[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    Er wordt een kabinet gevormd na de verkiezingen mannen. Als een partij de absolute meerderheid zou hebben en dan beloftes zou breken, dan mag je spreken van gebroken beloftes. De VVD moet samenwerken met andere partijen, die ook standpunten hebben. Er zullen dus altijd punten zijn waar ze water bij de wijn moeten doen, hoe zuur dat ook is.

En de huidige samenstelling van het kabinet is ook wel een hele vreemde. Vind je niet dat de VVD ondanks het werken met partijen die toch wel redelijk ver van hun afstaan, veel dingen wel is nagekomen?

-edit-
    Ik postte dit trouwens zonder het zien van Tyrant z'n post, voordat @Rampage weer gaat zeggen dat ik aan het kontlikken ben.

2. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Peppi & Kokki @Rampage @Kimi NL :p

Waarom kan ik de poll niet invullen? Wat is dit voor democratie?

Kimi NL vindt dit leuk.
  3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Kerel je zit naast me dus daar trapt niemand in

ps haal je hand ff uit mn broek

Rampage en Kimi NL vinden dit leuk.
  4. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    Dat waren vrienden. Die chemie missen ik en meneer Rampage gelukkig.

5. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik zit achter je!

6. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    kimi deelt handjobs uit alsof het vvd flyers zijn

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612

fredfenster vindt dit leuk.
  8. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Het enige steunpakket voor Griekenland dat in deze regeerperiode is uitgegeven is gefinancierd uit een pot die al lang en breed was gereserveerd voor dit soort situaties. Er is in die zin wel geld naar Griekenland gegaan, maar geen extra geld.
    Goed, dat terzijde, werkelijke reactie plaats ik hier beneden:

Ik snap jullie punten en kritiek op het beleid van Rutte, dat is jullie goedrecht om te vinden. Ik ben het er echter mee oneens dat dit hem onbetrouwbaar maakt.
    Namelijk, zoals ik al zei, Nederland is een coalitieland. Het partijprogramma is een leidraad wat de partij zou doen met 76 zetels. Je weet van tevoren dat je blij mag zijn als de helft daarvan wordt gerealiseerd. Ik vind het niet rechtmatig om de VVD of PvdA te brandmerken als onbetrouwbaar, simpelweg omdat ze met elkaar onderhandeld hebben en regeerverantwoordelijkheid hebben genomen. Zo werken concessies nu eenmaal.

Wie écht loze beloftes maakt zijn oppositiepartijen. Die partijen zijn namelijk niet gebonden aan onderhandelingen en wetgevende verantwoordelijkheid; zij zouden dus vrij kunnen stemmen naar hun eigen principes. Tsja, dat gebeurt niet altijd en zeker de PVV heeft daar een aardig handje in.
    voorbeeld: https://sdproducties.wordpress.com/2015/12/23/wat-beloofde-en-hoe-stemde-de-pvv/
    (ik weet dat dit geen lekkere bron is. Excuses daarvoor!)

En als ik zo je opmerkingen zie, @Rampage, dan lijkt het mij dat je juist inhoudelijk op de VVD afknapt. Prima, dat is een valide reden om geen VVD te stemmen. :)

Kimi NL vindt dit leuk.
  9. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    @Kimi NL, grote jongen. Ben trots op je. Want wederom voeg je echt niets nuttigs toe.

Het feit dat Rutten nu ineens zijn poot wel stijf kan houden is opmerkelijk. Komt hem wel goed uit nu ;) Hij had dit echter eerder eens moeten laten zien. Niet alleen nu.

VVD is overigens 1 van de partijen waar ik wel/niet op ga stemmen. Heb gelukkig nog wel even.

10. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    Ze vinden inderdaad gretig aftrek (pun intended)

Pas op Tyrant, @Rampage kan heel slecht tegen posts met enkel een foto, zonder inhoud.
    (of ben je nu @fredfenster aan het kontlikken? want dan stop ik bij jou)

fredfenster vindt dit leuk.
  11. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Hoevaak blijf je nou nog iets posten zonder ook maar iets toe te voegen aan het topic? Als je zo graag de E-Thug uit wil hangen ga dan in de Green Mile het vrouwen topic even doornemen? Staan vast dingen in waar je wel met plaatjes op mag reageren.

