[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Vergeet @Garrett niet.

Eigenlijk de complete levensader van XBW wij.

Garrett en Dyonko vinden dit leuk.
  2. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Oh god #DerFuhrer zegt weer wat ;-)

Wat een schaamteloze zelfverheerlijking.

Laatst bewerkt: 15 mrt 2017
    Reckuuza vindt dit leuk.
  3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Goed om te zien dat weer op de verkiezing dag zelf PVV het een stuk minder goed doet dan gedacht.

4. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Verdomme Sneek is al geteld.

Kimi NL en Garrett vinden dit leuk.
  5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Ja! Wilders truukje uitgespeeld? Daarnaast hebben ze amper campagne gevoerd heb ik 't idee. Enige keer dat ze in 't nieuws kwamen was als ze weer eens een debat hadden afgezegd :')

Daarnaast weet je dat hij nooit kan regeren dus dan is stemmen ook zinloos.

Worden lastige jaren voor Geert hiero, as het economisch steeds wat beter gaat valt er steeds minder te klagen.

fredfenster vindt dit leuk.
  6. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Wat zijn jouw argumenten om op DENK te stemmen?

Had je het ook gedaan als het een 'blanke' partij was?

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Retorische vraag I assume?

3 zetels, pff.. Ik was weer wat te optimistisch.
    Die stemmen komen ook uit de meest kansloze wijken van Nederland, typisch wel.

8. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Dit soort partijen gedijen ook alleen in tijden van economische malaise; mensen die "pijn" voelen vinden het fijn om een ander als schuldige aan te kunnen wijzen. (Ipv naar zichzelf te kijken)

Moet zeggen dat we hier echt trots op kunnen zijn dat het populisme niet de grootste wordt.

Kimi NL en Tyrant vinden dit leuk.
  9. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Altijd als de resultaten uit Amsterdam bekend worden 'schaam' ik me toch een beetje.

Tim en Tyrant vinden dit leuk.
  10. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Triest dieptepunt voor de PVDA met 9 zetels voorlopig, t.o.v. 38 in 2012. CDA verrassend goed, lijkt 2e te gaan worden met PVV er vlak onder. Gaat om 1 zetel verschil tussen die twee. Belangrijker nog vind ik dat de PVDD waar ik op gestemd hebt ook op zetelwinst zit en tegen de 6 zetels aanhikt. CU zelfs op winst, de stijve harken van de SGP zitten nog steeds op drie.

Wel vet omdat via een Live stream te volgen, maar duurt nog veel te lang om dit uit te zitten de hele nacht. @L.A. Heb Sneek niet voorbij zien komen, enig idee wie er hier gewonnen heeft??? :+

11. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    https://lfverkiezingen.appspot.com/nos/widget/main.html

Kun je per gemeente opzoeken.

Moet zeggen dat het nog steeds erg spannend is. Op dit moment nog geen meerderheid voor VVD/CDA/D66/CU.

12. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Told you :9

VVD/CDA/D66/CU 76 zetels

Laatst bewerkt: 16 mrt 2017
    Tim en Tyrant vinden dit leuk.
  13. Sonny

Sonny Geiler dan neuken

Leuk Bevonden:
    24
    Ome Geert toch nog tweede.

14. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    Ik ben best blij met de uitslag. Ik ben voor een rechts beleid en daar mag midden voor mij best bij. Alleen baal ik van de stemmen op de PVV, waardoor het bijna niet anders kan, dan dat er met 4 of meer partijen moet worden samengewerkt om een coalitie te vormen. En dan moet er links en rechts veel water bij de wijn gedaan worden om alle partijen bij elkaar te krijgen. Ook een nipte meerderheid in de kamer is klote. Want als er maar één of twee man opstappen en zelfstandig doorgaan dan zitten we mogelijk weer met de gebakken peren. Net als bij het vorige kabinet met die twee flapdrollen van DENK. Maar goed het formeren gaat nu beginnen en hopelijk kunnen we op de zelfde voet door met Nederland zonder dat alles kapot gaat. :) Enne Markie boy, als je dit leest. Niet samen gaan met Jesse. Dat gaat mij en andere teveel kosten in de in de portemonnee. Dan weet ik zeker dat iedereen over vier jaar nog meer zit te zeiken op de behaalde resultaten. Daar zijn we immers goed in als het om dingen gaat waar we niet tevreden over zijn.

Stel dat ze op 75 uitkomen, dan zou in mijn ogen het Forum voor Democratie er nog prima bij passen. Alleen 5 partijen lijkt me een nachtmerrie. Misschien is VVD/CDA/D66/PVDA dan nog een beter alternatief.

15. BFR

BFR Active Member

Leuk Bevonden:
    402
    Hier nog een Dijkhof :thumbs:

Dyonko en Matrix vinden dit leuk.
  16. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    8.985
    PVDA zal op dit moment niet willen lijkt me, die gaan weer 'bouwen' in de oppositie. Je zou de SGP er ook nog bij kunnen pakken als 5e partij, al is het allemaal niet ideaal. Groenlinks moet vanwege de grote winst misschien wel mee gesproken worden, maar de standpunten lijken me te ver van rechts/midden af te staan.

EDIT: Heb ook besloten om Geenstijl niet meer te bezoeken. Waar het vroeger een slim 'rechts' geluid gaf, lijken het nu alleen nog maar redelijk 'extreme' PVV'ers.

Matrix vindt dit leuk.
  17. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    Dat Groenlinks aardig gegroeid is moet zeker geen reden zijn om ze erbij te betrekken. Als je dat vindt dan moet PVV nog voor GL in gesprek gaan. De VVD moet in gesprek gaan met partijen die het beste bij hen past. De idealen van GL en VVD staan te ver uit elkaar, waardoor het nooit kan komen tot een goed kabinet waarbij de punten van beide partijen en de daarbij behorende achterban geborgen kunnen worden. Er zullen teveel concessies moeten worden gedaan en dan weet je zeker dat iedereen over vier jaar (als ze dat al vol gaan maken) gaan janken over de punten die ze niet waar hebben gemaakt ten opzichte van het verkiezingsprogramma.

Kimi NL vindt dit leuk.
  18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Nee PvdA heeft niks te willen. Als die gaan regeren met VVD kunnen ze die partij net zo goed opheffen.
    SGP kan ja. GroenLinks echt niet. Ik snap dat Klaver onwijs graag wil regeren maar VVD-GroenLinks is echt een utopie zou je zeggen.

Maar je hebt nu toch VVD/D66/CDA/CU? Dan kom je op 76. Gezien de gemeente die nog komen zie ik die aantallen eerder stijgen dan dalen.
    Forum voor Democratie moet je er niet bij willen. Eerlijk hoor, het partijprogramma vind ik best interessant, maar waarom zou je als gevestigde coalitie gaan regeren met 2 compleet nieuwe Kamerleden. Ik zou die echt niet vertrouwen dat ze je blijven steunen tot het einde eigenlijk.

Eigenlijk jammer dat alles zo versplinterd is. Kiesdrempels omhoog?

EDIT: ik ga denk ik sowieso alle fora (behalve XBW natuurlijk (L)) en politieke sites weren, man man man. Wat een domheid en zuurte. De ene helft denkt dat het fraude is, de andere helft zoekt al een touw en een krukje. Sad.

19. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    doe maar niet

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Maar zitten we nu echt te wachten op al die losse zeteltjes?

Kimi NL vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina