1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

  1. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Hebben jullie het nou over elektronisch stemmen of online stemmen?

    Want elektronisch stemmen deden we gewoon in de jaren 90. Mijn eerste verkiezing (EP toen ik net 18 was in 2007) was nog op zo'n apparaat. Die hoeven niet aangesloten te worden op een netwerk. Je kunt ook gewoon lokaal elektronisch een getal uitlezen en dat doorgeven. Probleem opgelost.
     
  2. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    972
    Leuk Bevonden:
    8.761
    Stemcomputers ook niet veilig, altijd genoeg om te doen geweest

    https://www.nemokennislink.nl/publi...computer-14ab3066-8b6c-4b79-9eab-120a7d0eee54
    http://wijvertrouwenstemcomputersniet.nl
    http://webwereld.nl/security/892-stemcomputer--de-zombie-die-maar-niet-dood-wil
     
  3. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
  4. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    972
    Leuk Bevonden:
    8.761
    Vind het niet bepaald diepgaande gedachtes over de keuze moet ik zeggen. Ik ben buitenlander - daarom 'denken Nederlanders al snel dat' - dus Denk. Tja
     
    RaouLioo vindt dit leuk.
  5. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    welke diepgaande gedachtes heb jij allemaal dan?

    en hoe jij het samenvat heb ik bij geen een gelezen. wel spreken ze een wens tot toenadering uit. dat wijkt toch wel af van hoe de denk stemmer wordt neergezet
     
    Oujdi en L.A. vinden dit leuk.
  6. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Niet? Ik vind het juist een mooi maar ook bijzonder treffend stuk. En het zegt veel over de sfeer hier de laatste jaren. Als je al 30 jaar hier werkt, nederlands spreekt, belasting betaalt..maar toch elke dag geconfronteerd wordt met discriminatie; dat je vooral buitenlander bent en geen nederlander..dat is toch pijnlijk. Hoe geaccepteerd kun je je dan voelen.
    Ik snap de keuze voor Denk dan wel. Als je je niet gehoord voelt en het gevoel hebt dat dat de enige partij is die daar wat aan wilt doen.

    Begrijp niet zo goed wat daar verder diepgaand aan moet zijn? We moeten eens af van dat hokjesdenken. Als je hier woont en werkt ben je gewoon Nederlander ook als je een migratieachtergrond hebt. Dat onderscheid wordt door veel mensen niet gemaakt.
     
    WorkingTitle, Oujdi en fredfenster vinden dit leuk.
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Gisteren het stuk ook gelezen en sommige van die stukken zijn idd niet al te best. Toch snap ik dan de keuze voor Denk helemaal niet. Persoonlijk denk ik dat Denk alleen maar voor meer tweedeling zorgt, het wij/jullie geroeptoeter is dagelijkse kost bij de heren. Volgens mij hebben we in Nederland behoorlijk wat (linkse) politieke partijen die het verder aanpakken van discriminatie belangrijk vinden.
     
    Tyrant en RaouLioo vinden dit leuk.
  8. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    ik snap wel de appeal van een partij die niet zo wit is, die niet de afgelopen decennia weinig heeft gedaan (laten zien)

    hoop dat denk de lijn van het programma aanhoudt en dat ze hun streven naar diversiteit en gelijkheid niet enkel voor moslims blijkt te gelden
     
    Oujdi, Garrett en AnubisNefer vinden dit leuk.
  9. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Als dat uiteindelijk zou blijken, is dat politieke zelfmoord en maken ze Wilders weer sterker. Late we idd hopen dat ze voet bij stuk houden.
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ik zit ff te lezen en moet Garrett gelijk geven, het heeft de diepte van een pierebadje hoor.
    Vervang DENK door PVV en iedereen spreekt er geschokt van. Ook mooi dat in het hele stuk geen één programmapunt van DENK wordt genoemd. De conclusie is: ik ben buitenlander, de politiek is er niet voor de buitenlanders behalve DENK, ik stem DENK.

    Deze is ook mooi:
    Wat is dit voor simpele oneliner? Het verhaal van de vader Bachir is helemaal nietszeggend. Niets over idealen, niets over ideeën, niets over motivatie. Nee hij was vergeten om zijn zoon te machtigen om te gaan stemmen 'en dat raakte hem diep'. Wow.

    Serieus, partij DENK is gewoon de tegenhanger van PVV. Allebei de meest dramatische en polariserende partijen in de Kamer.

    En begrijp me goed, ik ben het er absoluut mee eens dat NL niet altijd even tolerant is als men zich voordoet (zie die vreselijke FB pages) en dat er moet worden gestreefd naar gelijkheid en diversiteit. Maarde manier waarop Denk dat gaat doen is gedoemd te mislukken. Verplichte quota zijn gewoon in strijd met Artikel 1.

    Het is daarnaast even DOORDRENKT met populisme: Verplichte stages die bedrijven moeten bieden. Scholen moet nasat Frans/Duits/Engels ook nog eens Portugees/Mandarijn/Turks/Arabisch aanbieden. Een inkomensafhankelijke basisbeurs. AOW naar 65. Eigen risico schrappen. Dat willen ze financieren met MEER aardgaslasten. MEER. Dat is toch geniaal? En dan roepen dat je er voor iedereen bent. Ook willen ze defensie vrijwel wegbezuinigen met 1,7 miljard euro. Dan vind de NAVO echt niet OK.




