Namelijk, zoals ik al zei, Nederland is een coalitieland. Het partijprogramma is een leidraad wat de partij zou doen met 76 zetels. Je weet van tevoren dat je blij mag zijn als de helft daarvan wordt gerealiseerd. Ik vind het niet rechtmatig om de VVD of PvdA te brandmerken als onbetrouwbaar, simpelweg omdat ze met elkaar onderhandeld hebben en regeerverantwoordelijkheid hebben genomen. Zo werken concessies nu eenmaal.
Wie écht loze beloftes maakt zijn
oppositiepartijen. Die partijen zijn namelijk niet gebonden aan onderhandelingen en wetgevende verantwoordelijkheid; zij zouden dus vrij kunnen stemmen naar hun eigen principes. Tsja, dat gebeurt niet altijd en zeker de PVV heeft daar een aardig handje in.
voorbeeld:
https://sdproducties.wordpress.com/2015/12/23/wat-beloofde-en-hoe-stemde-de-pvv/
(ik weet dat dit geen lekkere bron is. Excuses daarvoor!)
En als ik zo je opmerkingen zie,
@Rampage, dan lijkt het mij dat je juist
inhoudelijk op de VVD afknapt. Prima, dat is een valide reden om geen VVD te stemmen.
Klik om te vergroten...