[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    VVD gestemd. Voor het eerst in mijn leven. Was een beetje een keuze tussen D66 en VVD voor mij. Beide hebben punten die bij mij past. Maar D66 is veel te pro referendum waar ik echt vel op tegen ben en daardoor mijn stem echt niet kan geven.

Garrett, SHiZ NL en Matrix vinden dit leuk.
  2. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Piratenpartij hier :) zal vast wel weer niet een zetel krijgen, maar ik hoop het wel.

Reckuuza vindt dit leuk.
  3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Laten we dan hopen op een VVD/D66/CDA coalitie!

Tim vindt dit leuk.
  4. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.957
    #ANCILLA

Alexknl en Maddmonkey vinden dit leuk.
  5. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    :eek:

Past wel bij je. Plastic zak, glazen bal en een houten been :+

6. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.957
    Oh leuk, ik kan geeneens stemmen. Ik woon in A'dam maar sta ingeschreven in de gemeente van m'n ouders. Had ik blijkbaar met m'n stempas een kiezerspas moeten aanvragen om in een andere gemeente te stemmen.

Naja weet je dan niet hè.

7. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Je hebt nog 3,5 uur om in die gemeente te komen!

8. bulletproof010

bulletproof010 Hey! Listen!

Leuk Bevonden:
    1.085
    Mooi verhaal, er meer geld voor de zorg..
    Als ze eerst de zorg kapot bezuinigen en derna weer wat meer geld erin stoppen dan lijkt dat mischien in die mooie cijfertjes van je, maar dat wil niet zeggen dat de zorg nu ineens zo geholpen word of beter is dan het was.
    Waarom zijn er verzorgingstehuizen gesloten en hebben de zorgverleners amper tijd om een persoon normaal te helpen..
    Ik wil je best in geuren en kleuren vertellen hoe het in zo'n tehuis gaat... Denk dat je dan wel even achter je oren krabt.

En als je naar de laatste jaren terug kijkt....Ik zie daar niet in terug dat de zorg beter word.
    en tuurlijk heb jij een punt van meer geld is niet gelijk een beteren zorg, maar zorg dan dat er niet onwijs veel geld verspilt word aan mensen die achter een bureautje zitten en letterlijk alleen maar geld kosten van het budget voor de zorg.

En over onze zorgverzekeraars,
    Vind jij dat zelf niet onwijs duur geworden?
    De premie... Het eigen risico.
    ze hadden toen in 2006 toen ze van het ziekenfonds afstapte NOOOOIT over moeten gaan op het privatiseren van de zorg.

Dit is niet een oorzaak van de PVV maar van die lakse partijen die er al jaren zitten.

En wat is er uiteindelijk van gekomen?
    De zorg is weet ik veel hoeveel duurder geworden door het privatiseren ervan
    maar om het terug te draaien kost het teveel om de zorgverzekeraars uit te kopen....
    Volgens mij als ik het mij goed herinner dan dachten ze ook dat zorgverzekeraars zouden concurreren om de zorg betaalbaar te houden helaas is het tegenovergestelde gebeurd... Veeel duurder.

Er is een foute keuze gemaakt ten nadele van de nederlandse burgers die daardoor veel meer betalen aan de zorg en voor veel mensen zelfs ONBETAALBAAR is geworden en wat zie je daardoor? Mensen die niet naar de dokter of huisarts of tandarts gaan omdat ze het gewoonweg niet kunnen betalen.. Vind jij dit een goede kant opgaan met nederland? Ik TOTAAL niet!

En wil jij beweren dat de integratie prima gelukt is in dit land?
    Dan staan we daarmee haaks op elkaar, want kijk alleen al naar afgelopen weekend in Rotterdam.. Lekkerre integratie en ik kan nog meer voorbeelden benoemen.

Ik heb dan mischien geen financieen gestudeerd,
    Maar de Euro munt is toch een mislukte munt mede dankzij alle arme europese landen die ze erbij gehaald hebben, of is dit niet waar?
    Wou je zeggen dat we het nu als nederlander zijnde beter hebben dan toen met de gulden? Kan je vertellen dat is NIET zo... Voor ons als welvarender land hebben wij een dure prijs betaald voor deze munt.

Weer een fout die nu te duur is om terug te draaien.... Goh en dan gek vinden dat na al die fouten ik niet op een partij stemt die mede verantwoordelijk zijn voor deze fouten.
    Nee ik zie dan liever een frisse wind.
    En hoop na Wilders dat bv FvD de aankomende jaren meer bekendsheid krijgt en zo in de toekomst een grotere partij gaat worden.