    Als je klaagt dat je je geen Nederland voelt moet je niet stemmen op DENK. Zo denk ik er over.
     
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2017
    Dyonko, Tim, Maddmonkey en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    bedankt voor je analyse.
     
    Oujdi en L.A. vinden dit leuk.
  12. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Waar baseer je "veel" op? Op haatzaaiende Facebook post van een paar hersenloze jonnies?
    Grootste deel van Nederland zien mensen met migratieachtergrond die hier wonen en "gewoon" hun werk doen als 100% Nederlander. Ja een minderheid ziet dat niet en dat is triest. Je krijgt niet alle mensen in een land met de neus dezelfde kant op dat zie je in alle bevolkingsgroepen.

    Ik vind dit trouwens wel een mooi stuk van een DENK stemmer
    Kan ze lang wachten.
     
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2017
  13. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    972
    Leuk Bevonden:
    8.761
    Juist dit zouden dan toch redenen moeten zij om níet op DENK te stemmen? Ze stemmen op een partij die net zoveel in hokjes denkt als idd de PVV.

    Begrijp me niet verkeerd, discriminatie lijkt me verschrikkelijk en ik weet niet hoe het voelt. Maar uit dit stuk haal ik dat ze júist op DENK stemmen omdat ze juist 'buitenlands' zijn. En dat lijkt me dan niet de goede ontwikkeling, omdat dit zowat hokjesdenken definieert.

    Verder, losstaand van dit onderwerp, vind ik het eng als partijleden meer als Turkse staatsburgers lijken op te treden dan Nederlandse politici. Durven geen vragen te beantwoorden over de nazi-uitlatingen of een Armeense genocide, aangezien dat Turkse 'zelfmoord' zou betekenen. Dat weet iedereen, dat wordt 4 jaar lang vragen ontduiken, omdat zeggen dat je 'voor' bent ook geen optie is. Dat vind ik nogal wat als je in je programma hebt staan dat we ons moeten verontschuldigen voor het slavenverleden. Een politicus moet zelf zijn agenda kunnen bepalen. Het niet eens durven afkeuren van Srebrenica-opmerkingen zegt mij voldoende.

    Ik vind het verschrikkelijk dat mensen (van buitenlandse afkomst) worden gediscrimineerd, en dat is misschien een makkelijke uitspraak. Maar ik denk niet dat DENK de partij is die hier verbetering in brengt. Het lijkt me nog meer 'wij tegen zij'.
     
    L.A., RaouLioo en Maddmonkey vinden dit leuk.
  14. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    volgens mij deelt denk gewoon het nl standpunt dat die armeense 'kwestie' onderzocht moet worden.

    maar wat zijn dan de polariserende stellingnames van denk? waarom vergelijken jullie met pvv?
     
    Oujdi vindt dit leuk.
  15. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    972
    Leuk Bevonden:
    8.761
    'Kwestie'? 'Onderzoeken'? Dude...
    Niet zozeer polariserend maar simpel populistisch, en dan verwijs ik wederom naar het stukje van m'n running mate Tyrant (:F:)
     
  16. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    DENK werkt juist averechts, als je het mij vraagt. Hoe meer gebrabbel er uit die bek van Kuzu komt, hoe racistischer ik word.
     
  17. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    als je al racistisch wordt van de uitspraken van 1 mens, moet je de oorzaak misschien toch wat dichter bij huis zoeken
     
    Oujdi en L.A. vinden dit leuk.
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Als je het partijprogramma van DENK leest, krijg jij dan ook niet een enorm 'zij vs ons' gevoel? Denk is een niche partij en mobiliseert een bepaalde minderheid. Die geven ze vervolgens een identiteit: jij bent anders dan de autochtone Nederlanders en wij gaan jou vertegenwoordigen in de politiek. Daarmee zet je die groep toch gewoon opnieuw weer apart in de samenleving?

    Als ik Kuzu hoor praten in de Kamer denk ik nou niet direct, nou die man wil 2 groepen verbinden.

    Snap ik ze? Ja uiteraard. Het is niet alleen succesvol gebleken (3 zetels) om deze strategie te volgen, het is ook ergens logisch dat ze zich richten op een groep die andere partijen soms lijken te vergeten. Maar het werkt wel polariserend in mijn optiek. En zo denken hoop allochtonen er over geloof ik, het is ook de reden dat Simmons weggegaan is (zij vond het polariserend waren haar exacte woorden).
     
  19. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Kuzu heeft nu ná de verkiezingen ein-de-lijk eens iets gezegd over Erdogan. Ook al is het een magere, korte reactie:

    https://www.facebook.com/TPOnl/videos/853929448080624/

    Dat Denk video's maakt waarin zij andere kamerleden met een migratie-achtergrond verwijten dat ze hun 'afkomst' verloochenen door op een bepaalde manier te stemmen. Dat is polariserend en ronduit achterbaks.

    Zoals Prem (volgens mij?) ooit zei bij DWDD: de achterban van Denk verdient een betere vertegenwoordiging dan Kuzu & co. Daar sta ik pal achter.
     
    RaouLioo en Maddmonkey vinden dit leuk.
  20. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    972
    Leuk Bevonden:
    8.761
    Oeioeioei je ziet hem hopen dat ze in Turkije het internet weer even hebben uitgezet!
    Maar goed dat hij reageert.

    Nu nog Srebrenica, want dat vond ik concreter en erger.
     

Deel Deze Pagina