@Tyrant.
    Agree to disagree zeg maar ;) Goede post!

12. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    @Rampage, @Kimi NL, hebben jullie nou niets van de VVD campagne opgestoken?

Normaal. Doen. ;)

RaouLioo vindt dit leuk.
  13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Uch wil D66 stemmen. Maar die zijn zo voor een Referendum en dat staat mij echt tegen.

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    8)

Rampage vindt dit leuk.
  15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik suggereer nergens dat ik Rutte onbetrouwbaar vindt, of iig onbetrouwbaarder dan andere politici. Ik ga alleen in op jouw vraag welke beloftes dan worden bedoeld. Overigens heeft Rutte ook zijn excuses voor deze beloftes aangeboden inclusief het geld naar Griekenland.

De reden dat ik geen VVD stem is dat ik van mening ben dat zij een partij zijn die er met name zitten voor economische welvaart en dan met name bij de rijkeren (al val ik daar ik zelf ook onder). Mijn stem is naar de PvdD gegaan omdat zij als enige partij kijken naar welzijn ipv welvaart, omdat zij als belangrijkste punt het behoud van de aarde hebben wat veruit ons grootste probleem is waar wij als mensheid voor staan en omdat ik zeker weet dat zij erg trouw blijven aan dit standpunt.

Matrix, AnubisNefer en Tyrant vinden dit leuk.
  16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Heb de poll helemaal opnieuw gedaan. Dus zal moeten werken.

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik kan niet stemmen.

Kimi NL vindt dit leuk.
  18. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Snap er niks van dan.

Garrett vindt dit leuk.
  19. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    @Rampage
    Ik heb niets tegen jou en wil je ook niet de hele tijd gaan lopen irriteren(mijn tijd kan ik beter besteden :p). Maar je maakt het zo verschrikkelijk eenvoudig om op je teentjes getrapt te raken.
    Je neemt ten eerste een partij in overweging, waarbij het gros al denk dat ze ongefundeerde punten hebben en in de politieke stroming van "populistisch" vallen. Dat is aan de eerste kant heel moedig, maar van de andere kant moet je je dan ook realiseren dat je een 'doelwit' wordt van vragen en discussies. Ik noem het bewust doelwit, want ondanks dat jij er misschien niet op stemt, verdedig jij wel de punten van die partij die door velen als niet valide wordt bestempeld.

Vervolgens lukt het jouw onvoldoende(in mijn optiek) om de stormvloed aan vragen/opmerkingen te weerleggen of toe te lichten, waarbij je blijft hameren op punten die de VVD heeft gedaan als belofte, maar als onderdeel van een kabinet dat bestaat uit partijen die niet veel overeenkomsten hebben met de VVD, niet heeft kunnen waarmaken.

Die mening mag jij hebben en ik geloof ook echt wel dat er iets van te zeggen is, maar om je dan vervolgens achter een politieke partij te scharen (of in ieder geval verdedigen) waarvan bekend is dat een aantal beloftes op voorhand niet door kunnen gaan, omdat is ze in obstructie komen met meerdere artikelen in de grondwet. Dan getuigd dat in mijn boekje van weinig objectiviteit en maakt jouw punt over dat de VVD verkiezingsbeloftes heeft gebroken, ongeloofwaardig. Zeker omdat de PVV na de verkiezingen van 2012 namelijk zelf de grootste breker was van zijn beloften, door binnen 24 uren na de uitslag hun "Aow op 65 jaar" belofte te schrappen. Nog voordat er een kabinet gevormd was!

Dit is tevens het laatste dat ik er over ga zeggen, dus voel je vrij om te reageren en mijn punten te weerleggen. Maar ik reageer niet meer (lees het wel) op jouw feiten en meningen.

20. Zumpelvelder

Zumpelvelder Active Member

Leuk Bevonden:
    618
    Kan niet stemmen en zie ook geen resultaten.. o_O

Deel Deze Pagina