En om het ff over dat mooie filmpje van die VVD link te hebben, denk je nou dat ik nog iets geloof van die pinokkio partij..
    Het enige wat ze de afgelopen jaren hebben gedaan is ons uit de crisis geholpen ten kosten van veel hard werkende en ouderen nederlanders...
    Ik hoef hier ook denk ik niet in herhaling te vallen wat de VVD allemaal voor beloftes en mooie praatjes had?
    Waar ze weinig tot niks van waargemaakt hebben en alleen maar zieltjes mee gewonnen hadden.

Dus nee ik als hardwerkende middenklasser ben het totaal met je oneens dat we een goede kant opgaan met ons land.

En om op je "geert quote" te antwoorden,
    Waarom zou ik weggaan?
    Ik hanteer de Nederlandse normen en waarden en ik ben trots op onze Nederlandse cultuur.
    Dat kunnen we helaas niet van elke medelander vinden......

L.A. en Zumpelvelder vinden dit leuk.
  9. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.105
    De zorgpremie is de laatste jaren echter niet duurder geworden..

10. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    8.985
    Jij moet idd maar gewoon PVV stemmen

Dyonko vindt dit leuk.
  11. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.957
    Haha ja doeii

12. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.105
    Ik weet het nog steeds niet =(

13. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    das kut voor #THIEME

Reckuuza vindt dit leuk.
  14. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Je bent niet de enige.

Reckuuza vindt dit leuk.
  15. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Stem op de piratenpartij dan :)

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Zorg wordt duurder omdat Nederland vergrijst.

Kun je aangeven in welk gedeelte van de grafiek de zorg 'kapot wordt bezuinigd'.

Nederland staat gewoon top 5 qua beste zorg ter wereld. Dat is een feit.

Nu zeg je dat er geen geld moet worden verspild aan mensen achter een bureautje. Hoe wil de PVV dat regelen dan? Ik ben ook voor efficientere zorg. Dat betekent dus NIET nog meer geld wat nog vaker bij die personen terecht komt...

Ah.. Zorgfonds. Leuke discussie.
    Jij denkt dat de zorg in de private sector duurder is, maar dat is onzin. Zorgfonds kost Nederland veel meer. Zonder concurrentie in de zorg konden ziekenhuizen vragen wat ze wilde: de staat betaalde toch wel. Kijk naar Duitsland, daar krijg je standaard enorm dure behandelingen als je een been breekt. Daar wordt óók enorm veel geld verdient over de rug van patienten!

Zorgfonds is gewoon niet haalbaar omdat het veel duurder is. Dat gaat ons nog eens extra eenmalig 6 miljard kosten, maar daarbovenop is het zorgfonds per jaar 660 miljoen euro duurder dan ons huidige stelsel. En als je denkt dat dat bedrag ergens magisch vandaan komt, nee. Dat zou dan gewoon via belastingen binnenkomen. Maar hee, dan hebben we wel weer een zorgfonds waardoor we met wissewasje naar de huisarts kunnen elke week want het wordt toch wel betaald!
    De kwaliteit van zorg gaat achteruit want er is geen concurrentie. Patiënten hebben geen keuzevrijheid meer! Oftewel we zullen gegarandeerd gaan dalen op de wereldranglijst en de tehuizen zullen nog steeds kut zijn.

Nogmaals, de zorg is een belangrijk aspect en kan zeker beter. Maar als je dan kritiek hebt op het huidige beleid en liever de wind van de PVV ziet denk ik, heb je je er uberhaupt wel in verdiept? Het zorgbeleid van de PVV is niet meer dan 'schaf eigen risico af'. Als je die kosten dan doorberekend schiet niemand daar wat mee op. Maar dat is populisme anno 2017.

En dat is de schuld van de VVD? En de PVV gaat uiteraard wel zorgen voor verbinding in dit land!

Dat vermoeden had ik al.

We hebben het als Nederland beter met de euro ja. Nederland is exportkampioen en daar heeft een monetaire munt zeker aan bijgedragen.
    Daarnaast vind ik dat je zeker mag klagen over het huidige beleid, maar als je gaat zeuren dat het economisch nóg beter moet ben je redelijk asociaal.

Ten kosten van oudere Nederlanders? Man dat is de rijkste groep van Nederland.
    En wees blij dat we uit de crisis zijn. Of had jij er liever nog ingezeten met de ouderen en hardwerkenden?
    Wat bedoel je precies met de goede kant opgaan. Dat het economisch beter gaat? Of dat we gewoon alle buitenlanders het land uittrappen?

Nederlandse normen en waarden... Tja.

Garrett en RaouLioo vinden dit leuk.
  17. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.957
  18. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Websites zoals Kieskompas, Stemwijzer en de Kiesraad hebben de hele dag al last van DDOS aanvallen. Wtf....

19. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
  20. Alexknl

Alexknl Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.604
    Sinds gisteren in de vroege avond al.. Wel lullig als je dat nog wilde doen.

Deel Deze Pagina